Tasan kerran olen siellä käynyt pujottelukeppinä (m3 päivä). Ajasta ei mitään hajua, milläs mä nyt sen mittaisin vielä siinä kiireessä. Siellä kyllä tajus sen mitä tasoa ollaan, eli ei hyvä
Kai se lenkki on ok tosta klo 18.00 etteenpäin![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
kaveri otti parin kiekan ajat ja siinä ne oli +-1.50 aikoja.
ei vielä ollut haluja/taitoa lähtee katsomaan missä ne rajat on.
ajelin koko päivän yhtä liian isolla vaihteella tutustuen ajolinjoihin ja asentoon.eli sieltä lähtis tarvittaessa sekunteja pois kun ajais parhaalla vääntöalueella,EHKÄ.tuli muuten jalat kipeeks roikkumisesta et vähän äkkinäistähän se on kun oli vasta kolmas kerta radalla ja toinen tällä pyörällä.
nahkainen ajoasu varmaan tois vielä mukavuutta ja ennenkaikkea turvallisuutta ajoon mutta ehkä talven aikana sais hommattua jos lompakko antaa myöten.
ehkä vielä kerran radalle tänä vuonna opetteleen ja nauttimaan.ainakin ensi viikonloppuna katsomaan ajoja motoparkkiin!!!
rakentaja Rane
No perkeles...eikö löydy halukkaita laukkutelineille? Talvi lähenee - rahat vähenee. Ostakkee pois köyhältä, niin kerkeätte vielä viimeiset syysreissut "touraamaan" tai hankitte sitten talveksi näperreltävää. Tosin näiden asennus on kuin leikkiä vain, ei siinä ihan koko talvea mene.
Eli SW-Motech Quick Lock sivulaukkuraudat myynnissä.. Uudet, koekasattu pyörään ja aiheutettu siinä samalla muutaman millimetrin kokoiset kolhut yhteen raudan nurkkaan...eli ihan lunarikunnossa siisMetriäkään ei ole näiden kanssa ajettu, eikä ainuttakaan laukkua kiinnitetty.
http://www.rmheino.fi/imports/sw-motech/
Syyskauden hinta 139,99e, uudet heinolta 210e. Hintaan sisältyy myös 1 pari E-hyväksyttyjä minivilkkuja, avaamattomassa paketissa.
Jopas nyt on ihmeellisyys ilmaantunut omaan fasuun. Pyörä on vm-05 ja kilometrejä takana 35500km. Viimeisen parin-kolmen tankillisen aikana on tuntunut, että kulutus on noussut uuteen mittaluokkaan. En ole hoksannut vähään aikaan tarkemmin kytätä, mutta tuo viimeinen tankillinen on kyllä noussut jo ~9l/100km luokkaan. Mitään muutoksia en ole tehnyt, paitti keväällä ilmanputsarin vaihdoin. Käynnissä ei tunnu olevan mitään eroa, yhtä hyvin starttaa ja yhtä hyvin kulkee, kiertää ja rallattaa. Ajotyylissä ei ole voinut tulla niin suurta eroa viimeisten tankillisten aikana. Lisäksi olen haistavinani esim. valoihin pysähtyessä lievää bensan katkua.
Eli mistähän tuota kannattais lähtä selvittään? Ilmanputsarin puhdistus, kaasareiden purku ja puhdistus? Minkäänlaisia bensalätäköitä ei ole ilmestynyt mihinkään, ei käynnissä eikä sammuksissa.
edit:
ja paskaahan sitä taas tuli kiihkoissaan kirjoitettua. Mittasin bensankulutuksen siten, että TÄLLÄ KERTAA nollasin mittarin tankatessa, enkä esim. pitkän ajan kuluttua tapahtumasta... :F Tuli kyylättyä vähän liikaa sitä äärimmäisen tarkkaa fasun bensamittaria. Eli fasun kulutus jäi omalla käytöllä matka-ajossa ~5l/100km ja kaupunkirevittelyssä ~7l/100km.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Fazun tulevaa huoltoa silmälläpitäen jäi turhaa kamaa hyllyyn. Eli Iridium tulpat. Käy kyllä moneen muuhunkin pyörään, mutta ei tuota yleistä myyntipalstaa taida niin usea pyöräänsä huoltava seurata. Jos siis tuo tulppienvaihtohuolto tulossa, niin kannattaa miettiä millaiset kynttilät sinne vaihtaa. Ilmo: Myyn 4 kpl NGK CR9EIX käyttämättömiä Iridium tulppia, eivät käy nykyiseen mopooni. Voin myös vaihtaa nuo samaan määrään käyttämättömiä NGK DCPR7EIX iridium tulppia jos jollakin sattuisi noita olemaan turhana hyllyssä. Hinta 60€ koko 4 kpl satsi. Jos joku löytää noita halvemmalla, niin laittakaa minullekin vinkkiä ostaisin mielelläni tuota toista mallia itselleni alle 30€ parihinnalla.
Uusi aukeama pärräilyharrastuksessa! pistin viime viikolla fasun vaihtoon ja hommasin kottaraisen tilalle...
Fasun kanssa oli kivaa niin kauan kun se kesti, mutta nyt kokeillaan jotain aivan muuta![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Moro kaikille! Löytyisköhän täältä tietoa mitkä laakerit on
Fasun taka-akselilla?
Ilmeisesti on kuitenkin ihan stanu laakerit, sais haettua
osat valmiiksi ennen kuin leväytää pyörän.
Etukäteen kiittäen!!
tossahan noi taas:(Rappari @ Syys. 27 2009,21:05) kirjoitti
Front Wheel Bearings & Seals
2 off 60/22 2RS sealed race ball bearings
2 off 28mm x 44mm x 7mm seals
Rear Wheel Bearings & Seal
1 off Koyo or INA sealed needle bearing ref BKM354220-1UU
1 off 60/28 2RS sealed race ball bearing
1 off 35mm x 52mm x 8mm seal
1 off Koyo 62/28 2RS sealed race ball bearing
1 off 40mm x 58mm x 7mm seal
Tapered Steering Head Bearings)
1 off Koyo 32005JR taper roller bearing - internal diameter 25mm
1 off Koyo 32006JRRS taper roller bearing with bonded seal - internal diameter 30mm
FZS1000 -03, Hayabusa -06
nyt on aika luopua kg suklaasta ja vaihtaa RR pyörään *
tarjotkaa jos vaihto kiinnostaa ...
http://www.nettimoto.com/808509
ps. en osaa linkittää
edit osaanpas
Honda 1000XL -09
Onko todella niin munatonta fazuporukkaa, etteivät meinaa lähteä keskieurooppaan kurvailemaan ja tarvitse vähintään 3 laukun telineitä?
Heh, huumori sikseen. Edelleen sivulaukkuraudat myynnissä syyshintaan 120e. Mä tilasin noihin vielä uudet tiivistekumit perkele Italiasta...verkslaidungskummit vai mitkälie.
Ja edelleen ne 2 paria minivilkkuja kaupan päälle. Bilteman tyylikkäät mattamustat nuolenpäät ja sitten ihan paketissa olevat muut, todella MINIvilkut.
Ja mitäs on porukalla tangomodien kanssa ohjelmaa? Jos käyn ostamassa tuon uuden FZ1 tangon niin sopiiko se suoraan?
SÄÄTÄJÄ! Sullahan oli tuo suora *modistonga, kerrotko lisää! Onko ihan vaan uuden fazun suora stonga ja vakiokiinnikkeisiin?
Mulla oli kans tuo uudemman mallin tanko kiinni ja kyllä se meni muistaakseni ihan 'heittämällä' paikoilleen. Ainoa mikä tuli eteen niin iskarin säädöt olivat vaikeempi tehdä, varsinkin kun olin laskenut etupäätä kolmioissa, ja näin ollen säätöruuvit tulivat jo aikas kiinni tähän matalampaan tankoon.(Omen @ Loka. 09 2009,04:11) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Tämän koko keskustelun kun kelaat läpi niin löytyy tilauskooditkin. Mutta FZ1S mallin tangon yamahalta kun tilaa niin se menee heittämällä. Ei ollu pahan hintanenkaan.
Iskareita on hankalampi säätää sen jälkeen, mutta onnistuu. Olen vääntänyt sen tangon niin alas kuin käytännössä pystyy ja silloin jarrukahvan ja käden välinen kulma jää vähän vammaseksi.
Tangosta pitäisi avartaa / tehdä soikio tappokatkaisijan kohdalta sitä reikää niin tuon saisi pois. Eepä oo jaksanu
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
nyt on aika jättää hyvästit.... ajokausi päättyi ja samalla kalusto vaihtui... suuri kiitos kaikille Fasujen omistajille
toivotaan että suzuki kansa olis yhtä avuliasta
kun te....
Honda 1000XL -09
Joo, FZ1S tanko se olla pitää, N-mallin tangosta taitaa puuttua kytkinmokkuloiden kohdistusreiät tms.. Menee heittämällä paikalleen, ei kinnaa vaijerit eikä ota katteeseen ääriasennossakaan.(Jalase @ Loka. 09 2009,08:57) kirjoitti
Itsellä auttoi ajoasentoon tosi paljon, ei hartiat jumiudu ja on vielä hyvän näköinenkin. Suosittelen!
Etujousen esijännityksen säätöön tein "työkalun" viilaamalla viiden sentin kolikosta vastakkaisilta reunoilta pari kolme milliä pois niin että se mahtuu tangon alta säätöruuvin hahloon.
Iskaripäivitystä haetaan (taas).
Pystyykö takaiskariin vaihtamaan jousen? Ja jos vastaus on kyllä, niin pystyykös Fasun takaiskaria huoltamaan, jotta saisi lisää vaimennusta?
Sen verran otin selville, että R1/R6 takapamput ei paikalleen käy ja säädöillä olevat aftermarketit liian suolasia hinnaltaan. Jos nurkissa lojuu ylimääräisenä hyvä takaiskari, niin laitas privaa.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Edelleen myynnissä FZS 1000 sopivat 3 laukun telineet, nyt 50 euroa. Hae pois!
... jotain piti muistaa
Ostat multa -5mm koiranluut, ei siitä muuten halvalla pääse. Kaapissa on läjäpäin.(tidnab @ Marras. 13 2009,14:37) kirjoitti
![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Ostakee tuosta slipari.
Samaten olisin kiinnostunut jos jolla kulla olisi joutilaana Kapan perätelineeseen sopiva levy, johon käy Monokey-laukku.
Edit: Perälevyn mallimerkintä on siis KM5.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Piston: Jos et ole tammikuuhun mennessä saanut tuota myytyä, niin ostan sen, ihan sama niistä hyväksynnöistä. Kerrot vaan mitä säätöjä olet käyttänyt.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....1;&#top
Ja ostakaahan tuosta ja tukekaa fazukuskia. Jos joku tämän fazutopicin kautta tuon ostaa, niin lupaa kaupan päälle rosterista? leikatun yamaha-circulaari-teksti-logo -kilpitelineen. Jää hienosti yamaha-teksti näkyviin ja tulee reilusti lisää rispektiä kerholla kun on laserleikattu yamaha-logo kilven TAKApuolella.
Tuohon löytyy myös 2 eri kilvenkulmaa, jos on vilkkujen kanssa hankaluuksia.
Eipä tuo ole vielä kaupaksi käynyt. Säädöistä ei ole harmainta aavistustakaan kun tuo oli jo paikallaan kun pyörän hommasin, mutta edellisen omistajan mukaan on ihan alkuperäissäädöissään. Ja hyvin tuntuu toimivan.(Omen @ Joulu. 05 2009,19:55) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Omassa fasussa ei ainakaan pelkällä sliparilla tarvinnu minkäänlaista säätöä... Sen pari heppaa toi lisää potkua mitä voi ehkä odottaakkin, ja säädöt ei olis voinu olla paremmin kohdillaan.(piston @ Joulu. 06 2009,10:30) kirjoitti
Näin todettiin Eagle Racingin penkissä aikanaan, eli ihan huoletta vaan piippu kiinni ja kovaa ajoa. Säätelee sitten jos meinaa kokoränniä hommata!
It´s better to die on your feet than live on your knees...
onko jollain käytössä koson mini lämpömittaria (mittaa öljyn lämmön öljypropusta). saako sen toimimaan niin että hommaa kaksi anturia, toisen laittaa öljyyn ja toisen veteen. johdot kytkee niin että tulee joku kytkin väliin josta voi vaihtaa mitattavaa anturia??
tänks!!
Elämä on onneksi mutkikasta
Pistetääs tänne nää fasun osat kaupaksi, kun tätä ne omistajat kuitenkin lukee. Elikkä kaupan: leo vince racing oval slipari (3 tuhatta ajettu) 140e tai sitten sudco hamaguchi UUSI kokoputkisto 600e. Elikkä jompi kumpi myydään (tai *miksei molemmat).Lisäksi exup-servo vaijereineen (vaijerit pelkästään yamahalla kuulemma 200e) tämä 50e.Ja lopuksi vielä ilmansuodatinkotelo+käytetty suodatin(hyvä) 20e, tämä vaikka suodatinkotelomodauksiin.Lisäksi tietysti postikulut, jotka tässä maassa ovat tunnetusti maailman kärkiluokkaa *![]()
Mulle kelpais nuo jos käy nollakakkoseen, vaan taitaa olla samanlainen kaikissa vuosimalleissa?(tyhjäbussi @ Tammi. 04 2010,17:59) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Luulis käyvän, ei kai tää malli oo mitenkään vaihtunut 01-05. Ko suodatin mallista -05. Pistä meiliä jos boksi kiinnostaa.(piston @ Tammi. 04 2010,22:15) kirjoitti
Perus öljykorkkimittari ja multi-gauge ajoivat saman asian. Fazussahan meinaa välillä usko loppua, että kuinka lämpimäksi kone menee ennenkuin flekti pyörähtää käyntiin. Ja perusajossa kone on kohta turhankin viileänä. Johtuneeko siitä, että moottori alunperin suunniteltu katteiden alle R1:seen ja kun katteet pois saa liikaa ilmaa.(marko.fzs @ Tammi. 02 2010,20:39) kirjoitti
Perinteiset talvikuviot kohta suoritettu. Öljyt ja suodatin, K&N pesu ja öljyäminen, iridiumit, etuputket levälleen ja uudet stefat sekä öljyt, paikkojen rasvailua jne...
Myös ilmanputsarikotelon kannenmuotoilu tuli kyhättyä.
Niin tuli myös hankittua fasuun moottoripyörän äänet, exup-hilut läks kettuu . Nyt kuulostaa hyvältä jo pienemmilläkin kierroksilla *. Keväällä vielä varuiks säädettäväksi.
Jarrupalat alkaa olee vaihtokunnossa, luottaako orkkiksiin vai parempia vaihtoehtoja.
Akku tuntuu vielä toistaseksi toimivan vaikka on vm.2003, mutta kuin kauan. Vaihtoon kun menee, täytyy tuota akun paikkaa vähän suurentaa. Sen jälkeen löytyy halvempiakin akkuvaihtoehtoja.
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Lauantaina tein kaupat vm.04 FZS 1000. Pitkät n.3 kk odotettavaa... Polttelee polttelee. Pitkälti kuluu aika lueskellessa käyttäjien kokemuksia, ei näyttäisi pahaa sanaa juurikaan mallista olevanEntinen oli myös FZS mutta 600-kuutioinen joten luonnollinen siirtymä