Kiitos kutsusta, mutta jos suunnitelmat sujuvat kuten pitää niin oma Fazu ulkoilee tuolloin euroopassa. Toivottavasti teltassa tarkenee ja pysyy mies sekä mopo kunnossa. Näillä näkymin kaksi Kawaa pohjoisesta mukana, niin kokoajan leukailua tiedossa.(jj.lehtio @ Heinä. 12 2008,02:01) kirjoitti
Ei niitä laakereita sinne saa lekallakaan. Itse vaihdoin noi takalaakerit 3 viikkoa sitten, ennen kuin Norjaa päin lähdin ajelemaan. Että palauttamaan ja sillee...(Inkku @ Heinä. 12 2008,01:22) kirjoitti
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Eniten tässä nyppii se, että olen kolmeen asti töissä..joten ei noita paljoa käydä vaihtamassa/hakemassa mistään. Ja sitten että milloin tuolla kaverillani on aikaa/halua nuo vaihtaa.(eimo @ Heinä. 12 2008,12:10) kirjoitti
On kyllä tullu senverran manattua tuota puljua koko päivä, joten ehkä on parempikin etten sinne tänään kerkiä..![]()
04 Buell xb12s
Ja se mikä ihmetyttää, niin soitettiin Stormille noista vääristä laakerityypeistä, ihmeteltiin kovasti asiaa mutta mitään ei tapahtunut.(Inkku @ Heinä. 12 2008,12:40) kirjoitti
[QUOTE= (eimo @ Heinä. 12 2008,13:04)][QUOTE= (Inkku @ Heinä. 12 2008,12:40)][quote=eimo,Heinä. 12 2008,12:10]No justihinsa joo..näyttää heitä siis kiinnostavan ihan sikana *Inkku,Heinä. 12 2008,01:22 kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
woe helevata mikä ero on EBC:n ja Ferodon paloilla *
Siis pitkästä aikaa tuntuu että etujarrusta löytyy tuntoa ja pitoa, ihan kylmiltäänkin. Mikä parasta, jarrut ei enään myöskään vingu kuten ennen!
Samalla tuli nyt sitten vaihdettua etulakrut, melko simppeli ja helppo homma *
04 Buell xb12s
Voisiko jarrupalojen iällä olla jotain merkitystä? Onko noi ferodot muuten ensiasennuspalat. Omassa on vielä yamahan laittamat (kilsoja takana 26000km). Paljonkos sulla on kilsoja pyörässä takana? Itse laitoin joskus ferodot gsxf:ään ja ainakin ne hyviltä uutena tuntuivat.(Inkku @ Heinä. 13 2008,08:59) kirjoitti
-
Viimekesänä Ferodot vaihdoin. Vertasin nuita paloja keskenään, niin ei Ferodot olleet pahemmin edes kuluneet.(jj.lehtio @ Heinä. 14 2008,00:51) kirjoitti
Alkaa levytkin näyttää taas "normaalilta".
Onhan tuolla jo lähes 41tkm ajeltu. Orkkis paloilla taisin sutkutella lukemaan 32tkm ja tuskimpa ne Ferodon valmistamat oli.
04 Buell xb12s
Täytyy kommentoida, että taitaa olla jo ylellisyyttä valita palatoimittajan merkki. Ohikulkiessa kävin kysymässä takapaloja mopoon paikallisesta tarvikeliikkeestä. Ei ollut paloja vaikka kaveri ensin tiskillä totesikin, eiköhän noita aina löydy. Jos ois löytynyt edes yhtä merkkiä niin nehän olisi tullut otettua. Sitä en ole vain aiemmin miettinyt että palat tuohon kitisemiseen vaikuttaa. Enemmänkin bräkleeniä yrittänyt vain suihkutella jos sellaista esiintyy.(Inkku @ Heinä. 14 2008,04:36) kirjoitti
Kumpia paloja porukka on käyttänyt pyörässään, sintteri vai orgaanisia paloja.
Itse en ole päässyt vielä vertailemaan.
moros Inkku.mulla vielä orkkis palat etessä ja takana.vähän tuntuu etusen teho heikentyneeltä.pitäs varmasti vaihtaa palat ainakin eteen,ebc on hyvä vai??mites se takalaakeri homma...kun tossa tutkin niin hiffasin että takana levyn puolella hikoillut rasvaa ulos navasta,taitaa mennä kohta lakrut uusiksi mullakin.asiasta tvanhaan,mites sun peiliproggis suju?saitko tankoon peilejä?mulla kävi niin että kun laitoin ton uuden fasun tangon ja peilit niin kypärämelu kasvoi sietämättömäksi.ajattelin sen johtuvan orkkispleksistä joten päätin koklata tehä itte matalamman,hain etolasta(herttoniemi)polykarbonaattilevyä 3mm paksua 30x46 cm pala löytyi sopivasti hin taan 9 egee ja risat. teinpäs sellasen niin matalan kun pystyy..ja kappas meteli hävisi,siis melkein samalle tasolle kuin orkkis tangolla.kävi hirmunen munkki nähtävästi.säästy sitte bout 90 egee kun en mennyt ostamaan valmista.vähän antaa rintaan ajoviimaa mutta ei pahasti mun mittasella pätkällä=177 cm.kertoile sitte muuten siitä takalakru hommasta että saitko oikeet mistä kun pitäs ilmeisesti itte hommata ne myös.(Inkku @ Heinä. 14 2008,04:36) kirjoitti
Fzs 1000
Morjens.(simppamoto @ Heinä. 14 2008,17:50) kirjoitti
Mun mielestä nuo Ebc:n palat on paremmat ainakin kuin entiset Ferodot.
Peilit on mallia persiistä = halpikset. Ulkonäkö parani, mutta käyttömukavuus ja näkyvyys hieman kärsi. Tovin jos antaa mennä +200 lasissa, meinaa ne kiinnikkeet menettää "pitonsa" ja antaa periksi eli tuppaa peilit kaatua kuskiin päin. Niin ja noistahan pystyy peilikulmaa säätämään näyttämään ylös/ales, kääntyy peilipuolet kohti taivasta **
Laakerihomma viellä auki takalaakereiden osalta, täytys ajella stormiin palauttelemaan ne ja hakea sitten uudet joko jammusentteristä tai jostaan lakrukaupasta.
P.s. Toivottavast sait edes jotain selkoa tosta peilihommasta, on vaan niin saaketin vaikea selittää ja kuvailla oireita.
04 Buell xb12s
Voitko laittaa kuvaa tänne tai jj.lehtio@gmail.com. Kiitti(simppamoto @ Heinä. 14 2008,17:50) kirjoitti
-
Jepjep, asiaan palatakseni.(eimo @ Heinä. 12 2008,13:04) kirjoitti
Elikkäs ei tunnu saavan takalaakereista sitä neulalaakeria muutakuin jammusentteristä..hintaan 48e **jää varmaan vaihtamatta..
Nuo kaksi muuta laakeria siis kyllä löytyy, yhteishintaan 30e + siihen melkein sopivat (syvyys toisessa millin enemmän ja toisessa vähemmän) stefat, myyjän mielestä ei pitäisi olla ongelma *![]()
04 Buell xb12s
Myyjän mielestähän mikään ei ole koskaan ongelma...
Vai jotta ferodot vai ebc:t
Mites muita merkkejä SBS taitaa vielä löytyä.
Onkos joku työntäny ylipäätään sinttereillä jotain 15000 km matkaa? näkyykö se asia sitten levyssä?
Meikkis on ihan hukassa tuon jarrupala asian suhteen ja myyjiinhän en ole koskaan luottanut.
Inkulla kävi sitten peilien kanssa samallalailla kun mulla, ulkonäkö jees, mutta mulla ainakin ne tärisee niin perkeleesti, ettei järkeä. Muuten kyllä ne on näköalaltaan jopa paremmat kun aiemmat.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Juuh, kyllähän niillä jopa "paremmin" näkee, jossei vaan niin sikana täristäis **Fatbar stonga + vak.peilit ei hjyva yhdistelmä..näki vielä huonommin kuin nyt.
mnoo..puhuu myyjä mit tahansa, niin jammusentterin 150e laakerisettiä en meinaa ostaa..sitten siihen vielä lisäks ne stefat, joiden hintaa en halunnut edes kysyä saati tietää!!
04 Buell xb12s
Jätin itsekkin neulalaakerin vaihtamatta. Kunnollinen putsaus vaan ja uudet rasvat niin luulisi ettei ajot siihen kaadu. Laitimmaisten laakereiden luulisi isoimmalla rasituksella olevan.(Inkku @ Heinä. 15 2008,16:10) kirjoitti
Nyt tuli tosiaan Norjan keikan jälkeen vaihdettua sitten vielä etu nakin laakeritkin. Tsäkä hieman hymyilytti, n.20km matkaa himaan (3350km takana) ja helvetinmoinen rahina alko kuulua etupäästä. Siinä sitte köröttelin kotia ja etunakki irti ni toinen lakru hädin tuskin sormella pyöri.....olis ollu kiva juttu jossain kölivuoristossa. Pyörällä ajettu 24 tonnii et ei ole laakerit iällä pilattuja vaiko ajotavalla jotain merkitystä...ken ties...skibotn-Oulu, keskinopeus n.180km/h
![]()
ZsäpäDäpä
Ne stefat käy hyvin sinne, niissä ei milli tunnu missään (leveydessä), keskilaakeria en minäkään vaihtanut. Noi laitimmaiset urakuulalaakerithan sieltä aina menee enstex. No seuraavat jos itse vaihdan, sitte täytyy vaihtaa se neulatsydeemi kans.(Inkku @ Heinä. 15 2008,16:10) kirjoitti
Ja niistä paloista, sinttereitä ei ole täällä kukaan kokeillut?
ps:
Kytkin vaijeri tuli tänään, 70e jäi hintsuu. Paikalleen sain just *
Mites kun ne myyjät hehkuttaa sitä, että pitää olla rosterinen levy sintteripaloille.
Tuo fatserin levy kyllä ruostuu, mutta ei se mitään patarautaa ole. Ekana käy mielessä, että joko siinä ruostuu jarruista lähtevä scheisse tai sitten se on jotain ihan omituista laatua pataraudan ja rosterin välimaastosta.
Lisäksi noista allrightin kuvastoista ym. löytyy suositellut palat sintterisinä taulukosta. On tää pikku asia taas niin vaikeeta...
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Tuo on muuten tosi ärsyttävä juttu. Olen monesti yrittänyt kysellä mitähän tuo levy mahtaa olla, yleisin vastaus on ollut jotta laita kumpi pala vaan..eikai se mikskään sintikoillakaan mene. Ihanan asiantunteva vastaus *(säätäjä @ Heinä. 16 2008,21:22) kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
Täytyyp kokkeilla vissiin ite, miten sintterit toimii, voi myyjille antaa ainakin yhden mielipiteen.(Inkku @ Heinä. 17 2008,08:35) kirjoitti
Asiasta aikaisempaa-
tankin tilavuutta viime reissulla testasin, että lähelle 21L se on. 20,5L tankkasin parhaillaan Norjan reissulla. Valo syttyy siinä 15-16L kohdalla (mitä mahtuu tankkiin). Siis minulla 5-6L jäljellä kun valo syttyy. Ohjekirjan mukaan toi mun vehe siis anturiviallinen.
Tuli takalakrut vaihrettua, ei tosin sitä neulalaakeria, joka onneksi erittäin hyvässä kunnossa näytti ja tuntui olevan.
Ei kyllä valittamista muissa vanhoissakaan..
Samalla tuli sitten myös varmistettua että Stormin lakrusetti tosiaan on aivan väärä!!
Kelpaahan taas ajella *
Ps. olipahan muuten yllättävän paljon vettä/kosteutta siellä laakeripesässä, etenkin levyn puolella * :mitähäh:
Niin ja ne pikkasen erikokoiset stefat istuivat myös hyvin paikoilleen.
04 Buell xb12s
Onkos kellään kokemuksia Pirellin Diablo Corsasta Fasun takanakkina ja mitä haitta vaikutuksia on jos asentaja laittaa renkaan väärin päin (pyörimissuunta on menossa taaksepäin ja pakkiahan tuossa keksinnössä ei ainakaan tietääkseni ole)
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä ja viinan kanssa tekopeliä
Jaaha... No luulisi että renkaat ominaisuudet on juuri suunniteltu oikeaan pyörimissuuntaan. Meinaan nyt lähinnä vaikkapa vesikelillä renkaan vedenpoisto ominaisuudet jne. Eli kyllä se kuviointi varmaan on leikattu ja suunniteltu oikealle pyörimissuunnalle? Korjatkoot joku jos tietää paremmin? Mut jos asentaja on tosiaan noin puusilmä, ni nakki takasin sinne missä asentivat ja ilmainen kääntö + pullakahvit prkl.(pjkorkko @ Heinä. 22 2008,22:15) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Laitappas Yamaha1 Bemusta kuvia kun kerkiät
edit: Ei sillä että leiriä olisin vaihtamassa, mutta mielenkiintoinen pyörä...
Jep...laittelen heti kun vaan pääsen maihin ja sen "kaunokaisen" kimppuun.(eimo @ Heinä. 25 2008,18:39) kirjoitti
![]()
Onko kenelläkään kokemuksia aftermarket-satuloista fazuun? Corbin ainakin tekee näitä. Vai tuenko kotimaista yrittäjää ja tuunaan samalla persoonallisen omasta perseenkannattimestani. Mitä olen lukenut muiden kommentteja, niin mittatilauspenkit eivät ole kovinkaan pahan hintaisia.
Ensimmäisestä linkistä kuva isompana.
http://img528.imageshack.us/my.php?i...0080717eh8.jpg
Jotain pientä parantelua olen tehnyt, tuosta on tarkoitus jatkaa vielä modailua paremmalla/nätimmällä satulalla, vanneteipeillä sekä maalaamalla ja eloksoimalla pari pikku osaa. Mivv Gp-slipari saapuu joululahjaksi
Asiasta kolmanteen, kuinkakohan mahtaisin saada TomTomin Go-navigaattorin kivasti pyörään kiinni?
emmie saanu auki(Omen @ Heinä. 28 2008,20:56) kirjoitti
![]()
Juu ei näköjään tykkää linkkaamisesta tuo palvelin. Nyt pitäisi näkyä.
Onko kokemuksia tuosta Wilbers-iskarista, mitä aiemmin mainostettiin? Hinta ei ole paha, jos sillä saadaan ajettavuus kohdalleen, tai jopa säästettyä ihmishenkiä
OH,Omen, hemmetin hieno kuva... ja pyörä tietenkin. Stana että fasu onkin komee juuri tästä ko. kuvakulmasta kuvattuna... Muodot kohdillaan ja vihainen katse!
Vaikka leiriä olenkin jo vaihtanut, niin pakko kyllä todeta, että visuaalisesti menin kyllä takapakkia tuon BMW:n kanssa... Ei siitä tollasta saa millään. Pitää mennä sit vaan toiseen suuntaan sen kanssa, eli ns. raaempaan lookkiin...![]()