Valo syttyy täällä 250-300km ajon jälkeen, riippuen vaijerin tiukkuudesta. Tolloin mahtuu tankkiin se 15-16 litraa. Aika suhtkoht vähällä kulkee.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Ja ettei jäisi väärää kuvaa ihmisille, niin Fazun tankkihan on 21 litraa. Saa olla melkoisen keturallaan suuttimet tai tiuhat välitykset, että yli 8 litran saa tuon ompelukoneen kuluttamaan. Itsellä pidemmän ajan keskikulutus nyt taas vakiovälityksillä 6l pinnassa tai tarkemmin sanottuna hiukan alle 5,86.(tidnab @ Kesä. 18 2008,14:13) kirjoitti
Moro,
Noi teidän lukemat on about sitä mitä tolta odotankin.
Täytyy nyt vielä hiukan tarkkailla ja jos ei ala kulutus väheneen, ni käväsen huollossa kyselemässä.
Jux,
Kulutus mulla on ollu vajaa 6 litraa. Valo tosiaan syttyy jotakuinkin tuossa 250km kohdalla ja mittari alkaa oleen alatapissa. Tällöin tankkiin menee noin 15 litraa. Olen antanut itseni ymmärtää, että fasun tankki olisi 18 litraa. Sen vuoksi en ole paljoa pidemmälle uskaltanut ajella valon palaessa.
-
Ostikko pyörän Motokeitaasta, jos ostit, niin on mun entinen. hyvä peli.(Bacalao @ Kesä. 11 2008,15:57) kirjoitti
Moro kaikille!
Mulla Fasu ollut 1kk ja todalla tyytyväinen olen pyörään ollut.
Ainut vaiva tuo ajoviima suuruus, vaihdoin orggis pleksin tuoring malliseen, mutta asia meni huonompaan suunta. Joten orggis takas. Nyt mietin tuplakuplan ostoa?
Mittailin kulutusta, 5.6l/100km 90% matka-ajoa. Pa-valo syttyy n.315 km ajettua. Laite vm.03
juu sun pärrä on alla(samppy @ Kesä. 19 2008,10:12) kirjoitti
.. on sitte aivan sairaan siisti vehje
![]()
Honda 1000XL -09
Suuttimista en tiä ja viime vuotisen SS1000 ajon perusteella matkamittarin heitto on luokkaa n.1%.(jj.lehtio @ Kesä. 18 2008,09:54) kirjoitti
Jos tankki on 18l ja sillä pääsee vaiks 330km niin kulutus on 5,5l. Onko se nyt niin ihmeellistä...![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Mun kokemuksissa ei originaalilla pleksillä tai tuplakuplalla ole mitään eroa tuon ajoviiman suhteen. Itellä toimii parhaiten Kapan spoileri pleksi... Eikä ole pahan touring vielä.(Fasu1000 @ Kesä. 19 2008,10:28) kirjoitti
Niin ja tietty se vaikuttaa sitten ihan sairaasti, et millanen ruukku sulla on päässä siellä ajoviimassa. Arai NR5 oli ihan yks hel*etti, sekä melultaan, että ravistuksiltaan...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Fasulla olen päässy maksimissaan 280 km tankillisella ja silloin meni noin 18l gasoa tankkiin kun lirutteli oikein hitaasti. Vaan saattaa olla vaikutusta tuohon tankin litramääriin silläki missä asennossa pyörän tankkaa ja onko keulaa laskettu ja perää nostettu niinku mulla nimittäin ainaki öljyn tarkistuksessa tuo pieniki muutos asennossa vaikuttaa jo ratkasevasti. Eli kun Vaihdatte öljyjä mopoihinne niin kattokaa että se on siinä alkup.asennossa niin ei tule laitettua ylimääräistä öljyä koneeseen.
Onko muuten kellään käyny että kun tankkaa oikein piripintaan eli enemmän ko ohjekirja sallii niin alkaa polttoaine lämmetessään ja laajentuessaan puskemaan ylivuotoletkun kautta suoraan sen exuppi venttilin päälle.
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä ja viinan kanssa tekopeliä
Heh, niimpä... eikai ne ohjeelliset määrät ole täysin tuulesta temmattuja Fasunkaan tapauksessa.(pjkorkko @ Kesä. 20 2008,12:55) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei kai net tuulesta temmattuja ole vaan ko tankkaa siihen putken päähän niin näyttää aivan siltä että tankki olis vain puolillaan ja sitte on pakko lirutella. Etellisessä mopedissa ei ollu moista ropleemaa sen sai tankata ihan täpölle asti eikä tullu mistään ylivuoto letkuista mitään
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä ja viinan kanssa tekopeliä
Ootteko ajanut tankin tyhjäksi, ja paljon menee menovettä sen jälkeen. 19L saanut itse parhaimmillaan ja kuulosti ainakin että liru oli pohjalla ennen tankkaamista, loppuun en ole koskaan ajanut. Pitäs ottaa kannu mukaan niin tietäis meneekö sinne se 21L
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Jokos oot päässyt bemulla kurvailee(Yamaha1 @ Kesä. 17 2008,14:39) kirjoitti
FZS1000 -03, Hayabusa -06
>Ootteko ajanut tankin tyhjäksi, ja paljon menee menovettä sen jälkeen.
Mä alan kallistumaan teoriaan, että se mittari vaan heittää... Ku näyttäs nyt viimesimpien 'analyysien' mukaan, että kulutus on about 6l (mitä muillakin), ja jos tankki on 21l, niin sillähän pitäs ajaa helposti yli 300km.
Onko siitä mitään haittaa koneelle jos ajaa tankin tyhjäksi? Eli että löpö loppuu? Voiko sen jälkeen olla käynnistysongelmia tms? Ihan vain jos otan johonkin 2-4l bensaa ja ajan tankin tyhjiin ja katon mitä mittari näyttää. Ku ärsyttää tuo 200km jälkeen tankkailukin, saisi olla lähempänä ellei yli 300km.
Jux.
Eipä siinä sen kummempaa vahinkoa tule, kaasarit menee tyhjäksi, mutta kun lisää bensaa tankkiin ja virrat päälle niin pumppu täyttää ne taas. Ei tarvitse sahata käyntiin.(juxxxer @ Kesä. 23 2008,13:11) kirjoitti
Pienin kulutus millä itse päässyt matka-ajoa on 4,7L/100km. Tosin osittain rekkojen imussa ja tasasta 80-100 vauhtia, muuten kyllä heiluu tuolla 6-8 huitteilla.
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Ajakaa nyt hyvät ihmiset edes siihen asti, että se tankkivalo syttyy. Se tieto on kohtuullisen tarkka ja silloin on enää 4litraa bensaa jäljellä. Eli 17 litraa poltettu ja vaikka miten olisi urutettu, niin luulen että silloin päästy jo reilusti yli 200km.(eimo @ Kesä. 23 2008,13:54) kirjoitti
Vastailin tuonne toiseen topikkiin, klick(juxxxer @ Kesä. 17 2008,16:56) kirjoitti
Huono tie, parempi mieli
Eli olet ajanut tankin tyhjäksi?(ss454 @ Kesä. 23 2008,18:17) kirjoitti
Valon syttyessä olen vielä satasen ajanut ja se 19L sinne on mennyt tankatessa, eli hyvin olen päässyt 2L/100km. Ei paha.
Täytyy kokeilla kannu mukana toi ite
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Ei nyt lueta väärin tai sitten itsellä suurempi ongelma omien ajatusten ja kirjoitetun tekstin välillä. Ohjekirjassa tms... mielestäni tieto, että 4l tankissa kun valo syttyy. Samaa ilmiötä tukee myös Multi-Gauge jossa on litrakohtainen näyttö jäljellä olevalle bensalle. Ainoa musta hetki on siinä 12-8 litran välillä, mutta muistelen myös normimittarin tuossa kohtaa olevan hakusessa ja tipahtavan *sitten rajummin. Ja aina siihen 21litraan aika tarkasti päästy kun ynnätty ensin jäljellä olevat litrat ja tankattu bensamäärä. Tässähän voi nyt sitten olla joku vuosimallikohtainen ero, että onko viritetty tarkemmaksi myöhemmin. Tai jos joku aiempi omistaja ropeltanut tankkia ja saanut mittarin toimimaan eri tavalla.(eimo @ Kesä. 24 2008,07:49) kirjoitti
Mitäs kokoputkistoja porukka on fasuihinsa laittanu, lähinnä hinta-laatusuhdanne ja mistä ootta tilailleet kiinnostais? *
Akranhan slipari tosta omastahan jo löytyy, joten pelkkä käyrästökin riittäis..
04 Buell xb12s
Olen miettinyt touring plexin ostoa -04 fazeriin. kertokaa kokemuksianne niistä, millanen tuli minkäkin merkkisellä ajaa, yhtä kaveria puhuttelin, jolla oli yammun alkuperäinen korkempi ja sanoi sen olevan hyvä!
Lyhyellä matkalla tää alkuperäinen on kyllä mukava, mutta pitkällä tiellä alkaa painaa kypärä otsaan aikalailla!
Ulkonäkö kyl varmaan kärsis vaihdosta, mut joskus varmaan joutuu mukavuuden halussa antaa perix!
Mulla ois ylimääräisenä, touring plexi,Merkki Powerbronze.(anterock @ Kesä. 25 2008,22:10) kirjoitti
50e.Ollut pari ajokertaa kiinni.
Jenkeistä tulossa jussimyyrän slipari, hintaan 170e. Joutuuko tuon vaihdon jälkeen seoksia tarkasteleen.
Muuten vakio laite.
Laita Kapan spoileri pleksi... Saa Allrightista ainakin, ja kyllä toimii. Ei ole touring pleksiin verrattuna ollenkaan pahan näköinen! Se on hippasen isompi kuin alkuperäinen, ja ennen kaikkea leveämpi + se spoileri siellä yläreunassa.(anterock @ Kesä. 25 2008,22:10) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Nää on näitä pituus juttuja pitkälti. Ite sahaillut vakio pleksiä aikani, sitten kupla mallia perään. Lopputulos sahattu vitun matala kupla. Ite oon 191cm pitkä, ja sellasta visiiriä en laita joka mun yli nakkais. Mielluummin koko paine kypärään.(Yamaha1 @ Kesä. 26 2008,14:26) kirjoitti
Totuus ja mielihalu löytyypi varmaan kokeilemalla, vaikka ohkasesta alumiinipellistä muotoilemalla jeesus-teipillä liimaten. Näin meillä.
29.6 Su starttaa mopo pohjosii päin, Norjaan. Sitten kerron oman mielipiteeni Jamahasta, mitä korjaisin pyörässä jne.
Totuudella sanon, että laakeri-hommien ohessa pyörä on käteen sopiva ja v....n mukava, tehoa kivasti ja ajettavuus näin korkeaksi OK, tai sitten RD-ajat nuoruudessa vaikuttaa. *
Enivei, vaikka en kerinnyt kokeilemaan tankin tilavuutta, uskon että tulen sen oppimaan.
PS. litrasaarenmaakossuamukana
edit: tosi vähän ymmärrettävämmämmäksi
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Joo toi Kappa näyttäis ihan hyvältä, siitä alkuperäisestä touringista en oo kyl löytäny kunnon kuvaa, et jos jollain on niin vois laittaa, ja kertoa kokemuksia. Tässä tuntuu olevan nyt ainakin kahta koulukuntaa, tuuli syliin, tai yli! 1000rr.stä kun tähän vaihdoin rata-ajon lopahdettua, sitä kaipaa mukavuutta pitkälle tielle, jota 1000rr ei tarjonnut, muuten tykkään fzs.stä hyvää, pitäis varmaan päättää miten sen tuulen haluaa(eimo @ Kesä. 26 2008,21:47) kirjoitti
Matkaa fzs.llä ajaneet vois antaa lisää kommenttia millasia plexejä käytössä! -kiitos-
Eturattaan mutterin koko?
Edit: google: 36mm
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Mitäs jarrupaloja porukka kokeillut Fasussa? Ferodon jotkut sintteripalat hyvät, ei kai voi pieleen mennä valinta?
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Kysyin Allrightissa sintteripaloja minulle kauppaavalta myyjältä, että josko ne nyt sitten kasvattaa sitä kuuluisaa munaa... ei kuulemma kasvata, joten päädyin ihan normaaleihin paloihin. *(tidnab @ Kesä. 29 2008,17:24) kirjoitti
![]()
Olishan se stressi panostaa sintteripaloihin, eikä kukaan (sinä itse mukaan lukien, normiajossa) edes huomais että ne on paikallaan. Ellei tietty tilais jostain sitten valmistajan tarroja ja löis niitä sitten vaikkapa ajotakin selkämyksen täyteen... Eli oonkos minä nyt sit sitä mieltä, että sintterit on turhaa hifistelyä?!? Kaippa sitten.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Elä ainakaan Ferodon Platinumeja osta, aivan *(tidnab @ Kesä. 29 2008,17:24) kirjoitti
- jarrutehoa ja tuntoa löytyy vasta kun kunnolla lämpiävät
- vinkuvat useimmiten ja etenkin kostealla kelillä
- sisältävät (kuulemma) paljon metallia, se selittäisi ylläolevan
- syö myös levyä kivasti...
04 Buell xb12s