Nyt kyllä pistit pahan.(lehtite @ Maalis. 19 2008,15:53) kirjoitti
Hemmetisti oon ties mitä sivuja käyny netissä lävitte takavaloja etsiessä, mutta tummennettuun takavaloon en ole kyllä koskaan törmännyt.
Yks vaihtoehtohan on että ostat kirkkaan ja tummennat sen itse *![]()
04 Buell xb12s
Meil ois pajalla yks, se on tosi tumma, joku lehtite tummenti sen ite(lehtite @ Maalis. 19 2008,15:53) kirjoitti
![]()
FZS1000 -03, Hayabusa -06
joo v..uks pirahti ainakin eka tummennus(eimo @ Maalis. 19 2008,17:10) kirjoitti
mut ostin sitte sen kirkkaan lyhdyn, katsotaan mitä siitä sitten tummentamalla syntyy.....
kumma juttu kuitenkin kun ei valmiiks tummia myynnissä?
ZsäpäDäpä
Oleppa hyvä.seuraava mietinnän aihe on plexi.millanen sulla on?itellä on vakio plexi ja funtsailin että joskos vaihtas sen johonkin toiseen.minkähänlainen olis hvä kun sen stongan vaihdoin siihen uuden fasun suoraan eli madaltus jonnii verran, ja olen tällänen bout 176 cm pätkä.vaikuttaakohan toi matalampi tanko jotenkin,ettei vaan ala pää pyörimään akselinsa ympäri vakionplexin kanssa.kokemuksia kaivataan(Inkku @ Maalis. 19 2008,15:40) kirjoitti
![]()
Fzs 1000
Mää suosittelen sitä matalinta mahdollista. Loppuu suhinat, mutta eipä siinä sitten mitään suojaakaan enää ole. Muttamutta, eikös tää nakupeli pitänyt ollakkin?
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Mulla on 3 kpl. pleksejä omaan fasuuni, vaihtelen niitä sit tilanteen mukaan. Eli kapan spoilerimalli matkoille, originaali (mattamustaksi maalattuna) kaupunkiin ja sitten vielä tollanen savun värinen tuplakupla. Originaalin ja tuplakuplan eroa ei kyllä huomaa, eli se on sit makuasia kumpaa pidän kiinni... Mut matkalle tuo spoileri on ehdoton MUST. Tietty jos peilit on stongassa niin sitten tuo keula kyllä "vaatii" sirompaa pleksiäkin itseensä.![]()
Enivei, helppoahan siihen on heittää tilanteen vaatimaa läpyskää kiinni ja pitää matkalla vaikka vaihtomallia mukana tankkilaukun pohjalla jos oikeen haluaa hifistellä...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
millanen toi tuplakupla mahtais olla,kun en itte matka-ajoa harrasta vaan sellasta lyhyttä työmatka ja mökki reissu (vajaa 100 km sivu) ajoa + mutkateitä käyn vetelemässä.saakos jammucenttertistä millsia??tai sitte muualta.vinkkilöitä kaivataan taas kerran.(Yamaha1 @ Maalis. 22 2008,17:08) kirjoitti
Fzs 1000
Omani tilasin muistaakseni Stormilta. Ei tuolla tuplakuplalla saa fasuun mitään muuta kun näköä ehkä paremmaksi, eli ilmavirtojen suhteen ei ole sen parempi tai huonompi kuin originaalikaan.(simppamoto @ Maalis. 27 2008,12:04) kirjoitti
MRA on mun tuplakuplan merkki...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Meikän tuplakupla on tilattu tuolta:
http://www.sportsbikeshop.co.uk
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Hmph, 20tkm huoltoa tehdessä kiinnitin huomiota ilmeisesti kytkimestä lämpimällä koneella kuuluvaan "rolinaan". Kytkin pohjassa ääni häviää ja kytkin ylhäällä rolina alkaa taas kuulumaan. Onko jotain vikaa kytkinpaketissa tai laakereissa vai tyyppiominaisuus?Venakoneistostakin kuuluu jotain pientä naputusta lämpimällä koneella, ilmeisesti Fasun koneesta tälläistä naputusta kuuluu vaikka nokkaketju ja venat olisi kunnossaan? Luulosairausko tässä vaivaa vai mikä...
Btw. hemmetin hauska vaihtaa kolmospyttyyn tulppa :|
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
APUA!
Huomenna pitäs lähtee ajelee eikä fazu käynnisty.Vika ilmaantu yhtäkkii, muutama päivä lähti ilosesti käymää. EI pyöritä starttia, sulake ehjä. Virtaakin tuntus riittävän ainaski valoille ja vilkuille mut pistin vielä lataukseen. Tappokatkasija ei oo jääny päälle. Missä vika??
![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Noniin naurakaa tyhmää, yritin vaihde silmässä startata ilman kytkintä.![]()
Ei voi muistaa että on joku vapaavaihdevalokin pitkän tauon jälkeen![]()
![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
(Ressa @ Maalis. 28 2008,20:11) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Joo, tuttua ääntä. Kun en paremmin tiedä niin sanoisin jotta 'normaalia' Fasun ääntä.(tidnab @ Maalis. 28 2008,17:58) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Mulla olisi tarpeeton Ventura takalaukku. Kooltaa muistaakseni 45L. Laukku pehmeä, tulee rautoihin kiinni. Raudat helppo asentaa takakahvojen paikalle. Laukun voi yksin ajettaessa kääntää penkin päälle jolloin se ei ajoa juurikaan häiritse.(eimo @ Maalis. 13 2008,21:00) kirjoitti
Pakettiin kuuluu: raudat laukku sadehuppu ja teräsverkko ympärille.
Itselläni tämä ollut mukana kahdella Euroopan reissulla (2viikkoa ja 3viikkoa) ja hyvin on tarvittavat tavarat mahtuneet. Lisäksi kyllä ollut tankkilaukku.
Itse ajanut tämän laukun kanssa parhaimmillaan autobaanalla 240km/h ja hyvin on laukku pysynyt kyydissä
ps. löytyy myös ylimääräinen alkup. pakoputki FZS 1000:seen.
Nämä jäivät tarpeettomiksi koska pyörä vaihtui viime kesänä uuden malliseen FZ1S:ään
FZ1-S 07
Tuntuuko se uudempi fazu missä asioissa paremmalta?
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Suurin parannus on alustassa. Palkkirunko ei anna periksi niinkuin putkirunko, ja jousitus on parempi. Plussaa myös käynnistys(ruiskukone) ei tarvitse ryypyn ja kaasun kanssa leikkiä.(säätäjä @ Maalis. 29 2008,18:46) kirjoitti
Muuten kone tuntuu vakiona jopa laiskemmalta kuin vanhassa, se ehdottomasti miinusta. Tokihan tästäkin saisi paljon pirteemmän kun vähän virittelis.
Jarrut ovat samat kuin vanhassa, joten siinä ei mitään muutosta.
Kaikenkaikkiaan tuo tuntuu hieman pienemmältä ja sporttisemmalta kuin vanha.
FZ1-S 07
Väittäisin samaa myös..(Jalase @ Maalis. 28 2008,20:49) kirjoitti
04 Buell xb12s
Laitetaan nyt näitä perushommia tänne, jospa näistä jollekkin olis hyötyä.
Part 1, Exup. Tuli exup putsattua, eipä siellä tehtaan jäljiltä ollut mitään muuta kuin ruostetta ja kulumisjälkiä ja vaijerien säädöt oli jotain 30 astetta pielessä sekä löysällä lisäksi.
Part 2, Linkut. Takalinkkujen rasvaus oli tosissaan yksinkertainen homma, kunhan on joku kaverina pitämässä toisella puolen avainta apuna. "Ylin" linkun laakeri oli melkoisen kuivan olonen, et ei tainnut olla turha homma. Rasvaksi tuli hätäpäissään laitettua litiumrasvaa, jota löytyi nurkista, jospa tuo nyt on parempi kuin ei mitään.
Part 3, Ilmanputsari. Oli 20tkm ajetun pyörän ilmanputsarin suodatinkankaassa "reikiä", siinä päässä putsaria missä kaasarit on. Olivat halkasijaltaan semmosia nuppineulan pään kokoisiaEi ihan pelkällä putsaamisellä päässytkään. Oli tuokin aika tarpeellista tarkistaa.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Laitatko vielä pikaohjeen tuosta hommasta. Kiitos.(tidnab @ Maalis. 31 2008,19:33) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
En laita pikaohjetta, vaan yksityiskohtaiset ohjeet:(Jalase @ Huhti. 01 2008,06:29) kirjoitti
http://www.cartestsoftware.com/fz1/exupmaintenance.html
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Tossa toisesta threadista tuli mieleen, että onko kukaan modannu noita halpoja xenoneita (vanhempaan) fasuun? Siinähän ois H4:ää tuplana ja jäis alle 100e, jos hommais...
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Paljonko fasun pitäs vakioratastuksella ottaa mittariin ykkösellä? Koitin tänään ja näytti 130 olevan vauhtii kun rajotin nappas.![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
130 se ottaa, tarvittaessa etupyörä ylöskytkettynä. Muuten, jos laittaa piikin pienemmän, niin nostaako se kakkosella kaasusta, nyt ei nosta ei vaikka kuin pumppais ja taikos.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Jaah, on aika pitkä ykkönen.
Mutta kokemuksia parin sadan kilsan jälkeen. Selvästi ketterämmän ja kevyemmän oloinen kuin edellinen (kawa z750 -04). Vaikka selvästi ikäeroa on niin huomaa erot juurikin jousituksessa ja rungossa. Moottori oli juurikin sellainen mitä odotinkin, suurilla kierroksilla pikkasen enemmän tehoa mut vääntö eri planeetalta kuin kawassa. Kate suojaa aika hyvin tonne 150+ jonka jälkeen alkaa vähän tökkimään.
Eli aika hyvä pyörä![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
edit: Olinpas hätäinen, tuosta ylempäähän se huoltolinkki löytyikin. Ajovaloja yritän tässä säätää, raportoin huomenna onnistuuko
Onko kukaan asennellut tangonpääpeilejä ja mistä sellaiset voisi löytää? Yksinkertainen tupakansytytinasennus kiinnostaisi myös, kauhean monimutkaiselta näyttää tuo Pat's Motorcyclen asennus.
Myykö kukaan Suomessa noita Mivvin slipareita?
MIVVii myy ainaskin motoxi *KLIK*(Omen @ Huhti. 03 2008,20:30) kirjoitti
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Kiitos, pitääkin soitella huomenna ja kysellä tuota GP-sliparia.
Mitä olette mieltä, kannattaisiko metalliosat suoraan kiikuttaa anodisoitavaksi vai pysyisiko maali? Jalkatappien levyt, takatapit ja sen runkopalkin vieressä olevan suojan irrottelin. Maalattavaksi menee muutakin sälää, joten jos siinä samalla?
Anodisointi/maalauspaikkaa pk-seudulla suositelkaa, olkaa hyvät!
Ja jos joku on asennellut tälläisetvilkut, niin olisi kiva kuulla. Ongelmahan varmaan on löytää lyhdyt jotka sopivat kivasti tuohon vakiopaikkaan.
Saksan Ebay auttaa savustetun takalyhdyn metsästyksessä, itse tilasin kirkkaalla lasilla ja ledeillä olevan lyhdyn sieltä, mutta savustettujakin on tarjolla.(lehtite @ Maalis. 19 2008,15:53) kirjoitti
Noniin.
Koska hommat ja vehkeet ei voi toimia tänä(kään) keväänä niin kuin pitäisi, olisi pari kymysystä tietävälle.
Ongelma on siis öljyvuoto, koneen vasemmalla puolella ja eturattaan välittömässä läheisyydessä. Nyt kiinnostaisi tietää mitä/minkä "putkia" ne eturattaan takana, väriltänsä vihreät, oikeen ovat ja meneekö niissä kenties öljyä?
Itse epäilen eturattaan akselin stefaa, mutta nuo putket hämäävät koska ovat todella öljyn peitossa, kun taas tuo stefa on vain alhaalta ja lähinnä ulkoreunasta kostea. Muutenkin aika kinkkinen tarkalleen määritellä vuotokohtaa kun koko koneen taka-alaosa on öljyssä.
Jos joku osais jotain murjasta tähän vaivaan, olisin kiitollinen.
04 Buell xb12s