Sivu: 41 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31394041424351 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1201:stä 1230:een 2696:sta
  1. #1201
    Lainaa (säätäjä @ Helmi. 22 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (KEG @ Helmi. 20 2008,00:34) kirjoitti
    Lainaa (Villevalle @ Helmi. 16 2008,09:08) kirjoitti
    "G-Pack Eliminoi joissain malleissa 300 km/h rajoittajan," * Täähän onkin ollut mailmalla suurin ongelma fzs 1000 ssa. Kuulopuheitten mukaan saa sen g-piste systeemin joka terminoi 400 km/h rajoittajankin...? Tiedä sitten siitä....?
    Edellinen pyörä oli 1000 Fazu -02 + slipari ja sen takia suuttimet vaihdettu (kävi muuten laihalla). Lisäksi eturatas oli 1 pykälä normia suurempi ja siltikään sillä ei saanut kelattua 275km/h enempää. Jos tuo G-päkki eliminoi jotain niin ehkä tehoja sitten.. tiedä sen enempää...

    Jos joku saa Fazun kulkemaan kolmeesataa vain jollain härpättimellä niin sehän on hatun noston arvoinen juttu

    Kaikkea mitä myyntimiehet puhuvat ei kannata uskoa...
    Siis mittarivauhtia?? tuskin nyt todellista sentähän?
    Mrjesta.

    275km/h - 35-40km/h mittarivirhettä ja kuskin parallaksivirhettä = 235km/h
    (...ja on ihan sama montako piikkiä on missäkin rattaassa.)

    275km/h todellista nopeutta tuolla aerodynamiikalla menee ihan kevyesti päiväunissa. Miksei yöunissa myös?

    -B52-
    -Quid licet lovi, non licet bovi-
  2. #1202
    Lainaa (B52 @ Helmi. 22 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (säätäjä @ Helmi. 22 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (KEG @ Helmi. 20 2008,00:34) kirjoitti
    Lainaa (Villevalle @ Helmi. 16 2008,09:08) kirjoitti
    "G-Pack Eliminoi joissain malleissa 300 km/h rajoittajan," Täähän onkin ollut mailmalla suurin ongelma fzs 1000 ssa. Kuulopuheitten mukaan saa sen g-piste systeemin joka terminoi 400 km/h rajoittajankin...? Tiedä sitten siitä....?
    Edellinen pyörä oli 1000 Fazu -02 + slipari ja sen takia suuttimet vaihdettu (kävi muuten laihalla). Lisäksi eturatas oli 1 pykälä normia suurempi ja siltikään sillä ei saanut kelattua 275km/h enempää. Jos tuo G-päkki eliminoi jotain niin ehkä tehoja sitten.. tiedä sen enempää...

    Jos joku saa Fazun kulkemaan kolmeesataa vain jollain härpättimellä niin sehän on hatun noston arvoinen juttu

    Kaikkea mitä myyntimiehet puhuvat ei kannata uskoa...
    Siis mittarivauhtia?? tuskin nyt todellista sentähän?
    Mrjesta.

    275km/h - 35-40km/h mittarivirhettä ja kuskin parallaksivirhettä = 235km/h
    (...ja on ihan sama montako piikkiä on missäkin rattaassa.)

    275km/h todellista nopeutta tuolla aerodynamiikalla menee ihan kevyesti päiväunissa. Miksei yöunissa myös?

    -B52-
    Kertaalleen testailin vakioratastuksilla ja täpöllä mittariin sai tuolloin kelattua 250km/h (rajoittimelle) ja GPS oli rekisteröinyt max 239km/h. Rattaan vaihto toi hiukan lisää pelivaraa (~6%), mutta todellinen vauhti luultavasti jäi jonnekin 255-260km/h välimaastoon. Siinä sitten päivä- tai yöunia, kummin vain.. Ei tuo Fazu mikään aivan onneton pyörä ole mutta parempiakin löytyy...

    Mutta ei sitä millään G-packillä lujempaa saa kulkemaan, ainakaan vanhoja kaasaripelejä. Siitähän tässä taisi olla vähän niin kuin juttu vai ...
    Kawasaki ZZR-1200 -04
    BMW K100 -83
  3. #1203
    Lainaa (KEG @ Helmi. 22 2008,16:35) kirjoitti
    Lainaa (B52 @ Helmi. 22 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (säätäjä @ Helmi. 22 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (KEG @ Helmi. 20 2008,00:34) kirjoitti
    Lainaa (Villevalle @ Helmi. 16 2008,09:08) kirjoitti
    "G-Pack Eliminoi joissain malleissa 300 km/h rajoittajan," * Täähän onkin ollut mailmalla suurin ongelma fzs 1000 ssa. Kuulopuheitten mukaan saa sen g-piste systeemin joka terminoi 400 km/h rajoittajankin...? Tiedä sitten siitä....?
    Edellinen pyörä oli 1000 Fazu -02 + slipari ja sen takia suuttimet vaihdettu (kävi muuten laihalla). Lisäksi eturatas oli 1 pykälä normia suurempi ja siltikään sillä ei saanut kelattua 275km/h enempää. Jos tuo G-päkki eliminoi jotain niin ehkä tehoja sitten.. tiedä sen enempää...

    Jos joku saa Fazun kulkemaan kolmeesataa vain jollain härpättimellä niin sehän on hatun noston arvoinen juttu

    Kaikkea mitä myyntimiehet puhuvat ei kannata uskoa...
    Siis mittarivauhtia?? tuskin nyt todellista sentähän?
    Mrjesta.

    275km/h - 35-40km/h mittarivirhettä ja kuskin parallaksivirhettä = 235km/h
    (...ja on ihan sama montako piikkiä on missäkin rattaassa.)

    275km/h todellista nopeutta tuolla aerodynamiikalla menee ihan kevyesti päiväunissa. Miksei yöunissa myös?

    -B52-
    Kertaalleen testailin vakioratastuksilla ja täpöllä mittariin sai tuolloin kelattua 250km/h (rajoittimelle) ja GPS oli rekisteröinyt max 239km/h. Rattaan vaihto toi hiukan lisää pelivaraa (~6%), mutta todellinen vauhti luultavasti jäi jonnekin 255-260km/h välimaastoon. Siinä sitten päivä- tai yöunia, kummin vain.. Ei tuo Fazu mikään aivan onneton pyörä ole mutta parempiakin löytyy...

    Mutta ei sitä millään G-packillä lujempaa saa kulkemaan, ainakaan vanhoja kaasaripelejä. Siitähän tässä taisi olla vähän niin kuin juttu vai ...
    No minähän keskustelun tuosta härpäkkeestä aloitin. Lähinnä kiinnosti tietää onko vanhassa fasussa jonkinlaisia tehon rajoittimia tietyille vaihteille, ei suinkaan mikään huippunopeus homma. Yli 300km/h nopeus fasulla taitaa olla mahtollista vain turboversiolla *
    04 Buell xb12s

  4. #1204
    Lainaa (Inkku @ Helmi. 22 2008,17:18) kirjoitti
    Lainaa (KEG @ Helmi. 22 2008,16:35) kirjoitti
    Lainaa (B52 @ Helmi. 22 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (säätäjä @ Helmi. 22 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (KEG @ Helmi. 20 2008,00:34) kirjoitti
    Lainaa (Villevalle @ Helmi. 16 2008,09:08) kirjoitti
    "G-Pack Eliminoi joissain malleissa 300 km/h rajoittajan," * Täähän onkin ollut mailmalla suurin ongelma fzs 1000 ssa. Kuulopuheitten mukaan saa sen g-piste systeemin joka terminoi 400 km/h rajoittajankin...? Tiedä sitten siitä....?
    Edellinen pyörä oli 1000 Fazu -02 + slipari ja sen takia suuttimet vaihdettu (kävi muuten laihalla). Lisäksi eturatas oli 1 pykälä normia suurempi ja siltikään sillä ei saanut kelattua 275km/h enempää. Jos tuo G-päkki eliminoi jotain niin ehkä tehoja sitten.. tiedä sen enempää...

    Jos joku saa Fazun kulkemaan kolmeesataa vain jollain härpättimellä niin sehän on hatun noston arvoinen juttu

    Kaikkea mitä myyntimiehet puhuvat ei kannata uskoa...
    Siis mittarivauhtia?? tuskin nyt todellista sentähän?
    Mrjesta.

    275km/h - 35-40km/h mittarivirhettä ja kuskin parallaksivirhettä = 235km/h
    (...ja on ihan sama montako piikkiä on missäkin rattaassa.)

    275km/h todellista nopeutta tuolla aerodynamiikalla menee ihan kevyesti päiväunissa. Miksei yöunissa myös?

    -B52-
    Kertaalleen testailin vakioratastuksilla ja täpöllä mittariin sai tuolloin kelattua 250km/h (rajoittimelle) ja GPS oli rekisteröinyt max 239km/h. Rattaan vaihto toi hiukan lisää pelivaraa (~6%), mutta todellinen vauhti luultavasti jäi jonnekin 255-260km/h välimaastoon. Siinä sitten päivä- tai yöunia, kummin vain.. Ei tuo Fazu mikään aivan onneton pyörä ole mutta parempiakin löytyy...

    Mutta ei sitä millään G-packillä lujempaa saa kulkemaan, ainakaan vanhoja kaasaripelejä. Siitähän tässä taisi olla vähän niin kuin juttu vai ...
    No minähän keskustelun tuosta härpäkkeestä aloitin. Lähinnä kiinnosti tietää onko vanhassa fasussa jonkinlaisia tehon rajoittimia tietyille vaihteille, ei suinkaan mikään huippunopeus homma. Yli 300km/h nopeus fasulla taitaa olla mahtollista vain turboversiolla *
    Just.

    Tuossa on joitain tuloksia viime kesän Joensuun lentokenttäajoista. Täytyy kyllä sanoa, että on sulla todella hyvät välitykset ja suutinsetti siinä fasussasi...


    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * vm. * * 1. * *2. * *3. * nopein
    Suzuki GSX1300R Hayabusa 2002 *268 275 *275 * 275

    Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 *268 275 *275

    Yamaha YZF R1 2007 * * * * * * * * *270 272 272 * *272

    Suzuki GSX1300R Hayabusa 2005 *263 268 272 * *272

    Suzuki GSX-R 1000 * * * * * *2002 * 269 267 * * * * *269

    Suzuki GSX-R 1000 * * * * * *2007 * 267 261 264 * *267

    Honda Blade 929+NOS? * * *2001 * 255 265 265 * *265

    Kawasaki ZX-9R * * * * * * * *1999 * 253 258 264 * *264

    Honda CBR 1000 RR * * * * * 2004 * 257 263 261 * *263

    Yamaha YZF R1 * * * * * * * *2001 * 262 * * * * * * * *262

    Honda CBR 1100 XX * * * * *1997 * 258 261 262 * * 262

    Honda CBR900 RR * * * * * * 2003 * 258 260 261 * * 261

    Honda CBR 1100 XX * * * * *1998 * 258 260 260 * * 260

    Yamaha YZF 1000 Thunde 2002 * 260 * * * * * * * * 260

    Honda CBR 1100 XX * * * * *2007 * 251 260 258 * * 260

    Honda CBR 1100 XX * * * * *1999 * 238 259 * * * * * 259

    Kawasaki ZX-9R * * * * * * * 1998 * 252 259 * * * * * 259

    Kawasaki ZX-10R * * * * * * 2004 * 258 * * * * * * * * 258

    Suzuki GSX1300R Hayabu *2005 * 256 258 258 * * *258

    Honda CBR 1100 XX * * * * * 2005 * 254 254 258 * * 258 *

    Yamaha YZF R1 * * * * * * * *2003 * 244 257 * * * * * 257

    Suzuki GSX-R 600 * * * * * * 2004 * 233 238 256 * * *256

    Kawasaki ZZR 1400 * * * * * 2007 * 250 231 * * * * * *250

    Yamaha YZF R1 * * * * * * * 2000 * 248 * * * * * * * * 248

    Honda CBR 1000F * * * * * * 1994 *230 236 240 * * *240

    Yamaha FJR 1300 * * * * * *2006 * 236 237 * * * * * *237



    ...että sellasta.
    -Quid licet lovi, non licet bovi-
  5. #1205
    Eihän tuo vaadi kuin 17/43 ratastuksen ja 6 vaihteella 11500 kiekkaa. Sitten on todellista nopeutta 301 mittarissa. Tulihan tuo Veijo GRäkin niin eiköhän noin pitkä suorakin löydy?
  6. #1206
    vaihdettiin tänää fazuun öljyt ja huh mikä rumba siitäkin tuli. Haettiin tarvikesuodatin joku Hilfo, ja se ei sopinut sitten alkuunkaan. Suodattimen ja lohkon väliin jäi puolen sentin väli. Seuraavassa kahessa paikassa yritettiin väkisin tarjota samaa tuotetta. Loppujenlopuksi sain käteeni K&N:än suodattimen mikä lopulta sopi

    Mites muuten tarviiko säätää jos ostaa sliparin?
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  7. #1207
    Siinä 11500 rpm voi olla siinävaiheessa tekemistä sliparilla ja suutinsatsilla.

    mulla on molemmat ja täytyy todeta (vakiovälityksillä), että se kulkee 5. vaihteella oikeestaan samat mitä 6. vaihteella.

    Nyt kuitenkin sanottakoon, että testausympäristö ei ollut paras mahdollinen.

    Joskus jo kyselinkin, vaikka naku on kyseessä.. Niin millasia mittarivauhteja vakiovälityksillä olette saaneet tästä vehkeestä irti?
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  8. #1208
    Niin joo.. Ja sitten sellanen juttu vielä. Löytyykö kellään porattua ilmanputsarin kantta moposta? Mulla on siis slipari, suutinsarja, vakiofilsu ja tuo kairaus. Käytettynä kun tuli niin tuo vähän oudoksuttaa, mutta dynolappu kuitenkin on ja se näyttää ihan hyvälle.

    Mikä lie viritys?
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  9. #1209
    Lainaa (B52 @ Helmi. 22 2008,18:54) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Helmi. 22 2008,17:18) kirjoitti
    Lainaa (KEG @ Helmi. 22 2008,16:35) kirjoitti
    Lainaa (B52 @ Helmi. 22 2008,12:26) kirjoitti
    Lainaa (säätäjä @ Helmi. 22 2008,08:31) kirjoitti
    Lainaa (KEG @ Helmi. 20 2008,00:34) kirjoitti
    Lainaa (Villevalle @ Helmi. 16 2008,09:08) kirjoitti
    "G-Pack Eliminoi joissain malleissa 300 km/h rajoittajan," Täähän onkin ollut mailmalla suurin ongelma fzs 1000 ssa. Kuulopuheitten mukaan saa sen g-piste systeemin joka terminoi 400 km/h rajoittajankin...? Tiedä sitten siitä....?
    Edellinen pyörä oli 1000 Fazu -02 + slipari ja sen takia suuttimet vaihdettu (kävi muuten laihalla). Lisäksi eturatas oli 1 pykälä normia suurempi ja siltikään sillä ei saanut kelattua 275km/h enempää. Jos tuo G-päkki eliminoi jotain niin ehkä tehoja sitten.. tiedä sen enempää...

    Jos joku saa Fazun kulkemaan kolmeesataa vain jollain härpättimellä niin sehän on hatun noston arvoinen juttu

    Kaikkea mitä myyntimiehet puhuvat ei kannata uskoa...
    Siis mittarivauhtia?? tuskin nyt todellista sentähän?
    Mrjesta.

    275km/h - 35-40km/h mittarivirhettä ja kuskin parallaksivirhettä = 235km/h
    (...ja on ihan sama montako piikkiä on missäkin rattaassa.)

    275km/h todellista nopeutta tuolla aerodynamiikalla menee ihan kevyesti päiväunissa. Miksei yöunissa myös?

    -B52-
    Kertaalleen testailin vakioratastuksilla ja täpöllä mittariin sai tuolloin kelattua 250km/h (rajoittimelle) ja GPS oli rekisteröinyt max 239km/h. Rattaan vaihto toi hiukan lisää pelivaraa (~6%), mutta todellinen vauhti luultavasti jäi jonnekin 255-260km/h välimaastoon. Siinä sitten päivä- tai yöunia, kummin vain.. Ei tuo Fazu mikään aivan onneton pyörä ole mutta parempiakin löytyy...

    Mutta ei sitä millään G-packillä lujempaa saa kulkemaan, ainakaan vanhoja kaasaripelejä. Siitähän tässä taisi olla vähän niin kuin juttu vai ...
    No minähän keskustelun tuosta härpäkkeestä aloitin. Lähinnä kiinnosti tietää onko vanhassa fasussa jonkinlaisia tehon rajoittimia tietyille vaihteille, ei suinkaan mikään huippunopeus homma. Yli 300km/h nopeus fasulla taitaa olla mahtollista vain turboversiolla
    Just.

    Tuossa on joitain tuloksia viime kesän Joensuun lentokenttäajoista. Täytyy kyllä sanoa, että on sulla todella hyvät välitykset ja suutinsetti siinä fasussasi...


    vm. 1. 2. 3. nopein
    Suzuki GSX1300R Hayabusa 2002 268 275 275 275

    .... vähän lyhennettyy ....



    ...että sellasta.
    Väännetään nyt vielä kerran aiheesta mutta sitten luovutan. En ole muistaakseni missään kohtaa sanonut kuinka pitkän matkan vauhdinotto kesti ja oliko vielä paikoittain alamäkeä, myötätuulta, vuorovesi ja kuunasento oikein, mutta se siitä. Siis ei todellakaan millään lentokenttä pätkällä

    Ei vanhassa mitään rajoittimia ollut, jos ei kuskia lueta sellaiseksi.

    Fazu tuppaa olemaan aikas laihalle säädetty jo vakiona joten slipari tai mikä tahansa muu väljennys pakokaasuille vetää vielä laihemmalle.
    Kawasaki ZZR-1200 -04
    BMW K100 -83
  10. #1210
    Kertokaas tyhmälle että onko seuraava normaalia vai pitäskö alkaa vielä vianetsintään ennenkuin kausi alkaa. Pohjustuksena sanotaan että tankissa oli vanhaa bensaa + lisäaineet. Mutta ongelma: Käynnistän ja annan vähän aikaa käydä ryypyn kanssa. Noh jos ryyppy päällä vääntää hetken kuluttua nupit kaakkoon (ei siis kuitenkaan rajoittimelle ) niin ei mitään outoa, mutta jos ottaa ryypyn pois niin miettii sekunnin ennenkuin mitään tapahtuu, tuntuu kuin tukehtuisi. Kun koneen saa kuumaks/lämpimäks ei tollasta tapahdu. Hain vielä muutaman litran uutta bensaa mut ei auttanut. En tiä onko sitten kaasarikoneen ominaisuus kun edellinen mopo oli ruisku ja ei se tollasta pitänyt
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
  11. #1211
    Ihan normaalia, kylmänä tuppaa tekemään noin.
    04 Buell xb12s

  12. #1212
    Lainaa (Jalase @ Helmi. 11 2008,19:24) kirjoitti
    Lainaa (jj.lehtio @ Helmi. 07 2008,15:16) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Tammi. 31 2008,19:31) kirjoitti
    Lainaa (Ressa @ Tammi. 31 2008,16:49) kirjoitti
    Lainaa (Ressa @ Joulu. 12 2007,16:48) kirjoitti
    Lainaa (jj.lehtio @ Joulu. 12 2007,10:07) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Joulu. 07 2007,14:15) kirjoitti
    Lainaa (Ressa @ Joulu. 07 2007,13:44) kirjoitti
    Tuli sitten pitkän mietinnän jälkeen ostettua FZS * Tuontipyörä ja ajettu 22tkm. Tietäskö kukaan että mistä vois saada suomenkielisen ohjekirjan ja/tai huoltokirjan?
    Onneks olkoon LOISTAVASTA valinnasta !
    Käyttöohjekirjasen saat todennäköisesti Konekeskolta. Suomenkielistä huoltokirjaa en ole koskaan löytänyt, mutta täältä saat englanninkielisen.
    Konekeskolta oli käyttöohjekirjat loppu, eikä tietoa uusista. Täytynee kopioida jostain. Itsekin olen ohjekirjaa vailla, kun olen omani hukannut. Jos saat jostain, niin en panisi pahaksi, jos kopioisit mulle yhden sarjan. Korvaan luonnollisesti kulut.
    Olisin myös kiinnostunut jos joku pystyisin kopioimaan suomenkielisen ohjekirjan, maksua vastaan *
    Oliskos kellään kiinnostusta pientä rahallista korvausta vastaan tehä *ko. temppua? *
    Voishan sitä vaikka joskus ruveta, kunhan vaan löytyy semmoinen aika joskus...
    Multakin puuttuu vielä, joten mulle voi kopsata samalla kans. Tilinumeron voi laittaa vaikka orgboxiin, niin korvaan vaivannäön.
    Tarviiko joku viä käyttöohjetta ?
    josko mullekin
    fazer
  13. #1213
    Onkohan kukaan laittanut taakse rengasta 190/50-17 kokoa?
    Jos on, niin olis kiva kuulla mielipiteitä. esim. yleinen tuntuma kuten ketteryys ja muuten toimivuus??
  14. #1214
    Lainaa (ISO-Timppa @ Maalis. 02 2008,18:01) kirjoitti
    Onkohan kukaan laittanut taakse rengasta 190/50-17 kokoa?
    Jos on, niin olis kiva kuulla mielipiteitä. esim. yleinen tuntuma kuten ketteryys ja muuten toimivuus??
    Onhan tuollainen nyt alun skeptisyyden jälkeen ollut parina kesänä alla. Ulkonäkö tuossa parasta on, muuta eroa omalla pappaköröttelyllä ei huomaa. Vielä kun sen 200 tuonne sais mahdutettua, niin ei tuttavapiirissä tulisi heti vastaan ketään jolla leveämpi takanakki.
  15. #1215
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  16. #1216
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit *
    Ei khyl ole tullu sen erikoisemmin kokeiltua, mitä nyt swingiä koklannu käsin väännellä enkä kyllä mitään tuntenut. ~ 40k ajettu. Milläs tapaa ronklasit että tunsit välyksiä?
    04 Buell xb12s

  17. #1217
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 03 2008,21:47) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit *
    Ei khyl ole tullu sen erikoisemmin kokeiltua, mitä nyt swingiä koklannu käsin väännellä enkä kyllä mitään tuntenut. ~ 40k ajettu. Milläs tapaa ronklasit että tunsit välyksiä?
    Pyörä keskituelle ja takapyörästä nostaa ihan käsin, rinta penkkiä vasten niin ei tarvitse niin paljon voimaa;) Meillä kummallakin reilu klappi siinä suunnassa. Takaapäin sitten haarukkaa nitkuttamaan sivuttain. Takarengas paikoillaan ehkä hankalampi huomata sivuttainliike, mutta pitäs huomata.
    Toi on nyt kolmatta vuotta mulla ja aina talven remonteissa sen kokeillut. Nyt sitte löyty sieltäkin rempattavaa.
    Etupyörän laakerit ja ketjurataspaketin vaihdoin äsken näiden vapaaehtoisempien fiksauksien ohella.
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  18. #1218
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,22:06) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 03 2008,21:47) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit *
    Ei khyl ole tullu sen erikoisemmin kokeiltua, mitä nyt swingiä koklannu käsin väännellä enkä kyllä mitään tuntenut. ~ 40k ajettu. Milläs tapaa ronklasit että tunsit välyksiä?
    Pyörä keskituelle ja takapyörästä nostaa ihan käsin, rinta penkkiä vasten niin ei tarvitse niin paljon voimaa;) Meillä kummallakin reilu klappi siinä suunnassa. Takaapäin sitten haarukkaa nitkuttamaan sivuttain. Takarengas paikoillaan ehkä hankalampi huomata sivuttainliike, mutta pitäs huomata.
    Toi on nyt kolmatta vuotta mulla ja aina talven remonteissa sen kokeillut. Nyt sitte löyty sieltäkin rempattavaa.
    Etupyörän laakerit ja ketjurataspaketin vaihdoin äsken näiden vapaaehtoisempien fiksauksien ohella.
    Piti nyt tämäkin asia jonkun ottaa esille ja saada taas uusi tuska tälle kesälle. Tottapuhuen 2 vuoden väleinhän tuo pitäisi rasvata, mutta onko itselläkään sitä määräaikaishuolloissa tehty? Väittäisin tuon unohtuneen autuaasti. 1mm klappi siellä saa olla, mutta pitänee tuossa viikonloppuna tutkia omaa mopoa mikä on totuus. Paperilla yksi hurjimman näköisistä operaatioista, kun osia enemmänkin irroitettavana.
  19. #1219
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit
    Mulla meni tokan kesän aikana pyörästä ne linkun laakerit, mittarissa oli jotain 10000km. Vaihto meni takuuseen, että sen kummempia tapahtumia siitä ei aiheutunut.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  20. #1220
    Lainaa (ss454 @ Maalis. 04 2008,05:27) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,22:06) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 03 2008,21:47) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit *
    Ei khyl ole tullu sen erikoisemmin kokeiltua, mitä nyt swingiä koklannu käsin väännellä enkä kyllä mitään tuntenut. ~ 40k ajettu. Milläs tapaa ronklasit että tunsit välyksiä?
    Pyörä keskituelle ja takapyörästä nostaa ihan käsin, rinta penkkiä vasten niin ei tarvitse niin paljon voimaa;) Meillä kummallakin reilu klappi siinä suunnassa. Takaapäin sitten haarukkaa nitkuttamaan sivuttain. Takarengas paikoillaan ehkä hankalampi huomata sivuttainliike, mutta pitäs huomata.
    Toi on nyt kolmatta vuotta mulla ja aina talven remonteissa sen kokeillut. Nyt sitte löyty sieltäkin rempattavaa.
    Etupyörän laakerit ja ketjurataspaketin vaihdoin äsken näiden vapaaehtoisempien fiksauksien ohella.
    Piti nyt tämäkin asia jonkun ottaa esille ja saada taas uusi tuska tälle kesälle. Tottapuhuen 2 vuoden väleinhän tuo pitäisi rasvata, mutta onko itselläkään sitä määräaikaishuolloissa tehty? Väittäisin tuon unohtuneen autuaasti. 1mm klappi siellä saa olla, mutta pitänee tuossa viikonloppuna tutkia omaa mopoa mikä on totuus. Paperilla yksi hurjimman näköisistä operaatioista, kun osia enemmänkin irroitettavana.
    Homma sinänsään ei iso, onhan siellä sitä holkkia, laakeria ja pulttia mutta purkaantuu "mukavasti". Ja mikä parasta, saa ketjut vaihdettua päättömänä kun irrottaa haarukan . Se rasvaus tulisi tehtyä jos siinä olisi nipat, ala nyt sen takia aina purkamaan. Sitäpaitsi laakerit oli todella hyvässä rasvassa ja tiivisteet ehjät.

    Sitten joku aikaisemmin kysellyt starttaus-häiriöistä. Startti nappulan koskettimet hapettuu helposti, todella pieni kosketuspinta-ala siinä koskettimen ja jousen välillä. Oireena ensimmäisenä että joutuu painamaan nappia vähän kovempaa, että herää. Parin päivän päästä sekään ei auta.

    Muuten helvetin hyvä pyörä, mitä nyt perse meinaa puutua pitemmällä matkalla, tulee istuttua takapenkillä enemmän kuin omalla paikalla.
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  21. #1221
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,22:06) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 03 2008,21:47) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit *
    Ei khyl ole tullu sen erikoisemmin kokeiltua, mitä nyt swingiä koklannu käsin väännellä enkä kyllä mitään tuntenut. ~ 40k ajettu. Milläs tapaa ronklasit että tunsit välyksiä?
    Pyörä keskituelle ja takapyörästä nostaa ihan käsin, rinta penkkiä vasten niin ei tarvitse niin paljon voimaa;) Meillä kummallakin reilu klappi siinä suunnassa. Takaapäin sitten haarukkaa nitkuttamaan sivuttain. Takarengas paikoillaan ehkä hankalampi huomata sivuttainliike, mutta pitäs huomata.
    Toi on nyt kolmatta vuotta mulla ja aina talven remonteissa sen kokeillut. Nyt sitte löyty sieltäkin rempattavaa.
    Etupyörän laakerit ja ketjurataspaketin vaihdoin äsken näiden vapaaehtoisempien fiksauksien ohella.
    Mjoo täytyy huomenna tallilla koklata. Tossa viimeviikolla tosiaan svingiä sivuttaissuunnassa vääntelin eikä kyllä mitään klappia tuntunut.


    Onkos muuten kukaan laittanut lankarullia Fasuunsa? Kävin tossa juur jammusentterissä kyselemässä, niin eivät muistaneet löytyykö kiinnitysreijät haarukan alta vaiko sivulta.
    - Oma väittämä on että haarukan alta = lankarullia ei saatavana, ellet sitten osta kokonaan jammun omaa settiä *
    04 Buell xb12s

  22. #1222
    Lainaa (eimo @ Maalis. 04 2008,14:25) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Maalis. 04 2008,05:27) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,22:06) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 03 2008,21:47) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit *
    Ei khyl ole tullu sen erikoisemmin kokeiltua, mitä nyt swingiä koklannu käsin väännellä enkä kyllä mitään tuntenut. ~ 40k ajettu. Milläs tapaa ronklasit että tunsit välyksiä?
    Pyörä keskituelle ja takapyörästä nostaa ihan käsin, rinta penkkiä vasten niin ei tarvitse niin paljon voimaa;) Meillä kummallakin reilu klappi siinä suunnassa. Takaapäin sitten haarukkaa nitkuttamaan sivuttain. Takarengas paikoillaan ehkä hankalampi huomata sivuttainliike, mutta pitäs huomata.
    Toi on nyt kolmatta vuotta mulla ja aina talven remonteissa sen kokeillut. Nyt sitte löyty sieltäkin rempattavaa.
    Etupyörän laakerit ja ketjurataspaketin vaihdoin äsken näiden vapaaehtoisempien fiksauksien ohella.
    Piti nyt tämäkin asia jonkun ottaa esille ja saada taas uusi tuska tälle kesälle. Tottapuhuen 2 vuoden väleinhän tuo pitäisi rasvata, mutta onko itselläkään sitä määräaikaishuolloissa tehty? Väittäisin tuon unohtuneen autuaasti. 1mm klappi siellä saa olla, mutta pitänee tuossa viikonloppuna tutkia omaa mopoa mikä on totuus. Paperilla yksi hurjimman näköisistä operaatioista, kun osia enemmänkin irroitettavana.
    Homma sinänsään ei iso, onhan siellä sitä holkkia, laakeria ja pulttia mutta purkaantuu "mukavasti". Ja mikä parasta, saa ketjut vaihdettua päättömänä kun irrottaa haarukan *. Se rasvaus tulisi tehtyä jos siinä olisi nipat, ala nyt sen takia aina purkamaan. Sitäpaitsi laakerit oli todella hyvässä rasvassa ja tiivisteet ehjät.

    Sitten joku aikaisemmin kysellyt starttaus-häiriöistä. Startti nappulan koskettimet hapettuu helposti, todella pieni kosketuspinta-ala siinä koskettimen ja jousen välillä. Oireena ensimmäisenä että joutuu painamaan nappia vähän kovempaa, että herää. Parin päivän päästä sekään ei auta.

    Muuten helvetin hyvä pyörä, mitä nyt perse meinaa puutua pitemmällä matkalla, tulee istuttua takapenkillä enemmän kuin omalla paikalla. *
    "Ei iso homma" särähti heti korvaan tai sitten olen tuon ymmärtänyt väärin. Hajoituskuva tilanteesta näyttää vähintäänkin työläältä. Ja mikä itseä tuossa kiusaa, niin eikös keskituki samalla tipu alta kun aletaan tuota purkamaan? Se taas aiheuttaa taljavirityksiä ja niiden varmisteluita. Mutta sitähän tämä pyöräily toisaalta on, iloista hauskanpitoa ja oluenjuomista kavereiden kanssa. Vaikka sitten pyörää purkaessa tallissa.
  23. #1223
    Lainaa (ss454 @ Maalis. 04 2008,17:08) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 04 2008,14:25) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Maalis. 04 2008,05:27) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,22:06) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 03 2008,21:47) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Terse,
    oletteko kokeilleet fasustanne swingin/linkun laakerointia.
    Itsellä 25tkm ajettu, väljää kummassakin, kaverilla 18tkm ja linkun laakerit väljät.
    Tyyppivika?
    Eikä halpoja ole laakeritkaan, 25-30eur/kpl, ja niitä menee 8kpl + tiivarit *
    Ei khyl ole tullu sen erikoisemmin kokeiltua, mitä nyt swingiä koklannu käsin väännellä enkä kyllä mitään tuntenut. ~ 40k ajettu. Milläs tapaa ronklasit että tunsit välyksiä?
    Pyörä keskituelle ja takapyörästä nostaa ihan käsin, rinta penkkiä vasten niin ei tarvitse niin paljon voimaa;) Meillä kummallakin reilu klappi siinä suunnassa. Takaapäin sitten haarukkaa nitkuttamaan sivuttain. Takarengas paikoillaan ehkä hankalampi huomata sivuttainliike, mutta pitäs huomata.
    Toi on nyt kolmatta vuotta mulla ja aina talven remonteissa sen kokeillut. Nyt sitte löyty sieltäkin rempattavaa.
    Etupyörän laakerit ja ketjurataspaketin vaihdoin äsken näiden vapaaehtoisempien fiksauksien ohella.
    Piti nyt tämäkin asia jonkun ottaa esille ja saada taas uusi tuska tälle kesälle. Tottapuhuen 2 vuoden väleinhän tuo pitäisi rasvata, mutta onko itselläkään sitä määräaikaishuolloissa tehty? Väittäisin tuon unohtuneen autuaasti. 1mm klappi siellä saa olla, mutta pitänee tuossa viikonloppuna tutkia omaa mopoa mikä on totuus. Paperilla yksi hurjimman näköisistä operaatioista, kun osia enemmänkin irroitettavana.
    Homma sinänsään ei iso, onhan siellä sitä holkkia, laakeria ja pulttia mutta purkaantuu "mukavasti". Ja mikä parasta, saa ketjut vaihdettua päättömänä kun irrottaa haarukan *. Se rasvaus tulisi tehtyä jos siinä olisi nipat, ala nyt sen takia aina purkamaan. Sitäpaitsi laakerit oli todella hyvässä rasvassa ja tiivisteet ehjät.

    Sitten joku aikaisemmin kysellyt starttaus-häiriöistä. Startti nappulan koskettimet hapettuu helposti, todella pieni kosketuspinta-ala siinä koskettimen ja jousen välillä. Oireena ensimmäisenä että joutuu painamaan nappia vähän kovempaa, että herää. Parin päivän päästä sekään ei auta.

    Muuten helvetin hyvä pyörä, mitä nyt perse meinaa puutua pitemmällä matkalla, tulee istuttua takapenkillä enemmän kuin omalla paikalla. *
    "Ei iso homma" särähti heti korvaan tai sitten olen tuon ymmärtänyt väärin. Hajoituskuva tilanteesta näyttää vähintäänkin työläältä. Ja mikä itseä tuossa kiusaa, niin eikös keskituki samalla tipu alta kun aletaan tuota purkamaan? Se taas aiheuttaa taljavirityksiä ja niiden varmisteluita. Mutta sitähän tämä pyöräily toisaalta on, iloista hauskanpitoa ja oluenjuomista kavereiden kanssa. Vaikka sitten pyörää purkaessa tallissa.
    Jaa, no purkutyö laiskasti n.0,5-1h (riippuu tosiaan sen oluen määrästä). Kasausta en tehnyt vielä (ei laakereita), mutta ei se sen vaativampi ole. Keskitukea ei irroiteta, se kiinnittyy runkoon.
    Ja tosiaan talviloma meni kavereiden kanssa hallilla korjatessa remonttia...
    Sain kuitenkin Dynojetin ja K&N:n asennettua sekä huollon tehtyä virityksineen.
    Ja helv... kankkusen
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  24. #1224
    Et oo eimo aatellu jostain laakerifirmasta käydä kysäsees niit laakereita?

    Vois olla hiukka halavempia kuin orkkikset..
    04 Buell xb12s

  25. #1225
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,17:32) kirjoitti
    Et oo eimo aatellu jostain laakerifirmasta käydä kysäsees niit laakereita?

    Vois olla hiukka halavempia kuin orkkikset..
    Olen kyllä, vakio laakerit 1mm isoja tai pieniä. IKO on alkuperäinen ja niitä ei kukaan muu tee. Siinä on kolmea erikokoista laakeria. Ulkomailta sais ne, minimi tilauserä 50kpl / koko. Tosin hinta niin halpa että Yamahalta 2 sarjaa kun ostat, saat ulkomailta 8 sarjaa.
    Jatkan metsästystä, kyllä ne jostain edukkaammin saa. Periaatteestakaan en Keskolta niitä osta, kun katteet tommosia aivan samasta osasta.
    Jos ei muuten, niin avarrutan laakeripesät 1mm, rupes löytyy sen jälkeen.
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  26. #1226
    Lainaa (ISO-Timppa @ Maalis. 02 2008,18:01) kirjoitti
    Onkohan kukaan laittanut taakse rengasta 190/50-17 kokoa?
    Jos on, niin olis kiva kuulla mielipiteitä. esim. yleinen tuntuma kuten ketteryys ja muuten toimivuus??
    Ei kai tuossa oikein järkeä ole. Nykyisessä pyörässä on tuo 190/50, ja kyllä se vähän oudolta tuntui fasun 180/55:n jälkeen. Tuollainen 50-sarjan gummi on niin matala, että sen kaarevuus 'kärsii', kulutuspinta on litteämpi, jolloin taittaminen mutkaan jäykistyy, varsinkin suuremmilla kallistuksilla. Jos pitää olla 190, niin 55-profiililla. Silloin on parempi ajettavuus, jos kunnolla kanttailee. Perusajossa ei niin suurta eroa.
  27. #1227
    Lainaa (eimo @ Maalis. 04 2008,18:52) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,17:32) kirjoitti
    Et oo eimo aatellu jostain laakerifirmasta käydä kysäsees niit laakereita?

    Vois olla hiukka halavempia kuin orkkikset..
    Olen kyllä, vakio laakerit 1mm isoja tai pieniä. IKO on alkuperäinen ja niitä ei kukaan muu tee. Siinä on kolmea erikokoista laakeria. Ulkomailta sais ne, minimi tilauserä 50kpl / koko. Tosin hinta niin halpa että Yamahalta 2 sarjaa kun ostat, saat ulkomailta 8 sarjaa.
    Jatkan metsästystä, kyllä ne jostain edukkaammin saa. Periaatteestakaan en Keskolta niitä osta, kun katteet tommosia aivan samasta osasta.
    Jos ei muuten, niin avarrutan laakeripesät 1mm, rupes löytyy sen jälkeen.
    Tarvittaessa voin lähteä esim.kimppatilaukseen mukaan..jos nuo nyt mulla on finito...ja jos jostain edukkaasti löydät.
    04 Buell xb12s

  28. #1228
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,19:26) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 04 2008,18:52) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,17:32) kirjoitti
    Et oo eimo aatellu jostain laakerifirmasta käydä kysäsees niit laakereita?

    Vois olla hiukka halavempia kuin orkkikset..
    Olen kyllä, vakio laakerit 1mm isoja tai pieniä. IKO on alkuperäinen ja niitä ei kukaan muu tee. Siinä on kolmea erikokoista laakeria. Ulkomailta sais ne, minimi tilauserä 50kpl / koko. Tosin hinta niin halpa että Yamahalta 2 sarjaa kun ostat, saat ulkomailta 8 sarjaa.
    Jatkan metsästystä, kyllä ne jostain edukkaammin saa. Periaatteestakaan en Keskolta niitä osta, kun katteet tommosia aivan samasta osasta.
    Jos ei muuten, niin avarrutan laakeripesät 1mm, rupes löytyy sen jälkeen.
    Tarvittaessa voin lähteä esim.kimppatilaukseen mukaan..jos nuo nyt mulla on finito...ja jos jostain edukkaasti löydät.
    Ennenkuin tässä itsekin alkaa taas ottaa paniikkia, niin pari kysymystä pitää tyhmänä esittää. Onko noiden laakereiden tyyppi nroa tai tarkkaa kokoa Eimolla tai muilla tiedossa? Se helpottaa samantien metsästystä. Sitten tuo määrä, mistä aiemmin ollut 8kpl. En tuosta hajoituskuvasta löydä kyllä suurennuslasillakaan kuin 2 laakeria. Eli ihmettelen mihin ne loput 6 kpl tulee vai eikö muilla olekaan käytetty "spaceria" ja homma ratkaistu lyömällä riittävästi laakereita paikalleen.
  29. #1229
    Lainaa (ss454 @ Maalis. 05 2008,07:39) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,19:26) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 04 2008,18:52) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,17:32) kirjoitti
    Et oo eimo aatellu jostain laakerifirmasta käydä kysäsees niit laakereita?

    Vois olla hiukka halavempia kuin orkkikset..
    Olen kyllä, vakio laakerit 1mm isoja tai pieniä. IKO on alkuperäinen ja niitä ei kukaan muu tee. Siinä on kolmea erikokoista laakeria. Ulkomailta sais ne, minimi tilauserä 50kpl / koko. Tosin hinta niin halpa että Yamahalta 2 sarjaa kun ostat, saat ulkomailta 8 sarjaa.
    Jatkan metsästystä, kyllä ne jostain edukkaammin saa. Periaatteestakaan en Keskolta niitä osta, kun katteet tommosia aivan samasta osasta.
    Jos ei muuten, niin avarrutan laakeripesät 1mm, rupes löytyy sen jälkeen.
    Tarvittaessa voin lähteä esim.kimppatilaukseen mukaan..jos nuo nyt mulla on finito...ja jos jostain edukkaasti löydät.
    Ennenkuin tässä itsekin alkaa taas ottaa paniikkia, niin pari kysymystä pitää tyhmänä esittää. Onko noiden laakereiden tyyppi nroa tai tarkkaa kokoa Eimolla tai muilla tiedossa? Se helpottaa samantien metsästystä. Sitten tuo määrä, mistä aiemmin ollut 8kpl. En tuosta hajoituskuvasta löydä kyllä suurennuslasillakaan kuin 2 laakeria. Eli ihmettelen mihin ne loput 6 kpl tulee vai eikö muilla olekaan käytetty "spaceria" ja homma ratkaistu lyömällä riittävästi laakereita paikalleen.
    Moi.
    Ei tämän viestin tarkoituksena ollut mitään paniikkia kylvää, uteliaisuuttani kyselin onko tyyppivika vai onko aiheuttaja oma ranne. Mutta asiaan, svingin laakerit 2kpl tyyppi TA2525Z (25x33x25), sitten se rungon-jousen-svingin välinen linkku, joku tietää sen oikean nimenkin , siinä on laakerit TA1720Z (17x24x20) 2kpl ja TA1715Z (17x24x15) 4kpl sekä akselitiivisteet 17x24x3 16kpl. Mitat siis sisä x ulko x leveys.
    Valmistaja näille laakereille IKO.
    Helposti löydettäviä laakereita esim. 17x25x15 tai 16x24x15 jne. aina millin "vitullaa"
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  30.  
  31. #1230
    Lainaa (eimo @ Maalis. 05 2008,17:32) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Maalis. 05 2008,07:39) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,19:26) kirjoitti
    Lainaa (eimo @ Maalis. 04 2008,18:52) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Maalis. 04 2008,17:32) kirjoitti
    Et oo eimo aatellu jostain laakerifirmasta käydä kysäsees niit laakereita?

    Vois olla hiukka halavempia kuin orkkikset..
    Olen kyllä, vakio laakerit 1mm isoja tai pieniä. IKO on alkuperäinen ja niitä ei kukaan muu tee. Siinä on kolmea erikokoista laakeria. Ulkomailta sais ne, minimi tilauserä 50kpl / koko. Tosin hinta niin halpa että Yamahalta 2 sarjaa kun ostat, saat ulkomailta 8 sarjaa.
    Jatkan metsästystä, kyllä ne jostain edukkaammin saa. Periaatteestakaan en Keskolta niitä osta, kun katteet tommosia aivan samasta osasta.
    Jos ei muuten, niin avarrutan laakeripesät 1mm, rupes löytyy sen jälkeen.
    Tarvittaessa voin lähteä esim.kimppatilaukseen mukaan..jos nuo nyt mulla on finito...ja jos jostain edukkaasti löydät.
    Ennenkuin tässä itsekin alkaa taas ottaa paniikkia, niin pari kysymystä pitää tyhmänä esittää. Onko noiden laakereiden tyyppi nroa tai tarkkaa kokoa Eimolla tai muilla tiedossa? Se helpottaa samantien metsästystä. Sitten tuo määrä, mistä aiemmin ollut 8kpl. En tuosta hajoituskuvasta löydä kyllä suurennuslasillakaan kuin 2 laakeria. Eli ihmettelen mihin ne loput 6 kpl tulee vai eikö muilla olekaan käytetty "spaceria" ja homma ratkaistu lyömällä riittävästi laakereita paikalleen.
    Moi.
    Ei tämän viestin tarkoituksena ollut mitään paniikkia kylvää, uteliaisuuttani kyselin onko tyyppivika vai onko aiheuttaja oma ranne. Mutta asiaan, svingin laakerit 2kpl tyyppi TA2525Z (25x33x25), sitten se rungon-jousen-svingin välinen linkku, joku tietää sen oikean nimenkin * , siinä on laakerit TA1720Z (17x24x20) 2kpl ja TA1715Z (17x24x15) 4kpl sekä akselitiivisteet 17x24x3 16kpl. Mitat siis sisä x ulko x leveys.
    Valmistaja näille laakereille IKO.
    Helposti löydettäviä laakereita esim. 17x25x15 tai 16x24x15 jne. aina millin "vitullaa"
    Kävin sitten räpläämässä tallilla. Ehkä pienen pieni välys tuntui swingissä. Linkuissa sama homma, kun oikein sikanopeasti pienellä liikkeellä takarengasta ylöspäin "nyppi". Kaveri ei kyllä mielestään mitään huolestuttavaa nähnyt/kokenut, joten tuntemus voi olla myös meikäläisen korvienvälistä johtuvaa * mutta kysyn kyllä myös toisen mielipiteen sitten het kesän alussa huoltomiäheltä, jolle pärrä on menossa 40k huoltoon..
    04 Buell xb12s

Sivu: 41 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31394041424351 ... ViimeinenViimeinen