Kilosuklaan ketjut askarruttaa. En ole ikinä ollut tyytyväinen ketjun kulkuun, se ei solju vaan hyppii, kun keskituella, vaihde silmässä pyörittää. Mua on neuvottu vaihtamaan AFAM-rattaat ja 525-sarjan D.I.D ketju.
On useampikin noudattanut ohjetta luopuen 530-sarjasta?
Alkaa olla pikkuhiljaa ajankohtainen toi vaihto. 30-tonnia kesti ja takaratas on vielä ok näköinen; hammas ei ole terävä. Yleensä kuitenkin säädön tarve kertoo, tihenevästä säätämisestä ja onko se nyt sitten vaivan väärtti.
... jotain piti muistaa
Kyllä mulla 530 on nuo uudetkin ketjut käytössä. Sääli vain etten kullitettuja huomannut ostaa, tulisi ehkä pidettyä paremmin siistinä. Mielestäni myös turha leikkiä jos ketjuja joutuu kiristämään n. 500-1000km jälkeen. Tuota pidemmät säätövälit vielä siellä piheyden rajamailla. En sitten tiedä onko tuosta kokoluokan vaihdosta hyötyä, mutta sinähän voit kommentoida jos/kun siihen päädyt. Jenkkifoorumilta nähtävästi voi saada enemmän tietoa.
Säästämisestä tuli mieleen ikävähkö juttu takanakin osalta joka sattui itselle. On jo tuolla muut kuin orgin tapahtumat Hailuotokohdassa kerrottuna. Lyhyesti tiivistettynä: vaihda kesälle ekakertaa uusi takanen ja alle 1000km aikana jo naula siitä läpi.
Tein ton suhteen pohjat kesän aluksi. Diablo oli ollut 40 km alla, kun peltiruuvi meni läpi. Vaihdoin alle Z6:n, joka alkaa nyt olemaan liukas. Paikkuutin Diablon ja nyt vaihdan sen alle. Tuleepa kokeiltua toikin ja näillä kotonopeuksilla riskikään tuskin on iso...(ss454 @ Elo. 27 2007,20:15) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Enpä ole kuullutkaan moisesta modista. Se on totta että ketjut hyppii tuella pyöritettäessä, vähemmän uutena ja enemmän vanhana, mutta pistän sen kahden asian piikkiin:(seku @ Elo. 27 2007,20:06) kirjoitti
1) Kone ei käy tyhjäkäyntikierroksilla tasaisesti, vaan voimapulssit tulevat silloin kun joku pytty sytyttää. Lisää runtua, niin ketjukin soljuu tasaisemmin.
2) ketjut kuluvat epätasaisesti, eli joku 10 lenkin setti on pitempi kuin toinen mistä tulee piiskaefektiä edellisen lisäksi vanhemmiten. Juuri tämän vuoksi ketjun kireys neuvotaan tarkistamaan tiukimmalta väliltä, koska liika kireys on ketjulle paljon vahingollisempaa kuin liika löysyys (kunhan ei ala hyppiä rattaalla).
Pysyisin kyllä valmistajan kokosuosituksissa. Raasereissa vaihdetaan joskus ketjuja pienempiin keveyden vuoksi, mutta katukäytössä en näe siitä mitään etua.
Paras tapa tarkistaa ketjun kuluminen on nostaa sitä pois takarattaalta "kello kolmen kohdalta" rattaasta poispäin. Jos ketju nousee puoli hampaan mittaa tai enemmän on paketti vaihtokypsä. Uusilla ketjuilla ja rattailla se ei nouse em. kohdasta milliäkään.
Ällistyttävää! Tommosesta en ollu kuullutkaan. Tietääkö joku, paljon katoaa tehoja? Hinta on suht kohtuullinen...(Il_duce @ Heinä. 19 2007,11:44) kirjoitti
¨
http://www.youtube.com/watch?v=w9Fo2XyI0Uk
... jotain piti muistaa
Mitähän olis tehtävissä kun meikäläisen Fasussa alkaa tuo kytkimen säätövara olla ihan tapissaan. (Ajettu noin 32 000km) Eli tuntuu ettei irrota kunnolla. No tietty olen niistä vaijerien säädöistä hakenu ajanmukaa parannusta mut nyt alkaa nekin oleen loppu... Jotenki olisin odottanu että ensin alkais luistaa, eli levyt loppua, mut nytten näin. Eli minkälaista osaa tuohon nyt lyödään kiinni että saadaan takaisin uuteen uskoon? Kertokaas viisaammat... Vai onko jotain "poppakonsteja" muuten vielä tohon irrottamis ongelmaan?
KIITÄN JA KUMARRAN JO ETUKÄTEEN!!! *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Katoppas pystyiskö sitä koneen puoleista kampea siirtämään muutamalla poorilla tiukemmalle.(Yamaha1 @ Syys. 06 2007,21:12) kirjoitti
Hinta menee yli 400. Putki tuolla:(seku @ Syys. 06 2007,13:47) kirjoitti
http://www.mivv.it/moto_usa/news_apri.asp?cn=275
... jotain piti muistaa
Tuolla 315e veroineen:
<a href="http://www.carpimoto.it/content/prod/l_EN/s_1_Home/br_4_Yamaha/bi_533_FZ1_Fazer_100005_Slip_on_GP_Style_cylindric al_Carbon_muffler_Street_Legal_TUV_appro
ved_db_.htm" target="_blank"> Carpimoto: MiVV GP</a>
Ite tilasin tuolta -04 zeta-kawaan MiVVin hiilikuitusliparin juurikin tuohon hintaan. En muista tarkalleen, paljon siihen tuli toimituskuluja, mutta kyllä se alle 400e lähti. Ihan OK slipari, eihän se laadullisesti ihan esim. yoshimuran tasoa ole, mutta hinta on paremmin kohdallaan.
edit: On näköjään niin pitkä linkki, että boardisofta katkoo väärin. No, searchilla se löytyy sieltä.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Kiitti Ulpe! Löysin sivut, mutta siellä näyttäs hinta olevan about 315 mutta tuotteen kohdentaminen on vähän niin ja näin, toisin, kun MIVV'in omilla sivuilla. Toisaalta, tossahan on yks syy ajella taas Italiaan ja lähettää sieltä oma pönttö kotiin
Aika paljon "not street legal" tuotteita polkumyynnissä...
... jotain piti muistaa
Mulla on tällä hetkellä kiinni aikalailla samantyylinen ns. "lyhyt" slipari... Ja melua kyllä riittää + paukuttaa todella komeesti putkessa moottorijarruissa. Tiedä sitten, jonku mielestä tuo putkessa paukuttaminenkin on pahasta ja pyörä olis säädettävä EHDOTTOMASTI. Mut kerran olen sliparilla käyny penkissä ja todettiin muutama heppa lisäystä + ei säätötarvetta, joten en jaksa kyllä enää välittää tuosta panikoimisesta noitten hommien kans. Mä olen aina ollu vähän sitä mieltä, että niin kauan ku se Exuppi siellä "jarruttelee" kaasuja joka tapauksessa, ni ei ole huolta että menis laihalle tai mitään... Tää on tällasta puulaaki logiikkaa, jos ei toimi ni se hajuaa jne. *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Meikä on Yamaha1:n kans samoilla linjoilla! Käytin pyörän lopultaki dynossa ja seosmittauksissa (muuten vakio, yoshin hiilikuituslipari) ja tulos oli, että seokset kautta linjan vähän rikkaalla, alhaalla jopa vähän liikaaPuhetta kovasti monelta suunnalta ennen tuota, että pitää säätää, kone leviää, mutta tulokset puhuu muuta.
Eli pointti on, että luetun ja kokemuksen perusteella vakio-fasu ei mee laihalle pelkällä sliparin vaihdolla.
seku: Ite tilasin niin, että pistin mailia, jossa kerroin pyörämerkin ja -mallin ja sanoin, että tahdon MiVVin hiilikuitusliparin mallia x sille pyörälle ja sieltä se vahvistusviestin jälkeen tuli.
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
Siis maksoitko tilille ennen putken saamista ?(Ulpe @ Syys. 07 2007,22:22) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Joo, ne anto IBAN-tilinumeron, jonne pistin koko summan kerralla.(seku @ Syys. 08 2007,10:42) kirjoitti
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
Carpimotosta myös itse tilasin akran ja luottokortti toimi. Suosittelen luottokortin käyttämistä aina. Ei tarvitse miettiä häviääkö rahat samantien kun ne siirretty tililtä pois.
Kuulostaa siltä, että vaijeri olis venynyt. Jos ei kampea saa siirrettyä, niin vaijeri vaihtoon. Tuskin kytkin on vielä loppu, jos ei sulla oo ollu vaijeri säädetty liian kireelle. Vois tietysti kokeilla tekohengittää siten, että pidentää vaijerin suojakuorta jotenkin.(Yamaha1 @ Syys. 06 2007,21:12) kirjoitti
-
Tarkennuksena, oikea pätkä(seku @ Syys. 06 2007,13:47) kirjoitti
http://www.youtube.com/watch?v=cgZ_IQYHJzU
Hinta oli joku 315 eeroa. Itse tilaan ensi kuussa samanmoisen..
Tarkennuksena, oikea pätkä(Il_duce @ Syys. 10 2007,15:04) kirjoitti
http://www.youtube.com/watch?v=cgZ_IQYHJzU
Hyvä video, muuten. Tuosta saa paljon paremman kuvan äänistä kuin sellaisesta jossa vain huudatetaan pyörää keskiseisontatuella.
Onks tossa db-killeri paikallaan?(vzv @ Syys. 10 2007,17:15) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
Ihan kivat mökät antaa ainakin FZ1 + MiVV. 104,7dB killerin kanssa ja 114dB ilman. Täältä löytyy lisää aiheesta.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Jollain duunikaverilla taitavi olla sama pönttö tonnisessa z-kawassaan,ainakin näyttää samalta kun olen ohimennen kyyläilly. Mikäli nyt siis on sama pönttö kyseessä, niin on kyllä livenä aivan hirveät äänet! Huvittaa aina kuunnella että nyt joku tulee ja niin s*tanan lujaa jostain, vaan todellisuus on että joku tuleekin hurjat 60km/h lasissa(seku @ Syys. 10 2007,18:50) kirjoitti
Sitten toinen tosi ärsyttävä juttu, meinaan kun se sit oikeen tosissaan antaa happea rupee se ääni jotenkin silleen "särkymään" ja kuulostaa enemmänkin siis särökkäältä rääkymiseltä tjtn.
Ennemmin kyllä jotain Deviliä harkittisin, mutta se nyt vaan mun mielipide...
04 Buell xb12s
Juu itse tuossa just laitoin micronin beta ovalin hiilikuituisena, mukavan möreät äänet ja ei liian kovat! Stormilla oli noita fazuun ulosheittohintaan! Teräksisenä 176 eskoo ja hiilarina ja titaanina 216eskoo, ei ole kylläkään killeriä mutta helpostihan tuohon saa väkrättyä, niin ja painoa tippui palttiarallaa 7kg.
xt350,dr600,er5,xv750,sv650,z750,m800,fzs1000,gsx1 300r,xt660r,tdm900,
Tässä olis aika edukas. Not street legal, mutta aika harva customipyöräkään on. Aika monessa niissä on suorat putket.
Mulla olis putken hankinta taas edessä, kun menin palauttaan takaisin poloon sen hashiru-viritelmän. Maksoivat rahat postikuluineen takaisin. Aika huonolaatuinen se oli, kun piti aika kovaa vääntää, että sai vaimentajaosan pultin paikalleen. Myöntivät kyllä, että asennusongelmia saattaa olla.
-
Ilmanputsari vaihtui 25000 km kohdalla. Putsari ei näyttänyt mitenkään erityisen likaiselta. Ensikilometrit uudella vakiosuodattimella olivat melko vaikeita kaupunkiajossa. Ajo oli melkoista nykimistä 1 ja 2 vaihteella. Kyytiläisellä olisi ollut vaikeaa. Aluksi en oikein ymmärtänyt, mistä on kysymys.Sitten aloin hoksaamaan, *
että putsarin on täytynyt olla melkoisen tukossa. Menin motarille kokeileen... ja aivan kuin olisi kone vaihtunut. Ero oli järkyttävä. *
Ei oikein uskalla kaasua avata, kun tuntuu että mopo lähtee käsistä.
Mä oon ajanu tolla 12000 eteenpäin ja mitään pikkuhiljaa laiskistumista en ole huomannu. Missä lie saksassa sitten ajettuEi täällä länsirannikolla mitenkään pölyistä ole. Ero tuntuu melkein samalta, kuin aikoinaan vaihto gsx600f:stä 1000fazeriin. Uskokaa tai älkää. Aina tuon ilmanputsarin vaihdon on kaikissa vehkeissä tehoissa huomannut, mutta tehoja on tullut varmaan korkeintaan 5 hepoa lisää. Nyt tuli varmaan 40
Sellaisen huomion laitoin merkille, että putsari oli todella paljon ohentunut kotelon sisääntulon puolelta. Putsari olisi varmasti hajonnut lähiaikoina, kun sormilla tuntuu niin hauraalta. Tulevaisuudessa pyöräytän putsaria 180 astetta ympäri vaihtovälin puolivälissä, jolloin puhtaampi puoli tulee sisääntulon puolelle.
-
Jep. Huomasin keväällä saman asian, mutta kyllä tuo 40 hp on liioiteltua(jj.lehtio @ Syys. 12 2007,10:19) kirjoitti
Modasin muuten prätkää tolla uuden fz1 tangolla ja -5mm koiranluilla. Täytyy sanoo, että TOIMII tohon vehkeeseen hyvin!
Halukkaille on sitten 2 settiä -5mm koiranluita, jos kiinnostaa niin YV kehiin.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Juu myös täällä tuli laitettua matalampi tanko, tarkoitus oli laittaa myös tuo fz1:sen tanko mutta ei ollut hyllyssä ni laitoin lucas crossistongan! 80 cm levee välitangolla, oli kyllä loisto muutos ajoasentoon!!!! Ainut miinus että peileistä näkee nyt vähän huonommin mutta sentään vielä näkee, niin ja ei ollut tuokaan kallis 43ekua (ovh53) ja on tukeva ja hienosti sinielaksoitu. Joo ja niitä halpis grossistogia ei kannata laittaa, oli joskus zetassa ja notku niin perkeleesti![]()
xt350,dr600,er5,xv750,sv650,z750,m800,fzs1000,gsx1 300r,xt660r,tdm900,
Juu, japaniasta asti ne sen mullekkin joutuvat tilaamaan, uhkasivat, jotta tulee samalla viikolla tai sitten parin kuukauden sisään..Hyvä skaala. Onneksi sen sit sai tolla nopeemmalla kaavalla.
Onkos kellään tietoa, mistä saa kohtuuhintaan orkkista vastaavan kytkinkahvarungon sillä erolla, että löytys se kierretumppi peilille tanko asennusta varten..? Liekkö tuokin sit siitä uudemmasta FZ1 hommattava..
Mulla jäi se peiliprojekti kesken ja varmaan etenee vasta kun lumet maassa.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Noo..Saattaapa ollakkin. Milläs noita mittaamaan. Joka tapauksessa nyt pyrkii..(säätäjä @ Syys. 12 2007,17:36) kirjoitti
Käsittämättömältä tuntuu, että kaasarikone vielä pelittää suht normaalisti, jos ilmansaantia rajoitetaan paljon. Mitään vikaahan en huomannut pyörässä olevan. Olisi ehkä hyvä kuitenkin tarkistaa tulppien väri vähän ajan päästä. Tulpat olen tänä kesänä vaihtanut ja väri oli ok.
-
Jalase
Kahtelin tossa kuvia (olit laittanu sen linkin sin toiseen topiikkin) pärrästäs, niin onkos siin oleva huggeri kenties omavalmiste? Oon meinaan samantyylistä metsästäny, mut ei oo tullu missään vielä vastaan.
04 Buell xb12s
Täytyy sanoa, että enpä tiedä. Se oli siinä kiinni kun ostin mopon. Todennäköisesti Gyntherin asentama...(Inkku @ Syys. 14 2007,12:16) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1