Tästäpä tulikin mieleeni parin viikon takainen matka emäntä takapenkillä pääkaupunkiseudulta takaisin kotiin hämeeseen. Tultiin siinä iltahämärissä (/pimeessä) noin 80km melkeimpä vois sanoa että ilman valoja. Pitkät kun laitto päälle niin ei nähny edes puun latvoja, niin korkialle Fasun valot näytti. Lyhkäsillä ajeltiin koko ajan, mut sit taas ei valoteho oikein tahdo riittää. Paitsi vastaantulijat tuikki koko ajan pitkiä.(seku @ Loka. 12 2006,10:26) kirjoitti
Oli mulla pieni käsitys että valot näyttää liian ylös, mutta kaksin ajettaessa perä näköjään painuu Fasussa tosi alas verrattuna etupäähän vaikka takajousi on kireimmällä.
Tähän kaikkeen kun lisää vielä kärpäsillä päällystetyn visiirin niin eipä ollut nopeusmitarissa suuria lukemia koko matkan aikana. Aina on tuntunut että sellassii huoltamo- ym. keitaita on vaikka kuinka ja paljon, mutta nyt kun olis tarvinnut niin ei n.80km:n matkalla ollut yhtään, kun Karkkilan Masuunikin oli kiinni remontin takia.
Onneks oli kauden ensimmäinen ja samalla viimeinen reissu pimeessä.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Ei ne sitä sulle lähetäkkään, vaan valtuutetuille huoltoliikkeille, Suomessa. Sen sijaan maailmalla Yamaha pitää parempaa huolta asiakkaistaan (vrt. esim. FZ6 ja TPS).(Inkku @ Loka. 12 2006,10:32) kirjoitti
Kesko on Kesko; myynti pelaa, mutta loput onkin sitten...
... jotain piti muistaa
jaajaa,no ilimankos(seku @ Loka. 12 2006,11:44) kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
No aika hiljaista oman fazun -04 recallien kanssa. Tai ainakaan ei sivustolta löydy mitään aiheeseen viittaava. Linkki
Jeps, fasussa on liian letku toi takajousitus 2 päällä ajoon. Loppuu esijännitys ihan kesken, ite ratkasin ongelman hippasen lyhyemmillä koiranluilla. Se jäykistää takapäätä juuri sopivasti, että säätövaraa taas on molempiin suuntiin. Suosittelen kyllä lämpimästi, mut niitten luitten mittojen kanssa saa olla tarkkana, ei liian lyhyeksi. Muuten on ku olis takasvingi hitsattu tönköksi... *(Jalase @ Loka. 12 2006,11:38) kirjoitti
3.lla kerralla sain ite vasta mieluisat mitat. *
P.S "Valot kaipaa takuusäätöä..." Mitä ihmettä, niitähän nyt ruuvaa itekkin minuutissa sinne minne haluaa? Ja lisäksi jos ruuvaat itelles hyväksi ni ku otat muijan kyytiin ni taas ovat päin helvettiä... Että näin. Säätääkö joku todella valojaankin liikkeessä? Tankkaako joku moponsa myös vain merkkihuoltamolla jne. *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Muijan kyytiin otto tarkoittaa lähinnä kuskaamista pajalta, kun sen oma pyörä menee huoltoon ja totta, nyt kun ”takuut” on förbi, on syytä tehdä muut, kuin säätötyöt itse. Jätän ton 40 tkm säädön suosiolla ammattilaiselle, vaikka se ei oiskaan kummonen.(Yamaha1 @ Loka. 13 2006,09:29) kirjoitti
Kilosuklaa ei sovellu emännän kuljetukseen, mutta toisaalta olen aina ollut sitä mieltä, pyörästä riippumatta, että kukin ajakoon omallaan. En todellakaan nauti kyytimisestä.
Valojen suuntaus on hyvin dokumentoitu, mutta niin kauan kuin valmistajan vakuutus on voimassa ja se kattaa sen, että liikenteeseen ei lasketa ajoneuvoasetuksen vastaista yksilöä, Konekesko vastatkoon tuotteistaan!
... jotain piti muistaa
Kun kilosuklaa ny oli ammattilaisen hoidossa, ni pääsin siinä samalla keskustelemaan/spekuloimaan haamuviastani. 2005 kilosuklaa on kaksi kertaa, kerran kesässä, tehnyt sen, että vaikka pyörittää tosi ilosesti, ni ei edes lupaa. Krakowassa meinas tulla hiki.
Olen sittemmin funtsinut, mitä yhteistä näillä caseilla oli ja molemmilla kerroilla on seisottu ulkona yli vuorokausi sateessa. Bensa ei myöskään haissut, vaikka lopulta myös ryypytin, jne. Epäilin siis bensapumpun kontaktihäiriötä, ku fillari sitten erinäisten temppujen jälkeen hörähti, ikään kuin niistä huolimatta.
Kuulin, että bensapumppu on tyypillinen vanhempiin kilosuklaihin vaihdettava osa. Onko joku paketoinut (kosteussuojannut) moisen tästä tietoisena?
... jotain piti muistaa
Sehän nyt on täyttä bullshittiä, että fasu ei kyydittämiseen sovellu, muijan kans on vedetty laukkujen kera kokoontumisajosiivuja ilman mitään probleemia whatsoever. Se on kyllä totta, että valot osoittaa päin helvettiä (tai taivasta) vakiona, mutta se on max. viiden minuutin homma, kun ne tiputtaa alaspäin.(seku @ Loka. 25 2006,07:33) kirjoitti
Se sitten on toinen juttu, jos kakspäällä ajo ei maistu. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että kukin ajakoon omallaan, jos vaan mahdollista. Jos ei, niin sitten tehdään mitä pystytään =)
Ongelmista kuudenteen: En muista kirjotinko siitä jo aiemmin, mutta sain fasusta kesällä Turun saariston lossilla akunkin tyhjäksi. Tuli kierrettyä se saaristolenkki ja joka lossille sammutin pyörän tappokatkaisijasta, jolloin GPS sai kuitenki vielä virtaa ja (tietämättäni) valot jäävät päälle. Tuota kun toisti muutaman siivun tiheään, niin eipä startannutkaan enää siltä viimeiseltä lautaltaNaama punaisena siinä helteessä työntämään pyörää eteenpäin. Onneksi oli alamäkeä ja pienen pähkäilyn jälkeen mäkistartin kokeilu auttoi ongelmaan.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Joo, joo, pääasiallinen syy on se, etten ole kyydittämisestä innostunut. Toisaalta, kun vertaan kilosuklaata siihen 300 kg:n homosohvaan, joka oli matkapyöräksi tehty, ni eipä kannata paljon kilosuklaan kyytimisominaisuuksista puhua...(Ulpe @ Loka. 25 2006,10:05) kirjoitti
Eli en suosittele itse kenellekään kilosuklaata "kaks päällä ja laukut" pyöräksi. Siihen on musta parempia vempaimia, vaikka toi kantavuus jaksaakin aina hämmästyttää...
... jotain piti muistaa
Joo en itsekään tuota kyydittämiseen pidemmällä matkalla suosittele. Mutta kyllä sekin onnistuu. Niitä sivulaukkuja kun en suostu hankkimaan, niin kyllähän se teltalla alustoilla ja makuupusseilla jää tankki+perälaukulla tilat pieneksi. Toisekseen kun ajetaan pitkiä (lue: yli 700km) päiväsiirtymiä kyyti päällä, niin tuossa pyörässä ei pääse liikkumaan riittävästi. Aina on kirottu ettei enää seuraavana vuonna kyllä oteta reissua prätkällä ja taas on sitten talven aikana tuo unohdettu. No ensikesästä taas suunnitelmat, että josko Mustanmeren rannalle asti pääsisi a-luokan reissulla.(seku @ Loka. 25 2006,10:47) kirjoitti
![]()
A-luokan matka sinne ei kilosuklaalla ole ongelma, olen silläkin jo välimeren rannalla kipassut. 2006 tuli tauluun yli 10 tkm Euroopassa ja mun kilosuklaassa ei oo yhtään kiinteää laukkua, eikä tule. Kun ajan yksin –eli 99,999 %, kilosuklaa skulaa ihan OK. Baanalla tosin 2 markkaa käy työstä, eli ei oo enää kivaa, joten ajelen suosiolla maltillisemmin...(ss454 @ Loka. 26 2006,07:52) kirjoitti
Kyytimään joudun korkeintaan jälkikasvua ja silloin pitää jättää kilosuklaa siks aikaa. Mistähän sais FJR:n Insbruck´ista edullisesti viikoks?
... jotain piti muistaa
Ohoh, tää topic on hyytyny viimeaikoina... Noh, minä kyllästyin taisteleen noitten 2 puolisten putkieni kans. Ja sijoitin uuteen... Merkki sama, äänet... NAM!!! *
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....8_1.JPG
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....7_1.JPG
Siinä parit kuvat...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Moi kaikille!
Olisi tarkoitus maalata fazusta kylkiposket pyörän värillä(punainen), mutta värikoodin hankinta on osoittautunut todella hankalaksi. Punaisena näitä(-01) ei ole vissiin tuotu suomeen ollenkaan, mutta saksassa niitä on vaikka kuinka paljon. Kokeilin uudempaa väriä "lavared"(drmk), mutta se ei ollut aivan oikea. Lavared tuli vasta -04 pyöriin. Se näytti niin samalta kun niitä vertaili kuvista, mutta ei se sitten ollutkaan.
AAAPUUVA!!!![]()
yamaha fzs 1000 -01
Jos nyt yhtään Fazun malleja tunnen, niin väittäisin ettei tuota punaista ole virallisesti ollut ennenkuin -05 lavared. Yksi vaihtoehto värille on, että pyörä kaaduttu ja maalattu uudelleen. Tai sitten joku vääräleuka on napannut esim. R1 värikartasta punaisen ja ruiskinut sitä menemään ihan vain erottuakseen. Colorrite kertoo kyllä vuosimallikohtaiset värikartat ja ei sielläkään punaista tunne vuodelle -01.
Hmm, samaa kantaa täällä... Eli ainakin paljo myöhemmin ku 2001, toi punanen tuli markkinoille. Hieno se väritys kyllä on, yhden sellasen nähny suomessa livenä...(ss454 @ Joulu. 21 2006,05:28) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Kyllä minä väittäisin, että näitä on tehtaalta tullut punaisena jo -01. Tässä on linkki missä saksassa myytävänä olevat punaiset. Jos myynnissäkin on näin paljon punaisia, niin paljonko niitä on yhteensä. Tuo näyttäisi olevan sama punainen kuin mulla.(Yamaha1 @ Joulu. 21 2006,09:16) kirjoitti
http://www.mobile.de/SIDF6Gw....rch.y=9
yamaha fzs 1000 -01
Ai tuommonen punanen, mitäs mallia se on missä on musta perä... Sellanen tumman/viininpunasempi...?(levari @ Joulu. 21 2006,10:55) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Saanen kysellä miten jouduit taistelemaan niiden kanssa?(Yamaha1 @ Joulu. 20 2006,20:00) kirjoitti
![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Ne kaxväriset on kyl jotain -04->, mut mul on toi kokopunanen.(Yamaha1 @ Joulu. 21 2006,17:22) kirjoitti
yamaha fzs 1000 -01
Noh, pikkasen se edellinen putkisto oli silleen väkisin vedetty sinne toisellekkin puolelle. Sit sitä väliputkea millä oli vedetty sinne toiselle puolelle, en saanu tiiviiksi oikeen millään. Aina pikkasen falskas sieltä jne jne. Pientä mutta harmittavaa vääntämistä niitten kans oli koko ajan... Joten päätin ettei jaksa enää... Lisäksi tietty ketjurasvat aina siinä väliputkella käristymässä jne jne. Se pitäis olla ihan kollektorilta lähtien tarkotettu tuplaputkille että olis oikeesti hyvä.(Jalase @ Joulu. 22 2006,08:39) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Juu, taitaa se olla vähän tummenman punainen.(Yamaha1 @ Joulu. 21 2006,17:22) kirjoitti
yamaha fzs 1000 -01
Oma näppituntumani on se, että punainen väri, hopea runko ja hopea kone on 2001-mallisia kun taas mustalla rungolla ja motilla varustetut ovat 2005-pyöriä.(levari @ Joulu. 27 2006,09:13) kirjoitti
Mallikoodi saattaa olla eri, eivätkös 2005 pyörät ole RJ14 ja kaikki aikaisemmat RJ06?
Uus fasumies ilmottautuu, komee peli tuli hommattua. Ei vähäänaikaan ole talvi näin paljon sitten masentanukkaan.
No asiaan. Olisko joku niin ystävällinen ja pistäs orkkis craspadien mitat mulle ja onko ne alumiinia, muovia vai terästä vai mitä ihmettä? Pitää katsella onko mahkuja tehdä itselle tommosia.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Tuohon sinun varsinaiseen asiaan ei minulta apua löydy mutta sen vaan sanon että olet tehnyt viisaan päätöksen kun olet hankkinut Fasun. Tuli viimekesänä mittariin kilsoja noin 8000 ja kaikki yhtä hymyä. Hyvä pyörä,onnittelut!! Kyllä on hidasta tuo ajan kuluminen ja kesän oottelu.
Fazerin sininen
Miten lie mahtaa tota keulaa repiä..? Kävin muuten koeajaa sen tässä tammikuussa ja oli sen verran lipsakasta, että ei paljoo revitty tehoja irti. Piti tsekata vaan kaikki pakolliset jotta pelaa hyvin.Hyvältä se tuntu kaikki 5 km, että aika tuoretta on ton suhteen vielä
![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Vakiona jakso kaasusta nousta vain ykkösellä.(säätäjä @ Tammi. 16 2007,20:09) kirjoitti
Hmm..asiaa sivuten..mikäli oikein muistan niin mulla on tällä hetkel ratastuksena 15/45 (vakio 16/44 ja sekin hatara muistikuva *) niin sillä repii keulan ylös kaasusta 2:sella.
Mielestäin ihan kohtuullisest nostattaa kun aattelee että meikäläisellä nyt on kuitenkin reilut satakiloa painova.
(n.70kg painavan kaverin alla jaksaa vielä 3:lla jotenkuten nostaa kaasusta,kaveri nääs testas.)
Mullahan on siis vaihettu välitykset+ akra+ neulat+ suodin.
Hyvän mopon olet kyllä ostanut, onnittelut siitä *![]()
04 Buell xb12s
Ootkos penkissä käyttäny? Paljon antaa renkaalta noilla vermeillä?
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
^ 135 hummaa ja 106nm vääntövä...
04 Buell xb12s
Noniin, et tule kyllä pyörään pettymään... Loistopeli johon saa tuhottomasti kilkettä ja rakenneltua joko räyhäkämmäksi tai matkailua varten... Kumpaankin tässä pyörässä on rahkeita. ONNITTELUT!!!(säätäjä @ Tammi. 15 2007,17:20) kirjoitti
Nimim. 4v kohta takana ja vieläkään en kyllä päikseen vaihtais mihinkään toiseen markkinoilla olevaan vekottimeen.![]()
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Onkos ketään vaihtanut vakio ilmansuodattimen tilalle neljää erillistä kartiofiltteriä? Eli, toimiiko fasu niillä? Ja onko tästä mitään käytännön hyötyä?
yamaha fzs 1000 -01