Sivu: 30 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2028293031324080 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 871:stä 900:een 2696:sta
  1. #871
    Lainaa (jj.lehtio @ Elo. 09 2006,08:40) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Elo. 08 2006,07:34) kirjoitti
    Eihän ketju vaan ole liian kireällä?
    Mulla rupes kerran rattaiden ja ketjun vaihdon jälkeen ulisemaan just noin ja vika oli liian kireelle säädetty ketju.
    Mulla ulisee pelkkä kakkosvaihde. En osaa sanoa, milloin on alkanut, vai onko kuulunut aina. Loota toimii kunnolla.

    Miten on tuon ketjun kireyden kanssa? Korjausoppaan mukaan välys pitää olla noin 30 mm ketjun keskeltä ylöspäin nostettaessa. Näin olen sen säätänytkin, mutta tuolloin ketju koskettaa takahaarukassa olevaa mustaa suojamuovia, kun ketjua nostaa ylöspäin. Onko tuo ok? Oletteko säätäneet 30 mm ketjulle välystä?
    Mielenkiintoinen ero. Kenen korjausoppaaseen viittaat?

    Tonnifasun ohjekirjassa annetaan ketjun ohjekireydeksi 40-50 mm ketjun takahaarukan alapuolelta mitattuna pisteestä joka on 135 mm taaksepäin siitä mihin haarukan alapuolella oleva muoviläpykkä loppuu. Piste on n. sentin verran vanteen reunan kohdalta taaksepäin. Korjaamokäsikirja antaa saman verran ohjevälystä mutta ei speksaa niin tarkasti paikkaa vaan näyttää että suurinpiirtein keskeltä eli suurin saatavissa oleva välys.

    Omassani on selkeästi kireämmällä ja ketjut käyvät suht' lämpimänä. Täytyy varmaan löysätä ja katsoa lonksuuko liikaa silloin.
  2. #872
    Lainaa (ss454 @ Heinä. 20 2006,14:41) kirjoitti
    Mutta tuo kytkin. Aukaistaessa kytkintä paljastui ikävä tosiasia, yhdestä kiekosta toiselta puolen kokonaan kitkapalat kuluneet pois. Koko pakan paksuus reilu 3mm alle speksien. Jouset speksien alarajoissa. Tilalle stormilta ostetut tarvike massapalat ja 10% jäykemmät jouset.
    Vaijeri eka kertaa tosiaankin liian pitkällä eli nyt löytyy säätövaroja. Kytkin ottaa paremmin kuin uutena. Tästä nyt heräsikin epäilys, että onkohan Fazuissakin sitten ollut samaa ongelmaa kuin Rykkösissä. Noissahan jotkut asennusrasvat oli jääneet sisään ja aiheuttivat ongelmia. Oman kytkimen onnettomia säätövaroja asentajatkin ihmettelivät jossain vaiheessa, mutta eivät hekään koeajolla luistoa huomanneet. Eilen vain nauratti "installaatio" testiajolla, kun 4-5 kertaa sain mopon sammutettua. Kytkin kun ei toiminut ollenkaan samalla tavalla kuin aiemmin. No eihän tuosta moposta olekaan vasta kuin 45tkm verran ajokokemusta eli harjoittelua edelleen. Itse kytkinlevyjen ja jousien vaihto maksoi alle 100€ ja hommana max. 2h parilla kahvitauolla laskien. Jos siis vähänkään tuntuu, että luistaa yms...niin suosittelen kyllä tuon remontin tekemään.
    Ottaako sulla tuon levyjen ja jousien vaihdon jalkeen kytkin alempana kiinni?
    Mulla kytkin ottaa ihan ylhäällä kiinni ja vaijeriakaan ei oikeastaa voi löysätä kun sitte ei taas irrota kunnolla.
    FZ1-S 07
  3. #873
    nyt on DELVACIT koneessa , eipä ainakaan vielä ole laikannu motti kiinni.
    Toisin kilsoja ei ole vielä hirveesti
    Sen verran ainakin tuosta oli hyötyä että ennen niin vimmatusti pyörinyt takarengas (siis keskituella , kytkin pohjassa ja kakkonen silmässä) rauhottui ihan tyystin.

    Katotaan miten käy

    jonkun orggilaisen sanoja lainaten " omapahan on moponi "
  4. #874
    Lainaa (vzv @ Elo. 19 2006,21:55) kirjoitti
    Tonnifasun ohjekirjassa annetaan ketjun ohjekireydeksi 40-50 mm ketjun takahaarukan alapuolelta mitattuna pisteestä joka on 135 mm taaksepäin siitä mihin haarukan alapuolella oleva muoviläpykkä loppuu.
    No noinhan tuo on munkin korjausoppaassa. Muistelin ilmeisesti vanhan GSXF:n korjausopasta. Siinä ketjua neuvottiin nostamaan pelkästään ylöspäin ja mittaamaan yläliike.

    Mikäli oikein korjausoppaasta ymmärsin, niin Fazerissa pitäisi mitata ketjun kokonaistoleranssi. Eli painetaan ketjua alaspäin ja nostetaan ylöspäin ja mitataan paljonko kokonaisliike on.



    -
  5. #875
    mistä muuten löytyy 35 € ilmasuodatin fasuun
  6. #876
    Lainaa (timpek @ Elo. 21 2006,23:42) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Heinä. 20 2006,14:41) kirjoitti
    Mutta tuo kytkin. Aukaistaessa kytkintä paljastui ikävä tosiasia, yhdestä kiekosta toiselta puolen kokonaan kitkapalat kuluneet pois. Koko pakan paksuus reilu 3mm alle speksien. Jouset speksien alarajoissa. Tilalle stormilta ostetut tarvike massapalat ja 10% jäykemmät jouset.
    Vaijeri eka kertaa tosiaankin liian pitkällä eli nyt löytyy säätövaroja. Kytkin ottaa paremmin kuin uutena. Tästä nyt heräsikin epäilys, että onkohan Fazuissakin sitten ollut samaa ongelmaa kuin Rykkösissä. Noissahan jotkut asennusrasvat oli jääneet sisään ja aiheuttivat ongelmia. Oman kytkimen onnettomia säätövaroja asentajatkin ihmettelivät jossain vaiheessa, mutta eivät hekään koeajolla luistoa huomanneet. Eilen vain nauratti "installaatio" testiajolla, kun 4-5 kertaa sain mopon sammutettua. Kytkin kun ei toiminut ollenkaan samalla tavalla kuin aiemmin. No eihän tuosta moposta olekaan vasta kuin 45tkm verran ajokokemusta eli harjoittelua edelleen. Itse kytkinlevyjen ja jousien vaihto maksoi alle 100€ ja hommana max. 2h parilla kahvitauolla laskien. Jos siis vähänkään tuntuu, että luistaa yms...niin suosittelen kyllä tuon remontin tekemään.
    Ottaako sulla tuon levyjen ja jousien vaihdon jalkeen kytkin alempana kiinni?
    Mulla kytkin ottaa ihan ylhäällä kiinni ja vaijeriakaan ei oikeastaa voi löysätä kun sitte ei taas irrota kunnolla.
    Jaa...mitenhän nyt määritellään alempana ottaminen. Yhtä ylhäällä se tuntuu vieläkin irroittavan kuin aiemminkin, mutta nyt niitä säätövaroja löytyy kaapelista. Eiköhän tuo ole ihan Jammun ominaisuus, että koko kahvan liike hyödynnetään. Mutta se vaijerin välyksen puute oli minullakin aiemmin ongelmana joka kiusasi. Penkissähän se totuus sitten paljastui että 10-11 tonnin kohdalla luisti kytkin. Kun tuota penkityksen jälkeen tarkalla "sävelkorvalla" sitten kiihdyttäessä kuunteli, niin oli sama ongelma havaittavissa.
  7. #877
    Mistä ostitte Fasuun minivilkut ja pitikö sovitella jotenkin vai saiko sovitepalat entisiin reikiin samasta paikasta?
  8. #878
    Lainaa (Samix @ Elo. 27 2006,22:46) kirjoitti
    Mistä ostitte Fasuun minivilkut ja pitikö sovitella jotenkin vai saiko sovitepalat entisiin reikiin samasta paikasta?
    Itellä perus nuolivilkut ja suojalevyinä tällaiset ja tuolta motovelhoilta tilattuna.

    Näyttääpi tältä ja tältä.

    Noita perusvilkkuja saa nyt mistä vaan, maksaa semmoset 10-30e/pari, vähän riippuu.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  9. #879
    Lainaa (jj.lehtio @ Elo. 22 2006,08:59) kirjoitti
    Lainaa (vzv @ Elo. 19 2006,21:55) kirjoitti
    Tonnifasun ohjekirjassa annetaan ketjun ohjekireydeksi 40-50 mm ketjun takahaarukan alapuolelta mitattuna pisteestä joka on 135 mm taaksepäin siitä mihin haarukan alapuolella oleva muoviläpykkä loppuu.
    No noinhan tuo on munkin korjausoppaassa. Muistelin ilmeisesti vanhan GSXF:n korjausopasta. Siinä ketjua neuvottiin nostamaan pelkästään ylöspäin ja mittaamaan yläliike.

    Mikäli oikein korjausoppaasta ymmärsin, niin Fazerissa pitäisi mitata ketjun kokonaistoleranssi. Eli painetaan ketjua alaspäin ja nostetaan ylöspäin ja mitataan paljonko kokonaisliike on.
    Hahaa, lisäänpä vielä komplikaatioita: Onkohan se 40-50 mm mitattuna ketjun yläreunasta (mahdollisimman ylös vedettynä) ketjun alareunaan (mahdollisimman alas vedettynä)? Vai onko se yläreunan ylimmästä asennosta yläreunan alimpaan asentoon? Eroa näiden mittaustulosten välillä on siis ketjun korkeuden verran. Tähän ei ota omistajan ohjekirjakaan selkeää kantaa.
  10. #880
    Lainaa (mc1970 @ Elo. 22 2006,07:48) kirjoitti
    nyt on DELVACIT koneessa , eipä ainakaan vielä ole laikannu motti kiinni.
    Toisin kilsoja ei ole vielä hirveesti
    Sen verran ainakin tuosta oli hyötyä että ennen niin vimmatusti pyörinyt takarengas (siis keskituella , kytkin pohjassa ja kakkonen silmässä) rauhottui ihan tyystin.

    Katotaan miten käy

    jonkun orggilaisen sanoja lainaten " omapahan on moponi "
    No?

    Miten Fasu on uusilla öljyillä pelannut? Ajattelin itsekkin vaihtaa nyt vielä syksyksi DELVACIT sisään kun tässä varmaan vielä joku tonni mittariin pyörähtää??

    -B52-
    -Quid licet lovi, non licet bovi-
  11. #881
    Delvacit sisällä on tullu muutama sata ajettuu ja ei toi mopo ainakaan huonommaks ole muuttunu , mutta noita kilsoja on vielä sen verran vähän ,että en osaa veilä enempää kommentoida .
    *
  12. #882
    Lainaa (Ulpe @ Elo. 28 2006,00:56) kirjoitti
    Lainaa (Samix @ Elo. 27 2006,22:46) kirjoitti
    Mistä ostitte Fasuun minivilkut ja pitikö sovitella jotenkin vai saiko sovitepalat entisiin reikiin samasta paikasta?
    Itellä perus nuolivilkut ja suojalevyinä tällaiset ja tuolta motovelhoilta tilattuna.

    Näyttääpi tältä ja tältä.

    Noita perusvilkkuja saa nyt mistä vaan, maksaa semmoset 10-30e/pari, vähän riippuu.
    Kiitoksia, nyt on suojalevyt ja vilkut tilattu *
  13. #883
    Onkos joku meistä uljaista laittanu omaan Fazeriinsa tuota ohjausiskaria? Mua lähinnä kiinnostais sellanen joka tulee tuonne vasempaa kylkeen tankin alle kiinni, jossain nähny kuvia sellasesta. Mut jos semmosta ei täältä Suomesta saa ni millasta sitten ja mistä?

    Että tämmöstä... Täällä merellä kun keikkuu niin ei viiti netissä kamalasti surffailla, on meinaan aika takkunen tämä... Kiitosta vain jo etukäteen!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  14. #884
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 09 2006,01:07) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Ongelmani on pehvan puutuminen. Juuri ja juuri pystyn 100 km yhtäjaksoisesti ajamaan. Aika kallis kokeilu vaan on, kun 400 erkkii pyydetään, jos ei sitten olekkaan mun pehvalle sopiva. Täytyis saada ensin kokeiltavaksi.
    Kokeileppas mieluummin takajousen esijännityksen vetäminen tappiin ellei jo ole. Sitten laskemaan keulaa putkista pari senttiä ja tilaamaan 06-n FZ1s:n ohjaustanko maahantuojalta (53€) (kuva1), (kuva2). Lopputuloksena tulee juuri pikkaisen etukenompi ajoasento eli suomeksi painoa pois istumalihaksilta. Omasta kokemuksesta tiedän jotta puutui häntäluu aikaisemmin, vaan enää ei ole sitä ongelmaa.
    Lainaa kirjoitti
    Toinen ongelma on hirmuinen ajomelu ja turbulenssi kypärään kovilla nopeuksilla. 10 cm kun nostaa päätään ylemmäs, niin paranee paljon. Pitäis varmaan pleksiä vaihdella.
    Tää on varmaan ikuinen ongelma Fasun kanssa mutta kokeileppas ensihätään testiajo kokonaan ilman pleksiä niin huomaat sen eron. Sitten tutkimaan joko sitä fasun streetfighter pleksiä, tai tollasta ku mulla (kuva) eli virman touring-pleksi josta on suunnilleen puolet sahattu pois.
    No niin. Nyt on esijännitys tapissa ja keulaa laskettu 2 cm. Persus puutuu edelleen ja lisänä tuli käsien väsyminen hiljaa ajettaessa. Hiljaa ajettaessa tekee mieli ajella mielummin yhdellä kädellä. Perä tuntuu nyt liian kovalta. Näissä asioissa kuskin koolla on varmasti merkitystä, joten tässä tapauksessa kuski on 180cm/90kg.

    Plussaa: Pyörä muuttui huomattavasti ketterämmäksi ja kääntyy mutkiin todella vaivattomasti.

    Luultavasti laitan tuon esijännityksen löysemmälle ja nostan keulaa hieman ylöspäin. Koitan hakea jonkin optimikohdan.
    Ketteryys oli kuitenkin aika positiivinen ominaisuus.

    Tuli myös kokeiltua ilman pleksiä. Kuten odotettavaa oli, niin melu väheni huomattavasti. Turbulenssi ja pörinä muuttuivat suhinaksi.
    Tollo Pelottoman seuraava pleksikokeilu oli paikallisesta lasiliikkeestä haettu kirkas polykarbonaattipala 10€. Sen työstäminen oli todella helppoa. Sahaaminen onnistui kuviosahalla (hienohampainen terä), taivutus onnistui kuumailmapuhaltimen avulla, reunat saa pyöristettyä hiomapaperilla ja reiät onnistuu poraamalla. Rikki ei saa kovin helposti. Ilmakuplia saa tosi helposti.

    Ensin sahasin sen kaavan avulla saman muotoiseksi, kuin alkuperäinen, mutta 10 cm korkeammaksi ja yläosastaan hieman leveämmäksi. Sitten taivutin sen suurin piirtein samaan kaarevuuteen, kuin alkuperäinen. Seuraavaksi reiät ja paikalleen. Lopuksi vielä taivuttelin sitä paikalleen asennettuna. Aikaa kokeiluun kului vajaa 2 tuntia.
    Plussaa: Ilmanvastus hieman pienempi *
    Miinusta: Turbulenssia ehkä hieman lisää. Ruma, koska liian korkea ja ilmakuplia liiasta paikallisesta kuumentamisesta *

    Tästä virityksestä ei kyllä saatu mitään mainittavaa hyötyä. Uskoisin, että jos ajo-ominaisuuksia haluaa parantaa pleksiä suurentamalla, niin sitä pitää suurentaa ja paljon. Katotaan, jos saisin kuvia jonnekkin nähtäville.
    Seuraavaksi ajattelin tehdä tuosta palasta matalamman, kuin alkuperäinen. Eipähän tuohon kauaa mene.



    -
  15. #885
    Lainaa (Yamaha1 @ Elo. 29 2006,23:03) kirjoitti
    Onkos joku meistä uljaista laittanu omaan Fazeriinsa tuota ohjausiskaria? Mua lähinnä kiinnostais sellanen joka tulee tuonne vasempaa kylkeen tankin alle kiinni, jossain nähny kuvia sellasesta. Mut jos semmosta ei täältä Suomesta saa ni millasta sitten ja mistä?

    Että tämmöstä... Täällä merellä kun keikkuu niin ei viiti netissä kamalasti surffailla, on meinaan aika takkunen tämä... Kiitosta vain jo etukäteen!!!
    Onhan tuo orggis jammu/öhlins iskari ollut jo eka kesästä lähtien paikallaan. Eli ei tuollainen sivukiinnitteinen. Näitä saa ihan jammuliikkeistä.

    + Asfaltissa olevissa aurausurissa keula ei ole niin levoton varsinkaan mutkissa.
    + Keulimisesta laskeutuminen turvallisempaa
    + Ihmettelijät, että mikäs laite tämä tässä sitten on.

    - Hinta
    - Samalle päivälle kolmas, neljäs jne... ihmettelijä
  16. #886
    Lainaa kirjoitti
    Tästä virityksestä ei kyllä saatu mitään mainittavaa hyötyä. Uskoisin, että jos ajo-ominaisuuksia haluaa parantaa pleksiä suurentamalla, niin sitä pitää suurentaa ja paljon.
    Seuraavaksi ajattelin tehdä tuosta palasta matalamman, kuin alkuperäinen. Eipähän tuohon kauaa mene.
    Mulla ollut mielessä kokeilla tuota matalaa pleksiä muutamalla reiällä höystettynä. Vaikka soitinrautalogon siihen veistelee tms... että saa ilmaa pois siitä hyppyristä mikä johtaa loppujen lopuksi kypärälle. Ilman pleksiä tuo keula näyttää turhankin orvolta, että jos sitä kokonaan poistaa niin tulee taas suuremmat modit kysymykseen.
  17. #887
    Vaikka soitinrautalogon siihen veistelee tms[/QUOTE]

    Hiekkapuhallus vois olla tohon logoon aika makee. Pitäis kai leikata vaikka pahvista suoja, minkä läpi puhaltaa. Vois olla aika siisti.



    -
  18. #888
    Lainaa (ss454 @ Syys. 14 2006,13:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Tästä virityksestä ei kyllä saatu mitään mainittavaa hyötyä. Uskoisin, että jos ajo-ominaisuuksia haluaa parantaa pleksiä suurentamalla, niin sitä pitää suurentaa ja paljon.
    Seuraavaksi ajattelin tehdä tuosta palasta matalamman, kuin alkuperäinen. Eipähän tuohon kauaa mene.
    Mulla ollut mielessä kokeilla tuota matalaa pleksiä muutamalla reiällä höystettynä. Vaikka soitinrautalogon siihen veistelee tms... että saa ilmaa pois siitä hyppyristä mikä johtaa loppujen lopuksi kypärälle. Ilman pleksiä tuo keula näyttää turhankin orvolta, että jos sitä kokonaan poistaa niin tulee taas suuremmat modit kysymykseen.
    Turbulenssi pleksin reunassa syntyy paine-erosta ulko- ja sisäpuolten välillä. Ulko- eli etupuolella on ylipaine, sisäpuolella taas alipaine. Olet siis oikeilla jäljillä, mutta rei'ittämällä voi olla vaikea saada riittävää ilmamäärää. Parempi voisi olla ihan reilu reikä pleksin alareunassa mittariston kohdalla, samaan tapaan kuin Honda CBR1000F:ssä aikoinaan oli. Se tasaa ilmavirran nopeuden/paineen aika hyvin.
  19. #889
    Terve,

    Ei nyt jaksais kahlata koko ketjua läpi, joten kysyn silläkin uhalla että tästä löytyy jo aiemmin keskustelua.

    Minkälaisia virityksiä olette tehneet tehon nostamiseksi?
    Eli onko kokemusta, paljonko saadaan hyötyä esim. syttypyörällä, avarammalla putkella ja hengittävämmällä ilmansuodattimella, sekä tietysti kaasarin säädöillä(suuttimet, neulan säätö)?
    Kiitoksia etukäteen.
    * * GSX 1200 INAZUMA -99
  20. #890
    Lainaa (MikaPa @ Syys. 15 2006,08:08) kirjoitti
    Terve,

    Ei nyt jaksais kahlata koko ketjua läpi, joten kysyn silläkin uhalla että tästä löytyy jo aiemmin keskustelua.

    Minkälaisia virityksiä olette tehneet tehon nostamiseksi?
    Eli onko kokemusta, paljonko saadaan hyötyä esim. syttypyörällä, avarammalla putkella ja hengittävämmällä ilmansuodattimella, sekä tietysti kaasarin säädöillä(suuttimet, neulan säätö)?
    Kiitoksia etukäteen.
    Vaikka en olekaan (vielä) virittänyt yhtään, niin ketjun elävöittämisen nimissä vastaan kuitenkin. Tiedot ovat peräisin ensi sijassa FOC-UK:n keskustelupalstoilta.

    "Gold standard" Fasuhommissa taitaa olla Ivan's Performance Productsin suutinsarja + pakoputkimodifikaatiot eli joko slipari tai kokoputkisto. Erilaisia vaihtoehtoja löytyy sitä viimeistä heppaa hakevalle, esimerkiksi käsin portatut imukaulat joilla näyttäisi saavan 5 heppaa lisää huipputehoa.
    http://www.ivansperformanceproducts.com/fz1.htm
    Eivät myy suoraan Eurooppaan, jakelua täällä hoitaa englantilainen firma jonka nettiosoitetta en muista. Hinnat ovat kovat, muistaakseni toistasataa puntaa tuosta perussarjasta+toimituskulut. Kokeilleet kertovat että kaasuun reagointi on ihan toista luokkaa kuin vakiolla. Tuohon liittyy suuttimien lisäksi muutakin kaasarien hienosäätöohjetta ja modia, joten uskon kyllä että tuota ei ole keksitty ihan hatusta ja että vaikutus todella tuntuu.

    Syttypyöriä Iivana ei suosittele Fazereihin kuten ei myöskään R1:seen josta kone on otettu, ellei puristuksia ole nostettu.
  21. #891
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 05 2006,17:01) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Itse olen aina tarkistanut takarenkaan suoruuden renkaan etuosan (tai vanteen) ja takahaarukan raosta. Eiks sen sit pitäis olla suorassa kun molemmilla puolilla on uhtä suuri rako? Jos yrittää asentaa noitten merkkien mukaan niin rengas saattaa silti mennä vinoon...
    No eihän se ihan noin mene. Polkupyörässä ehkä mutta moottoripyörässä ei. Ensinnäkin takahaarukka ei välttämättä ole symmetrinen tai takarengas on holkitettu ketjuvedon vuoksi toispuoleiseksi. Kokeilin kyllä tuota konstiasi omaan pyörääni ja vanteen ulommaisesta reunasta 90 asteen kulmassa haarukkaan mitattuna matkat näyttävät täsmäävän, mutta mittaustavasta riippuen heittoa voi tulla +-2mm. Jos tuolla tavalla linjattuna virman merkkien mukaan rengas on silloin vinossa, luottaisin mieluummin niihin.

    Fasun haarukan merkinnät eivät ole niitä tarkimpia mitä olen nähnyt, mutta hoitavat kyllä hommansa kun niitä katsoo riittävän kauan ja käyttää apuna työntömittaa tms.
    Täältä muuten taas yksi muunnelma aiheeseen "takapyörän suuntauksen tarkistaminen":
    Motorcyclist magazine
  22. #892
    onkos kukaan ruuvannu ledi takavaloja fasuunsa?
    mietin vaan lähinnä että voiko tyyliin heittää kiinni ja menoks,vai joutuuko tekeen enemmänkin sähkömiehen hommia (vastuksia ym. sen semmosia) *

    http://clearalternatives.com/Merchan....ode=FZ1
    04 Buell xb12s

  23. #893
    Lainaa (Inkku @ Loka. 10 2006,10:31) kirjoitti
    onkos kukaan ruuvannu ledi takavaloja fasuunsa?
    mietin vaan lähinnä että voiko tyyliin heittää kiinni ja menoks,vai joutuuko tekeen enemmänkin sähkömiehen hommia (vastuksia ym. sen semmosia) *

    http://clearalternatives.com/Merchan....ode=FZ1
    Mulla on tullaiset Clear Alternativesin leditakavalot. Menivät paikalleen ihan heittämällä, minkäänlaisia sähkötöitä ei tarvinnut tehdä.

    Leditakavaloissa oli valmiit "töpselit" pyörästä hehkulamppuvaloille tuleville piuhoille. Tosi helppo asennus ja parantaa ulkonäköä rutkasti. Suosittelen.
    Big guys need big bikes
  24. #894
    Lainaa (iso M @ Loka. 10 2006,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Loka. 10 2006,10:31) kirjoitti
    onkos kukaan ruuvannu ledi takavaloja fasuunsa?
    mietin vaan lähinnä että voiko tyyliin heittää kiinni ja menoks,vai joutuuko tekeen enemmänkin sähkömiehen hommia (vastuksia ym. sen semmosia) *

    http://clearalternatives.com/Merchan....ode=FZ1
    Mulla on tullaiset Clear Alternativesin leditakavalot. Menivät paikalleen ihan heittämällä, minkäänlaisia sähkötöitä ei tarvinnut tehdä.

    Leditakavaloissa oli valmiit "töpselit" pyörästä hehkulamppuvaloille tuleville piuhoille. Tosi helppo asennus ja parantaa ulkonäköä rutkasti. Suosittelen.
    kuulostaa hyvältä...täytyy sitten nuo(kin) lisätä talven puuhastelulistaan *


    p.s. kiitoksia!
    04 Buell xb12s

  25. #895
    Lainaa (Inkku @ Loka. 10 2006,12:57) kirjoitti
    Lainaa (iso M @ Loka. 10 2006,12:41) kirjoitti
    Lainaa (Inkku @ Loka. 10 2006,10:31) kirjoitti
    onkos kukaan ruuvannu ledi takavaloja fasuunsa?
    mietin vaan lähinnä että voiko tyyliin heittää kiinni ja menoks,vai joutuuko tekeen enemmänkin sähkömiehen hommia (vastuksia ym. sen semmosia) *

    http://clearalternatives.com/Merchan....ode=FZ1
    Mulla on tullaiset Clear Alternativesin leditakavalot. Menivät paikalleen ihan heittämällä, minkäänlaisia sähkötöitä ei tarvinnut tehdä.

    Leditakavaloissa oli valmiit "töpselit" pyörästä hehkulamppuvaloille tuleville piuhoille. Tosi helppo asennus ja parantaa ulkonäköä rutkasti. Suosittelen.
    kuulostaa hyvältä...täytyy sitten nuo(kin) lisätä talven puuhastelulistaan *


    p.s. kiitoksia!
    Sen verran lisätäkseni vielä, että nuo leditakavalot ovat huomattavasti kirkkaammat kuin originaalit. Takavalojen näkyvyys on ihan toista luokkaa kuin originaalien. Eikä noissa tarvitse koskaan alkaa vaihtamaan sitä palanutta polttimoa.

    Tuosta Clear Alternativesta vielä sen verran, että toimitus oli nopeaa ja maksu onnistui kivasti luottokortilla. Lähettivät vielä paketin siten, että siinä päällä luki "commercial samples, value 10 $", joten tulleja yms. ei tarvinnut maksaa.
    Big guys need big bikes
  26. #896
    Ostin juuri hieman käytetyn vm-02 FZS:n. Vajaan viikon ajelun perusteella loistopeli. Huoltokirja oli mukana, mutta siitä ei selviä huoltovälit. Huoltokirjakin on saksankielellä, joten ei hirveästi aukea. Koska pitäisi suorittaa venttiiliensäätö? Ajattelin ensi keväänä vaikka mittarissa on ~19500km, todellisista kilometreistä ei tietoa.

    Pittää myöhemmin kysellä enemmän, ei näin työaikana kauheesti kehtaa kirjotella.
    I withhold the right to difference of opinion with myself.

    Every dog has his day.
  27. #897
    Fazuissa venttiilien välykset tarkistetaan 40tkm kohdalla. Omassa mopossa ei ollut tuolloin tarvetta säätöön. Seuraava tarkistus ja mahdollinen säätö vasta 80 tkm kohdalla.
  28. #898
    Tota, mun kilosuklaan valot oli takuusäädettävänä Yamaha-Center’issä 2005, 1000 km:n huollon jälkeen. Ny, ku ajoin naisen pyörällä ja se ajo kilosuklaalla mun perässä, hiffasin, että ne näyttää edelleen liian ylös.

    Ku ny vein sen valtuutettuun huoltoon, ni kuulin, että Jammulta on tullu joku paimenkirje, jossa todetaan, että valot todella kaipaa takuusäätöä. Onko joku nähnyt ko. dokumenttia?

    ...ja joo joo, olen kopsannut ne loistavat ohjeet niiden omatoimiseen säätöön, mutta ku toi ny kerran on takuupyörä ja toimitettu tommosena, ni takuuseen saa vielä nyt mennä....
    ... jotain piti muistaa
  29. #899
    Lainaa (seku @ Loka. 12 2006,10:26) kirjoitti
    Tota, mun kilosuklaan valot oli takuusäädettävänä Yamaha-Center’issä 2005, 1000 km:n huollon jälkeen. Ny, ku ajoin naisen pyörällä ja se ajo kilosuklaalla mun perässä, hiffasin, että ne näyttää edelleen liian ylös.

    Ku ny vein sen valtuutettuun huoltoon, ni kuulin, että Jammulta on tullu joku paimenkirje, jossa todetaan, että valot todella kaipaa takuusäätöä. Onko joku nähnyt ko. dokumenttia?

    ...ja joo joo, olen kopsannut ne loistavat ohjeet niiden omatoimiseen säätöön, mutta ku toi ny kerran on takuupyörä ja toimitettu tommosena, ni takuuseen saa vielä nyt mennä....
    ei mulle oo ainakaan tullunna mitään lappua moisesta
    04 Buell xb12s

  30.  
  31. #900
    Lainaa (nikopi @ Loka. 11 2006,14:25) kirjoitti
    Ostin juuri hieman käytetyn vm-02 FZS:n. Vajaan viikon ajelun perusteella loistopeli. Huoltokirja oli mukana, mutta siitä ei selviä huoltovälit. Huoltokirjakin on saksankielellä, joten ei hirveästi aukea. Koska pitäisi suorittaa venttiiliensäätö? Ajattelin ensi keväänä vaikka mittarissa on ~19500km, todellisista kilometreistä ei tietoa.

    Pittää myöhemmin kysellä enemmän, ei näin työaikana kauheesti kehtaa kirjotella.
    Tämä on aika kattava paketti.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Sivu: 30 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2028293031324080 ... ViimeinenViimeinen