Mielenkiintoinen ero. Kenen korjausoppaaseen viittaat?(jj.lehtio @ Elo. 09 2006,08:40) kirjoitti
Tonnifasun ohjekirjassa annetaan ketjun ohjekireydeksi 40-50 mm ketjun takahaarukan alapuolelta mitattuna pisteestä joka on 135 mm taaksepäin siitä mihin haarukan alapuolella oleva muoviläpykkä loppuu. Piste on n. sentin verran vanteen reunan kohdalta taaksepäin. Korjaamokäsikirja antaa saman verran ohjevälystä mutta ei speksaa niin tarkasti paikkaa vaan näyttää että suurinpiirtein keskeltä eli suurin saatavissa oleva välys.
Omassani on selkeästi kireämmällä ja ketjut käyvät suht' lämpimänä. Täytyy varmaan löysätä ja katsoa lonksuuko liikaa silloin.
Ottaako sulla tuon levyjen ja jousien vaihdon jalkeen kytkin alempana kiinni?(ss454 @ Heinä. 20 2006,14:41) kirjoitti
Mulla kytkin ottaa ihan ylhäällä kiinni ja vaijeriakaan ei oikeastaa voi löysätä kun sitte ei taas irrota kunnolla.
FZ1-S 07
nyt on DELVACIT koneessa , eipä ainakaan vielä ole laikannu motti kiinni.
Toisin kilsoja ei ole vielä hirveesti
Sen verran ainakin tuosta oli hyötyä että ennen niin vimmatusti pyörinyt takarengas (siis keskituella , kytkin pohjassa ja kakkonen silmässä) rauhottui ihan tyystin.
Katotaan miten käy
jonkun orggilaisen sanoja lainaten " omapahan on moponi "
No noinhan tuo on munkin korjausoppaassa. Muistelin ilmeisesti vanhan GSXF:n korjausopasta. Siinä ketjua neuvottiin nostamaan pelkästään ylöspäin ja mittaamaan yläliike.(vzv @ Elo. 19 2006,21:55) kirjoitti
Mikäli oikein korjausoppaasta ymmärsin, niin Fazerissa pitäisi mitata ketjun kokonaistoleranssi. Eli painetaan ketjua alaspäin ja nostetaan ylöspäin ja mitataan paljonko kokonaisliike on.
-
Jaa...mitenhän nyt määritellään alempana ottaminen. Yhtä ylhäällä se tuntuu vieläkin irroittavan kuin aiemminkin, mutta nyt niitä säätövaroja löytyy kaapelista. Eiköhän tuo ole ihan Jammun ominaisuus, että koko kahvan liike hyödynnetään. Mutta se vaijerin välyksen puute oli minullakin aiemmin ongelmana joka kiusasi. Penkissähän se totuus sitten paljastui että 10-11 tonnin kohdalla luisti kytkin. Kun tuota penkityksen jälkeen tarkalla "sävelkorvalla" sitten kiihdyttäessä kuunteli, niin oli sama ongelma havaittavissa.(timpek @ Elo. 21 2006,23:42) kirjoitti
Mistä ostitte Fasuun minivilkut ja pitikö sovitella jotenkin vai saiko sovitepalat entisiin reikiin samasta paikasta?![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Hahaa, lisäänpä vielä komplikaatioita: Onkohan se 40-50 mm mitattuna ketjun yläreunasta (mahdollisimman ylös vedettynä) ketjun alareunaan (mahdollisimman alas vedettynä)? Vai onko se yläreunan ylimmästä asennosta yläreunan alimpaan asentoon? Eroa näiden mittaustulosten välillä on siis ketjun korkeuden verran. Tähän ei ota omistajan ohjekirjakaan selkeää kantaa.(jj.lehtio @ Elo. 22 2006,08:59) kirjoitti
No?(mc1970 @ Elo. 22 2006,07:48) kirjoitti
Miten Fasu on uusilla öljyillä pelannut? Ajattelin itsekkin vaihtaa nyt vielä syksyksi DELVACIT sisään kun tässä varmaan vielä joku tonni mittariin pyörähtää??
-B52-
-Quid licet lovi, non licet bovi-
Delvacit sisällä on tullu muutama sata ajettuu ja ei toi mopo ainakaan huonommaks ole muuttunu , mutta noita kilsoja on vielä sen verran vähän ,että en osaa veilä enempää kommentoida .
*![]()
Kiitoksia, nyt on suojalevyt ja vilkut tilattu *(Ulpe @ Elo. 28 2006,00:56) kirjoitti
![]()
Onkos joku meistä uljaista laittanu omaan Fazeriinsa tuota ohjausiskaria? Mua lähinnä kiinnostais sellanen joka tulee tuonne vasempaa kylkeen tankin alle kiinni, jossain nähny kuvia sellasesta. Mut jos semmosta ei täältä Suomesta saa ni millasta sitten ja mistä?
Että tämmöstä... Täällä merellä kun keikkuu niin ei viiti netissä kamalasti surffailla, on meinaan aika takkunen tämä...Kiitosta vain jo etukäteen!!!
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
No niin. Nyt on esijännitys tapissa ja keulaa laskettu 2 cm. Persus puutuu edelleen ja lisänä tuli käsien väsyminen hiljaa ajettaessa. Hiljaa ajettaessa tekee mieli ajella mielummin yhdellä kädellä. Perä tuntuu nyt liian kovalta. Näissä asioissa kuskin koolla on varmasti merkitystä, joten tässä tapauksessa kuski on 180cm/90kg.(maantiesika @ Heinä. 09 2006,01:07) kirjoitti
Plussaa: Pyörä muuttui huomattavasti ketterämmäksi ja kääntyy mutkiin todella vaivattomasti.
Luultavasti laitan tuon esijännityksen löysemmälle ja nostan keulaa hieman ylöspäin. Koitan hakea jonkin optimikohdan.
Ketteryys oli kuitenkin aika positiivinen ominaisuus.
Tuli myös kokeiltua ilman pleksiä. Kuten odotettavaa oli, niin melu väheni huomattavasti. Turbulenssi ja pörinä muuttuivat suhinaksi.
Tollo Pelottoman seuraava pleksikokeilu oli paikallisesta lasiliikkeestä haettu kirkas polykarbonaattipala 10€. Sen työstäminen oli todella helppoa. Sahaaminen onnistui kuviosahalla (hienohampainen terä), taivutus onnistui kuumailmapuhaltimen avulla, reunat saa pyöristettyä hiomapaperilla ja reiät onnistuu poraamalla. Rikki ei saa kovin helposti. Ilmakuplia saa tosi helposti.
Ensin sahasin sen kaavan avulla saman muotoiseksi, kuin alkuperäinen, mutta 10 cm korkeammaksi ja yläosastaan hieman leveämmäksi. Sitten taivutin sen suurin piirtein samaan kaarevuuteen, kuin alkuperäinen. Seuraavaksi reiät ja paikalleen. Lopuksi vielä taivuttelin sitä paikalleen asennettuna. Aikaa kokeiluun kului vajaa 2 tuntia.
Plussaa: Ilmanvastus hieman pienempi *
Miinusta: Turbulenssia ehkä hieman lisää. Ruma, koska liian korkea ja ilmakuplia liiasta paikallisesta kuumentamisesta *
Tästä virityksestä ei kyllä saatu mitään mainittavaa hyötyä. Uskoisin, että jos ajo-ominaisuuksia haluaa parantaa pleksiä suurentamalla, niin sitä pitää suurentaa ja paljon. Katotaan, jos saisin kuvia jonnekkin nähtäville.
Seuraavaksi ajattelin tehdä tuosta palasta matalamman, kuin alkuperäinen. Eipähän tuohon kauaa mene.
-
Onhan tuo orggis jammu/öhlins iskari ollut jo eka kesästä lähtien paikallaan. Eli ei tuollainen sivukiinnitteinen. Näitä saa ihan jammuliikkeistä.(Yamaha1 @ Elo. 29 2006,23:03) kirjoitti
+ Asfaltissa olevissa aurausurissa keula ei ole niin levoton varsinkaan mutkissa.
+ Keulimisesta laskeutuminen turvallisempaa
+ Ihmettelijät, että mikäs laite tämä tässä sitten on.
- Hinta
- Samalle päivälle kolmas, neljäs jne... ihmettelijä
Mulla ollut mielessä kokeilla tuota matalaa pleksiä muutamalla reiällä höystettynä. Vaikka soitinrautalogon siihen veistelee tms... että saa ilmaa pois siitä hyppyristä mikä johtaa loppujen lopuksi kypärälle. Ilman pleksiä tuo keula näyttää turhankin orvolta, että jos sitä kokonaan poistaa niin tulee taas suuremmat modit kysymykseen.kirjoitti
Vaikka soitinrautalogon siihen veistelee tms[/QUOTE]
Hiekkapuhallus vois olla tohon logoon aika makee. Pitäis kai leikata vaikka pahvista suoja, minkä läpi puhaltaa. Vois olla aika siisti.
-
Turbulenssi pleksin reunassa syntyy paine-erosta ulko- ja sisäpuolten välillä. Ulko- eli etupuolella on ylipaine, sisäpuolella taas alipaine. Olet siis oikeilla jäljillä, mutta rei'ittämällä voi olla vaikea saada riittävää ilmamäärää. Parempi voisi olla ihan reilu reikä pleksin alareunassa mittariston kohdalla, samaan tapaan kuin Honda CBR1000F:ssä aikoinaan oli. Se tasaa ilmavirran nopeuden/paineen aika hyvin.(ss454 @ Syys. 14 2006,13:47) kirjoitti
Terve,
Ei nyt jaksais kahlata koko ketjua läpi, joten kysyn silläkin uhalla että tästä löytyy jo aiemmin keskustelua.
Minkälaisia virityksiä olette tehneet tehon nostamiseksi?
Eli onko kokemusta, paljonko saadaan hyötyä esim. syttypyörällä, avarammalla putkella ja hengittävämmällä ilmansuodattimella, sekä tietysti kaasarin säädöillä(suuttimet, neulan säätö)?
Kiitoksia etukäteen.
* * GSX 1200 INAZUMA -99
Vaikka en olekaan (vielä) virittänyt yhtään, niin ketjun elävöittämisen nimissä vastaan kuitenkin. Tiedot ovat peräisin ensi sijassa FOC-UK:n keskustelupalstoilta.(MikaPa @ Syys. 15 2006,08:08) kirjoitti
"Gold standard" Fasuhommissa taitaa olla Ivan's Performance Productsin suutinsarja + pakoputkimodifikaatiot eli joko slipari tai kokoputkisto. Erilaisia vaihtoehtoja löytyy sitä viimeistä heppaa hakevalle, esimerkiksi käsin portatut imukaulat joilla näyttäisi saavan 5 heppaa lisää huipputehoa.
http://www.ivansperformanceproducts.com/fz1.htm
Eivät myy suoraan Eurooppaan, jakelua täällä hoitaa englantilainen firma jonka nettiosoitetta en muista. Hinnat ovat kovat, muistaakseni toistasataa puntaa tuosta perussarjasta+toimituskulut. Kokeilleet kertovat että kaasuun reagointi on ihan toista luokkaa kuin vakiolla. Tuohon liittyy suuttimien lisäksi muutakin kaasarien hienosäätöohjetta ja modia, joten uskon kyllä että tuota ei ole keksitty ihan hatusta ja että vaikutus todella tuntuu.
Syttypyöriä Iivana ei suosittele Fazereihin kuten ei myöskään R1:seen josta kone on otettu, ellei puristuksia ole nostettu.
Täältä muuten taas yksi muunnelma aiheeseen "takapyörän suuntauksen tarkistaminen":(maantiesika @ Heinä. 05 2006,17:01) kirjoitti
Motorcyclist magazine
onkos kukaan ruuvannu ledi takavaloja fasuunsa?
mietin vaan lähinnä että voiko tyyliin heittää kiinni ja menoks,vai joutuuko tekeen enemmänkin sähkömiehen hommia (vastuksia ym. sen semmosia) *
http://clearalternatives.com/Merchan....ode=FZ1
04 Buell xb12s
Mulla on tullaiset Clear Alternativesin leditakavalot. Menivät paikalleen ihan heittämällä, minkäänlaisia sähkötöitä ei tarvinnut tehdä.(Inkku @ Loka. 10 2006,10:31) kirjoitti
Leditakavaloissa oli valmiit "töpselit" pyörästä hehkulamppuvaloille tuleville piuhoille. Tosi helppo asennus ja parantaa ulkonäköä rutkasti. Suosittelen.
Big guys need big bikes
kuulostaa hyvältä...täytyy sitten nuo(kin) lisätä talven puuhastelulistaan *(iso M @ Loka. 10 2006,12:41) kirjoitti
p.s. kiitoksia!
04 Buell xb12s
Sen verran lisätäkseni vielä, että nuo leditakavalot ovat huomattavasti kirkkaammat kuin originaalit. Takavalojen näkyvyys on ihan toista luokkaa kuin originaalien. Eikä noissa tarvitse koskaan alkaa vaihtamaan sitä palanutta polttimoa.(Inkku @ Loka. 10 2006,12:57) kirjoitti
Tuosta Clear Alternativesta vielä sen verran, että toimitus oli nopeaa ja maksu onnistui kivasti luottokortilla. Lähettivät vielä paketin siten, että siinä päällä luki "commercial samples, value 10 $", joten tulleja yms. ei tarvinnut maksaa.
Big guys need big bikes
Ostin juuri hieman käytetyn vm-02 FZS:n. Vajaan viikon ajelun perusteella loistopeli. Huoltokirja oli mukana, mutta siitä ei selviä huoltovälit. Huoltokirjakin on saksankielellä, joten ei hirveästi aukea. Koska pitäisi suorittaa venttiiliensäätö? Ajattelin ensi keväänä vaikka mittarissa on ~19500km, todellisista kilometreistä ei tietoa.
Pittää myöhemmin kysellä enemmän, ei näin työaikana kauheesti kehtaa kirjotella.
I withhold the right to difference of opinion with myself.
Every dog has his day.
Fazuissa venttiilien välykset tarkistetaan 40tkm kohdalla. Omassa mopossa ei ollut tuolloin tarvetta säätöön. Seuraava tarkistus ja mahdollinen säätö vasta 80 tkm kohdalla.![]()
Tota, mun kilosuklaan valot oli takuusäädettävänä Yamaha-Center’issä 2005, 1000 km:n huollon jälkeen. Ny, ku ajoin naisen pyörällä ja se ajo kilosuklaalla mun perässä, hiffasin, että ne näyttää edelleen liian ylös.
Ku ny vein sen valtuutettuun huoltoon, ni kuulin, että Jammulta on tullu joku paimenkirje, jossa todetaan, että valot todella kaipaa takuusäätöä. Onko joku nähnyt ko. dokumenttia?
...ja joo joo, olen kopsannut ne loistavat ohjeet niiden omatoimiseen säätöön, mutta ku toi ny kerran on takuupyörä ja toimitettu tommosena, ni takuuseen saa vielä nyt mennä....![]()
... jotain piti muistaa
ei mulle oo ainakaan tullunna mitään lappua moisesta(seku @ Loka. 12 2006,10:26) kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
Tämä on aika kattava paketti.(nikopi @ Loka. 11 2006,14:25) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1