Sivu: 27 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1725262728293777 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 781:stä 810:een 2696:sta
  1. #781
    Lainaa (Jalase @ Kesä. 24 2006,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Kesä. 20 2006,11:15) kirjoitti
    Pyörällä on nyt ajettu 23000 ja kaikki huollot on tehty. huoltokirja kuulemma löytyy, samoin kuin suomenkielinen käyttöohjekirja ja alkuperäiset työkalut. Pyörä on myyjän mukaan virheettömässä kunnossa ja hintaan sisältyy Givin takalaukku kiinnikkeineen ja Akrapovic -vaimennin ym. 'tuuninkia'.
    Myyjä on itse hakenut pyörän Saksasta keväällä 2004 ja ajanut sillä n.15000km. Saksassa se oli ollut yhdellä omistajalla.

    Ens lauantaina olis tarkoitus mennä katsastaan mopon todellinen tilanne, mut ainakin toistaiseksi vaikuttaa ihan hyvältä...
    Täältä löytyy uusi FZS1000:sen omistaja!!! *
    Mopo oli kaikin puolin OK ja myyjän kehujen arvoinen, joten kaupat tehtiin. Laittaisin kuvan, mut en ossaa.

    300km on jo takana (LPR => FORSSA) ja suu on yhtä hymyä.
    Tuolta löytyy kuvia.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  2. #782
    Lainaa kirjoitti
    Itse olen aina tarkistanut takarenkaan suoruuden renkaan etuosan (tai vanteen) ja takahaarukan raosta. Eiks sen sit pitäis olla suorassa kun molemmilla puolilla on uhtä suuri rako? Jos yrittää asentaa noitten merkkien mukaan niin rengas saattaa silti mennä vinoon...
    No eihän se ihan noin mene. Polkupyörässä ehkä mutta moottoripyörässä ei. Ensinnäkin takahaarukka ei välttämättä ole symmetrinen tai takarengas on holkitettu ketjuvedon vuoksi toispuoleiseksi. Kokeilin kyllä tuota konstiasi omaan pyörääni ja vanteen ulommaisesta reunasta 90 asteen kulmassa haarukkaan mitattuna matkat näyttävät täsmäävän, mutta mittaustavasta riippuen heittoa voi tulla +-2mm. Jos tuolla tavalla linjattuna virman merkkien mukaan rengas on silloin vinossa, luottaisin mieluummin niihin.

    Fasun haarukan merkinnät eivät ole niitä tarkimpia mitä olen nähnyt, mutta hoitavat kyllä hommansa kun niitä katsoo riittävän kauan ja käyttää apuna työntömittaa tms.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  3. #783
    Onkos kukaan kokeillut yhdistää noita kaasareiden synkronointi nipukoita tuon Pat's Motorcycle Page:n sivuston ohjeiden mukaan.
    Oisko siitä hyötyä, kertokaahan kokemuksianne jos olette kyseisn viritelmän kyhänneet.
    "oikeassa momentissa"
  4. #784
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 05 2006,17:01) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Itse olen aina tarkistanut takarenkaan suoruuden renkaan etuosan (tai vanteen) ja takahaarukan raosta. Eiks sen sit pitäis olla suorassa kun molemmilla puolilla on uhtä suuri rako? Jos yrittää asentaa noitten merkkien mukaan niin rengas saattaa silti mennä vinoon...
    No eihän se ihan noin mene. Polkupyörässä ehkä mutta moottoripyörässä ei.
    Se on ilmeisesti ihan merkkikohtainen juttu. Tuolta löytyy lisää aiheesta.

    Pitänee tarkistaa FZS uudemman kerran, vaikkakin se ei ajossa anna mitään viitettä siitä että takapyörä olis nyt vinossa vaikka 'suoristinkin' sen kertomallani tavalla.

    Olen käyttänyt aina tätä tapaa kun ainakin 1100 Zephyr ja FZR1000 'keskittyy' ihan suoraan just näin, mut ilmeisesti ne sit luokitellaan fillareiks...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  5. #785
    Tää aihe koettelee! Olen kovasti ollut tyytymätön kilosuklaani ketjun juoksemiseen. Oli 400 km ajettu, kun vein yamaha centteriin. Ilmoittivat, että ”se on hyvä”.

    Joka huollossa olen kehottanut kiinnittämään huomiota asiaan; ei vaikutusta.

    Kun pyörä on keskituella ja tyhjäkäynnillä ykkönen silmässä, ni ketju hyppii niin, että hyvä ku ei fillari kaadu. Sen huomaa aina ketjun rasvauksen yhteydessä.

    Fasu on vm. 2005 ja kohta on tahkottu 15 000 km.
    ... jotain piti muistaa
  6. #786
    Lainaa (seku @ Heinä. 06 2006,08:22) kirjoitti
    Tää aihe koettelee! Olen kovasti ollut tyytymätön kilosuklaani ketjun juoksemiseen. Oli 400 km ajettu, kun vein yamaha centteriin. Ilmoittivat, että ”se on hyvä”.

    Joka huollossa olen kehottanut kiinnittämään huomiota asiaan; ei vaikutusta.

    Kun pyörä on keskituella ja tyhjäkäynnillä ykkönen silmässä, ni ketju hyppii niin, että hyvä ku ei fillari kaadu. Sen huomaa aina ketjun rasvauksen yhteydessä.

    Fasu on vm. 2005 ja kohta on tahkottu 15 000 km.
    Sellainen se on mulla ollu alusta asti, ei oo häirinny ku yleensä rengas on maassa sillon ku se vetää ;)
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  7. #787
    paljos tonnifasusta irtoo tehoo/vääntöö vakiona takaselta ja mitä sliparin kanssa,tarkotan näitä uudempia ruiskupelejä,ei muuten mutta jos jossain vaiheessa toi kuussatku fasu käy pieneks. .
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  8. #788
    Lainaa (yamaristi @ Heinä. 06 2006,23:24) kirjoitti
    paljos tonnifasusta irtoo tehoo/vääntöö vakiona takaselta ja mitä sliparin kanssa,tarkotan näitä uudempia ruiskupelejä,ei muuten mutta jos jossain vaiheessa toi kuussatku fasu käy pieneks. .
    No tää taitaa olla väärä threadi näille kysymyksille, kun otsikkona on vanhempi Fasu. FZ-1 kokemuksia kertoillaan tuolla:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=48310

    Ja eikös sulla ole se R1 jo allekirjoituksessakin * ?
    Köy.
  9. #789
    Onko kokemuksia tällaisesta

    http://www.corbin.de/yamaha/FZ1-1-G(1).jpg

    Ongelmani on pehvan puutuminen ajellessa. Juuri ja juuri pystyn 100 km yhtäjaksoisesti ajamaan. Aika kallis kokeilu vaan on, kun 400 erkkii pyydetään, jos ei sitten olekkaan mun persaukselle sopiva. Täytyis saada ensin kokeiltavaksi.

    Toinen ongelma on hirmuinen ajomelu ja turbulenssi kypärään kovilla nopeuksilla. 10 cm kun nostaa päätään ylemmäs, niin paranee paljon. Pitäis varmaan pleksiä vaihdella.

    Onko hyviä ehdotuksia kumpaankaan ongelmaan? Onko muilla ollu samanlaisia ongelmia fasun kanssa? Jos on, niin miten olet ratkaissut ongelman?



    -
  10. #790
    Lainaa kirjoitti
    Onkos kukaan kokeillut yhdistää noita kaasareiden synkronointi nipukoita tuon Pat's Motorcycle Page:n sivuston ohjeiden mukaan.
    Oisko siitä hyötyä, kertokaahan kokemuksianne jos olette kyseisn viritelmän kyhänneet.
    No teoriassa se ainakin nollaa kaasuttimissa olevia synkronointieroja. Mulla on ko. letkuviritys 2-2 mallisena (kuva) ollut jo pitkään ja ei siitä ainakaan haittaa ole. Pitäs väännättää penkissä ennen ja jälkeen että tietäs tapahtuiko oikeasti mitään mutta ei se kokeilemista haittaa. Ainakaan kulutus ei sillä nouse.

    Lainaa kirjoitti
    Ongelmani on pehvan puutuminen. Juuri ja juuri pystyn 100 km yhtäjaksoisesti ajamaan. Aika kallis kokeilu vaan on, kun 400 erkkii pyydetään, jos ei sitten olekkaan mun pehvalle sopiva. Täytyis saada ensin kokeiltavaksi.
    Kokeileppas mieluummin takajousen esijännityksen vetäminen tappiin ellei jo ole. Sitten laskemaan keulaa putkista pari senttiä ja tilaamaan 06-n FZ1s:n ohjaustanko maahantuojalta (53€) (kuva1), (kuva2). Lopputuloksena tulee juuri pikkaisen etukenompi ajoasento eli suomeksi painoa pois istumalihaksilta. Omasta kokemuksesta tiedän jotta puutui häntäluu aikaisemmin, vaan enää ei ole sitä ongelmaa.

    Lainaa kirjoitti
    Toinen ongelma on hirmuinen ajomelu ja turbulenssi kypärään kovilla nopeuksilla. 10 cm kun nostaa päätään ylemmäs, niin paranee paljon. Pitäis varmaan pleksiä vaihdella.
    Tää on varmaan ikuinen ongelma Fasun kanssa mutta kokeileppas ensihätään testiajo kokonaan ilman pleksiä niin huomaat sen eron. Sitten tutkimaan joko sitä fasun streetfighter pleksiä, tai tollasta ku mulla (kuva) eli virman touring-pleksi josta on suunnilleen puolet sahattu pois. Yhdistettynä näihin em. tanko ja ajoasentomuutoksiin saan puhdasta ilmaa kypärään riippuen kelistä nostamalla päätä vain pari senttiä. Viimeisimpänä muttei vähäisempänä konstina laitoin juuri Schuberthin S1:n ja täytyypä sanoa että nyt alkaa oleen fillari kohdallaan.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  11. #791
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 09 2006,01:07) kirjoitti
    No teoriassa se ainakin nollaa kaasuttimissa olevia synkronointieroja. Mulla on ko. letkuviritys 2-2 mallisena (kuva) ollut jo pitkään ja ei siitä ainakaan haittaa ole. Pitäs väännättää penkissä ennen ja jälkeen että tietäs tapahtuiko oikeasti mitään mutta ei se kokeilemista haittaa. Ainakaan kulutus ei sillä nouse.
    Siis olet yhdistänyt 1 ja 3......2 ja 4 keskenään, ymmärsinkö oikein?
    Käykö pyörätasaisemmin tyhjäkäyntiä, huomaako mitään eroa.



    "oikeassa momentissa"
  12. #792
    Siis 1-4 ja 2-3 yhdistetään 'hevosenkengillä'. En huomannut mitään eroa tai jos niin väittäisin se olisi mutua. Tyhjäkäyntikään ei muuttunut koska mulla on maailman tarkin synkkausmittari jo valmiiksi ja kaasarit on viilattu just viimisen päälle. Silti letkuviritys on ja pysyy koska sellainen löytyy jo esim 90-luvun zetoreista vakiona (2-3 pytyt on yhdistetty bensahanan alipainekalvoa varten) eli jos joku virma tekee vakiona tollasia virityksiä, kokeilen kyllä minäkin



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  13. #793
    Lainaa (jj.lehtio @ Heinä. 07 2006,13:12) kirjoitti
    Onko kokemuksia tällaisesta

    http://www.corbin.de/yamaha/FZ1-1-G(1).jpg

    Ongelmani on pehvan puutuminen ajellessa. Juuri ja juuri pystyn 100 km yhtäjaksoisesti ajamaan. Aika kallis kokeilu vaan on, kun 400 erkkii pyydetään, jos ei sitten olekkaan mun persaukselle sopiva. Täytyis saada ensin kokeiltavaksi.

    Toinen ongelma on hirmuinen ajomelu ja turbulenssi kypärään kovilla nopeuksilla. 10 cm kun nostaa päätään ylemmäs, niin paranee paljon. Pitäis varmaan pleksiä vaihdella.

    Onko hyviä ehdotuksia kumpaankaan ongelmaan? Onko muilla ollu samanlaisia ongelmia fasun kanssa? Jos on, niin miten olet ratkaissut ongelman?
    Päädyin köyhän miehen ratkaisuun eli gorejen alla pyöräilysortsit pehmikkeellä. Nahkoissa on jo originaalina toppausta sen verran enemmän ettei niissä tuota viritystä kaipaa. Itsellä aiemmin ei ongelmaa ollut, mutta aika tarkkaan vuosi sitten ajettu yhdessä päivässä kyytipäällä 1000 km ja liikkumisen vaikeus satulassa aiheutti jonkun trauman tuonne takamukselle. Ei hetkeen voinut yhtään yli 100km lenkkiä ajaa etteikö olisi ollut melko tuliselta tuntuva tunne päällä. R2-D2:llahan oli tuollainen Corbin ja se lähinnä levensi istuma-asentoa. Vähän kuin uudessa nakuversiossa. Sellerie taas tekee sellaista pehmoisempaa satula versiota, tuossa vain se ongelma etten ranskanpoikia saanut vastailemaan emaileihin tai spämmifiltteri söi ne. Istuin orgin tapahtumassa VFR 800 päällä missä satulana Sellerie ja se oli oikeasti pehmeä.

    Pleksin kanssa itsekin olen tapellut ja edelleen mietin minkähän pituinen kaveri siellä Yamahalla nuo testaa. Kun en yhtään pleksillistä hiljaista Yamahaa vielä tähän päivään mennessä ajanut. MT-01 ajaessa kypärä on täysin hissukseen, mutta tuossahan ei mitään pyörteitä nostetakaan kuskille. Fazun tyyliin mielestäni sopii matala pleksi, mutta täysin se ei tuota kohinaa poista. Kypärässäkin on Shoein lisävarusteena myymä kauluri, mutta silti vielä jää kaulan ja kypärän väliin reikiä mistä pihisee ääni läpi. Onhan sitten tämä jenkkipoikien versio linkki mutta tuota en suostu kyllä päivänvalossa itse testailemaan. Enkä voi luvata olevani möläyttämättä mitään jos jonkun Fazussa tuon joskus näen. Hiljainen se silti voi olla.
  14. #794
    (poistettu tili)
    Lainaa (ss454 @ Heinä. 10 2006,07:39) kirjoitti
    R2-D2:llahan oli tuollainen Corbin ja se lähinnä levensi istuma-asentoa. Vähän kuin uudessa nakuversiossa.
    Jep, levensi ja teki tilaa, kun takaosa oli lyhyempi kuin orginaalissa. Iso mies saa tolla lisää tilaa, ajoasento tulee paremmaksi. Tosta leventämisestä aiheutui, ettei peffa puutunut, vaan reidet, joissa tuntui verenkierto lakkaavan joskus kokonaan.

    Aika kovahan toi Corbin on myös. Ei ehkä 400e:n väärti, mun mielestä.
  15. #795
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 10 2006,08:00) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Heinä. 10 2006,07:39) kirjoitti
    R2-D2:llahan oli tuollainen Corbin ja se lähinnä levensi istuma-asentoa. Vähän kuin uudessa nakuversiossa.
    Jep, levensi ja teki tilaa, kun takaosa oli lyhyempi kuin orginaalissa. Iso mies saa tolla lisää tilaa, ajoasento tulee paremmaksi. Tosta leventämisestä aiheutui, ettei peffa puutunut, vaan reidet, joissa tuntui verenkierto lakkaavan joskus kokonaan.

    Aika kovahan toi Corbin on myös. Ei ehkä 400e:n väärti, mun mielestä.
    Useampi henkilö on suositellut Rovaniemellä Autovi nimistä firmaa. Mm. isäukko on kahteen prätkän penkkiin vaihtanut hieman penkin muotoilua (esim kyytissä olijan kohta tasaisemmaksi jne.)ja samalla on pehmikkeeksi vaihdettu sairaaloissa käytettävä makuuhaavoja ehkäisevä geeli. Kaikki tuon vastaavan tempun tehneet ovat vain kehuneet penkkejä. Verhoilussa käytetään muistaakseni mersun ja bemarin käyttämiä nahkoja, joten on voisi olettaa olevan laatukamaa. Operaation hinta riippuu siitä kuinka paljon uutta muotoa tehdään ja minkälaiset verhoilut + tikkaukset penkkiin laitetaan. Esimerkkihinnat joita olen kuullut, on ollut 200-300e välillä. Toki operaatio kannattaa suorittaa talvella, niin ei joudu mopo siksi aikaa telakalle.
    http://www.autovi.com/index.htm
    Voi veljet!
  16. #796
    Lainaa (JTTT @ Heinä. 10 2006,23:54) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Heinä. 10 2006,08:00) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Heinä. 10 2006,07:39) kirjoitti
    R2-D2:llahan oli tuollainen Corbin ja se lähinnä levensi istuma-asentoa. Vähän kuin uudessa nakuversiossa.
    Jep, levensi ja teki tilaa, kun takaosa oli lyhyempi kuin orginaalissa. Iso mies saa tolla lisää tilaa, ajoasento tulee paremmaksi. Tosta leventämisestä aiheutui, ettei peffa puutunut, vaan reidet, joissa tuntui verenkierto lakkaavan joskus kokonaan.

    Aika kovahan toi Corbin on myös. Ei ehkä 400e:n väärti, mun mielestä.
    Useampi henkilö on suositellut Rovaniemellä Autovi nimistä firmaa. Mm. isäukko on kahteen prätkän penkkiin vaihtanut hieman penkin muotoilua (esim kyytissä olijan kohta tasaisemmaksi jne.)ja samalla on pehmikkeeksi vaihdettu sairaaloissa käytettävä makuuhaavoja ehkäisevä geeli. Kaikki tuon vastaavan tempun tehneet ovat vain kehuneet penkkejä. Verhoilussa käytetään muistaakseni mersun ja bemarin käyttämiä nahkoja, joten on voisi olettaa olevan laatukamaa. Operaation hinta riippuu siitä kuinka paljon uutta muotoa tehdään ja minkälaiset verhoilut + tikkaukset penkkiin laitetaan. Esimerkkihinnat joita olen kuullut, on ollut 200-300e välillä. Toki operaatio kannattaa suorittaa talvella, niin ei joudu mopo siksi aikaa telakalle.
    http://www.autovi.com/index.htm
    Autovilta ääni myös multa. Tein geelipenkin isoon rosvoon ja en voi muuta ku kehua. Hintakaan ei ollu paha.
    edelleenkin kesää odotellessa
  17. #797
    Lainaa (ss454 @ Heinä. 10 2006,07:39) kirjoitti
    Onhan sitten tämä jenkkipoikien versio linkki mutta tuota en suostu kyllä päivänvalossa itse testailemaan. Enkä voi luvata olevani möläyttämättä mitään jos jonkun Fazussa tuon joskus näen. Hiljainen se silti voi olla. *
    Onpahan huippuhirveæ, mutta voisin kyllæ ajatella, ettæ laittaisin jollekkin pidemmælle matkalle tuollaisen. Pois pitæis ottaa vælittömästi matkailun jælkeen. Sorry noi kirjaimet. (Tanskalainen næppis)
    -
  18. #798
    Olen huomannut että esim. liikennevaloissa seistessä kun kytkin on pohjassa vaihde vapaalla, niin on hiljaista, mut sit kun päästää kytkimen niin koneesta kuuluu semmosta rahinaa. Kytkin toimii ihan niinkuin pitääkin, ja esim. keskituella vaihde päällä kytkin pohjassa rengas ei pyöri.
    Kannattaako tuota 'rahinaa' pitää minään?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  19. #799
    muutama sivu sitte täällä oli juttua tosta kytkimestä ja sen toimivuudesta
    mulla on itselläkin vähän propleemia kytkimen toimivuudessa ,
    eli jos laitan pyörän keskituelle (lämmin moottori) ja vaihde 1 tai 2 nen ja painan kytkimen pohjaan niin fillari pyörii kuitenkin aika tavalla
    foorumissa joku oli sitä mieltä että toi johtuu mahdollisesti
    öljyn
  20. #800
    JATKUU .....
    ylitäytöstä
    mullakin oli täytetty vähän liikaa siis tosi vähän ,joten laskin öljyä noin desin pois ja öljyn pinta oli silmän puolessa välissä
    mutta toi vika ei kyllä ainakaan tolla poistunu mihinkään
    yritin myös säädellä vaijeria kahvan puolelta
    mutta eipä sekään auttanu

    olisko lisää neuvoja joilla vois vika korjaantuu
    (pyörä on 01 ja kilsoja n 23000)
  21. #801
    Lainaa (Jalase @ Heinä. 13 2006,06:03) kirjoitti
    Olen huomannut että esim. liikennevaloissa seistessä kun kytkin on pohjassa vaihde vapaalla, niin on hiljaista, mut sit kun päästää kytkimen niin koneesta kuuluu semmosta rahinaa. Kytkin toimii ihan niinkuin pitääkin, ja esim. keskituella vaihde päällä kytkin pohjassa rengas ei pyöri.
    Kannattaako tuota 'rahinaa' pitää minään?
    Kyllähän sieltä kytkimestä kuuluu aina hiukan rahinaa, kun se on vapautettuna ja pyörä käy tyhjäkäyntiä. Ominaisuus joka kuuluu kaikkiin moottoripyöriin, mutta vähäistä on ääni fasun kohdalla verrattuna moneen muuhun merkkiin. Eli anna rahista hiljainen se on kummiski
    "oikeassa momentissa"
  22. #802
    Lainaa (mc1970 @ Heinä. 14 2006,13:59) kirjoitti
    muutama sivu sitte täällä oli juttua tosta kytkimestä ja sen toimivuudesta
    mulla on itselläkin vähän propleemia kytkimen toimivuudessa ,
    eli jos laitan pyörän keskituelle (lämmin moottori) ja vaihde 1 tai 2 nen ja painan kytkimen pohjaan niin fillari pyörii kuitenkin aika tavalla
    foorumissa joku oli sitä mieltä että toi johtuu mahdollisesti
    öljyn
    Ettei olis kumminkin kytkimen säätö poskellaan, tuo viittais siihen että vaijeri on liian löysällä eli välys liian iso.
    "oikeassa momentissa"
  23. #803
    Kunhan kytkinkopan tiiviste tulee, niin itsellä menee jouset ja levyt uusiksi. Penkityksessä nimittäin pieni kuoppa tuolla 10-11 tonnin kierrosten kohdalla ja siitä arvio että joko rengas tai kytkin luistaa. Saa nähdä miten iso urakka tuokin sitten on. Levyt tällähetkellä imemässä öljyä itseensä eli ainakin on kunnolla liotetut ennen asennusta. Ja tyhjäkäynnillä keskituella ei rengas enää kylmänäkään pyöri. Kun antaa kiekkaa niin sitten värähtää. Vaijeri taas säädetty ihan tappiin eli enää ei voi yhtään löysätä. Pieni klappi käsittääkseni tuohon pitäisi jäädä, nyt sitä ei käytännössä ole. Jahka nuo levyt saa esille, niin sitten tietää onko niissä vikaa vai ei. Uudet jouset on 10% jäykemmät, että ainakin jotain muutosta tuossakin pitäisi tapahtua.
  24. #804
    ^jammuissa tuntus muutenkin olevan tuo "ominaisuus" jotta kytkin ottaa tosi ylhäältä,sitten kun säädät ottamaan vähän alempaa niin rupiaa vaihteet paukkumaan vaihdetta vaihtaessa..näin on ollut jokaisessa omistamassani jammussa * *neste kytkytin ois kyl ihaana,jos vaan olis massia sijoittaa moiseen *
    04 Buell xb12s

  25. #805
    varmaan joku joskus jo kysynytkin mutta...
    onkos kukaan ruuvannu fasuunsa ermaxin undertrayta?onkos kuinka työläs heittää kiinni?

    eli tuolta löytyy ko härpäke:

    http://www.storm-motor.fi/product....d=36104
    04 Buell xb12s

  26. #806
    Taas tuli mopon kimpussa aherrettua ja täytyy tännekin kokemuksia kommentoida. Välitykset kesälomareissujen takia taas orkkis 16/44. Ei nyt niin vakavaa "tehohäviötä" tuossa onneksi tullut kuin etukäteen pelkäsin.

    Mutta tuo kytkin. Aukaistaessa kytkintä paljastui ikävä tosiasia, yhdestä kiekosta toiselta puolen kokonaan kitkapalat kuluneet pois. Koko pakan paksuus reilu 3mm alle speksien. Jouset speksien alarajoissa. Tilalle stormilta ostetut tarvike massapalat ja 10% jäykemmät jouset.
    Vaijeri eka kertaa tosiaankin liian pitkällä eli nyt löytyy säätövaroja. Kytkin ottaa paremmin kuin uutena. Tästä nyt heräsikin epäilys, että onkohan Fazuissakin sitten ollut samaa ongelmaa kuin Rykkösissä. Noissahan jotkut asennusrasvat oli jääneet sisään ja aiheuttivat ongelmia. Oman kytkimen onnettomia säätövaroja asentajatkin ihmettelivät jossain vaiheessa, mutta eivät hekään koeajolla luistoa huomanneet. Eilen vain nauratti "installaatio" testiajolla, kun 4-5 kertaa sain mopon sammutettua. Kytkin kun ei toiminut ollenkaan samalla tavalla kuin aiemmin. No eihän tuosta moposta olekaan vasta kuin 45tkm verran ajokokemusta eli harjoittelua edelleen. Itse kytkinlevyjen ja jousien vaihto maksoi alle 100€ ja hommana max. 2h parilla kahvitauolla laskien. Jos siis vähänkään tuntuu, että luistaa yms...niin suosittelen kyllä tuon remontin tekemään.
  27. #807
    Stongakeskusteluun palatakseni, tässä muutama kuva omastani. Stormilta tilattu dragtanko ja lähes ongelmitta sopi paikalleen. Tankopainoja metästelin aikani, mutta ajokauden alettua on jääny ku ei tarvi... Jospa talvella sitten. Stormilta löytyi myös vihdoin heittämällä paikalleen sopivat takajalkatapit... Undertrayta tuo seuraavaksi huutaa vissiin! Mitens muuten tuon ohjauslaakerin löysyyden huomaa käytännössä? Tai kun jotenki tuntuu pyörän etupää siltä, että jossain olis väljää... Kertokaapas miekkoset niin tietää mistä alkaa ettiin klappia tahi löysää mutteria.









    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  28. #808
    ^ Ohjauslaakerin välykset voi todeta helposti ohjekirjan mukaisella tempulla eli etufillari ilmaan, ote haarukasta ja nylkyttämään taakse/eteen. Jos siellä välystä on, pykältämisen kyllä huomaa kun aikansa nytkyttelee. Jos laakerista löytyy sanottavaa, pelkällä kiristämisellä toki pääsee mutta samalla rahalla purkaa ja rasvaa koko roskan niin että pelaa taas moitteetta seuraavat 50-100tkm.

    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  29. #809
    Jeps, milläs hemmetillä mä tuon etupään saan ilmaan?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  30.  
  31. #810
    Lainaa (Yamaha1 @ Heinä. 21 2006,10:35) kirjoitti
    Jeps, milläs hemmetillä mä tuon etupään saan ilmaan? *
    Jos sulla on vielä keskituki tallella, niin pyörä keskituelle ja kaveri painamaan penkin takaosasta takarengasta tiehen. Sillä se etupää nousee.

    Jos keskitukea ei ole niin sitten vaan pukkia alle. Ei kai muukaan auta.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
Sivu: 27 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1725262728293777 ... ViimeinenViimeinen