Sivu: 25 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1523242526273575 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 2696:sta
  1. #721
    Lainaa (maantiesika @ Kesä. 12 2006,15:56) kirjoitti
    Edit: 020 Battlax edessä voi kyllä kulua kolmion malliseksi joka varmasti aiheuttaa vaikka mitä...
    Ei välttämättä edes näy, mutta toi rengas menee finaaliin, vailla ulkoista merkkiä. Ku vaihdat "oikeeseen" mp-renkaaseen, ei voblaa enää....
    ... jotain piti muistaa
  2. #722
    Lainaa (seku @ Kesä. 12 2006,23:48) kirjoitti
    Lainaa (maantiesika @ Kesä. 12 2006,15:56) kirjoitti
    Edit: 020 Battlax edessä voi kyllä kulua kolmion malliseksi joka varmasti aiheuttaa vaikka mitä...
    Ei välttämättä edes näy, mutta toi rengas menee finaaliin, vailla ulkoista merkkiä. Ku vaihdat "oikeeseen" mp-renkaaseen, ei voblaa enää....
    Voihan tuossa ohjauslaakerikin vaikuttaa, sen kiristäminen onkin sitten ilman kunnon työkaluja melkoista tusaamista. Jossainhan vika aina on jos ei tangosta uskalla käsiä irrottaa. Tutulla R6 laakeri oli niin huonossa hapessa, että pelotti sitä koeajolla edes ajaa. Kaveri itse oli asiasta onnellisen tietämätön, kun tilanteeseen pikkuhiljaa tottunut.
  3. #723
    pitää mennä vaihtamaan etukumi jos toi voblaus loppuis sillä
    ei toi tanko silloin ravista kun on vautii alle 50 mutta kun on nopeutta enemmän niin johan vispaa
  4. #724
    niin vielä vipatuksesta ,että kannattas näköjään joskus tarkistaa ilmanpaineet kumeista niin vois auttaa asiaa
    eturenkaassa oli 1,5 bar
    no oli se kumikin toki aika finaalissa nyt se on vaihdettu
  5. #725
    Onkos kukaan vaihtanut pelkästään eturatasta, kun näyttäis ketjut ja takaratas olevan ihka hyvässä kunnossa mutta tuo eturatas näyttäis näin 25tkm ajettuna olevan melko kulunut joten ooiskos tuossa järkeä
    "oikeassa momentissa"
  6. #726
    Lainaa (mc1970 @ Kesä. 14 2006,15:16) kirjoitti
    no oli se kumikin toki aika finaalissa nyt se on vaihdettu
    Mihin vaihdoit?
    ... jotain piti muistaa
  7. #727
    skottina ostin molemma mezlerin z 4 eli halvimmasta päästä ,
    mutta toi kumi toimi ihan hyvin edellisessäkin mopossa (xjr 1200) siis mun ajossa
    eipä taida olla radalle asiaa tolla setillä
  8. #728
    Lainaa kirjoitti
    Onkos kukaan vaihtanut pelkästään eturatasta, kun näyttäis ketjut ja takaratas olevan ihka hyvässä kunnossa mutta tuo eturatas näyttäis näin 25tkm ajettuna olevan melko kulunut joten ooiskos tuossa järkeä
    Paljonkin. Omassakin huoltopäiväkirjassa on vastaava merkintä 27tkm kohdalla. Olen havainnut että ’ensimmäinen’ eturatas kuluu ennenaikaisesti sillä tavalla hassusti että piikit näyttävät taipuvan taaksepäin. Uusi ratas palvelee nättinä loppuun asti. En osaa sanoa muuttuuko ketjupaketin ikä tällä olennaisesti, mutta ainakaan kiristystarvetta lätkän vaihdon jälkeen ei ole ollut tavallista enempää.

    Lainaa kirjoitti
    skottina ostin molemma mezlerin *z 4 eli halvimmasta päästä ,
    mutta toi kumi toimi ihan hyvin edellisessäkin mopossa (xjr 1200) siis mun ajossa
    eipä taida olla radalle asiaa tolla setillä
    Z4 on aikas kovaa seosta. Kyllä sekin radalla toimii mutta pitää lämmittää kunnolla ja laskea paineita tms. Ei ole ollut ongelmia parina ratapäivänä kun olen höylännyt mutta kaveri kippasi moponsa hiusmutkassa kun etunen lähti alta. Oli kuulemma viileämpi päivä ja olisi ehkä pitänyt pudottaa painetta enemmän. Nyt se ajelee sitten Diabloilla



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  9. #729
    Olen hommaamassa pyörää ja tällä hetkellä valinta näyttää vahvasti osuvan FZS1000:een. Kiikarissa on nyt yksi 21tkm ajettu -02. Onko tuohon tulossa lähiaikoina jotain huoltoja / korjauksia (siis tyyppivikoja ymym.. !!)? Eikö esim. venttiilivälyksien tarkastus tuu vasta 40tkm:n kohtaalla?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  10. #730
    Mulla 26tkm ajettu -01. Ei noissa mitään tyyppivikoja ole, pelaa kuin buikki. Jos kerta pidät koe ajon perusteella pyörää itsellesi sopivana, niin et varmaan tule pettymään hankintaasi jatkossakaan. Pyörähän on yksi parhaista kaikinpuolin

    Ps. niin ja sehän tuossa onkin, että huoltaa tarvii harvoin siis isommasti. Venttiilit tarvii säätää 40tkm välein.



    "oikeassa momentissa"
  11. #731
    20 ja risat oli minunkin 03 ajettu kun sen talliini ajoin eikä ole tarvinnut katua. Kolmenkympin huollon tein siihen juuri, eikä siellä ollut juuri tarkastuksia kummempaa.

    Kohteet jotka aheuttivat remppaa:

    - Öljyn ja suodattimen vaihto
    - Jäähdytysnesteen vaihto
    - Keskituen purku/kasaus ja voitelu
    - Exjuipin purku/kasaus ja voitelu
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  12. #732
    Lainaa (Jalase @ Kesä. 18 2006,20:23) kirjoitti
    Olen hommaamassa pyörää ja tällä hetkellä valinta näyttää vahvasti osuvan FZS1000:een. Kiikarissa on nyt yksi 21tkm ajettu -02. Onko tuohon tulossa lähiaikoina jotain huoltoja / korjauksia (siis tyyppivikoja ymym.. !!)? Eikö esim. venttiilivälyksien tarkastus tuu vasta 40tkm:n kohtaalla?
    kandee kysäst myyjältä onko 20tkm huolto tehty,koska siinä huollossa vaihtavat myös tulpat ja ilm.suodattimen ym. = siis normi huoltoa kalliimpi.mikäli oikein muistan niin seuraava huolto on 30tkm jossa vaihtavat öljyt ja ölj.suodattimen+ mukamas taas kiristelevät pultteja&muttereita *
    eipä kai tuossa mitään erikoisempia tyyppivikoja ole...ehkä ennemminkin "ominaisuuksia" *
    04 Buell xb12s

  13. #733
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Kesä. 19 2006,09:15) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Kesä. 18 2006,20:23) kirjoitti
    Olen hommaamassa pyörää ja tällä hetkellä valinta näyttää vahvasti osuvan FZS1000:een. Kiikarissa on nyt yksi 21tkm ajettu -02. Onko tuohon tulossa lähiaikoina jotain huoltoja / korjauksia (siis tyyppivikoja ymym.. !!)? Eikö esim. venttiilivälyksien tarkastus tuu vasta 40tkm:n kohtaalla?
    kandee kysäst myyjältä onko 20tkm huolto tehty,koska siinä huollossa vaihtavat myös tulpat ja ilm.suodattimen ym. = siis normi huoltoa kalliimpi.mikäli oikein muistan niin seuraava huolto on 30tkm jossa vaihtavat öljyt ja ölj.suodattimen+ mukamas taas kiristelevät pultteja&muttereita
    eipä kai tuossa mitään erikoisempia tyyppivikoja ole...ehkä ennemminkin "ominaisuuksia"
    Joo kannattaa kokeilla miten käynnistyy. Osa vaatii kaasua/ryyppyä ja hyvää tahtoa, osa taas lähtee ajatuksesta käyntiin. Tästähän aiemmin kommentoitu, että kaasareiden bensa pinnat olisivat liian korkealla jo tehtaalta lähtiessa. Sitten osa keulii ja osa ei. Eli tuokin kannattaa koeajolla jo selvittää.
  14. #734
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 19 2006,10:52) kirjoitti
    Sitten osa keulii ja osa ei.
    * *sori,oli ihan pakko*
    voisin kyl MELKEIN vaihtaa keulimis ominaisuudet ehjään vaihteistoon *
    04 Buell xb12s

  15. #735
    Pyörällä on nyt ajettu 23000 ja kaikki huollot on tehty. huoltokirja kuulemma löytyy, samoin kuin suomenkielinen käyttöohjekirja ja alkuperäiset työkalut. Pyörä on myyjän mukaan virheettömässä kunnossa ja hintaan sisältyy Givin takalaukku kiinnikkeineen ja Akrapovic -vaimennin ym. 'tuuninkia'.
    Myyjä on itse hakenut pyörän Saksasta keväällä 2004 ja ajanut sillä n.15000km. Saksassa se oli ollut yhdellä omistajalla.

    Ens lauantaina olis tarkoitus mennä katsastaan mopon todellinen tilanne, mut ainakin toistaiseksi vaikuttaa ihan hyvältä...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  16. #736
    Lainaa (Jalase @ Kesä. 20 2006,11:15) kirjoitti
    Pyörällä on nyt ajettu 23000 ja kaikki huollot on tehty. huoltokirja kuulemma löytyy, samoin kuin suomenkielinen käyttöohjekirja ja alkuperäiset työkalut. Pyörä on myyjän mukaan virheettömässä kunnossa ja hintaan sisältyy Givin takalaukku kiinnikkeineen ja Akrapovic -vaimennin ym. 'tuuninkia'.
    Myyjä on itse hakenut pyörän Saksasta keväällä 2004 ja ajanut sillä n.15000km. Saksassa se oli ollut yhdellä omistajalla.

    Ens lauantaina olis tarkoitus mennä katsastaan mopon todellinen tilanne, mut ainakin toistaiseksi vaikuttaa ihan hyvältä...
    Tuskin tuossa mitään ihmeitä löytyy. Nimittäin ei kukaan täällä foorumilla ole mistään ongelmasta itkenyt ja itsellä -04 43 tkm ajettu jossa ei perushuoltojen lisäksi ole mitään ylimääräistä esiintynyt. No tuo keuliminen ja käynnistyminen tulikin aiemmin käsiteltyä.
    Hinta onkin sitten mielenkiintoisempi juttu, mutta en ala siihen ottamaan kantaa. Viime Juhannuksena meinasi tulla iso mies kimppuun, kun kommentoin 80 luvun lopun pyörän todellista arvoa. Ei pitäisi pyytää tällaiselta totuuden torvelta arviota mihin hintaan saisi mopon myytyä. (Pyynti oli 2800 ja kyseli mun tuttujen halukkuutta ostaa se. Sanoin ettei kukaan tuttu ostaisi sitä edes tonnilla.) Arvion jälkeen minua pyydettiin poistumaan ja kauas.
  17. #737
    Nyt tulee tyhmä! Mikä on kun liikkeelle lähtiessä polkaisee 1 vaihteen pesään niin ääniefekti on per............nen! Toisinaan taas vaihde napsahtaa paikalleen ilman tehosteääniä. Eli onko normaalia että Fazu ilmoittaa kuuluvasti vaihteen päällemenosta? Vai onko mulla kytkimen säädöt päin väärin? Vaihteistovikaan en usko kun muuten pelittää kivasti.

    Ja peli on vuodelta 2001, mittarissa 30 tkm.

    Nyt on takana ekat 1000 hienoa kilometriä, ja hymy vaan levenee. Tämä vehje sopii ihan mihin vaan, kaupunkiin, reissuun ja radalle. Ja teho/alustan säädöt ei lopu heti kesken!! Kyllä kannatti myydä edellinen vehje vakuutusyhtiölle ja vaihtaa Fazuun
  18. #738
    Paukkuu se ykkönen mullakin. Varsinkin lämpimällä koneella. Lienee siellä synkroonit vaan kovilla kun kytkinlevyt nykäisee eli se on niitä märkäkytkimen iloja.

    Pistä vehje keskituelle, kytkin pohjaan ja ykkönen silmään. Jos rengas ei lämpimällä koneella pyöri, on kytkin kunnossa ja irrottaa oikein.



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  19. #739
    Lainaa (hukkavaara @ Kesä. 21 2006,11:38) kirjoitti
    Nyt tulee tyhmä! Mikä on kun liikkeelle lähtiessä polkaisee 1 vaihteen pesään niin ääniefekti on per............nen! Toisinaan taas vaihde napsahtaa paikalleen ilman tehosteääniä. Eli onko normaalia että Fazu ilmoittaa kuuluvasti vaihteen päällemenosta? Vai onko mulla kytkimen säädöt päin väärin? Vaihteistovikaan en usko kun muuten pelittää kivasti.

    Ja peli on vuodelta 2001, mittarissa 30 tkm.

    Nyt on takana ekat 1000 hienoa kilometriä, ja hymy vaan levenee. Tämä vehje sopii ihan mihin vaan, kaupunkiin, reissuun ja radalle. Ja teho/alustan säädöt ei lopu heti kesken!! Kyllä kannatti myydä edellinen vehje vakuutusyhtiölle ja vaihtaa Fazuun
    Kolahtaa/rymähtää ykköne silmään, mutta joskus menee ihan ilmaiseksi? Kyyyyllä se ihan oikea efekti on. Pitäis perehtyä vähän tuohon vaihteistotekniikkaan, niin voisin sen perustellakin =) Ei se siitä hajoa kuitenkaan, turha jännittää.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  20. #740
    hmmmmm....nyt kun kerran vaihteistosta puhutaan niin...onkos kellään muulla ollut ongelmia kakkosvaihteen kanssa,vai olenko kenties ainoa? *

    mun fasun lodjun oireina siis:välillä ei meinaa kunnolla mennä sisään(hyvin harvoin mutta kuitenkin) ja rankemmin happea antaessa rupiaa pätkimään elikkäs toisin sanoen vaihde lyö välillä tyhjää *
    04 Buell xb12s

  21. #741
    Kysymys alkuun, onko kellään turhana/ylimääräisenä/vasta loppukesästä käyttöön otettavaksi hankittuna ketju ja rattaat tonnifazuun? Olisin kiinnostunut ostamaan ne pois. Tieto liikkeestäkin missä vermeet löytyisi suoraan hyllystä kiinnostaa.
    Nimittäin tähän voisin alkaa marmattaa ainoasta ongelmasta mikä Jammun kanssa tullut esille. Jos jotain varaosaa tarvitsee, niin ihan varmaan sitä ei meinaa löytyä. Luultavasti tuossa huoltovälit sen takia noin pitkiä, että osiahan et siihen silti saa vaikka edellisessä huollossa ne pyytäisit tilaamaan hyllyyn. Nähtävästi Japanissa aletaan pitää projektipalavereita ja käynnistää tuotantolinjoja, kun joku hullu Suomalainen haluaa varaosan tilata. Ainakin toimitusaikojen pituus antaisi olettaa jotain tuollaista.
  22. #742
    ^meinaatkos täräyttää vakio rattaat vai vieläkin isompaa takaratastusta?..ihan näin siis uteliaisuutta *
    eikös tyyliin allwrongista pitäs nuita ketjuratas paketteja löytyä? mulle ainaki löyty (niitten suuremmasta varastosta) jopa pienempi eturatas minkä olisin jammun tiskiltä saanu *
    04 Buell xb12s

  23. #743
    No huoltopäällikkö tutki noita varastosaldoja koneelta ja huonolta näytti. Lähinnä kai ketjut tuossa se puuttuva lenkki. Pitää itse varmaan soitella vielä läpi liikkeitä jos tänään ei tule uutta tietoa. Vakio rattaat varmaan taas kehiin, kun loppukesästä mahdollisesti pitempi turnee tiedossa. Helppohan noita on sitten vaihdella myöhemmin, mutta tuo ketju nyt nakittaa kun ihan silmissä tuntuu venyvän.
  24. #744
    ^allwrongin tuotehaun mukaan did-ketjut löytys ja eturatas myöskin mutta ei takaratasta kaveri on jammusentterin allwrongin pistees töis,soitanko ja kysyn tot pakettii?tosin jos ei löydy hyllyst ni sis menee kyl ens viikkoon...
    04 Buell xb12s

  25. #745
    No ensiviikolle löytyykin sitten ketjut. Ihmetyttää, kun jutustaa niin saa toisen kuvan osien saatavuudesta. Toisena päivänä taas toinen ääni kellossa. Riippuu miten osaa kysymyksen asetella.
  26. #746
    ^heh,sellast se on välillä
    yritin muuten sille kaverillein rimpauttaa,mut taetoo olla juhannuksen vietossa kun eip vastaa...
    04 Buell xb12s

  27. #747
    Lainaa (Jalase @ Kesä. 20 2006,11:15) kirjoitti
    Pyörällä on nyt ajettu 23000 ja kaikki huollot on tehty. huoltokirja kuulemma löytyy, samoin kuin suomenkielinen käyttöohjekirja ja alkuperäiset työkalut. Pyörä on myyjän mukaan virheettömässä kunnossa ja hintaan sisältyy Givin takalaukku kiinnikkeineen ja Akrapovic -vaimennin ym. 'tuuninkia'.
    Myyjä on itse hakenut pyörän Saksasta keväällä 2004 ja ajanut sillä n.15000km. Saksassa se oli ollut yhdellä omistajalla.

    Ens lauantaina olis tarkoitus mennä katsastaan mopon todellinen tilanne, mut ainakin toistaiseksi vaikuttaa ihan hyvältä...
    Täältä löytyy uusi FZS1000:sen omistaja!!!
    Mopo oli kaikin puolin OK ja myyjän kehujen arvoinen, joten kaupat tehtiin. Laittaisin kuvan, mut en ossaa.

    300km on jo takana (LPR => FORSSA) ja suu on yhtä hymyä.

    Sellainen tuli huomattua, että kierroksilla 3000-4500 kahvat ja peilit tärisee aika lailla. Onko tuo 'normaalia'? Kahvojen tärinä johtuu ilmeisesti siittä että siinä on kahvan päihin asennetut vilkut eikä niissä varmaankaan ole tarpeeksi painoa..? Saako ajatus kannatusta?

    Nyt pitää mennä vähäks aikaa nukkumaan et huomenna jaksaa taas ajella.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  28. #748
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Kesä. 22 2006,07:33) kirjoitti
    mun fasun lodjun oireina siis:välillä ei meinaa kunnolla mennä sisään(hyvin harvoin mutta kuitenkin) ja rankemmin happea antaessa rupiaa pätkimään elikkäs toisin sanoen vaihde lyö välillä tyhjää
    Kyllä pyörässä kuin pyörässä saa kakkosen rikki jatkuvilla rankoilla paikaltaankiihdytyksillä ja vaihtamalla niiden aikana ilman kytkintä. Vaatii kuitenkin aika kovaa (väärin)käyttöä. Sanoit että vaihde lyö välillä tyhjää? Jos kakkosvaihteessa on mekaanista vikaa tai kulumaa, se ilmentää itseään niin, että rankemmassa kiihdytyksessä kakkonen putoaa itsekseen pois päältä eli vaihde tippuu vapaalle. Kyse ei ole silloin välivapaasta (t.s. vaihde kytkeytynyt huonosti ja tippuu heti pois päältä kun päästää kytkimen ja antaa vetoa) eikä se mene siitä itsestään uudelleen päälle.

    Jos veto pätkii kiihdytyksen aikana vika on jossain muualla tai sitten kone menee kierrosluvunrajoittimelle joka katkoo sytytystä.
  29. #749
    [QUOTE= (Ulpe @ Kesä. 21 2006,12:26)]
    Lainaa hukkavaara,Kesä. 21 2006,11:38 kirjoitti
    Nyt tulee tyhmä! Mikä on kun liikkeelle lähtiessä polkaisee 1 vaihteen pesään niin ääniefekti on per............nen! Toisinaan taas vaihde napsahtaa paikalleen ilman tehosteääniä. Eli onko normaalia että Fazu ilmoittaa kuuluvasti vaihteen päällemenosta? Vai onko mulla kytkimen säädöt päin väärin? Vaihteistovikaan en usko kun muuten pelittää kivasti.


    Kolahtaa/rymähtää ykköne silmään, mutta joskus menee ihan ilmaiseksi? Kyyyyllä se ihan oikea efekti on. Pitäis perehtyä vähän tuohon vaihteistotekniikkaan, niin voisin sen perustellakin =) Ei se siitä hajoa kuitenkaan, turha jännittää.
    Selitys on "viskoosiefekti" eli kun kytkilevypakka pyörii öljyssä välittää öljy hieman pyörintää kytkinlevystä kytkinlevyyn ja siitä vaihteistoon. Sama juttu periaatteeltaan kuin joidenkin nelivetoautojen viskokytkin, joka välittää voimaa taka-akselille kun etupyörät alkavat sutia.

    Märällä monilevykytkimellä varustetuissa pyörissä ykkönen tökätään siis aina sisään pieneksi osaksi "ilman kytkintä". Se, paljonko vaihteisto pyörii ja paljonko kolahtaa riippuu sitten öljyn viskositeetista (kylmä pyörä+kylmä ilma=yleensä isompi kolahdus) ja rattaiden asennosta toisiinsa nähden. Joissakin pyörissäni on ollut sellainenkin ominaisuus, että pitemmässä viikon parin seisonnassa kytkinlevyt tuntuivat tarttuvan toisiinsa ja pyörä sammui kun polki ykkösen sisään. Ilmiö poistui kun muutaman kerran lämmityskäytön aikana jumppasi kytkintä.

    Vertailun vuoksi: Monissa Bemareissa ja muissa kuivalla yksilevykytkimellä varustetuissa malleissa ykkönen ei kolahda, joskus muut vaihteet tosin sitäkin enemmän. Kuiva monilevykytkin Ducateissa taas pitää niin kaameaa meteliä ettei siitä kuule kolahtaako vai ei
  30.  
  31. #750
    [QUOTE= (vzv @ Kesä. 26 2006,10:33)]
    Lainaa (Ulpe @ Kesä. 21 2006,12:26) kirjoitti
    Lainaa hukkavaara,Kesä. 21 2006,11:38 kirjoitti
    Nyt tulee tyhmä! Mikä on kun liikkeelle lähtiessä polkaisee 1 vaihteen pesään niin ääniefekti on per............nen! Toisinaan taas vaihde napsahtaa paikalleen ilman tehosteääniä. Eli onko normaalia että Fazu ilmoittaa kuuluvasti vaihteen päällemenosta? Vai onko mulla kytkimen säädöt päin väärin? Vaihteistovikaan en usko kun muuten pelittää kivasti.


    Kolahtaa/rymähtää ykköne silmään, mutta joskus menee ihan ilmaiseksi? Kyyyyllä se ihan oikea efekti on. Pitäis perehtyä vähän tuohon vaihteistotekniikkaan, niin voisin sen perustellakin =) Ei se siitä hajoa kuitenkaan, turha jännittää.
    Selitys on "viskoosiefekti" eli kun kytkilevypakka pyörii öljyssä välittää öljy hieman pyörintää kytkinlevystä kytkinlevyyn ja siitä vaihteistoon. Sama juttu periaatteeltaan kuin joidenkin nelivetoautojen viskokytkin, joka välittää voimaa taka-akselille kun etupyörät alkavat sutia.

    Märällä monilevykytkimellä varustetuissa pyörissä ykkönen tökätään siis aina sisään pieneksi osaksi "ilman kytkintä". Se, paljonko vaihteisto pyörii ja paljonko kolahtaa riippuu sitten öljyn viskositeetista (kylmä pyörä+kylmä ilma=yleensä isompi kolahdus) ja rattaiden asennosta toisiinsa nähden. Joissakin pyörissäni on ollut sellainenkin ominaisuus, että pitemmässä viikon parin seisonnassa kytkinlevyt tuntuivat tarttuvan toisiinsa ja pyörä sammui kun polki ykkösen sisään. Ilmiö poistui kun muutaman kerran lämmityskäytön aikana jumppasi kytkintä.

    Vertailun vuoksi: Monissa Bemareissa ja muissa kuivalla yksilevykytkimellä varustetuissa malleissa ykkönen ei kolahda, joskus muut vaihteet tosin sitäkin enemmän. Kuiva monilevykytkin Ducateissa taas pitää niin kaameaa meteliä ettei siitä kuule kolahtaako vai ei
    Kyllä tämmöisen tyhmän kannattaa lukea näitä viisaampien ajatuksia. Maantiesian neuvosta pistin pyörän tuelle, ykkösen pesään ja kytkimen pohjaan. Ja jumat, rengas pyöri niin pirusti ja voimaa oli mukana koska ei tossulla jarruttamalla pysähtynyt.

    Säätelin kytkinvaijeria pitkän tovin ennen kuin uskoin, ei auta.

    Nyt piti täältä hakea apua. Mutta taisi VZV vastata ennen kuin kysyinkään. Saattaa meinaan olla kyseessä "viskokytkin". Öljynvaihdossa kun tuli laitettu lientä hiukan jopa full-viivan yläpuolelle

    Jos nyt jotain asiasta ymmärrän niin raotan seuraavaksi tyhjennysproppua sen verran että öljytaso laskee viivojen väliin, right?

    Ai niin, öljy on Castrolin GPS, eli lisäaineet ei varmaan ole syynä.
Sivu: 25 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1523242526273575 ... ViimeinenViimeinen