Sivu: 24 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 2696:sta
  1. #691
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 03 2006,08:51) kirjoitti
    Putkisto tuli toissapäivänä kotimaahan. Nyt jo paikalleen asennettu, mutta keskiteline vaatii hiukan modia joka pitäisi tänään ratketa. Eli sitä keskitelineen vaatimaa kulmaa ei tuosta keskiosasta löydy. Joku keksintö siihen pitää väliaikaisesti tehdä ja ensitalvena hitsauttaa pysyvämpi versio. Jos ei muuta, niin huomattavasti nätimpi tuo akra on verrattuna orkkis exup härpäkkeeseen. Äänistä en pikaisen arvion perusteella saa eroa vs. orkkisputkeen josta poistettu tuo venttiili. Venttiilin poistohan jo sai aikaan huomattavan äänen mataloitumisen ja samalla se itseä kiusannut "räminä" häipyi.
    Ja vielä tähän palaten, tänään vasta eka koeajo keretty tekemään. Hyvinhän tuo pörisee... Selvä ero orkkisputkeen. Tai sitten venttiilit jo menossa vaihtoon.
  2. #692
    Onkos kukan vielä joutunut vaihtamaan etuiskareiden stefoja, mulla alkoi öljyt tuleen ulkopuolelle ja nyt vaihto edessä. Hyvät vinkit olis tervetulleita jos joku on vastaavan homman tehnyt.

    Stefat ja pölysuojat tilauksessa ja maksoivat alkuperäis osina 38e. Mikähän olis hyvä keula öljy vai pitäytyiskö alkuperäisessä. Pyörällä on muuten ajettu 25tkm ja vuosimalli -01.



    "oikeassa momentissa"
  3. #693
    Meikäläinen taas kaipaisi vinkkejä mistä (Suomesta?) sais tilattua undertrayn ja siihen sopivan rekkari/vikkutelineen? Mielellään semmonen satsi mikä sopii lähes heittämällä paikalleen?

    Olen nääs totaalisen kyrpiintyny noitten tarvikeosien sopimattomuuteen, aina saa olla repimässä ja pähkäilemässä ku eivät menekkään suoraan sinne minne pitää. Ja kun tuota verstasta ei ole omasta takaa ni hermothan siinä vaan palaa. Joten jos jollakin on hyviä kokemuksia ni saa antaa mulle tiedoksi, matkin sitten siitä eteenpäin...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  4. #694
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 03 2006,08:51) kirjoitti
    Oisko joku kerta sellainen kahviajelu tuonne Porvoon suuntaan kannatettava ajatus? Vai onkos muita lähdössä tästä porukasta B-Weekendin suuntaan? Olisi vain piristävää tavata muitakin erinomaisen mopon omistajia. *
    ei kuulosta hullummalta idealta,se porvoossa kahvittelu *
    b-weekendiin en oo varmaankaan mänös,oli parin kaverin mukaan aikaa persiist viime vuonna kun ei nähny mitään,ja ei nuo ole näköjään yhtään muuttanu niit katsomoita tälle vuodelle * *nii ja ku se gummin käristyskin on jo *perjantaina *

    mulla fasu edelleenkin pätkii..pitäs käydä tänää vähä juttelemas jammusentteris,tosin vähän jo epäilyttää etukäteen onko siitä mitään hyötyä...huollonkin kun tekivät vissiin tosi hyvin,öljyvalo kun syttyi jo 2tkm huollon jälk. *
    harmi et viaberilki o monen vkon jono *
    04 Buell xb12s

  5. #695
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Kesä. 05 2006,08:50) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 03 2006,08:51) kirjoitti
    Oisko joku kerta sellainen kahviajelu tuonne Porvoon suuntaan kannatettava ajatus? Vai onkos muita lähdössä tästä porukasta B-Weekendin suuntaan? Olisi vain piristävää tavata muitakin erinomaisen mopon omistajia.
    ei kuulosta hullummalta idealta,se porvoossa kahvittelu
    b-weekendiin en oo varmaankaan mänös,oli parin kaverin mukaan aikaa persiist viime vuonna kun ei nähny mitään,ja ei nuo ole näköjään yhtään muuttanu niit katsomoita tälle vuodelle nii ja ku se gummin käristyskin on jo perjantaina

    mulla fasu edelleenkin pätkii..pitäs käydä tänää vähä juttelemas jammusentteris,tosin vähän jo epäilyttää etukäteen onko siitä mitään hyötyä...huollonkin kun tekivät vissiin tosi hyvin,öljyvalo kun syttyi jo 2tkm huollon jälk.
    harmi et viaberilki o monen vkon jono
    Ei tuonne weekendiin kannata päivälipulla mennä. Suoraan sinne telttapuolelle niin mahtuu ja näkee tapahtumia. Onhan tuossa itselläkin säävaraus jos vähänkään sataa, niin voi jäädä käymättä. Toisaalta Kokkotreffenkin ois samaan aikaan ja sielläkään ole koskaan käynyt.

    Hiton hankala tuo pätkiminen varmaan löytää varsinkaan huollon toimesta. Jos tulpanjohdoista ei vika löydy, niin kannattaa sitten katsoa kaikki kytkimet ja niiden johdot läpi. Oisko tankoa vaihtaessa joku johto jäänyt puristuksiin ja nyt pikkuhiljaa nirhannut itsensä maahan tms... Iänkaikkisen vanhin vikahan noihin on yleensä jalkatapin tappokytkin, yleensä tuo vain pätkii tietyllä kierrosalueella ei käännyttäessä tiettyyn suuntaan.
  6. #696
    ^^niimpä,rupiaa vain pikkahiljaa tympimään kyseinen ominaisuus...ruvennu vähän jo sytkäboksia(kin) epäileen,kun tossa viime pe havainnoin et lyö kakkosella (hytti pystyssä)ajettaessa kierroksen rajottajan vasta lähempänä 13 tonnissa * * kun taas ykkösellä reilussa 11,5 tonnissa *
    04 Buell xb12s

  7. #697
    Peilimodea, peilit -99 R1 tarvikehärpäkkeet

    http://s75.photobucket.com/albums/i2...?action=invite



    * * GSX 1200 INAZUMA -99
  8. #698
    jeejee,tuli sit eilen käytyä siel jammusentterissä...meinasivat et vika pätkimiselle löytyy vaihdelootasta,eli jotain vikaa siis 2 vaihteen rattaassa/siirtäjässä/tai kummassakin *
    noh,jok tapaukses meinaa sitä et pitäs ol parisen vkoa ajamati jos sen nyt haluaa korjattavan * * *taitaa mennä talven hommiks..hajotkoon p*ska saatana *
    04 Buell xb12s

  9. #699
    ^^ 06 Fasussa on kans sirompivartiset ja eri tavalla kaartuvat peilit. Mun silmään ainaski enemmän ideaa kuin noissa tumpeissa.

    Pitäs saaha noi Rizomat ruuvattua nokalle once & for all niin ehkä sitten...
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  10. #700
    Lainaa (maantiesika @ Touko. 30 2006,11:52) kirjoitti
    Vaikka uusi Fasu ei juurikaan vaihtohaluja herätä, löytyy siitäkin puolensa. Siispä pöllimään osia. Ensimmäisellä keikalla mukaan tarttui ohjaustanko, jolle kertyi hintaa vaivaiset 53€.

    Tankopainot ovat uudessa samalla kierteellä, ja molempien puolten nappulahässäköille löytyy valmiit linjausreiät. Vasemman puoleista tosin piti avartaa poralla 0,5mm, mutta sen jälkeen sai ruuvata kaikki hässäkät paikoilleen. Toinen minimaalinen juttu oli jarruletkun linjaus varaajalta, eli pultin varassa olevaa karaa piti löysätä ja kääntää pois ohjauskruunun tieltä.

    Tunti meni koko hommaan ja eikun baanalle.

    Havaintoja:
    Kahvakumit voisivat olla 5-10mm pidemmät, mutta hoitavat hommansa edelleen. Uusi tanko on miltei täsmälleen vanhan levyinen, mutta sillä saa paremmin voimaa ohjausliikkeisiin, koska kulma on suorempi ja ote vähemmän harrikkamainen. Kuvasta katsoen tangon päät asettuvat korkeussuunnassa miltei samalle tasolle, mutta erilainen kulma laskee otetta peukalon puolelta useita senttejä. Lisäksi suorempi kokonaisuus tuo tangon päitä jonkin verran eteenpäin, mikä tekee ajoasennosta himpun verran urheilullisemman.

    Pikaisen napit kaakkoon testiajosession jälkeen olen erittäin tyytyväinen hankintaani eikä nopea hopea haittaa pätkääkään. Maali tosin lähtee lentoon todella herkästi, joten asennuksessa kannattaa olla huolellinen
    Tulipa sitten itellekin innostus vaihtaa ohjaustankoa pikkufatseriin eli ´04 FZ6-N:ään. Maantiesian FZ1-modi näytti sen verran hyvältä, että tilasin samanlaisen tangon mutta asennusvaiheessa tulikin vastaan tenkkapoo. Eli sarjassamme tyhmät kysymykset:

    - Minkälaiset kiinnitykset tuossa sun uudessa tangossa on tankopainoille?

    Kuvittelin, että kiinnitykset (sisäkierteet) olisi ollut valmiina tangossa mutta tallilta varaosatiskille otetun pikapuhelun seurauksena sain tietää, että ne olisikin pitänyt tilata erikseen... Crap, olisihan sen tangon voinut jo liikkeessä ollessakin tarkistaa... FZ6:n tangossa kierteet ovat kiinteästi tangossa, ainakaan noita ei räjäytyskuvasta löydy eivätkä erikseen ole tilattavissa. Minkälaiset holkit tonne sitten tulee ja miten ne tangon sisälle kiinnitetään? Käytitkö tuohon vanhan FZS1000:n tangosta otettuja sisäkiinnikkeitä, kun kertomuksessa ei ollut mainintaa uusienkaan ostosta?

    Noh, katotaan. Eikun kierteitä tilaamaan (15e/kappale, olisikohan vanhan Fazerin kiinnikkeet edullisemmat jos nekin kerran sopivat...) tai sitten kohta on myynnissä FZ1-tanko, jos jotakuta muuta modi kiinnostaa Nyt on kyllä vähän tyhymä olo, mutta tekemällä oppii...
    Köy.
  11. #701
    ^ Onpas varsin kummallista. Sanoisinpa jopa että sulle on myyty mitä sattuu *



    Tilaamani tanko on siis 06 FZ1 S eli katteelliseen vehkeeseen ja tuli kyllä tasan kierteineen päivineen. Siksipä en niistä erikseen toitottanut, eli heittämällä menee orkkispainot paikalleen kuten kuvasta näkyy. Kierteet on heftattu valmiiksi tangon läpi ja pintaruoste (vasen pääty maalaamaton) pitää kahvakumin paikoillaan ainakin toistaiseksi. Pitää maalata jos tosta pahenee.

    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  12. #702
    Lainaa (maantiesika @ Kesä. 10 2006,10:58) kirjoitti
    ^ Onpas varsin kummallista. Sanoisinpa jopa että sulle on myyty mitä sattuu
    Tilaamani tanko on siis 06 FZ1 S eli katteelliseen vehkeeseen ja tuli kyllä tasan kierteineen päivineen. Siksipä en niistä erikseen toitottanut, eli heittämällä menee orkkispainot paikalleen kuten kuvasta näkyy. Kierteet on heftattu valmiiksi tangon läpi ja pintaruoste (vasen pääty maalaamaton) pitää kahvakumin paikoillaan ainakin toistaiseksi. Pitää maalata jos tosta pahenee.
    Jep, kiitoksia lisätiedosta. Pidin kyllä itekin varsin eriskummallisena, että sinne tangon sisälle pitäisi itse alkaa jotain kierteitä kiinnittelemään. Tanko on nyt tallilla joten en pysty varaosanumeroa tarkistamaan, mutta täytyy käydä liikkeessä kyselemässä tangon kanssa. Kyllä tuo uuden FZ1:n tangon mallilla tilattiin, tosin S- tai N-mallia erittelemättä mutta näyttäisi tuossa uuden FZ1-N:nkin tangon päissä jotkut tankopainot olevan ja jollainhan niidenkin on siellä pysyttävä, perkele Tuo tullut tanko on tosiaan aivan "tyhjä" sisältä, molemmissa päissä on noin 1,5 sentin matkalla ohennettu seinämä kunnes muuttuu tasapaksuksi keskiosaltaan. Vanhassa FZ6-N tangossa on tosiaan samanlaiset pistehitsauksella(?) kiinnitetyt kierteet kuten tossa sinunkin tangossasi.

    Mut, paljon kiitoksia ja eiköhän tämä tästä...
    Köy.
  13. #703
    Jeps.
    Meikällä kun on aina pakottava tarve selittää tekemisiäni, niin kerronpa nyt ohimennen kun kävin koeajaan BMW K 1200 S:n. Sen kyykky-bemun siis.
    Kaiken kaikkiaan varsin hämmentävä kokemus. Yhteenvetona vois sanoa, että liian sivistynyt pyörä. Suorittamisen ilo loisti poissaolollaan, niin helppo se on ajaa Jarrut on mahtavat, ai jos fasuun sais semmoset. Vaikka vaihdoin teräspunosletkut, niin silti jää tuntuma kauas bemun taakse. Tietenki pyörässä on perinteiset bmw-tingentongelit, sähköisesti säädettävä jousitus, ajotietokone jne. Kuitenki kaikkein parhaiten mieleen painui se ihmeellinen etujousitus: pyörä ei niiaa _yhtään_ jarrutuksissa. Tuommosen ominaisuuden sois yleistyvän muissakin pyörissä. Tietenki se taistelee vähän sitä koko pyöräilyn ideaa vastaan, mutta kuitenki.

    Niin ja miksi fasu-threadissa tämmönen tilitys? Ton koeajon jälkeen tuntui entistä enemmän siltä, että mulla on oikea pyörä alla Fasulla ajaminen sentään tuntuu ajamiselta, eikä mikään ole _liian_ helppoa.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  14. #704
    Kiintoisa ”ongelma” mulla kilosuklaassa. Pyörä pelaa ku nahkasarana, mutta järjestää harvahkosti pikku yllätyksiä – ja niillä molemmilla kerroilla sateessa seistyään.

    Viime kesänä Yyterissä seisoi melkein 2 vrk ja sain sahailla piiiitkään, ennenku lähti. Yhtään kertaa ei luvannut ja sitten(?)

    Ny teki saman Krakowassa, samoissa ilmasto-olosuhteissa; samanlainen seisonta. Vaikutti siltä, ettei saa soppaa. Aattelin bensansuodatinta, mutta toinen vois olla bensapumppu. Startti pyöritti tosi ilosesti ja ei, en kastellu tulppia. Lopulta jo työnnettiin ja ku valmistauduin jo purkamaan, ni yht’äkkiä hörähti –ja startista. Seuraavina päivinä taas ei mitään ongelmaa. Jonkinlainen piilovika…

    Alpeilla ei uskaltanu koskea ryyppyyn. Niin rikkaaksi muuttui korkealla. Pyörän kulutukset on OK ja tulpat oli niin hyvät ekan kympin huollossa, ettei tarvinnu vaihtaa. Tankkaukset oli tehty samasta pumpusta ku kuussatkun, joten ei johdu bensasta.
    ... jotain piti muistaa
  15. #705
    Lainaa (seku @ Kesä. 10 2006,12:17) kirjoitti
    Kiintoisa ”ongelma” mulla kilosuklaassa. Pyörä pelaa ku nahkasarana, mutta järjestää harvahkosti pikku yllätyksiä – ja niillä molemmilla kerroilla sateessa seistyään.
    Kokeilisin suihkutta crc:tä tai jotain muuta kosteutta poistavaa mömmöä siihen punaiseen tappokytkimeen. Kaverilla alkoi reilun 600km sateessa ajon jälkeen välkytellä lyhyiltä pitkille valoille. Kytki sitten suoraan kaikki valot päälle, kun vastaan tulevat autot hermostui vilkutteluun. Tuokin vika korjattiin samalla tavalla, eli valokytkin hiukan auki ja elvyttäviä ainesosia sisään.



  16. #706
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 10 2006,13:57) kirjoitti
    Kokeilisin suihkutta crc:tä tai jotain muuta kosteutta poistavaa mömmöä siihen punaiseen tappokytkimeen.
    Mietis ny: pyörittää ilosesti!
    ... jotain piti muistaa
  17. #707
    Lainaa (seku @ Kesä. 11 2006,11:11) kirjoitti
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 10 2006,13:57) kirjoitti
    Kokeilisin suihkutta crc:tä tai jotain muuta kosteutta poistavaa mömmöä siihen punaiseen tappokytkimeen.
    Mietis ny: pyörittää ilosesti!
    Joo ajatushäiriö. Jos ei bensa haise, niin syöttöpuolellehan se vika olisi hyvä tuupata. Tuon vesisateen ei kyllä silloin pitäisi mitään vaikuttaa. Tulppapuolen ongelma pitäisi esiintyä kyllä sitten käydessäkin röpötyksenä. Kerrohan muillekin jos keksit mikä tuota ongelmaa aiheuttaa.
  18. #708
    Noh ni, nyt on etuiskareiden stefat uudet ja vielä tuntuvat pitävän öljyt sisällä. Homma oli suhteellisen helppo, mutta aika viepä runsaiden purku operaatioiden takia, mutta kyllä se kannatti.

    Onkos muilla seuraavaa ilmiötä esiintynyt, eli sellainen ritinä tyhkäkäynnillä ja myös silloin kun antaa paikallaan kieroksia, vasta hieman korkeammilla kierroksilla ritinä loppuu mutta kuuluu taas kun palaa tyhjäkäynnille, ääni kuuluu mielestäni pakosarjasta. Aivan kuin pakoputkessa olisi jokin pieni metallinsiru tms. Ääni muistuttaa myös hieman kuuman pakosarjan ritinää, mutta jotenkin ei tuollaista ennen ole kuulunut.
    "oikeassa momentissa"
  19. #709
    Lainaa (triangel @ Kesä. 11 2006,18:08) kirjoitti
    Onkos muilla seuraavaa ilmiötä esiintynyt, eli sellainen ritinä tyhkäkäynnillä ja myös silloin kun antaa paikallaan kieroksia, vasta hieman korkeammilla kierroksilla ritinä loppuu mutta kuuluu taas kun palaa tyhjäkäynnille, ääni kuuluu mielestäni pakosarjasta. Aivan kuin pakoputkessa olisi jokin pieni metallinsiru tms. Ääni muistuttaa myös hieman kuuman pakosarjan ritinää, mutta jotenkin ei tuollaista ennen ole kuulunut.
    Nyt kun olen kunnostautunut näissä analyyseissä niin veikkaan Exuppia. Tuosta syystä mä otin kokonaan sen härpäkkeen pois ja vaihdoin etuosankin viriputkeen. Kokeile rasvausta kuparipastalla.
  20. #710
    Exuppi on justin rasvattu kuparitahnalla. Kyllä tuo ritinä kyllä kuuluu niinkuin pakosarjan kohdalta enempi. Onko se sittenkin vain lämmöstä johtuvaa ääntelyä, mut eikös kellään muulla kuulu saman moista ääntä.

    Niin ja eikös tuo exuppi paremminkin kolise sielä putkessa.
    "oikeassa momentissa"
  21. #711
    Omassa fasussa takajousi/iskari ei oikein jaksa kunnolla kantaa kuormaa (2henkilöä+3laukkua). Ajo tahtoo olla kovin keinuvaa ko. matkustusseitillä. Onko teillä arvoisat fasun omistajat keinoa jolla takapään jäykkyyttä saisi lisättyyä, jousen esijännitys on tietysti mulla jo "täböllä". Voiko siis muilla säädöillä korjata ongelma? Onko joku teistä vaihtanut parempaan takaiskariin? Onkohan hankala operaatio?
  22. #712
    Lainaa (triangel @ Kesä. 11 2006,21:10) kirjoitti
    Exuppi on justin rasvattu kuparitahnalla. Kyllä tuo ritinä kyllä kuuluu niinkuin pakosarjan kohdalta enempi. Onko se sittenkin vain lämmöstä johtuvaa ääntelyä, mut eikös kellään muulla kuulu saman moista ääntä.

    Niin ja eikös tuo exuppi paremminkin kolise sielä putkessa.
    Paljonkos sulla on tullut jo kilometrejä Fazuun. Oisko nimittäin pakosarjantiivisteet sitten palaneet heikkoon kuntoon.
    Omassa ääni oli juurikin Exupin kolina. Esiintyi alakierroksilla ja hävisi sitten kaasulla, tuosta syystä ois helpoin sitä syyttää. Ääni selainen ikävän kilkattava ja rämisevä. Kuunnellessa ei sen lähdettä pystynyt kunnolla paikallistamaan. Huoltomiehet tuon lopullisen analyysin teki.



  23. #713
    Lainaa kirjoitti
    Mietis ny: pyörittää ilosesti!
    Oliskohan ryyppypuolella vika? Mulla poistu kaiken maailman käynnistyshäröt kokonaan kun säädin kaasuttimien uimurit kohdalleen kirjan mukaan. Olivat tehtaan jäljiltä ihan jossain muualla kuin pitäisi. En osaa sanoa miksi tekee tenän juuri vesikelillä, mutta sama lääke saattaa päteä moneen vaivaan…

    Lainaa kirjoitti
    Omassa fasussa takajousi/iskari ei oikein jaksa kunnolla kantaa kuormaa (2henkilöä+3laukkua). Ajo tahtoo olla kovin keinuvaa ko. matkustusseitillä. Onko teillä arvoisat fasun omistajat keinoa jolla takapään jäykkyyttä saisi lisättyyä, jousen esijännitys on tietysti mulla jo "täböllä". Voiko siis muilla säädöillä korjata ongelma? Onko joku teistä vaihtanut parempaan takaiskariin? Onkohan hankala operaatio?
    Fasun tyyppiongelma on löysä takapää ja mullakin jousi pohjaa täydellä kuormalla joskus niin että ottaa kiinni huggeriin. Loppupeleissä tähän auttaa vain koiranluiden vaihto 1-2cm lyhyempiin (perä nousee ja jäykistyy). Vaan mainitsit jotta meno on keinuvaa mikä myös viittaisi vaimennukseen. Naksuttelepas ensitöikseen menovaimennus (ylempi ruuvi) maksimiinsa ja sitten alempaa (paluuvaimennus) kovemmalle sen miltä tuntuu hyvälle.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  24. #714
    Lainaa (maantiesika @ Kesä. 04 2006,11:47) kirjoitti
    No tuossahan ne on mulla M8 kierteellä vedetty ja kuusiokolopulteilla täytetty. Täytyykö sen virityksen yhtään sen monimutkaisempi olla?


    En myöskään ymmärrä miksi täällä mollataan ketjuvahaa.
    Kiitokset tuosta kuvasta, katselin juuri Ivanin sivuilta tuota ilmapumpun poistosettiä ja mietin että kannattaako kierretapista, neljästä ruuvista ja kahdesta tulpasta maksaa 35$ (tai 50€ eurojakelijan hintapolitiikan vuoksi). Vastaus on ei, kun pitää vielä hankkia tuumainen kuusiokoloavain.

    Ketjuvahasta on minullakin vain hyviä kokemuksia, ketjut ovat kestäneet 30 000 km kaikissa pyörissä joissa sitä olen käyttänyt. Eturataskotelossa on toki vaihdon yhteydessä aika kerrostumat, mutta pienemmät kuin tavallista ketjurasvaa käytettäessä. Ketjujen putsaukseen keksin muuten sellaisen erinomaisen kikan, että kun vetää tippakannun ja rätin kanssa moottoriöljyä päälle ja antaa seistä tunnin pari niin vanha vaha lähtee kevyesti valopetrolirätillä pyyhkimällä. Sitten voikin taas puhaltaa parituhatta (tai enemmänkin, omantunnonmukaan) vain säännöllisillä vahauksilla.



  25. #715
    Lainaa (Matteus @ Kesä. 10 2006,11:14) kirjoitti
    Lainaa (maantiesika @ Kesä. 10 2006,10:58) kirjoitti
    ^ Onpas varsin kummallista. Sanoisinpa jopa että sulle on myyty mitä sattuu *
    Tilaamani tanko on siis 06 FZ1 S eli katteelliseen vehkeeseen ja tuli kyllä tasan kierteineen päivineen. Siksipä en niistä erikseen toitottanut, eli heittämällä menee orkkispainot paikalleen kuten kuvasta näkyy. Kierteet on heftattu valmiiksi tangon läpi ja pintaruoste (vasen pääty maalaamaton) pitää kahvakumin paikoillaan ainakin toistaiseksi. Pitää maalata jos tosta pahenee.
    Jep, kiitoksia lisätiedosta. Pidin kyllä itekin varsin eriskummallisena, että sinne tangon sisälle pitäisi itse alkaa jotain kierteitä kiinnittelemään. Tanko on nyt tallilla joten en pysty varaosanumeroa tarkistamaan, mutta täytyy käydä liikkeessä kyselemässä tangon kanssa. Kyllä tuo uuden FZ1:n tangon mallilla tilattiin, tosin S- tai N-mallia erittelemättä mutta näyttäisi tuossa uuden FZ1-N:nkin tangon päissä jotkut tankopainot olevan ja jollainhan niidenkin on siellä pysyttävä, perkele Tuo tullut tanko on tosiaan aivan "tyhjä" sisältä, molemmissa päissä on noin 1,5 sentin matkalla ohennettu seinämä kunnes muuttuu tasapaksuksi keskiosaltaan. Vanhassa FZ6-N tangossa on tosiaan samanlaiset pistehitsauksella(?) kiinnitetyt kierteet kuten tossa sinunkin tangossasi.

    Mut, paljon kiitoksia ja eiköhän tämä tästä...
    No, näinhän siinä sitten kävi että FZ1-N:ssä ja FZ-1S:ssä tankopainot kiinnittyvät eri tavalla. Meikäläiselle oli tilattu tuo N:n tanko (osanro 2D1-26111-10), johon tosiaan pitäisi tilata erikseen jonkinnäköset holkit tangon molempiin päihin tankopainojen kiinnittämistä varten. S:n tangossa (osanro 2D1-26111-00) kierteet ovat valmiina sisällä. Sitä en osaa sanoa, että miten noi holkit sinne N:n tankoon kiinnitetään mutta kai siihen joku shysteemi on. Meikäläisen silmään S:n ja N:n tangoissa ei ole mitään eroa, mutta tämä on ihan vaan päältäpäin katsottu toteamus.

    Anyway, tanko vaihdettiin uuteen, S:n malliseen ja asennustyöt jatkuvat jonkun ajan kuluttua kunhan tanko saapuu *
    Köy.
  26. #716
    mites tanko vipattaa , eli kuinka paljon rupee tanko vispaa
    kun päästät molemmat kädet irti ,vai onko mun mopossa jotain
    vikaa ?
    edellisestä (XJR) pysty päästää kädet tangosta lman mitää ongelmia , siinä ei tietysti olllu mitään katetta/plexiä
  27. #717
    Lainaa (mc1970 @ Kesä. 12 2006,15:02) kirjoitti
    mites tanko vipattaa , eli kuinka paljon rupee tanko vispaa
    kun päästät molemmat kädet irti ,vai onko mun mopossa jotain
    vikaa ?
    Ei pitäs vipattaa. Sulla vissiin eturengas on finito ja voblaa
    ... jotain piti muistaa
  28. #718
    ^^ Takarengas ei ole linjassa eli tarkistappas ne merkit siellä haarukassa.

    Toinen vaihtoehto on vääräntyyppinen etugummi joka varsinkin Hondan VFR merkkisessä mopottimissa vaivaa vaan en ole kuullut että päteisi myös kilosuklaaseen.

    Edit: 020 Battlax edessä voi kyllä kulua kolmion malliseksi joka varmasti aiheuttaa vaikka mitä...



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  29. #719
    Jos on eturengas semmoisella kuviolla, että pääse kulumaan pykälille, niin silloin alkaa kyllä pyörä kuin pyörä "woblaan" kun päästää tangosta irti.
    Voi veljet!
  30.  
  31. #720
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 12 2006,06:53) kirjoitti
    Lainaa (triangel @ Kesä. 11 2006,21:10) kirjoitti
    Exuppi on justin rasvattu kuparitahnalla. Kyllä tuo ritinä kyllä kuuluu niinkuin pakosarjan kohdalta enempi. Onko se sittenkin vain lämmöstä johtuvaa ääntelyä, mut eikös kellään muulla kuulu saman moista ääntä.

    Niin ja eikös tuo exuppi paremminkin kolise sielä putkessa.
    Paljonkos sulla on tullut jo kilometrejä Fazuun. Oisko nimittäin pakosarjantiivisteet sitten palaneet heikkoon kuntoon.
    Omassa ääni oli juurikin Exupin kolina. Esiintyi alakierroksilla ja hävisi sitten kaasulla, tuosta syystä ois helpoin sitä syyttää. Ääni selainen ikävän kilkattava ja rämisevä. Kuunnellessa ei sen lähdettä pystynyt kunnolla paikallistamaan. Huoltomiehet tuon lopullisen analyysin teki.
    Otimpa kummiski tuon exupin käsittelyyn ja kas kummaa oli kuparitahnat hävinnyt tyysti, eli laitoin uutta tahnaa ja kasasin härpäkkeen taas. Niin vaan kävi onnellisesti että tuo ritinä ääni ei kuulu enää.

    Ihmettelen vaan kun edellisestä tahnan laitosta ei ole kuin hetki, korkeintaan 500km ajettu, olisko syy sitten tuon Bilteman kuparitahnan jos se onkin jotain muuta kuin sitä mitä pitäis.
    "oikeassa momentissa"
Sivu: 24 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474 ... ViimeinenViimeinen