Nyt on Stormilta tilattu dragmallinen stonga paikallaan. On melkeen suora ja täytyy sanoo että 100% munakkaampi ku tuo orggis. Värinä sininen... Nyt vaan pitäis keksiä mistä siihen päätypainot, kunnolliset? Tekis mieli fiksata nuo originaalit sinne takaisin jotenkin... Mut mut, perkale kun ei ole kunnon verstasta missä puuhailla...Niin ja ne kyllä sais olla sähkön siniset ne päätypainotkin siinä samalla.
Jalkatapit on kans nyt kaikki paikallaan (siniset) ja niiden kanssa joutuu kans hienosäätään jotta tulee hyvät. Ovat nääs pikkasen väljät sieltä "istukastaan", joten ei oikeen luottamusta herättävää vielä niille mennä seisoskeleen. Mut kylläpä noihin keinot keksii... Huomaa kyllä että kun ei käytä oman valmistajan osia ni aina saa säätää ja taistella ennenku tulee hyvä. Onneks tässä on lomaa vielä kuukausi jälellä...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Pistäkääpäs kuvia noista stongista mitä olette fasuihinne laittanut. Olisi tässä kevään mittaan tarkoituksena vaihtaa mopoon stonga ja olisi kiva nähdä millaisia vaihtoehtoja on tarjolla.
Ja jos vielä kertoisitte, että menikö stonga ihan heittämällä paikalleen, eli riittikö letkut + muut piuhat niin olisin kiitollinen. *![]()
Big guys need big bikes
Ajattelin ottaa puheeksi seuraavan asian, koska on ollut puhetta välityksistä ja niiden muuttamisesta.
En tiedä, että onko ollut hyvinkin yleisesti tiedossa, mutta itse kuulin vasta äskettäin, että rattaissa pitäisi olla pariton määrä piikkejä. Erityisesti isommassa rattaassa. Syy tähän on se, että ketjussa on lenkkejä parillinen määrä. Jos takarattaassa on piikkejä parillinen määrä, niin jokaisella ketjun kierroksella ratas osuu samaan kohtaan, jolloin ketju ja ratas kuluvat epätasaisesti.
Toivottavasti tiedosta on hyötyä edes jollekin välityksiä muutellessanne
-
Niin Yamahan alkuperäinen 16/44 pariton?(jj.lehtio @ Helmi. 27 2006,11:06) kirjoitti
Sinulle on Esson baarissa selitetty asia väärin.
Jako ei saa käydä tasan.
Eli 44/16 antaa tuloksen 2.75 mutta lähellä oleva pariton
45/15 tuloksen 3 jolloin ketju kulkisi samoja hammastuksia.
Mulla oli kesällä tuommonen:(iso M @ Helmi. 24 2006,16:37) kirjoitti
Fasun stonga
Kuten huomaa, ilman päätypainoja..Piuhat ja letkut ylsi hyvin. Vaihdoin takaisin, kun vähän halvemman luokan tanko, niin hiukka liian pehmeä, antoi periksi. Älä osta halvinta!
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Miten Ulpe, tuo stonga on ilmeisesti vakiota matalampi. Tykkäsitkö ajoasennosta (notkuminen poislukien tietty)?
-Scott
-Kilo Fazeria-
Käsittääkseni rattaan hammaslukuja pitäisi verrata ketjun lenkkilukuun, eikä välityssuhteeseen tässä tapauksessa. Vai miten on? Korjatkaa, jos olen väärässä.(ss454 @ Helmi. 27 2006,11:17) kirjoitti
-
Ajoasennoltaan se on ihan priima. Tuo on leveämpi, suorempi ja aika paljon matalampi kuin se orggis. Siihen vielä madalluspalat, nii sitten ois just semmonen ku haluaa.(Scott @ Helmi. 27 2006,11:35) kirjoitti
Mulla oli vuotta aiemmin zetassa Renthalin 82cm leveä krossitanko, joten vähän sentyyppiseen on jo tottunu...
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
Oliko kauheen paha ilman noita päätypainoja??? Siis tuntuko että täristää sormetveks tms. Kun mulla on nyt pieni watutus itellä menossa noitten painojen kanssa, eikä tekis mieli painia asian kanssa, ellei ole pakko...(Ulpe @ Helmi. 27 2006,11:24) kirjoitti
![]()
Se tanko on loppujenlopuksi niin nopea homma vaihtaa, että kokeile. Ei tuo mulla ainakaan _älyttömästi_ täristäny. Jonku toisen mielestä saattaa. Toista oli Zetassa, siinä ilman päätypainoja oli jostain syystä sietämätön..
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
Jees, okei pitää kokeilla ja jos on sellanen että vaivaa ni sit alkaa pähkäileen painoja jostain...(Ulpe @ Helmi. 27 2006,16:55) kirjoitti
![]()
Oottekos muuten vaihdelleet ite noita jarrunesteitä? Onkos kusinenkin homma? Pikkasen mietityttää, että mitenköhän tuon sais onnistuun mahd. vähällä watutuksella? Kaikista vinkeistä olen ylenkiitollinen...![]()
Eipä tuo niin kummoinen homma ollu. Tuli vaihdettua nesteet samalla ku vaihdoin teräspunosletkut eteen. Homma helpottuu kovasti, jos saat kaverin painelemaan jarrukahvaa. Urakkana ei kummoinen, kesto n. 1/2h. Muista vaan katteiden ja tankin suojaus! Jarruneste tekee maalipinnalla höpöä.(Yamaha1 @ Maalis. 01 2006,10:39) kirjoitti
![]()
edelleenkin kesää odotellessa
Jees, empä viiti tuolla pakkasessa alkaa jarrunesteiden kanssa pelaileen. Sit ku vähän ilmat lämpenee ni jos just ennen ajoon lähtöä laittais uudet sisään. Kävin tuolla justiin hienosäätämässä mopoa ja löin huvikseni akun kiinni + starttasin tytön. Yllätyksekseni akku oli ihan intoo piukassa ja sehän hörähti jo toisella yrittämällä käyntiin koko laite... Koko talven ollu tuo akku siellä kylmässä, navat vain irti ja yhtään ei kyllä huomannu että olis tyhjentyny... Mahtavaa, se on siis ajoa vaan vailla taas... Pakkohan mun oli tuolla vähä rinkiä heittää ja fiilistellä jo nytten.![]()
Olikohan näissä kilofasuissa mitään eroja eri vuosimallien
kesken, kun näyttää jotain osia olevan myynnissä 01-03
vuosimalleihin ja eri varaosanumerolla 04-05 malleihin ?
"Joopa,joo"
Osa keulii ja käynnistyy herkemmin... osa ei.(terence @ Maalis. 07 2006,20:59) kirjoitti
Ainoa modi jonka itse tiedän on tankin kiinnityspultin kasvaminen, kun huomattiin että pienempi pultti löystyy ajan kanssa ja irtoaa.
Onkos kukaan Suomessa muuten ottanut sitä hämähäkkiä pois eli ilmankierrätyshässäkkää. Siinä samalla vois poistaa kaasareiden kautta kulkevan jäähdytysnesteen. Mietin vain, että onkohan esim. tuolla nesteen kierrättämisellä "aikuisten oikeasti" mitään merkitystä kylmällä ilmalla. Noilla modeilla vain näkymät koneeseen parantuu huomattavasti. Samaan vielä laittaa letkut synkkauspisteistä 1-4 ja 2-3 kaasareiden väliin niin tuo tasoittaa entisestään käyntiä.
Ku saatte vakuutuslaput, ni pistäkää hinnat tänne. Itellä vm. 2005.
Näkyy olevan vähän pallo hukassa, osalla vakuutusyhtiöistä. Ne ei osaa luokittaa prätkää ... siis teho/paino-tyyppi
... jotain piti muistaa
Luopio käänsi takkinsa ja siirtyy Hontan kahvoihin. Fasussa ei mitään vikaa ollut, kuski vaan on halusi vieraisiin.
Ja sitte olisi käytettyä kamaa myytävänä. Kuvia on tuolla mun kotisivulla. Kamat on yhden kesän käytettyjä.
1. Kromattu syylärisuoja. Maksoin 98e, hintapyynti 50e. MYYTY.
2. Tankinsuoja ja tankkilaukku. Maksoin 237e, pyynti 100e.
3. Ledivilkut. Tinycator. E-hyväksytyt, käyttämättömät. Maksoin 40e, pyynti 25e. Lisäksi käyttämättömät peitelevyt etuvilkkujen isoihin holeihin. MYYTY.
4. Satula. (Corbin gunfighter), Maksoin 400e, pyynti 150e. MYYTY.
5. Rizoman Aero 17 –peilit. Maksoin 360e, pyynti 150e. Peitelevyt entisten vikkujen holeihin mukana.
6. Billet Low Handlebar Mounts, stongan raiserit. Maksettu 160e, pyynti 60e. MYYTY.
7. Koiranluut, joilla perä nousee 2-3cm. Pyynti 20e. MYYTY.
Tinkiähän voi aina yrittää. Tavara rahtivapaasti Espoon Leppävaarassa. Jos postitusta haluat, niin käyhän sekin, kun maksat postikulut.
On niillä isokin ero. -01 pyyntihinta uutena 21.848e ja -05 pyyntihinta uutena 13.990e.(terence @ Maalis. 07 2006,20:59) kirjoitti
Osista en mene sanomaan mittään.
![]()
edelleenkin kesää odotellessa
Ja Håndaan sitte vieraisiin? Tuliko seksuaalikriisi vai mitä hemmettiä?(R2-D2 @ Maalis. 08 2006,18:32) kirjoitti
![]()
![]()
P.S Pakko vähä piikittää...![]()
Piikki on aina paikallaan.(Yamaha1 @ Maalis. 09 2006,11:48) kirjoitti
Yllättävän vaikea päätös, olisin pitänyt molemmat, jos olis ollu varaa.
Mutta nyt kesän, pari Bläkkärillä, sitte ehkä taas jotain muuta.
Jeps... Kyllähän toden nimessä täytyy sanoo, ettei Fazer mikään paras mahdollinen matkapyörä ole. Eli mikäli käsitin oikein, ajat aikapaljon matkaa ym. joten bläkäri siihen varmasti oiva peli. Tiiä sitten millanen olis tää uus FZ1S, eli katettu malli? Onnea vaan ja turvallisia kilsoja!(R2-D2 @ Maalis. 09 2006,14:13) kirjoitti
![]()
Onnittelut vain uuden mopon johdosta. Mallikin samoja mitä itsekin miettisi katepyöristä alle. Uusi modauskohde ja sama tuska "mitähän ensivuodeksi muuttavat". Nimittäin eikös tuolla Honda leirissä sitä V5 moottorista yli 200 hp VFRää ole jo viimeiset pari vuotta odotettu kieli pitkällä.(Yamaha1 @ Maalis. 09 2006,15:09) kirjoitti
Yllättävän hyvin ja nopeasti olet saanut vanhat kamat myytyä. Osoittaa taas sitä, että pyörä kannattaa muuttaa originaaliksi ja myydä lisävermeet jälkikäteen.
Toki ymmärrän, mitä tuossa tarkoitetaan, enkä todellakaan väitä, ettei bläkkäri nimenomaan olisi matkapyöräksi tehty –ja oiva sellainen. Mulle vaan se stonga on vähän liian kyykky, siks ne saksalaiset on tehny sen korotuksen, mutta…(Yamaha1 @ Maalis. 09 2006,15:09) kirjoitti
Se on hauska juttu, toi ”matkapyörä”. Ajelin semmoisella heterosohvalla pitkin Eurooppaa ja vaikka on hienot katteet ja laukkuja niin, että jopa nainen olisi voinut olla mukana, niin enpä tykännyt.
Pyörän pitää olla riittävän ketterä, kun kiipee esim. alppikiemuraa. Kamoja pitää olla kanssa, vain kaikkein välttämättömin. On itellä toi matkapyörän rooli himmennyt –ja ny mennään tonnisella kohti Kroatiaa. Viimeksi olin kuussatkulla, eikä ollu ongelmia.![]()
... jotain piti muistaa
Mä ajelin viime kesänä Fasun Norjassa, ilman kyytiläistä. Reppu oli istuimen takaosan päällä, ja tankkilaukku. Hyvä oli ajaa.(seku @ Maalis. 10 2006,08:48) kirjoitti
Tulevana kesänä on suuntana Alpit, joten reissun jälkeen voin tehdä vertailun Fasuun. Katsotaan sitten.
Kumppani ei paljon Fasun kyytiin tullu, saa nädä tuleeko Bläkkäriinkään. Vaikka eihän hyvä reissu kavereiden kanssa niin huonoa ole.
Sitten kun kyllästyn Bläkkäriin, vaihdan sen, ei se sen kummempaa ole.
Minusta varsinkin perus -fasu on liian pysty. Itse nostin perää ja laskin stongaa jotta sain paremman asennon. Makuasioita.
Niimenomaan makuasioita ja tuplaäksä on hyvä pyörä. Alpeille se oon minäkin Fasulla menossa. Siellä kiertelin pikkufasulla myös viime vuonna. Mukava, se ruisku –niinku bläkkärissäkin. Se, että Fasu oli sulle liian pysty, selittää, että bläkkäri maistuu…
... jotain piti muistaa
Pyysin Hondaani tarjousta, mutta kyllähän ne Pohjolassa tietää että mulla on Fasu, joten tarjosivat siihen. Heh.(seku @ Maalis. 08 2006,11:17) kirjoitti
No tuosta laskeskelin että mun bonuksilla 25+60 olen maksanut nykyisellä systeemillä, kun ajoa 6 kk, seisontaa 6 kk, vuodessa: Liikennevakuutus vuodessa 711e, uudessa tarjouksessa 544e. Kasko nyt 500e, uusi tarjous 595e.
Nyt yhteensä 1211e, uusi 1139e. Pientä laskua siis, mutta kaskossa kova nousu?
Voi olla että olen laskenut pieleen, mutta näyttäisi ihan kohtuulliselta. Ja parasta tossa on että seisontailmöituksia ei tarvitse tehdä, se kun tekee tästä laskemisesta ihan tiedettä.
liikennevakuutus;hinta 251 euroa, oletus seisari 0111-3103 eli
ajoaika 7kk ja bonus 70%
kaskovakuutus; omavastuu 150euroa, hinta 246,16 euroa, 70%
bonuksella.
... jotain piti muistaa
no terve!!!!(seku @ Maalis. 24 2006,15:03) kirjoitti
![]()
04 Buell xb12s
Tuli sitten Pohjolan hinnatkin.
Liikennevakuutus:
70 % bonuksella, hinta 212,14
Kasko:
70 % bonuksella, hinta 518,79 (laaja kasko)
... jotain piti muistaa