Joo kyllä se on ihan vastakkaisella puolella se proppu. Suodattimen meikä irrotti ihan semmosella ruuvikiristettävällä remmillä. Eihän siinä kovin paljon tilaa ole, mutta kyllä se sieltä lähtee. Kannattaa tietenki pistää joku rätti sinne putkien päälle, muuten on pylrä öljyssä. Niin ja alakate irti, jos semmonen löytyy.(seku @ Marras. 25 2005,16:59) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Kyllähän nuo erilliset ilmansuotimet parantaa hengittävyyttä, mutta välittömästi kyllä kone pitää säätää. Taitaa muuten liian laihalle vetää syötön. Tosimieshän väsää vielä matkaan jonkun ram-air tms... ilman syötön, että varmasti saa riittävästi paukkua.
Itselle ois kohta seosmittari tulossa ja pitäisi kattianturi saada putkeen kiinni. Sen jälkeen näkeekin millaisella syötöllä konetta säätelee. Mittaristokin pitäisi kai näin lumisateella ruuvailla irti ja multigauge paikalleen. Siinäpä onkin taas kivaa lisäinfoa ensikesän ajoja ajatellen.
Luin tän hommien jälkeen. Kyll o helppo öljyproppu verrattuna vaikka Kawaan. Öljyillä oli ajettu about 6000, mut tosi mustaa mönjää lykkäs. Ny on niin punasta, ai et o hyvä talvehtii.(Ulpe @ Marras. 26 2005,10:42) kirjoitti
Savut sit messujen aikaan. Sit näkee, et ei vuoda…![]()
... jotain piti muistaa
Onkos kukaan keksinyt parannusta käynnistyvyyteen? Lähteehän toi kyllä, mutta ruiskua on ikävä.
Taas saa ryyppyä säädellä sopivaksi, eikä lähe yleensä ekalla.
... jotain piti muistaa
Jaa?!? Kyl mulla lähtee niin hyvin käyntiin etten voi tuosta kyllä valittaa vaikka kuin kriittisesti analysoisin. Talven seisonnankin jälkeen lähteny aina toisella tai viimestään kolmannella yrityksellä. Ajokaudella sit aina kyllä ekalla ja ongelmitta...(seku @ Marras. 30 2005,13:25) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tuo on itse asiassa palautetta, jota pyysin –ehkä hivenen väärin sanoin. Olen takonut tohon vasta vajaa 8 tkm. Sitä ennen ajelin FZ6S:llä n. 9300. Siinä on ruisku ja se todella potkas laakista. Ny saan asetella ryyppyä ja on tyypillistä, että sahaan aamulla kolme kertaa tai jopa enemmän. Lämpimänä lähtee heti tulille.
Minulla on siis tyypille vaan heikko yksilön käynnistyvyys. Täytyy kokeilla kynttilätyypin vaihtoa. Kulkupuolessa mulla ei oo ongelmia, joten kaasarit lienee OK ja niin täytyy myös olla hapen saanti. Ryypyllä kääntyy tosin nopeesti rikkaalle siten, että tukehtuu.
... jotain piti muistaa
Seosruuveja vähän auki ja venat tarkistukseen.. Tietysti ne kynttilätkin pitää olla kunnossa.(seku @ Joulu. 01 2005,09:06) kirjoitti
Kyllä pitäis lähtee ekalla! Yleensä on vaan liian laihalla toi tyhjäkäynti, jos kylmänä käynnistyy huonosti.
Samaan tapaan se ruiskukin toimii huonosti kylmänä jos on laihalla. Oma Gixxeri oli, tyhjäkäynnin rikastus poisti ongelman.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No kun viimeksi tästä kyselin, niin yhdellä jos toisella oli sama "ongelma", eli ei starttaa kylmänä ekalla, ei varsinkaan jos ei kaasua anna. Kyllähän tuo vähän tympäs zetan jälkeen kun pikkupakkasellakin starttas ongelmitta eikä seisonnankaan jälkeen tarvinnu nytkyttää. Tosin ensimmäisen fasu-kesän ja 7500km jälkeen tuohon on alkanut jo pikkuhiljaa tottua...(Tylyttäjä @ Joulu. 01 2005,09:14) kirjoitti
Niin ja tyhjäkäynnin pyörittäminen ei ole ainakaan itselläni tuohon auta. Vanhaa kerratakseni: ymmärtäisin, että mm. tämä voisi auttaa asiaan.
Eli kohot pitäisi säätää uusiksi.kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Juu, ei tyhjäkäynnin säätäminen, vaan seosruuvien avaaminen. Se on eri asia. Seosruuveja kun avaa vähän niin saa rikkaampaa seosta tyhjäkäynnillä...(Ulpe @ Joulu. 01 2005,09:30) kirjoitti
Toki noi bensanpinnatkin pitää olla kunnossa. Ne vaikuttaa esim. siihen, kun avaa kaasun kokonaan ihan alakiekoilta. En usko että tässä tapauksessa kaasarit kuitenkaan tulvii..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mistä hemmetistä noi seosruuvit löytyy? Ja paljonko tarkottaa "avata vähän" ?![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Vai että venat tarkistukseen ?? Se olis ohjelmassa ku 40 tkm on täynnä. Kiintoisaa!!(Tylyttäjä @ Joulu. 01 2005,09:14) kirjoitti
Rikastimen säätö seon mullakin ollu mielessä. Se on vaan mietityttäny, että se rupee tukehtuun aika nopeesti käynnistyksen jälkeen (kierrokset laskee), vaikka ei ookkaan käyntilämpötilassa.. Tyhjäkäyntikierrokset on muuten ok, eli sitäkään ei sovi nostaa
Ihmetellä täytyy, miten ne luovutushuollossa ja tonnin tsekkauksessa asiakkaalle Suomessa käteen jää. Valotki oli säädetty sinne tänne. Vastaantulevat autoilijat oli ihmeissään.
... jotain piti muistaa
Joo, noihin huoltoihin ei kamalasti kandee kyllä luottaa. Yks suht kaukainen tuttu haki oman FZS600 liikkeestä niin siinähän oli jarrusatula takaa ihan kiristelemättä, hyvä ettei tippunu tielle koko hökötys. Mää *(seku @ Joulu. 01 2005,11:55) kirjoitti
kaiken maailman merkkihuolloille! Sitten toisekseen ne valot on niin pirun kirkkaat että vaikka on ihan OK säädöissäänkin niin kotilo saattaa sitä kummeksua. *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
En väitä, että venoja tarttis säätää. Yleensä jos kantaa, niin se ilmenee huonona käynnistyvyytenä kuumana.(seku @ Joulu. 01 2005,11:55) kirjoitti
Kyllä toi viittaa liian laihaan tyhjäkäyntiseokseen, jos kylmänä starttaa huonosti, ja muuten hyvin.
Seosruuvit on jokaisessa kaasarissa erikseen. Kokeile vaikka avata 0,5 kierrosta lisää aluksi. Siis seosruuvit on eri asia kun rikastin (ryyppy) tai tyhjäkäynnin säätö.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
sama juttu valojen kans,oon niitä säätäny näyttämään alemmas mutta silti vastaan tulijat tahtoo iltasel vilkutella pitkiään...ja itse kun tekee takasin niin....(Yamaha1 @ Joulu. 01 2005,12:00) kirjoitti
![]()
![]()
04 Buell xb12s
Joo, mää pidän välillä oikeen peukkua valmiina siinä pitkien katkasimella ni voi heti räväyttää jos vastaantuleva kotilo meinaa että ajelen pitkillä...(vauhti korjaa virheet... @ Joulu. 01 2005,12:46) kirjoitti
Lampuista FZS saa kyllä 10+ arvosanan. Pimeellä on juhlavaa ajella kun NÄKEE!!!
It´s better to die on your feet than live on your knees...
En haluu haukkuu oikeen suunnattuja valoja, enkä pyörän potkua. Vääntö on OK, joten ei tartte kierrättää, ku pikkusiskoa. Se tosin kyllä kiertää.
On kumminki heränny epäilys, että Suomessa tätä kokoonpanoa ja luovutus tsekkausta ei osata hoitaa.
Taidan viedä pyörän Saksaan kausihuoltoon. Jos sen saisi lähemmäs tarkoitettuja säätöjä.![]()
... jotain piti muistaa
[quote=Yamaha1,Joulu. 01 2005,14:52]Joo, mää pidän välillä oikeen peukkua valmiina siinä pitkien katkasimella ni voi heti räväyttää jos vastaantuleva kotilo meinaa että ajelen pitkillä... *Lampuista FZS saa kyllä 10+ arvosanan. Pimeellä on juhlavaa ajella kun NÄKEE!!!
joo valotehoa kyllä piisaa..ja luojan kiitos jammu on tehny niin et kummatkin valot palaa,nykyään kun tuntus esmes.lähes joka kyykys olevan toinen "silmä" mustana *
moponi kyllä huollattaisin viaberil jos voisin...
04 Buell xb12s
No uusi Fazu on sitten käyty koeistumassa. Molemmat versiot kun oli onneksi Suomessa.
Nakufazu näyttää hyvältä ja tuntuu alla pienemmältä. Eli jos haluaa kyykymmän tuntuista nakua niin tuo kannattaa koeajaa. Penkki on selvästi leveämpi kuin aiemmin, istumakorkeuteen ei uskalla sanoa juuta/jaata. Nakussa ei sitten kuulemma keskitukea tule vakiona vaan on lisävaruste. Toivottavasti tuon varaosan hinnoittelu on maltillinen tai voi syödä yhtä sun toista ostaessa.
Tämä uusi varttikatteelinen näyttää no...makunsa kullakin. Jopa mukana ollut kriittisempi jammun katsoja piti esim. uudessa varttikatteen sisässä olevia mustia peitelevyjä todella halvan näköisinä. En oikein tiedä miksi pitää nakupyörään tehdä matkasohvamaisia piirteitä. "omat modithan ei tähän kuulu"
Vanhaan tonniseen verrattuna keula tulee alemmas ja pleksi muistuttaa melkein vanhoissa pappatuntureissa olevia pystyjä tuulensuojia.
Ja se ensimmäinen modi taitaa molemmissa rekisterikilpeen lisätyn tarkkatelineen poisto ellei sitten meinaa makuupussia tms... kuljetella siinä päällä.
Kävin kanssa viikonloppuna istumassa fasun, naku huomattavasti fiksumman näköinen ja oloinen kuin se katehässäkkä.
Omituinen juttu oli nakun kytkimen keveys kontra se S malli, melkoinen ero ? (laatuko ruvennu heittelee, lienee ei mitään eroja pitäis teknisesti olla).
Lisäksi tälläisenä lyhyenä kuskina huomasin että ton uuden mallin satula painaa ikävästi reisiä paikallaan varvistellessa, muotoilu aika kulmikas.
Siitä huolimatta sen haluaisin, asiasta hallitukselle mainitsin, ryöpytyksen silmilleni ansaitsin.![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Jos sen punaisen katetun, luultavasti ainoa tällähetkellä Suomessa kävit istumassa, niin sehän oli jo kaaduttu. Luulisin että paikkailtu hiukan muilla osilla ja en itse kyllä tuohon kytkimeen siksi kiinnittänyt huomiota. Mutta silti äärimmäisen rumat ne varttikatteen sisällä olevat mustat "sisäposket" vai miksi niitä sanotaan. Näyttivät todella halvoilta.
Itse itseäni täydentäen koskien erillisilmansuodattimia. Tämän mukaan ilmaboksin pois heivaaminen + muuta pientä tekee fasulle hyvää: http://www.yamahafz1oa.com/forum/showthread.php?t=44758
Alkaa vähän himottamaan...
Big guys need big bikes
Joo-o, niimpä alkaa kyllä!!!(iso M @ Joulu. 14 2005,02:33) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ja piti vielä jotain modia löytää lisää tälle talvelle. Pyörä kun ei vaihdu, niin ompahan sitten iloa ajella vielä uusi kesä samalla. Onkos joku muuten kerennyt poistamaan tuon ilmakierrätyshämähäkin. Lähinnä, että millaisia palikoita ja mistä löytyy noihin tulppauksiin. Varsinkin pakopuolelle olisi kiva keksiä joku yleisosa jolla reiät tulppaa kiinni. Ihan kumista se kun ei palovaaran takia voi olla.
Niin, pakopuolelle kierretappi = kierteet ja ihan normaalit kuusiokoloruuvit sinne sitten. Näin sen ainakin olen nähnyt tehdyn... Mahdolliset rojut lentää sitte putken kautta pihalle kuulemma.(ss454 @ Joulu. 14 2005,16:07) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
jos ei halua tapella kunnolla, niin noi podit voi unohtaa. Hengittäähän se kunnolla kun oot paikallaan. Eri asia kun ohitse virtaava ilma menee 150km/h:ssa. ja moottorin takana yrittää motin takana vetää lämmintä ilmaa. sitten kun sataa vettä, niin putsari menee siitä tukkoon ja menee sikarikkaalle, koko ajan on honottava imuääni ja cv kaasarit toimii huonosti ilman imuboxia.
mitä uudempi pyörä sitä suurempi HYÖTY on imuboxista. se tarjoilee stabiilia ilmaa kaasareille, eikä pyörteilevää lämmintä sekoitusta. kaikki kaasarit saa tasaisesta seosta, eikä esim sivutuulella toinen puoli saa enemmän ja toinen vähemmän.
imuboxi ei laske tehoa, kunhan se on riittävän suuri.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Näitä peruskysymyksiä taas.
Kun myin FZ6S:n ja ostaja oli nainen, niin se halusi kaatumaraudat pyörään, jotka sitten asentelin, ennenku luovutin.
Erehdyin ostamaan kaatumaraudat, kun ne oli edullisemmat ja suojaavammat, kun tapit. Oli muuten p…kamainen asennus.
Niinpä meinaan laittaa tohon tonniseen tapit, Onko joku paikka, jossa ne on järjellisemmän hintaset, ku yömahakeskuksessa.
Miten se tulee kiinni? Voiko runkoon kohdistua kiertovoima?![]()
... jotain piti muistaa
Ite itkin ja maksoin Yamahan alkuperäsistä tapeista, ovat nääs yksinkertasesti parhaan näköset. No enivei, ne tulee kiinni siihen moottorin edestä menevään "kehtorunkoon". Samoihin pultteihin jotka kannattelee ite myllyä... Kyllä kai siinä siis voi kiertovoimaa runkoon kohdistua mikäli kunnolla lippaa. Paikaltaan jos kinnahtaa ni sit noi varmaan saattaa suojata, ehkä. Mä en oikeen luota näihin kaatumatappeihin noin niinku yleisesti...(seku @ Joulu. 15 2005,08:30) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Käsityksemme tappien suojausasteesta on liikuttavan yhtenevä. Paikaltaan kaatuessa hyötyä kumminkin on.
Siksi olis tosi ikävää, jos runkoputki vääntyisi pikkuvauhtisessa lipassa. Semmoisia kiinnityksiä on muinoin ollu. Jammu on visiin ton osannu hanskata. Yamahakeskuksessa ei kamaa näe, enneku sen on tilannu ja maksanu. Siks kyselen ennalta…
... jotain piti muistaa
Pakko vastata tähän. Omistin tonnifasun vielä viime kesänä ja sattui käymään ikävästi että radalla toinen tuli eteen ja minä kaaduin n. 80 vauhdista. No itselle ei käynyt mitään, nahkapuku, kypärä ja hanskat uusiksi, ruhjeita ja henkistä kärsimystä. Fasun pelastivat lunarilta juuri noi kaatumatapit. Ne olivat kaverin itse sorvaamat. Piti kertaalleen tehdä pidemmät jotta suojaisivat kunnolla, niinkuin sitten suojasivatkin. Suosittelen lämpimästi, koskaan ei elämästä tiedä.
Muistaakseni Jammu centterissä jossain myyntipyörässä oli noita suojarautoja. Vai muistanko ihan väärin. Itsellä ollut ne mielessä, kun joku kehui lepuutustappina niiden toimivuutta myös matka-ajossa. En sitten tiedä miten turvallista/hyväksyttyä tuollainen käyttö on, mutta tappaahan tupakointikin. Jos löydät halvan ostopaikan niin kerrohan tännekin.
Tuo toinen ajankohtainen aihe imupuolen muutoksista, niin virtaukset tosiaan muuttuu radikaalisti ja koneesta tulee paljon herkempi ilmastomuutoksille. Imuäänten voimistuminen taas itsestä todella hyvä "tehoa nostava" muutos. Tai ainakin pyörillä missä kunnon kurmotus kuuluu niin tuntuu heti moottorissa olevan 10 hepoa lisää.