Pitänee kysellä vielä oliko muilla tarkoitusta/halukkuutta tilata nyt tuota multigaugea? Itse varmaan kyseisen mittarin pistän tilaukseen ja talvi-illoille on sitten jotain tekemistäkin tuon mopon kanssa. Lämpö- ja volttimittari itselle sellaiset "pakolliset" tiedot tuossa, mutta eiköhän siitä muutakin hupia varmaan löydy.
Niin siinä sitten lopuksi kävi, että meikä joutuu skippaamaan tältä syksyltä tuon mittarin..rahat pääsi niin prkleen vähiksi, että ei irtoa pariin kuukauteen
Pitää koittaa katella syksymmällä, tuskinpa se niiden tekemistä siihen lopettaa..
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mä laitoin Renthalin Ultra Lown. Se on juuri senverran leveämpi kuin orggis, että letkut riittää. Mutta se on suorempi, joten isolle miehelle tulee lisää tilaa ohjaamoon.(iso M @ Syys. 05 2005,02:45) kirjoitti
Pienen ajomatkan jälkeen stonga tuntui todella hyvältä, niinkuin koko pyörä.
Laitoin jokuaika sit renthalin,olikohan mallia yz250...Letkut ja vaijerit yltti hyvin mut peilit meinaa olla tiellä kun ympyrää ajelee(R2-D2 @ Syys. 12 2005,22:33) kirjoitti
* *Jostain pitäis miellyttävä peilimalli löytää,tankoon vai katteeseen,kas siinä vielä pulma.Ideoita otetaan vastaan,omia tai jo ainakin kerran lainattujakin
![]()
<br />
Mulla on stongassa kiinni Rizoman Aero 17 peilit. Ihan hyvän näköiset minusta, näkee paremmin kuin orkkiksilla, mutta pikkasen pienet. Ihan tyytyväinen en ole. Kattelin että MT-01:ssä on aika kivat peilit stongassa, pitäsköhän laittaa sellaiset.(jäämies @ Syys. 13 2005,17:52) kirjoitti
Minkälaiset peilinkiinnikkeet sulla on? Oikeanpuoleisen peilinhän saa kiinni jarrukahvaan suoraan. Sitä ei ilmeisesti vaan pysty sit enää säätämään mitenkään. Muuten kuin koko jarrukahvaa säätämällä... Mites vasemmalla?(R2-D2 @ Syys. 13 2005,18:03) kirjoitti
-Scott
-Kilo Fazeria-
Nähtävästi muita mittarinhankkijoita ei tässä vaiheessa taida olla. Kaveri sieltä pyysi laittamaan tämän linkin foorumille, josta selviää ihan heidän virallista tietoa tuon toiminnasta Multi-gauge.
Oikeella puolella peilin pidike menee olemassa olevaan holeen. Hieman huonosti koska Jammulla taitaa olla oma kierre, mutta pysyy kuitenkin. Kun peili on sellaisessa pidikkeessä, jossa on nivel, niin kyllähän sitä säätelee. Fasussa on siis valmis paikka peilille.(Scott @ Syys. 14 2005,10:57) kirjoitti
Vasemmalle puolelle vaihdoin kahvan läpi menevän pultin hieman pidemmäksi. Sama juttu kuin oikealla, nivelestä vaan säätelee asentoa.
Peilikauppiaat myy kaikenlaisia adaptereita, ainakaan Rizoman Fasu- adapterista ei ollu paljon iloa. Mutta hyvin ne peilit saa kiinni muutenkin.
Noh!
Ny on tahkottu vajaa 7 t km. Pyörä on OK, vaikka fossiilitekniikkaa, verrattuna pikkusiskoon.
Hilpeintä oli noi tällä foorumilla esiintyneet kulutuslukemat mukaan lukien öljyn kulutus. Kävin ajelemassa just Saksan baanaa. Pyrin pitämään matkanopeutena 1,4 markkaa ja fasu ylltätti: edullisimmillaan se nappas 4,92 litraa/ 100 km. Toi on jo OK.
Yhtään kertaa ei oo menny yli 6 litraa, joten ihan järjellinen käyttöpyörä on kyseessä.
Konetehot on bueno. Pyörän ”suomalainen” kokoonpano on todella syvältä. Pakkauspulttikin löyty syylärin välistä. Osa pultteista ja muttereista on jopa kiristetty. 1000 huollosta pyörä tuli akun miinus melkein irti. Etulokkari meinas pudota –vahingossa sen huomasin ja toi ketju, se askarruttaa edelleen.
Siitä huolimatta, ku saa vapaavirtaussuodattimen laitettua, sliparin muutettua ja huggerin asennettua, ni eiköhän tää oo täys käyttöpyörä.![]()
... jotain piti muistaa
Jos jollakin on käyttöä alkuperäiselle Fasun punaiselle alakatteelle, tehkää tarjouksia.
kuva
Vuoden 2005 Fasusta. Ollut pyörässä kiinni noin 2kk
Mh, joko meikän ajotyylissä tai pyörässä on vikaa. Matka-ajossa kyllä tosiaan pääsee sinne 5l hujakoille, mutta muuten sekalaisessa ajossa menee helposti se 6l/100km. Nyt on kauden lopulla tullu ajeltua aika paljon railakkaammin kaasua käytellen ja bensavalo syttyi ~200km:n kohdalla.(seku @ Syys. 17 2005,18:38) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mullakin vei sillon vakioputkilla tuommosta 4-6l satasella. nyt slipareitten vaihdon jälkeen about 6-7l satkulla. Tämä sii ihan normiajolla. Jos revittelee niin kyllä fasun saa imemään löpöä ihan kohtuudella kyllä...(Ulpe @ Syys. 20 2005,14:10) kirjoitti
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei kyllä tee mieli vaihtaa uudempaan. Huonompaan suuntaan on menty. Hyvää sanottavaa en paljoa keksi.(Mik@ @ Syys. 02 2005,08:45) kirjoitti
- Tehoa vain 7 hv enemmän ja sekin 1000 kierrosta ylempänä.
- Vääntöä saman verran, mutta 500 kierrosta ylempänä.
- Painoa alumiinirungosta huolimatta vain 4 kg vähemmän.
- Painoa on edelleen noin 30 kg liikaa. Löytyyhän täysin katettuja tonnisia pyöriä 170 kiloisina.
- Jotenkin tuo moottori näyttäisi olevan ylempänä, joten onko painopistekin ylempänä? Ei hyvä. Maavaraa tosin on ehkä enemmän, mutta tuskin tuolla nyt Dakariin mennään.
- Matkustajan tilat huonot. Olisiko nuo takajalkatapitkin ylempänä.
- Eikä tuo ulkonäkö ole mielestäni lähes täydellisestä parantunut.
+ Ehkä tuo ruisku parantaa moottorin ominaisuuksia hieman, mutta luulisin alaväännön olevan kuitenkin huonompi.
Ällistyttävää!
Yamaha Motor Europe yllätti myönteisesti. Tuli postissa huolto/takuukortti pyörälle kattaen koko Euroopan Yamaha huoltopisteet.
Samalla tuli täsmällinen kuluttajakysely, jolla pääsen kehumaan Suomen organisaation, kuluttajana. Täältähän pesee…
Ajelen paljon ympäri Eurooppaa. Huolto-organisaation/ paikkojen esittely –ja se, että takuuhuollot on tehtävissä selityksittä missä niistä vaan ei oo mulle merkityksetöntä. Noihan sen teoriassa valmistajatakuun puolesta muutenkin pitäisi olla, kortti vaan helpottaa asiaa. Saksassa tai Itävallassa tota käytännössä kokeilen.
Kerrankin positiivista.![]()
... jotain piti muistaa
Anteeksi jos jotain häiritsee mutta Fasuunhan tämä liittyy suoraan ja täällä teidät varmasti tavoittaa:
Myynnissä takalaukkuteline ja laukku Fazuun. Kiinnitys/irtiotto vie noin 5 minuuttia. hp 120.
Löytyy myös alkuperäinen ketjusuoja hp 10
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=40248
mitä tohon kulutus politiikkaan tulee niin kyllä meikäläisen fasu vähintään sen 7 litraa satkul hönäsee,ja sit jos oikein todella luukuttaa esim.motaril ni voi vain nauraen seurata benzuuni mittarin neulan tasaista laskemista
vieköön vaikka 10 litraa satkul,mutta se ei meikäläisen menoon vaikuta![]()
04 Buell xb12s
Joo ihmettelen myös itsekin noita äärimmäisen pieniä kulutuslukemia. Onkohan tankattu aina yhtä täyteen yms...
Enemmän itseä kyllä kiusaa kun välityksiä tiuhensi, ettei meinaa aina 300 km päästä yhdellä tankilla. Mutta eihän se voima voi syntyä tyhjästä, eihän?![]()
Ruisku tuonnee kierroskoneen ominaisuuksia paremmin esiin. Ne liittyy huipun kierroksiin -kuin väännönkin.(jj.lehtio @ Syys. 20 2005,15:59) kirjoitti
Jos kaivataan kevyttä, osta kyykky. 204 kg on musta kevyt pyörä.
Hämmästyttävintä on tankin pienentyminen. Se huonontaa fasun matkamopo-ominaisuuksia.![]()
... jotain piti muistaa
Uuden fasun hinta on julkaistu jenkeissä eli hinnannousu tiedossa:
2005 malli on/oli 8599 $ msrp (Manufacturer's suggested retail price)
2006 malli on 9099 $ msrp (Manufacturer's suggested retail price)
eli 500 taalaa hintaa lisää.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Tossa kun nyt lueskelin tätä topiikkia niin jäin kaipaamaan semmosta yhteenvetoa että mitkä stongat tähän "vanhan malliseen" Fazer tonniseen nyt sitten käy ns. heittämällä?? Ja mistä hankittu jne. Mulla aikomus talven aikana stonga hankkia eikä kiinnosta alkaa jarruletkujen ym. kans painimaan... KIITOS jo etukäteen! *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Laitampas tännekkin ku mielestäni on niin loistava pikkukikka saada lisää ulkonäköö ja helpolla. Eli koitin tuommosta sähköteippiä laittaa vanteisiin tolleen ja minusta on kyllä aika BUENO. Hätäsestihän noi virittelin joten pitää korjata paremmin ku jaksaa... Hyvänä puolena jos vertaa vannekehän kiillotukseen ni ompi se, että voi halutessaan helposti vaihtaa väriä. Mä olen miettiny mm. harmaata, sinistä, keltasta taikka punasta... Miten vaan sattuu omaan silmään. Ei toi valkonenkaan paha ole. Eikä maksa paljon *
Ja by the way, nytten lähti Yammutyttö talviunille kun itelle pukkaa taas 6 viikkoa hommia. Ens kevättä siis odotellessa... *
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ei oo yhteenvetoa, mutta esimerkki: mä laitoin Renthalin Ultra Lown, letkut riitti niukin naukin, mutta riitti kuitenkin. Ilmeisesti Renthalin Streetfighterin kanssa ei enää riitä.(Yamaha1 @ Syys. 30 2005,21:49) kirjoitti
Jaa niin, hankin Allrightilta. Meinasin tilata Englannista, mutta postituksen kanssa olisi tullut kalliimmaksi.
Päätypainot joutu tilaan, ja kestää kuulemma 8 viikkoa toimittaa. Tanko oli varastosta suoraan. Kätevä miäs vääntäs vanhoille painolle kierteet.
Joo, Streetfighter ei sovi orggisletkujen kanssa. Ja näyttääpä vielä siltä, että tanko on ahdas jos letkut vaihtaa. Peilit tulevat uhkaavasti sormille stongaa kääntäessä.(R2-D2 @ Loka. 03 2005,16:53) kirjoitti
Nyt olisi myynnissä Renthalin Streetfighter -stonga, päätypainot, pehmuste siihen välipuikon päälle ja kahvat.
Big guys need big bikes
kuinkas paljon tihensit välityksiä??millanen ajaa??itse olin ajatellut tulevana talvena tilaa sakelandiasta yhen hampaan pienemmän eturattaan ja 2 hammasta isomman takarattaan vakioon nähden.(ss454 @ Syys. 28 2005,19:44) kirjoitti
YAMAHA1 kuinkas nuo ixilit höpäjää ja mites paljon löytyy takaselt potkua??kysyn ihan vain näin mielenkiinnost ku tattarisuon kaveri yritti samanlaisia kaupata 500eculla,mut en si viittiny ostaa ku oli jo akran pönttö kiinni
kaduttaa vieläkin,ku noi on niin törkeen mageet![]()
04 Buell xb12s
Mukavasti kyllä höpäjää, matala ja pehmee saundi alhaalla ja kyl sit ääntä löytyy kun mennään yli 7000rpm. En ole saanu säädettyä vieläkään ku Kouvolan MP-tuningin penkki on ollu vähän niinku pimeenä tässä. Menee siis sekin homma ens kevääseen sit taas. En usko että kauheesti on seokset viturallaan ku hyvin pystyy ajeleen eikä perstuntumalla mitään kamalia vääntökuoppiakaan pysty huomaamaan. Toisaalta en myöskään todellakaan kuvittele että ovat ihan optimaaliset putket tehojen tms. kannalta. Vähän turhankin hyvin hengittävät kai, jos se on mahdollista...(vauhti korjaa virheet... @ Loka. 03 2005,18:21) kirjoitti
Vähän tuossa jouduin taisteleen noitten koiranluitten kanssa kun oli aluksi perä niin korkeella että otti toi vasemman puoleinen putki kiinni ketjuun... (aikanaan tein vakioänkkärillä pientä perän nostoo nääs) *Ei ajossa mut sivujalalla jne. Haittas mua sen verran että teetin uudet vähän konservatiivisemmat luut taakse ja nyt on ihan ok kaikin puolin. Mä olen pirun tyytyväinen kyllä et hain vähän erikoisempaa viritelmää omaan tyttööni. Tehoja en ees tarvii, mut keväällähän tuota sitten näkee jos olis muutama humma vahingossa tullu lisää?
It´s better to die on your feet than live on your knees...
joo-o,suas nähr tuleeks kans tollatteet hommattua ku vähä tyytymätön fiilis toho akraan...äänet iha jees mut niiin vakion tylsän näköinen![]()
04 Buell xb12s
(vauhti korjaa virheet... @ Loka. 04 2005,07:52) kirjoitti
Nooh, oompa tässä itekkin huomannu ettei tää rakentelu lopu ihan heti. Aina löytyy uutta paikkaa mihin ei ihan ole tyytyväinen. Onneks tulee tuo talvi ni on taas varaa ostella uutta kilkettä... *
Sit ku osaset on lähes hankittu niin sit sitä vaihtelua voip hakee vaikka erivärisistä maalipinnoista jne... Jossain netissä törmäsin joskus tonniseen fasuun joka oli maalattu sillä yammun legendaarisella kelta/valko/mustalla värimallilla. Oli aika yllättävän hieno kyllä!!! Tosin ehkä mulle liian sirkuslookki, mut jotain retroväritystä tuohon vois harkita.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
oisin kyllä erittäin mielelläni ottanut fasuni kelta-mustana tai kokomustana!jouruin sitte tyytymään siniseen...
onhan noita rakentelu ideoita ollu yhtä jos toista,mutta yllättäen sitten jääneet..ehkä johtuen osittain lämmittämättömäst tallista jossa joudun pyörää talvisin säilyttäänajattelin jos ens talveks ei muuta suunnittelis ku välitysten muuttamisen ja jonku huggerin kiinni ruuvaamisen,niin ehkä siten pysyis jotenkuten tavoitteessa
![]()
04 Buell xb12s
Sama "ongelma" mullakin, eli pakkasessa tuo kaunokaiseni seisoo talvet. Ei sinne kauheesti tee mieli mennä ruuvaileen jossain -30C keleissä kyllä. Idea onkin siinä että hamstraan sälää tänne sisälle ja sit keväällä kun lumet sulaa niin pyörä tuohon takapihalle + sälää kiinni ja ajoon. Oijoi, koittais jo se päivä taas... Nii ja ajovermeisiinkin pitäis pystyä nyt talvella panostaan. Alkaa tää ISX takki vedellä vimosiaan ja katu-uskottavuutta tässä ei ole ikinä ollukkaan.(vauhti korjaa virheet... @ Loka. 04 2005,10:49) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
älä ainakaan richan le mans takkia osta!omien kokemuksien perusteella arvosteltuna:(Yamaha1 @ Loka. 04 2005,11:36) kirjoitti
+hyvin "istuu"päällä
+tyylikäs
-todella hiostava
-ei pidä vettä,etenkään vetoketjun kohalta=vuotaa ku seula
04 Buell xb12s