Juu eli -00 R6:sta olisin yksityiseltä ostamassa.
Onko siinä mallissa jotai tyyppivikoja? Mitä kaikkea tulisi syynätä tarkkaan ettei tuu ostettua huonoa yksilöä?
Mistä siihen saisi tehoputkea?
Vastaava temppu tuli syksyllä tehtyä, tyyppivioista en kyllä osaa sanoa vielä mitään tässä vaiheessa. Mutta kiva pyörä on!![]()
Äh...
Olisit tullut puheilleni pari kuukautta aikaisemmin, niin olisin voinut auttaa teikäläistä hieman enemmänkin kuin näin tekstin välityksellä...oli meinaan oma vastaava sillon myynnissä.
joo, mutta pyörään palatakseni, niin pirun kiva vehje se oli kaikin puolin, oli allekirjoittaneen ensimmäinen pyörä ja sillä tuli viime kesänä ajettua yksistään 17-18 000 välillä, tarkkaa lukua en muista.
Tottakai kannattaa kaivaa esiin entinen omistaja, yleensä ko. henkilöllä ei enää ole penniäkään kiinni ko. laitteessa, niin miksi periaatteessa puhuisi puutaheinää siitä onko vehkeellä joskus kaatunut tai vastaavaa, lisäksi kannattaa selvittää Katsastuskonttorilta tai AKEsta onko se kilpi joka siinä on parhaillaan kiinni ensimmäinen, vai onko se kenties jossain vaiheessa vaihdettu toiseen....silloin voi tulla kyseeseeen joku raskaamman luokan haveri, jonka seurauksena koko pannu on mennyt hylkyyn ja lunastukseen, josta sen sitten joku urhoollinen on ostanut ja koonnut uutta elämää varten.
Sitten tietysti missä kunnossa se vehje muuten on...jos ton ikäinen pyörä näyttää siltä että se on "just tullut linjalta ulos", niin voi kysyä onko katteet originaalit, onko maalattu yli vai mitä. Riippuu tietysti paljonko ajettu ja muuta, mutta jos 40 000km rulatussa pyörässä ei ole naarmun naarmua plekseissä eikä mitään kulumajälkeä, niin on joko pirun huolellinen omistaja, tai uudet katteet...ja jos on näin, niin miksi? Uudet katteet siis
Ja sitten se tärkein...jos on joku kaveri joka tajuaa pyöristä enemmän kuin sinä, tai minä tai kukaan muu...niin miksi ei ottaa sitä mukaan ja kattomaan ja antamaan kommenttia? Siinä pysyy omatkin jalat paremmin maassa, ja jos myyjä on joku oikein vanha kettu, niin kahta on kuitenkin aina vaikeampi huijata kuin yhtä.
Koeajo sitten tietysti myöskin ennen kuin lähtee pankkiin...eli siinä sitten koittaa luistaako kytkin, onko ylimääräisiä kilinöitä koneessa kylmänä tai lämpimänä...ihan kuin autoa ostais.
Ei kait siinä mitään...sen aina muistaa, että jos liikkeestä ostat, niin siihen tulee EUn myötä automaattisesti 6kk takuu moottorille ja voimansiirrolle...tämä siis liikkeestä ostettaessa. Yksityiskaupassa se ei tietenkään päde.
Että näin, ei muuta kuin kovaa ajoa ja hyvää kevättä.![]()
![]()
![]()
Kiitoksia! Kannattaa varmaa myös katsoo että rungossa on sama numero kuin rekisteriotteessa, mistäköhän se tuosta kyseisestä pyörästä löytyy?
Moro vielä...
Rungonnumero löytyy tietääkseni kaikista pyöristä (korjatkaa jos olen väärässä) niin siitä ohjaustangon ja rungon välistä. Eli kun katot sitä pyörää etuvinkkelistä jommasta kummasta suunnasta, niin pitäs löytyä valkealla pohjalla mustia kirjaimia taikka numeroita, ja samat löytyy myös stanssattuna siitä jostain läheltä.
Oliko tarpeeksi monimutkaisesti sanottu. Kuitenkin aika tarkkaan ohjaustangon alapuolelta rungosta....ei ole vaikea huomata.
Että siittä vaan![]()
Noniin, nyt tuli pyörä hommattua.
Mitkäs tommosee -00 R6:seen ois hyvät rengaspaineet?
riippuu kovin renkaista mutta oletan että käytät jotain pehmeähköä koissa 120/70 ja 180/55.
kadulle etu 2,4-2,6 taakse 2,6-2,9
radalle etu 2,1 taakse 2,0
nämä siis kylmäpaineita. ja tämä on vain nyrkkisääntö.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland