Olin aikeissa ostaa eräästä liikkeestä moottoripyörän. Käyntiäänessä oli vikaa ja myyjä lupasi tarkistaa asiaa.
No myyjä soitteli muutaman kerran ja totesi, että he eivät tiedä mikä vika pyörässä on, että selvittävät vielä. No sitten kului muutama kuukausi ja sain ilmoituksen, että yrityksistä huolimatta pyörää ei ole saatu kuntoon ja kannattaa katsella joku toinen pyörä.
No tämähän oli jo selvä juttu kun aika kului, kului ja kului.
Peruutin sitten kaupan ja unohdin asian.
kuulin kuitenkin joku aika sitten, että myyjä oli löytänyt vian ja vian korjaaminen olisi tullut kalliiksi myyvälle yritykselle.
Myyjänä olleen henkilön käytös ja toiminta oli mielestäni erittäin hyvää, mutta pyörää myyvän yrityksen toiminta ei ollut.
Itse tulin etsineeksi toisen pyörän joka on parempi ja isompi. Eikä hampaan koloon jäänyt mitään sen takia, että itse asiassa voitin kaupan toiminnassa.
Kyseinen yritys sijaitsee XXX:ssa
Ei ole asiaa ko. yritykseen.
Edit: Väärinkäytösten vuoksi emme suvaitse kritiikia/kehuja liikkeitä kohti rekisterömättömiltä henkilöiltä.
Itse olen ainakin saanut hyvää palvelua Moto-Raumasta, Rauman suunnalta.
Olen suhteellisen tuore motoristi, ja ensimmäisen pyöräni ostin sieltä kesäkuussa 2004, ja sen jälkeen kaikenlaista alaan liittyvää tavaraa, sekä huollattanut saman firman tiloissa toimivassa huoltofirmassa.
Joka kerta liikkeessä asioidessani olen saanut asiantuntevaa, ja henkilökohtaista palvelua, eikä ole kertaakaan tullut sellainen olo että joku yrittäisi kusettaa tai jollain muulla tavalla "viilata linssiin". Kaikista asioista on pystytty keskustelemaan turhia kaartelematta, ja liikkeeseen on mukava mennä.
Että sellaista, samaa ei voi sanoa kaikista alan liikkeistä esim. Turun seudulla, mutta ei siitä sen enempää.
Kaikkea hyvää ja alkavaa kevättä...
Tuli mieleeni, että XXX:lta saa hyvää ja ystävällistä palvelua.
Niin, että missäkö se on? No XXX vastapäätä . Heillä on myös huoltoakin, ainakin yhden miehen voimin. Renkaat ostin viime kesänä sieltä ja olen tyytyväinen.
Edit: Väärinkäytösten vuoksi emme suvaitse kritiikia/kehuja liikkeitä kohti rekisterömättömiltä henkilöiltä.
XXX:ssa sai joskus ystävällistä palvelua, mutta tämä motaribuumi lienee kihahtanut päähän niinkuin monelle muullekin. Viime kesänä erehdyin käymään ja kysyin oman pyöräni arvoa vaihdossa isompaan ja tuoreempaan. Hyvin ylimielisen oloinen myyjä kävi katsomassa siistikuntoista pyörääni ja heitti hinnan joka oli silkkaa v***uilua! En tiedä, oliko kyseessä tuontipyörävastaisuus, vai mikä. Enpä erehdy käymään ko. firmassa vastaisuudessa. Jos haluan harrastaa hyväntekeväisyyttä, teen sen muulla tavoin. En "lahjoita" pyörääni ahneelle mp-kauppiaalle.Mr. XXX voisi myös tervehtiä asiakkaita-heiltähän se liikevaihto on peräisin.
Perheeseemme on 2000 luvulla ostettu 6 pyörää, itse 3. emäntä 2 ja poika 1. 5 pyörän ostoajankohtana kävin mös Motoraumassa, yhden kerran sain myyjän kiinnostumaan kaupanteosta niin, että kertoi useampaankin kertaan sen millä hinnalla ovat myyneet tarjoamani mallisia vaihtopyöriä. Kerroin, että minua kiinnostaa vain väliraha uuteen, ei se millä ovat käytettyjä myyneet. Väliraha ei selvinnyt. Osa pyöristä on ostettu Nakkilasta, jossa on huippuammattitaitoinen myyjä.(Guest @ Heinä. 23 2005,09:16) kirjoitti
Tarvikekaupasta Motoraumasta on vain positiivisia kokemuksia.
Edit: poistettu tietoja vieraan sitaatista
Juu, Aro tai siis Kodinkoneliike Mattila se on, niin saa kyllä aivan loistopalvelua. Varmaan Porin pieninpiä mp-kauppoja silti eniten myyjiä paikalla. Palvelu loistavaa, eivät vaan istuskele tiskin takana vaan odottelevat että asiaskas on sen näköinen että tarvis apua. Huono puoli tossa liikkeessä taitaa olla vaan se että heillä ei paljoa ole vaihtopyöriä(?).(Guest @ Huhti. 11 2005,17:25) kirjoitti
Porin Motoxi on hyvin erikoinen paikka. Sieltä saa muutamalta myyjältä ihan hyvää palvelua, muutamat taas kattoo vaa tiskin takaa et mitäs tuo juippi tuossa noi pärriä kattelee. Hinnatkin niillä vaihtelee päivittäin : Hain jammuun kytkinkahvan hintaa 20e, kaveri käväs muutamaa päivää myöhemmin hakemmas samanlaisen osan 10 eerolla, ilman tinkausta. Kesäisin töissä kesätyöntekijöitä jotkat eivät tiedä sitten mitää mistään
Länsipyörä on taasen on aika pieni liike ja vähän pyöriä myynnissä mutta erinomainen korjaus- ja asiakaspalvelu.
Nakkilassa en oo käyny mutta oon kuullut vain huonoa.
Motoraumassa ei ole myöskään tullut käytyä.
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Ostin bussini nakkilasta. Mainio palvelu, aikataulut pitivät, kaikki sujui loistavasti. Annoin vaihdossa vanhan zetorini hyvää korvausta vastaan, vaikka olin itse tuonut tuon härvelin. Ainoa miinus kyseiselle puljulle on etteivät osaa huoltaa hayabusia, mutta se homma hoituu raumalla Hakin huollossa. Siellä on osaavat kaverit kaikenlaisiin säätöjuttuihin.
Motoraumasta olen jonkun mopon hankkinut, loistava puoti. Olisin ostanut busankin sieltä, ne ei vaan myy suzukia, ja mr. lujalaa lainatakseni "ei IKINÄ" tule myymäänkään..![]()
![]()
Ostin uuden pyörän Porin Motoxista. Palvelu pelas ja hinta oli kilpailukykyinen. Palvelu on toiminut kaupanteon jälkeenkin.
Länsipyörässäkin on tullut asioitua sekä varuste että huoltoasioissa ja homma on pelannut.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Moto-Raumasta minulla on pelkkää hyvää sanottavaa, aina kun olen asioinut on palvelu pelannut mielestäni hyvin, samaten Hakin huollossa.
Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
Se, että asenne on ylimielinen ei ole hyvää asiakaspalvelua, mutta se jos annetaan huono tarjous on vain liiketoimintaa.(Guest @ Heinä. 23 2005,09:16) kirjoitti
Ei firmat pysy pystyssä jos ne maksaa pyörästä vaihdossa markkina-arvon. Heidän pitää pystyä tekemään voittoa myös vaihtopyörillä.
Mun mielestä sehän oli loistavaa, että neuvottiin katsomaan muuta pyörää. Tosin jos sen sanominen kesti liian pitkään ei se ole taas hyvä asia. Olisiko kauppiaan pitänyt yrittää myydä se rikkinäinen pyörä? *Vai olisiko hänen pitänyt korjauttaa se pyörä jos sen korjautus tulisi maksamaan liikaa. Mieluummin myyvät sen jollekkin joka korjauttaa sen itse, näin säästyy vaivaa.
Olen itse nykyään todella kriittinen asiakaspalvelun suhteen ja äänestän jaloillani, eli menen sitten muualle jos ei jossakin haluta myydä. Tosin en luovuta heti vaan osaan myös käydä pyytämässä palvelua.
Täällä foorumilla on joillakin henkilöillä välillä vähän ylisuuret odotukset hyvästä asiakaspalvelusta. Valitettavasti meidän hintatasolla sekä markkinoilla on vaikea toivoa mitään "rolls royce" kohtelua.
Jos joku näyttää firman joka A) myy halvalla B) maksaa hyvin vaihdossa C) pitää väkeä töissä niin paljon ettei ruuhkaa tai odottelua tule D) ja moni muu juttu, en jaksa kaikkea luetella, niin minä näytän samalla firman joka on A) konkurssin partaalla
Jostain noista kolmesta pitää tinkiä jos meinaa pysyä pystyssä. *
Pienet firmat pystyvät alhaisemiin hinta-tasoihin...no eipä ole väkeä ikinä tarpeeksi.. *no isoissa firmoissa on väkeä -> hinnat sitten suolaisia jne... *
Olisi kiva jos kritiikit perustuisivat enempi palvelutasoon, laatuun jne kuin siihen että haukutaan joku firma kun ei saanut vaihdossa, myyjä ei tinkinyt tarpeeksi hinnastaa tai muuten vaan en saanut kauppoja...sitten puretaan täällä vitutusta.
Tämä kommentti ei koskenut ihan täysin tätä thrediä vaan yleisesti tällaista kirjoittelua ja lainauksen otin vain koska siinä oli sopiva kommentti.
Itse haluan tietää eri firmojen toiminnasta mutta järkevästi eikä tyyliin "paska firma kun eivät maksaneet mun pyörästä tarpeeksi"...
edit: voisi ehkä foorumin ylläpito jatkossa miettiä sallitaanko rekisteröimättömien kommentoinnit. Keskustella voi mutta thredin aloitus kritiikillä ilman nimimerkkiä on asia jonka voisi kieltää (ehkä jo kielletty, niin vanha thredi).
Porin Motoxista ei ole muuta kuin huonoa sanottavaa. Vein pyöräni kolari korjaukseen kyseiseen puljuun, olisin vaihtanut pyöräni uuten. Lupasivat että kahden viikon päästä saisi uuden pyörän, kolmen viikon jälkeen ei kuulunut mitään. Soitin kyseiseen liikkeeseen, puhelimeen ei vastattu (soitto yrityksiä useita). Poikkesin liikkeeseen ja sanoivat että ei siitä ole edes vielä soitettu ja kysytty onko niitä. Soittivat ja totesivat että niitä ei ollut. Omaa pyörääni ei ollut ruvettu edes korjaamaan. Korjauksessa meni kaksi kuukautta. Selityksiä oli että osia ei ole Saksassa tarvii tilata Japanista. Loppujen lopuksi osat tuli Espanjasta? Ja kun hain pyörän pois osia puuttui edelleen. Että semmosta!!!!
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.
Elämä on kovaa mutta ilman kovaa ei ole elämää!
No ei toi vielä mitään sano. Jos maksavat velkansa pois tai saavat järjestelyn. Joten eipäs TAAS vedetä pikaisia johtopäätöksiä...(rauman @ Maalis. 08 2006,14:02) kirjoitti
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Sanoo se jotain joo... Mutta kaikki ei sitä jotain aina tajua... On myös niitä jotka on heti kuoppaamassa firmaa... Siksi mainitsin että kannattaa seurailla...(rauman @ Maalis. 08 2006,15:04) kirjoitti
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Tiedoksi
Jotta asiat eivät menisi sekaisin,kauppalehden protestilistalla
vieraillut Motoxi oy on virallisesti tampreella toiminut HD-45.Tämän HD-kauppaan erikoistuneen yhtiön toiminta loppui 30.11.2005.Protestilistalla mainittu summa oli jo maksettu,mutta tampereen seudun veroviranomaisilla on pakottava tarve saada kauppalehdelle lisää levikkiä.Eli Porissa toimiva Moottoripyöräliike on avoin yhtiö,joka ei ole sama firma.Tämä tiedoksi kaikille vahingoniloisille,että jäitä hattuun.
Asia selvä ja poistan viestin joka hämmennyksen aiheutti. Ja minä en sitten missään vaiheessa ole kuulunut vahingoniloisten joukkoon.(Japitina @ Maalis. 11 2006,11:30) kirjoitti
JK
Yamaha FZR 600 -89 -->
Yamaha YZF 750 R -95
Poistin myös kirjoittamani viestit tästä ketjusta. Ja ei, en ilmoittaudu itsekään vahingoniloiseksi.![]()
Moto Guzzi Norge
"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
-Tove Jansson
Jänkhän mies ajeli kohtuullisen kulunhella renkhalla männä viikonvaihteessa etelhän ja Euran maisemissa sitten pysähty mökille. Kohtuullisen rajua ajoa kun oli täys matkavarustus päällä niin eikhän perskeles takarenkhasta ollu 25% matkalla kankhat näkösillä *
No, perjantaiaamuna soitto yhelle paikalliselle tietomotoristille joka anto Raumalta liikhen nimen. Soitin ja rengas järjesty sekä samassa talossa olevasta huoltofirmasta rengas vielä paikoilhen.
Hinta kohilhan, palvelu erinomaista (melekein tuli samantien pyörää vaihettua...), joten matka saatto jatkua mieluisan kokemuksen kera. Ja takasin jänkhän reunalle pääsin turvallisesti uuella renkhalla. *
Eli kiitokset Motoraumalle ja Hakin (?) huollolle *![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Oon mä nähny Hayabusan Moto-Raumalla myynnissä, että Lujala tais vaan kiusotella...se on joskus hiukan semmoinen erikoishuumori hällä. On siellä ollu yleensä mukava poiketa, ystävällisiä ovat, varsinkin naisväki! Viimeks saatiin kaffeeta ja semmossia maistuvia leivoksia tms... Eikä paha oo Hakin huoltokaan ollut käydä, mukavasti homma hoitunut. No kerran vaan huollossa siellä.
Nakkilassa on Mäkipirtti varmasti mukava myyjä, tosin vähän hiljainen tai pidättyväinen, mutta kun tutustuu hiukan niin OK. Itte omistajaa pidän aika jurona, vanha Kankeri on mukava juttumies.
Motoxissakin on se pidempi kaveri omistajista sutjakka. Ei paljon kokemusta, kuin se yks tapaus.
Länsi-Pyörän omistajasta vähäinen kokemus, mutta juttuun tultiin hyvin.
Sitten on uusia siinä Kodinkone Mattilan vieressä Mikan Paja - en oo käynyt.
Kaveri oli käynyt jotain kattomassa siinä Sepänpellon teollisuusalueella, siinä on uusi mp-huolto ja tarviketta myynnissä: Ihan mukava juttumies oli ollu tämä paikalla ollut kaveri.
Että kyllä satakunnassakin asiat hiljaksiin paranee, tulee tarjontaa lisää ja karsiutuu Elvistä hivenen suuremmat egotrippailijat pois myyntihommista. Ehkä...joskus.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Uskomaton yllätys oli,ettei Moto-Raumaa kiinostanut vanhalle asiakkaalle seuraavaa pyörää myydä.Varsinkin kun edellinen pyörä ei ihan luvatunlainen ollutkaan ja kompensaatiota tulevissa kaupoissa luvattiin.
Todellista satakuntalaista erikoishuumoria.
Varsinaisesti EI - mopokauppa, tarvikekauppa kylläkin; Tekniset- liike, pori, RISUJA !
Rengaskaupoilla: kyselin onko Diablon rengasta, juu on vastattiin. Myydään satakunnan eniten plaaplaa...
Paikanpäällää löytyi Dragonia ja Z4:sta luvattuun hintaan....
Tilasin nahkahousut liikkeeseen, koska paikalla ei ollut sopivaa kokoa.
"soitetaan sit ko tulee" sanottiin.
Menin käymään kuukauden päästä.
"Onkos mun housuja näkyny" ?
" taitaa kuule olla kaverin autossa vielä, haki tuolta tampereelta ne. Tuu joku päivä uudestaan ".
Soitto 2 vkon päästä; " Onkos mun housuja näkyny" ?
"Kuule on maahantuojaltakin loppu, ei saa enää mistään"
mihin mahti hävitä sieltä autosta....soittoa ei kuulunut.
Tilasin sitte toisesta liikkeestä SAMAT HOUSUT jotka tilattiin SAMALTA MAAHANTOJALTA ja tulivat 2 pv päästä. Katsoivat koneelta vaan varastotilanteen. Ja oli vielä 10 € halvempi, kuin "satakunnan halvin".
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
jep jep..palvelua on monenlaista mutta sen verran pakko kommentoida kun oli mainintaa ettei näillä markkinoilla yms.voi vaatia/saada rollsia vastaavaa palvelua...niin kyllä voi ja pitääkin saada. Itse olen ollut palvelualan yrittäjä useita vuosia ja se on ihan sama (ainakin mulle) tuoko asiakas vähän vai paljon se on piru vie asiakas!!! enemmänkin huono palvelu varmaankin johtuu siitä että porukat on vaan duunissa noissa firmoissa ja niillä ei ole ns.penniäkään kiinni
mutta kannattaisi muistaa aina heidänkin mistä se palkka tulee...itse ainakin äänestän kukkarollani ja näin tekee myös lähipiirissä hyvin moni, liikkeissä on eroja joten käydään siellä missä asiat toimii. voin sanoa että monessakin liikkeessä olen saanut ihan loistavaa palvelua vaikka ostan välillä vain yhden pienen osan ja olen vielä naisimmeinen joten jatkan tätä linjaa![]()
Kaikennäköistä härpäkettä on tullut Motoxista osteltua, kuten Länsipyörästäkin. Tavara on ollut juuri sitä, mitä on luvattukin. Nakkilastakin sälää on osteltu. Raumalla en ole päässyt yhtään mihikään kauppoihin. Porin Suizamanilla olen yrittänyt hieroa varustekauppaa, prosenttilasku vaan ei meinaa onnistua. Meinasin kyllä ostaa sieltä 900 Hornetin, mutta pidin itseni aisoissa.
Varusteita ostelen tätänykyä Louikselta, Saksasta, huolto-osia myös. Lujakumista renkaita; E-P Kari on siellä motoristimiehiä, ajaa V-maxilla.
...while I'm working, 'am working on the road...
Aika vähäistä se on rahaliikenne minunkin taskusta tämän seudun liikkeisiin päin, on semmonen kiva osatoimittaja Saksassa että tilaan tavaraa sieltä n. kerran vuodessa (hiukan kattelen ennakkoon mitä tarvii). Homma toimii hyvin.
Kyllä silti tulee katteltua, ja hintoja vertailtua...
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Hakin huollolle RISUJA: eivät yksinkertaisesti suostuneet vaihtamaan takuuseen iskaria omaan pyörääni. Asia oli siis maahantuojan kanssa jo selvä, että takuuseen menee, mutta Hakin huollosta sanoivat etteivät vaihda. Syytä eivät kertoneet... Hulotomies sanoi vaan, että hän ei sellaiseen koske!No, onneks muualta saa palvelua ja takuuhuoltokin toimii!
Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
Vein pyöräni kevät- ja määräaikaishuoltoon Porin Länsipyörään. Hakiessani fillaria pois kyselin huoltokirjaan merkintää määräaikaishuollosta, koska vain keväthuolto oli merkattu. Tällöin myyjä hermostui täysin. Hän huusi kuinka tänään kaikki ovat valittaneet jostain ja mellasti aivan käsittämättömästi. Kävi sitten ilmi, ettei jarrunesteitä oltukaan vaihdettu kuten oli sovittu. Ketjujen oljyäminenkin piti vielä erikseen pyytää. Pyysi minua viemään pois vanhan ilmanputsarinkin kun kysyin, että oliko se vaihdettu. Koskaan en ole moiseen asiakaspalveluun törmännyt. En tiedä oliko huono päivä vai mitä, mutta en itse aio kyseiseisessä paikassa enää koskaan asioida.
Motoxissa olen kertaalleen pyörän huollattanut ja siellä asiakaspalvelu sekä huollon laatu vaikutti asialliselta.