Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
    Jouduinpa ajelemaan muutaman päivän ilman peilejä ja melkoisen orvolta tuntuu kyllä kaistanvaihdot ja koko ajan epäilyttää että sinivuokot on varmaan ihan selän takana. Ei sitä päätä saa kyykystä kovin paljoa taaksepäin käännettyä.
    kai ne on ihan hyvä olla olemassa.....
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
    Jäykkäniskaiselle peilit on välttämättömät...
    Omassa ex-Jammussani oli yksi pieli vasemmalla ja sekin sojotti poikkeuksellisesti alaspäin

Ajaessa totesin että on ne peilit hyvä juttu...meinaan ohitustilanteissa pääsin näpsäkästi *lähtemään ohi, mutta paluu omalle kaistalle tapahtui auton etukulmasta aloitetulla sekuntilaskelmalla. Siinä piti vaan toivoa ain, että ohitettava ajoneuvo ei kovin ärsyyntyisi ohituksestani ja alottaisi kovaa kiihdytystä, sillä silloin laskelmani olisivat pettäneet! *

Joten pitäkää ne peilit vaan paikoillaan. Jollette omaa yhtä hyviä suojelusenkeleitä kuin minä *

Tuohon polliisijuttuun...kyllä mun mopossa orggiksena on ollut peilit, mutta yksikään polliisi ei maininnut mitään puuttuvasta peilistä ja toisesta *joka osoitti aikaslailla huonosti...Ne kyllä ihastelivat mopottimeni rumuutta *ja sitä että nainen ajaa sellaisella paskalla, jota monikin poliisi rottapyöräksi kutsui Järki mulla jäässä, mutta asenne kohillaan * Olihan siinä rekisterikilpikin ilmastointiteipillä kiinni * Ja paljon oli sitä korjattu nippusiteillä ja sähköteipillä *
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

Dulce et decorum est pro patria mori...
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Liinu @ Touko. 05 2005,10:40) kirjoitti
    Jollette omaa yhtä hyviä suojelusenkeleitä kuin minä
    Ammattitaitoiselle enkelille on kyllä aina käyttöä
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 10 2005,11:16) kirjoitti
    Lainaa (Pena @ Huhti. 10 2005,09:12) kirjoitti
    Kyllä mulle ainakin peilit ovat tärkeät ja sen kokoiset että niistä todellakin näkee jotakin.
    Samat sanat. Ja mistä sitä muuten näkee peruutettaessa..?

Annettu Helsingissä 4 päivänä joulukuuta 1992

Asetus ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista

129 §
    Taustapeilit

Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla vasemmalla puolella «taustapeili». Moottoripyörässä, jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 100 km/h, tulee olla «taustapeili» myös oikealla puolella. Moottoripyörän taustapeilin sijoituksen, näkyvyyskentän, pinta-alan, lujuuden ja kiinnityksen myötäämisen tulee vastata EY:n neuvoston kaksipyöräisten sivuvaunullisten tai sivuvaunuttomien moottoriajoneuvojen taustapeilejä ja niiden asennusta koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä antaman direktiivin (80/780/ETY) vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 80/1272/ETY, EY-direktiivin 71/127/ETY vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina direktiivillä 88/321/ETY, tai E-säännön n:o 81 taikka 46/01 vaatimuksia.

280 §
    Ennen tämän asetuksen voimaantuloa liikenteeseen otetut ajoneuvot

1. Ennen tämän asetuksen voimaantuloa liikenteeseen hyväksyttyä ajoneuvoa saa edelleen käyttää liikenteessä, jos se on tämän asetuksen voimaan tullessa voimassa olleiden säännösten ja määräysten mukainen. Ennen tämän asetuksen voimaantuloa liikenteeseen hyväksytyssä ajoneuvossa ei kuitenkaan vaadita valonheitinten pesulaitetta, takaikkunan huurteenpoistolaitetta eikä henkilöautossa oikeanpuoleista taustapeiliä. Lisäksi saa takasumuvalaisin olla tarvittaessa myös ajoneuvon oikealla puolella.

2. Ennen tämän asetuksen voimaantuloa käyttöön otetun ajoneuvon määrittelyä ei muuteta, ellei ajoneuvon omistaja tällaista muutosta vaadi.

3. Jos ajoneuvon rakennetta tai varusteita muutetaan tämän asetuksen tultua voimaan, on muutos tehtävä tämän asetuksen mukaisesti.

Helsingissä 4 päivänä joulukuuta 1992

Tasavallan Presidentti
    MAUNO KOIVISTO

Liikenneministeri
    Ole Norrback

Voiko tuota enää selvemmin sanoa..?
    En tiedä mistä olet kopioinut kyseisen tekstin, mutta ei pykälää ole enää olemassa.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
    Kyllä olisi orpoa ajaa ilman peilejä. Olo olisi kuin sokealla. Kyllä minä ainakin vähän väliä vilkuilen peileihin että tiedän mitä ympärilläni tapahtuu, mm. hälytysajoneuvojen havaitseminen ennalta ja jos itse vaihtelee kaistoja tai ohittelee, niin silloin on suurinpiirtein koko ajan ajantasalla siitä mitä takana on tulossa. Toki ei nuo peilit poista pään kääntämistä kuolleisiin kulmiin, mutta vähentää yllätyksiä.
    Honda CBR1100XX
  8.  
    Hirveesti hyvia syita ja puolusteluja peilien tarpeellisuudelle...mutta hyvin on mennyt ihan ongelmitta ja kolareitta ilmankin, eli taas kerran se yhdelle hyva ja oikea tapa ei aina sita kaikille ole.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12