Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moottoripyörä kuume on taas tältä keväältä ohi,vaihdoin Sevenfiftyyn! Olen "yksinkertainen"pappa,51 v.Aloitin moottoripyöräilyni viime keväänä Honda CM 400 T Customilla,kävin autokoulussa ottamassa teoria- ja ajotunteja,vaikka kortissa on virtaa kaiken kokoisten pyörien käyttöön.Ajoin viime kesän aikana 8000 km,ilman ongelmia ja kaatumisia(kop,kop koputan puuta).Kuume iski moottoripyörä näyttelyn jälkeen,oli PAKKO SAADA isompi,OIKEA MOOTTORIPYÖRÄ! Tätä org. palstaakin selasin ja kun Sevenfiftyä kovasti kehuttiin,sellainen piti saada.
    Mobile.de sivulta se löytyi,vm- 96,ajom.25800 km(todellinen ?),hintaa mukavat 3000 e.Tulli otti omansa,verot yht. 1365 e."Agentin palkkio,sisältäen rekisteröinti-ja tullaus jutut sekä TUV ja vaatimustenmukaisuus tod.Plus kuljetus Saksasta.Yht.500 e.
    Kaikki alta 5 tonnia.Olen Että tämmöinen tapaus täällä kertaa......! Viimeistään ensi viikolla ajelemaan,kunhan kurakelit hellittää.Mukavia ja turvallisia ajo reissuja kaikille motoristeille!
  2. #2
    Onneksi olkoon, Sevenfifty on kelpo käyttöpyörä aikuiseen makuun...
    Omani on vuosimallia -92, ostettaessa 2002 Saksasta mittarissa 50 tkm, nyt 81 tkm. Huolettomia kilometrejä kaikki, huoltoa+kulutusosien vaihtoa tietenkin aina silloin tällöin. Pyörän laakerit olivat ensimmäiset varsinaiset remontit, viime kesänä edestä ja nyt keväällä vaihdoin myös takapyörästä.
    Polttoaineenkulutus on ollut keskimäärin 5 l/100 km eli tankillisella ajaa 400 km ilman ongelmia. Öljyä en ole joutunut kertaakaan lisäämään, vaihtovälihän on se 6000 km ( suodattimelle 12 tkm ). Matkapyöränä ihan riittävä, nakupyöränä ei tietenkään mikään moottoritiematkaaja. Satula saisi olla hivenen leveämpi ja korkeampi kuskin kohdalla, itselläni takamus puutuu runsaan tunnin ajon jälkeen. Ensi kesänä ajetaan Iron Butt 1000, sittenpähän näkee istumalihasten kunnon...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  3. #3
    Täältä myös onnittelut, ja ajeleehan sillä nuoremmatkin, en minäkään ole ku 23 ja hyvin tuo mullekin sopii

    Satulasta olen samaa mieltä Kapin kanssa, toi tunnin ajo on aika pitkälti se väli kun pitää jo hetkeks pysähtyä persausta lepuuttamaan. Muuten toi on kyllä varsin mukava peli. Kone on väännökäs ja vaikka pyörä on tukeva ja raskas niin se on silti yllättävän ketterä käytökseltään. Toki alusta on hieman vanhanaikainen, perä saisi olla jäykempi ja mukulakivillä kädet meinaa irrota tangosta mutta eihän kaikkea voi saada, pitää vaikka sitten joskus (kaukana) tulevaisuudessa vaihtaa 1300-kuutioiseen CB:hen

    Niin joo, omani on vm. -98 ja mittarissa oli jotain ~20tkm kun se 2003 kesän alussa mulle Saksasta tuotiin. Kaikkine kuluineen mopo taisi maksaa jotain pari saturaista päälle 6000e.

    ps. Ette tarvitsisi pleksiä tai varttikatetta? Eka tuli pyörän mukana ja on mulle just väärän korkuinen ja toisen tulin ostaneeksi kokeeksi mutten siitä sitten pitänytkään...halvalla lähtis pois kaappitilaa viemästä
    ---------------------------------------
    -Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
    -...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
    ---------------------------------------
  4. #4
    Satulaan yleensä perse tottuu, vaatii vaan totuttelua...
    Jossain sivustoilla (en muista kyllä missä) näin myynnissä sellasen geeli-persusalusen joka laitetaan satulan päälle ja hihnoilla kiinni.
    Vois olla ehkä hyvä tossa Iron Putissa vaikka kyllä se muutenki menee
    Life is hard, then you die...
  5. #5
    Lainaa (Raparperi @ Huhti. 13 2005,07:34) kirjoitti
    Täältä myös onnittelut, ja ajeleehan sillä nuoremmatkin, en minäkään ole ku 23 ja hyvin tuo mullekin sopii

    Satulasta olen samaa mieltä Kapin kanssa, toi tunnin ajo on aika pitkälti se väli kun pitää jo hetkeks pysähtyä persausta lepuuttamaan. Muuten toi on kyllä varsin mukava peli. Kone on väännökäs ja vaikka pyörä on tukeva ja raskas niin se on silti yllättävän ketterä käytökseltään. Toki alusta on hieman vanhanaikainen, perä saisi olla jäykempi ja mukulakivillä kädet meinaa irrota tangosta mutta eihän kaikkea voi saada, pitää vaikka sitten joskus (kaukana) tulevaisuudessa vaihtaa 1300-kuutioiseen CB:hen

    Niin joo, omani on vm. -98 ja mittarissa oli jotain ~20tkm kun se 2003 kesän alussa mulle Saksasta tuotiin. Kaikkine kuluineen mopo taisi maksaa jotain pari saturaista päälle 6000e.

    ps. Ette tarvitsisi pleksiä tai varttikatetta? Eka tuli pyörän mukana ja on mulle just väärän korkuinen ja toisen tulin ostaneeksi kokeeksi mutten siitä sitten pitänytkään...halvalla lähtis pois kaappitilaa viemästä
    Tuo alustan heikko säädettävyys on tosiaan ollut ongelma: alkuun jousitus oli miellyttävän pehmeä ( saksalaisen mieleen? ), mutta kaarteissa nousi tukka pystyyn... Eteen jäykemmät öljyt, takana esijännitys kireämmälle, johan meni mutkapätkät mukavasti. Kaikki terävät kuopat vain löivät läpi ja niitähän Suomessa riittää siinä kuin mutkiakin
    Viime viikolla asensin taakse Stormilta hankitut Bitubo -merkkiset iskarit, varusteina portaaton jousen säätö + paluuvaimennuksen säätö. Takana on vain yksi ajolenkki tältä keväältä, mutta kyllähän menossa on ihan eri meininki vaikka säädöt ovat "takapuolituntumalta" tehty ( toistaiseksi ). Myös Öhlins -merkkiset iskarit löytyy listoilta Sevenfiftyyn, ovat vain kalliimmat.

    Tuo pleksi/varttikate -etsintä on meikäläiselle edelleen ajankohtainen, tällä hetkellä paikalla oleva Giwin pleksi toimii tyydyttävästi. Pistä vaikka jotain tietoa, kuvaa tai muuta; eihän sitä tiedä vaikka...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  6. #6
    Lainaa (kap57 @ Huhti. 13 2005,09:33) kirjoitti
    Tuo pleksi/varttikate -etsintä on meikäläiselle edelleen ajankohtainen, tällä hetkellä paikalla oleva Giwin pleksi toimii tyydyttävästi. Pistä vaikka jotain tietoa, kuvaa tai muuta; eihän sitä tiedä vaikka... *
    Juu pitääpä tyrkkiä nettiin pari kuvaa iltasella kunhan kotio pääsen, tykkäsin loppujen lopuks tuosta pyörästä enemmän nakuna niin jäi toi varttikatekin asentamatta

    Toi pleksi on sellainen hieman rusehtavan savunharmaa, tulee tukevilla rautatangoilla stongaan kiinni, mielestäni ihan näppärä systeemi ja sen saa suht vikkelästi myös irti jos tahtoo "nakuilla" Merkkiä en nyt muista...korkeutta sillä tais olla jotain 40-45cm ja leveys leveimmästä kohdasta samaa luokkaa. Merkkiä en nyt muista, joku saksalainen kai kuitenkin. Mukaan tulee ohjeläpyskää ja esitettä. Näytti ihan hyvältä ja varmasti suojaa viimalta mutta mulla heitti pyörteet just keskelle kypärää niin että meteli oli sietämätön. Säätövaraa löytyy jonkin verran pleksin asentoa muuttamalla.

    Toi varttikate on sitten hieman kevyempi malli, tulee kiinni kahdella metallikiinnikkeellä mopon oman lyhdyn pultteihin. Tolle ei ole mitään ohjeita tms. mutta eipä noita kai tarvitsekaan. Oli edellisellä omistajalla myös Sevenfiftyssä kiinni, sopivuutta muihin pyöriin en tiedä. Kaippa toi menee jos pultit on oikealla kohdalla ja lyhty sama (tai pienempi) halkaisijaltaan. Niin ja noissa kiinnityspaloissa on hieman säätövaraa pulttien suhteen. Niin ja kate on väriltään kiiltävän musta, pleksiosa tummanharmaa.
    ---------------------------------------
    -Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
    -...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
    ---------------------------------------
  7. #7
    No niin, muistinpas onneksi nämä kuvat, eli tässäpä pleksi:



    edit 3: varttikate meni jo, onneksi olkoon uudelle omistajalle

    Pahoittelen laatua, vanhalla pokkariräpsyllä joskus viime keväänä näpsitty...

    edit: nii, unohtu sitte tietenkin mainita että voin ottaa uusia kuvia jos joku muu kuvakulma kiinnostaa

    edit 2: hmm, pistänpä samantien linkkiä myyntiosastolle, jos noi sais vaikka nurkista pois pyörimästä ennen lähestyvää muuttoa..nii ja vermeiden sijainti siis Tampere.



    ---------------------------------------
    -Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
    -...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
    ---------------------------------------
  8.  
  9. #8
    Juuh, hjuva peli. Itse nyt viisi päivää sevenfiftyllä päristellyt, ei siis yhtä soittoa .

    Yllätyin moottorin väännöstä, voi vitosella ajella melkein kokoajan.

    Huomenna taas
    Elämä on ihmisen parasta aikaa