Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    ois pari kysymystä tommosee mopoon liittyen.

jos pyörä on katsastettu 25kw papereihin, ja sen haluu laittaa takasin täystehoseks, ni pitääkö taas penkittää jne vai riittääkö et vie katsastus asemalle näytille?!

jos asentaa sliparin, suutinsarjan, filtterin niin onko niistä huomattavaa apua muuhun kuin ääniin ja pitääkö säätää *kaasarit uudellee? *
    jos pitää, niin minkälainen homma? onko mitää toivoo saada itse säädettyy? *
    Ei pidä penkittää, alkuperäinen teho saadaan kyllä mallin perusteella selville.
    Noilla virityksillä suurin ero kuuluu äänissä. Huipputehoa voi odottaa saavansa n.3hp lisää ja kaasuun vastaaminen saattaa parantua, olettaen että on hyvin säädetty. Säätämisen pystyy tekemään myös itse mutta se vaatii lambda-anturin + seosmittarin asentamisen. Säätäminen on suositeltavaa täyden hyödyn saamiseksi, mutta ei pakollista.

Jos laitat suodattimen ja sliparin niin laita sitten suutinsarja kanssa, muuten voi mennä liian laihalle keskialueella. Vaikka omassa pyörässä on dynojet niin vakiosuodattimella tuntuu keskialueella vastaavan paremmin kaasuun kuin K&N-suodattimella. Eli suodatin ainakin tuntuisi vaikuttavan seoksiin aika paljon, enkä ole lainkaan vakuuttunut että K&N parantaa ainakaan oman pyörän toimintaa. Samaa olen kuullut myös muilta, jotka ovat verranneet vakiota ja konnaa F2-F3:sissa - vakio toimii paremmin. Mutta kokeile toki itse.
    Itselläni -95 eli täysin vastaava, suora slipari ilman säätöä, pieniä vääntökuoppia korostui ~4000rpm ja 5000-6000rpm kohdille vakioon verrattuna, vähän paukuttelee putkessa reilummalla moottorijarrulla mutta ei mitään ilmeistä vaaraa kyllä LIIAN laihasta seoksesta. Tulpatkin hyvän väriset, eli uskosin tuonkin toimivan ilman säätöä, se on sitten omassa harkinnassas haluatko ne pikku vääntökuopat tasasiks
    Lainaa (Stobias @ Huhti. 09 2005,23:11) kirjoitti
    Vaikka omassa pyörässä on dynojet niin vakiosuodattimella tuntuu keskialueella vastaavan paremmin kaasuun kuin K&N-suodattimella. Eli suodatin ainakin tuntuisi vaikuttavan seoksiin aika paljon, enkä ole lainkaan vakuuttunut että K&N parantaa ainakaan oman pyörän toimintaa. Samaa olen kuullut myös muilta, jotka ovat verranneet vakiota ja konnaa F2-F3:sissa - vakio toimii paremmin. Mutta kokeile toki itse.
    Niin no, miten tuon nyt ottaa. Sehän on silloin laihalla jos ei kerran vastaa kunnolla kaasuun keskellä. Kandeisko nostaa neuloja pykälä?

Silloinhan se K&N nimenomaan hyödyttää kun se menee laihalle sillä verrattuna orkkissuodattimeen. Toki se vaatii silloin säätöä että se jotain hyödyttää.

Mulla oli CBR F2 mallissa K&N -> toimi todella hyvin! Aika paljon sain ollaa rikkaammalla kuin vakiona.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5.  
    Kokeilin kyllä nostaa neuloja, ensin pykälän, sitten kaksi, kaasuunvastaaminen parantui mutta kulutus nousi 1l/100km 6->7litraan, tulpat olivat myös turhan nokiset. Orkkis suodattimella neulan sai laskea takaisin keskiasentoonsa, vastaa silti kaasuun hyvin ja kulutus laski takaisin 6-6,5l:aan. Pientä kuoppaa tuntuu edelleen 4-6krpm välissä mutta k&n kanssa oma pyörä oli lähes ajokelvoton. Pyörässä oli myös slipari kiinni kun testailin noita filttereita.

K&n oli siis vaikea säädä hyviin säätöihin pelkkien neulojen ja suuttimien avulla ja enempää en uskaltanut lähteä kaasareita moddailemaan. Ehkä orkkis suodattimen virtausvastus on paremmin sovitettu ko. kaasareille. Mun k&n on kyllä jotain vanhempaa mallia ja uusi malli näytti hieman erilaiselta, pitää ehkä kokeilla sitäkin vielä.