Eli mitä olette saaneet kuluttamaan....siis kuin vähän? *
Siis tähän olis kiva saada vastauksiakin,kun näitä näemmä joku lukeekin!!
Itellä ennen putkien laittoo+säätöö n.6-7ltr
jälkeen...............................n.10ltr
Hyvin kuluu siis!![]()
Mulla oli vakiona 6,46l/100km ja nyt putkilla ja säädöllä 7,29l/100km. Noi on viimekesän kaikista kulutuksista keskimääräiset lukemat.
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Mulla on vakio pelissä ollut kulutus 6.7 - 7.8 l/100 km.
Aikas reilusti enemmän näyttää hörppäävän, kun pörärräilee kaupungissa.
Mutta pienempi kulutus on, kun osasin odottaa.
Koska, kun ennen 600 badiitilla ajelin, niin kulutus oli 5.5 - 7.5 välissä.
Hauska juttu muuten, kun autoa tankkaa niin kiroilee, että voi v....tu, että on bensa kallista. Mutta kun pyörää tankkailee, niin hymyssä suin loruttelee menovettä, eikä ajattelekkaan mitä liemi makselee. Pääasia, että pääsee ajelemaan.![]()
![]()
Mulla ennen putken vaihtoa keskikulutus 6,05l/100km ja putken vaihdon jälkeen 6,66l/100km.. Työ kyllä taidatte olla oikeita polettajia, kun noi lukemat on vielä 2-päällä ajettuna![]()
busanistit +200mph club finland
siis lukekaa nyt oikein.....liikennerajoitusten mukaan...ei polettu ei ei...
mulla olis varmaan lisää säätöhommii kun noin vi*usti kuluttaan alko? *
Miksi noin tarkoin ajoin.....no 5vuotias kyydis ei juurikaan poleta!!
Eikös sulla ole säädetty penkissä sitä?? Ihme homma jos kuluttaa säädön jälkeen nuin paljon. Aika samanlainen ongelma kun kaverilla sillöä zx12r veti 12l/100km kun toisella sama pyörä samoilla palikoilla 8-9l/100km. Säätämällä se parani.(Agostini @ Huhti. 17 2004,12:06) kirjoitti
joo,tarkotus onkin viedä 'takuusäätöön'..... *![]()
nyt se on tehty ja mopo käyttäytyy todella paljon paremmin...
nyt vaan täytyy seurata kulutusta ja infota tänne....
Ainahan kakspäällä menee vähemmän. *(RHead @ Huhti. 17 2004,10:57) kirjoitti
Ei poleta ei, rauhallisessa ajossa takarengaskin kestää 4500km. *
Viime kesän Eurooppatourneella isoin oli 8,29l/100km ja pienin 6,07l/100km, siis kakspäällä. Radalla toi on mull vienyt enimmillään 9,54l/100km(motoparkissa).
Eturengaskin kestää paljon paremmin kun ajelee paljon kakspäällä, ei tapaile maata joutavan takia. *![]()
Sepe
<span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
<span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
Käväsin Kuusamossa viikonloppuna, reilu 200km suuntaansa. Mennessä 5.4l/100km, tullessa 5.6l/100km. Kakkostrippi jota ei ole nollattu kauden aloituksen jälkeen kertaakaan sanoo 6.8l/100km. Niin ja pyörä on siis vakio.
Joo noi kulutuslukemat pitävät paikkansa.. Vakio aika ilmalla kulkee toi kone kokoonsa nähen.. Norjassa kaveri oli päässyt 4l/100km. Tosin alamäkeehän siellä on vain kokoajan(jarim @ Huhti. 18 2004,21:19) kirjoitti
![]()
Ainakin mun busan ajotietokone ei ole tietokone, nimittäin se ei tiedä totuudesta yhtikäs mitään. Kauniita kulutuslukemia se näyttää, mutta kun bensaa vain uppoaa tankkiin...kulutus on 1,5-1,8 l/ enemmän kuin ajotietokone kertoo.(jarim @ Huhti. 18 2004,21:19) kirjoitti
Tv. Tapsa
Itteasiassa laskin manuaalisestiki ja samaa näytti.(tek @ Huhti. 19 2004,15:27) kirjoitti
![]()
Nyt ompi bussin kulut kohillaan.....6.8ltr/100km vaikka sigmakin näytti välillä +200......oisko mittarivirhe?...
![]()
viime kesänä (busan mittarilukemat) Norjan reissulla -03 vei 4,7l alimmillaan / tankillinen ja keskikulutus oli 4,9litraa, joka tankkauksesa 1-1,5 litraa vähemmän kun kaverin 750 kaasarikava, niin ja kaupungis kyl sit hörppii enemmän... mut aikas kiva huomata et kyll sillä aikas pienellä pääsee ...
![]()
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Juu mulla näyttää vielä tässä vaiheessa kevättä kulutus pysyvän 5.9-6.4ltr/100km.Viimekesänä kun pääsi kunnolla vauhtiin kulutus nousi tonne 7+..
Tosin kun matkaa heitti avecin kanssa kulutus oli siinä 5 pinnassa..
Radalla kävin yhden päivän viimekesänä ja kulutus oli *n.8.5l (kemora)
Niin ja Bussi on vakio -03...
Mulla tää '03 on nyt haukkaillut noin 6 l/100 km... vakioputket ja G-Pack. Juuri tulin sadan kilsan iltalenkiltä Siuntiosta & Porkkalanniemestä, kulutuskone kertoi että 5,8 l...
Ot: Porkkalassa vilpoista ja tiessä moukuroita & halkeamia ihan riittämiin. *
Edit: ei vakio vaan Nikko-tunattu
-Artsi-
100 m/s Club Member
kyllä toi aikalailla siinä 7-litran kantturoissa pyörii,en tiedä minkä verran toi power commander sit tuohon kulutukseen vaikuttaa
![]()
Jo on pieniä kulutuksia... En tahdo päästä alle 7 litran orkkis kuntosellakaanTaidatte ajella kun kirkkoreellä
Taitaa olla suora yhteys bensan ja takakumin kulumisella
![]()
Poliisi, nainen ja taxi. Mikään näistä ei ole paikalla kun niitä tarvitset
5,8-6,4 näyttää kuluttavan!(vakio kun on, -04)
Jos juhannuksena on lunta katolla,niin silloin sitä on myös maassa!
Eka tankkaus 11l/100km...![]()
...Nooh, sitte parin pikaisen säätötoimenpiteen jälkeen tasottunu tuonne 7-8 litraan sekakäyttöajossa. Eikä tuota ole parin viime tankkauksen jälkeen viitsiny edes laskea, toisarvonen seikka nääs.. ainaki niin kauan ku pääsee seuraavalle juottopaikalle asti.
No W***u joo!
Kateellisena kuuntelen lukujanne, nykyjään (luetaan Micronin jälkeen) kulutus pomppasi n. kuudesta keskimäärin 10 l/100 km lukemiin. Pyörä B12.
Ajoin Viime kesänä sen Saksasta pois, ja kulutus jäi Baanallakin alle kymppiin. Katsastuksen jälkeen vaihdoin änkkärin, ja johan pomppas. Eikös pakovirtausten paraneminen laita laitteen käymään laihalla. Ja laihalla käyminen tarkoittanee vähällä aineella, paljolla ilmalla... Ei taida uskaltaa säädättää, jos laittavat rikkaammalle... Tipsejä tietämättömälle, mikä selitys asialle (Luontoilta!!!)? Liekö kermaani kopeloinut suuttimia tms?
-----Minulle Vittuillaaan!-----
Itseäni lainaten.(tomcat @ Heinä. 19 2004,19:40) kirjoitti
Jovain alkoi hymyilyttämään. Tämän kirjoitin männä kesänä, talvella laitatin K&N:n ja Dynojetin suuttimet, penkitys (teho lisäytyi!), hyvin toimii, ja...
KULUTUS TIPPUI 6,8 litraan sadalla! Eli ei tuossa montaa kymppiä tarvi ajaa, niin hinta haukkuu itsensä takaisin. Voin hyvin suositella ammattisäädätystä kaikille!
![]()
-----Minulle Vittuillaaan!-----
Mulla naku GSXä hörppäsee n.6,5-7l/100km, kakspäällä matka-ajossa, kaupunki kurvailussa sit vähä enemmän. Slippari ja suuttimet on vaihdettu![]()
No joo. sekalainen ajo 13-15 L .Matkaa ajoo ei oo hirveesti mitattu veikkaisin 9-10 L . Niin onhan sitä vähän viritetty. Putki, PC, GT:n tulpat........![]()
![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
61 tkm:n keskikulutus 5,43. Pienin 4,6 ja suurin 7,0. Norjassa ja Venäjällä 5 litran paikkeilla. Yli 6:n lukemat vaatii jo sikailua ja/tai erittäin kylmän kelin.
Kulutuksista puheen ollen tärkeintä on kai jotta säädöt on kohdallaan ja kone kunnossa ja kulutus kohdallaan on se sitten millä tasolla on. Kulutuksia on joskus vaikea vertailla kun ajotapakin ratkaisee. Pieni kulutus on tietysti mukava asia jos hyöty siitä jää omaan lompsaan ja mitä pienempi kulutus sitä pitempi toimintamatka.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Jos ny Hondamiäs saa tähän vastata niin mulla osui putken vaihto ym. asiaan kuuluva keväälle, tankissa edellissyksyn bentsiinit, kulutus >10l. Tlianne muuttui parempaan kun ajoin tankin tyhjäksi ja pistin tuoretta tilalle.(Agostini @ Huhti. 16 2004,19:34) kirjoitti
Do you have premonitions of déjà vu?
Mulla on B12 kulutus pyörinut tossa 8-10L välissä. Varusteina on putki ja suuttimet. Säädetty on 2:een kertaan mr-powerissa ja teho on 110hv ja 109nm....
Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000, Kawasaki ZRX 1100R, Suzuki Dl 1000
Justiisa laskin kulutuksen, 750 gixxeri k4 pönttö vaihdettu ja kulutus 6,7 satasel, matka ajossa, kaupunki kikkailuja en edes vaivaudu laskemaan.....![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Kovalta kuulostaa kulutus, mulla takapyörältä 147 hp ja 124nm. Siiis pyöränä Honda mutta rosmon ei varmaankaan pitäis viedä noin paljon polttoainetta.(ceebbari @ Huhti. 25 2005,19:43) kirjoitti
Tää on ihan maallikon heitto mutta mitenkäs ilmansuodattimen laita?
Do you have premonitions of déjà vu?
mulla b12 -04 kulutus on kaupunkiajossan. n.7l ja matka-ajossa 6l. virit: änkkäri, kn + säädöt(ceebbari @ Huhti. 25 2005,19:43) kirjoitti
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.