ostin -93 750 yzf:än ja koneesta kuuluu rallatus jokseenkin selvästi.
Millainen ääni pyörässä on jos ketju on ok?
Ajattelin vaan että jos se kuuluu pyörän ääneen jokseenkin vakiona vai onko akuutti ketjun ja kiristäjän vaihtotarve?
pyörällä on ajettu 47tkm ja ei tiettävästi ole ketjua vaihdettu ennen.
Eipä pitäis pahemmin rallattaa.Muutenkin on aikas vähän kilsoja ton ikäiseen pyörään.Elikkäs noilla kilometreilla ketjun/kiristimen pitäis olla suht ok.... taitaapa olla himpun enemmän ajettu kuin mittari antaa ymmärtää
Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
Joo saksastahan toi on joskus tuotu, mutta taitaa ruuvaus olla aika yleistä suomessakin.
Täytyypi vaan laittaa vaihtolistalle ketju ja kiristin.
Käytäppä se kiristin irti ja tarkista sen toiminta ja tarkista samalla miten paljon se liikkuu sisäänpäin (siis kiristää ketjua). Siitä on helppo päätellä ketjun vaihtotarve. Mulla hiljeni melkoisesti kun käytin kiristimen irti ja tarkistin säädön.
Tuohon peliin on ketjun vaihto kohtuu helppo juttu, jos se tulee eteen. Katkaiset vanhan ketjun ja uitat sillä uuden paikoilleen. Tarkista ajoitukset ja niittaat ketjun kiinni, HUOLELLISESTI JA VAROVASTI. Ketjun kiristäjä on sellainen mallia toimiva, ei niinkuin nykyisessä hontassani mallia hieman epävarmempi. Ketjunkiristäjän kiristäessä ketjua, se ei pääse mitenkään löystymään takaisin, on nimittäin niin hammastettu. Hondassani se on kierre/jousi viritelmä. Molemmat ovat kyllä automaattisia mutta yamahan versio on kyllä varmempi. Tein nykyiseen pyörääni kiristäjän mallia semiautomatic...
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
Hyvin mahdollista, että siellä rallattaa laturin ketjukin joka on lamelliketju. Itselläni vähän rallattelee mokoma lamelliketju FZR 1000...luulen et toi yzf 750 laturikin on lamelliketjulla.
En noista jammuista kauheesti tiijä mut on olemassa ainaki kawaan noita itse säädettäviä jousettomia kiristäjänsäätö settejä.Netistä löytyy kun en muista osotetta.![]()
Learn from your parents mistakes, use a condom!
1835
mulla Thundercatti kilistää kuumana - montakos ketjua siitä löytyy vai onko venttiilit kyseessä (25 tkm)?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
niin montakos ketjua kissasta löytyy ?
mistä löytyisi moottorin räjäytyskuva ?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..