10tkm
20tkm
30tkm
50tkm
70tkm
100tkm
150tkm
jopa enemmän...
Oon tässä pyörää hankkimassa enkä oikeen tiedä miten paljon pyörällä voi ajaa ennen ku rupee oleen remonttikunnossa. Tavotteena olis hommata semmonen kohtuullisen huoleton menopeli mut pakasta ei voi nostaa ku maksaa liikaa *
Riippuu varmaan paljon monestakin asiasta eikä yksilön kohdalla voi puhua ku todennäköisyyksistä, mut ehkä tällasella äänestyksellä saa jotain osviittaa. Esimerkiks ite aattelisin et autoilla yleisesti ajaa 200-250tkm enne ku mitään merkittävää joutuu tekeen.
Pärrän koko vaikuttaa varmaan ehkä eniten eli otetaan oletuspyöräksi n.600cm3 nelitahtimopo. Laittakaa kans mielipiteitä et miten koneen luonne vaikuttaa eli kierroskone varmasti kulahtaa ennen customin ompelukonetta. Jos vielä merkkiä ja mallia haluaa kommentoida niin erityisesti kaksi vaihtoehtoa kiinnostavat: kawasakin er-5 ja suzuki gsf 600 bandit. Kiitti vaan mielipiteistä jo etukäteen *![]()
Tuommonen Bandiitti varmaan on aika ikuinen peli... Vastasin siis tuonne viimeseen kohtaan. Sen kun muistaa että huolto on paras remontti niin kyllä pyörät kestää koviakin kilometrimääriä.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
En ole myyjänä, mutta tuossa olisi erinomainen yksilö (siis Bandit):
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=29884
Omasta mielestäni hyvää osviittaa antaa se että lisätään kuutiomäärään kaksi nollaa. Eli 600cc pyörä jolla ajettu 60tkm niin en menis ite ainakaan ostamaan. Vaikka ois kuinka hyvin huollettu yms.
Epävirallinen .ORG irckanava:
#moottoripyora @ IRCNet
Current:
Honda CBR1000RR -05
Ex:
Suzuki GSX1300R -05
Honda CBR600F -00
Suzuki GSR600 -06
Suzuki GSX-R1000 -02
Honda CBR600F -94
hmmm...joo kaipa huolto auttaa asiassa mutta eikö toi bandit kuitenkin ole jo jonkinmoinen kierrospeli vai olenko ihan hakoteillä. Olen kyllä muualtakin lukenut että se kestää "yhden ydinpommin" ja sellasta mut ihmettelen silti *(Yamaha1 @ Huhti. 07 2005,18:25) kirjoitti
. No hyvä jos kestää... *
![]()
Juu, siis onhan tuommonen kusiainen aika kiertävää sorttia mut toisaalta ei tuon pikkubanditin viriaste ole mikään äärimmäinen vielä jne. Esimerkkinä FZS 1000, saksalainen 100000km testi antoi ko. myllylle loistavat arvosanat noittenkin kilsojen jälkeen vielä. (kuluminen minimaalista jne) Ja ei ole Fazerinkaan viriaste ihan tapissaan. Toisaalta mitä vähemmän ajetun löydät, sen enemmän kerkeet itse pitää hyvää huolta pyörästäsi. Eihän edellisistä omistajista tosiaan aina tiedä miten ovat pitäneet, eikä ole takuita vaikka on huoltojen leimojakin vihkosessa. Kun tuntuu olevan kusetusta toi huollatuskin lähes poikkeuksetta...(viittaan tässä noihin TM yllätystesteihin jne.)
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Onhan siinä tietty moottorin kestossa eroa, jos kuutiotilavuutta on kaksinkertainen määrä tehojen pysyessä samoina...(Maxxi @ Huhti. 07 2005,18:53) kirjoitti
![]()
Ei enää mopoa allaGsx1400 lähti uuteen kotiin...
Osta kawa!
http://www.kolumbus.fi/motofoto/kawasaki/
(Maxxi @ Huhti. 07 2005,18:53) kirjoitti
![]()
eli esim vfr 750 on 75tkm:n jälkeen loppu vai? niillä vehkeillä suhataan yli 100 tkm helposti. sä taidat olla aika hyvin mopo myyjien kouluttama...
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Taitaa olla taas niitä klassisia kevätkinan aiheita tämäkin, eikä huutoäänestys välttämättä tee ketään hullua hurskaammaksi.
Eikä se kierrosmäärä ole välttämättä mikään tae pidemmästä kestoiästä tai päinvastoin. Kyllä ne pienet kustomitkin kosahtaa, toisinaan. On niissäkin liikkuvia massoja jotka kestää aikansa ja sitten kulahtavat.
Nuo luettelemasi kaksi mallia ovat kyllä tavallaan aika samanlaisia, eli yksilön kunto ja se miten sitä on pidetty ja sillä ajettu merkkaa enemmän kuin joku 'nollanlisäyskaava'. Niin ja osataan sitä rukata mittareita Suomessakin.
Tiedänpäs muutamankin tapauksen, jossa esim. kaksipyttyisellä mopotilla on takanaan jo yli 150 000 oikeaa kilsaa ja silti vaan jaksaa kulkea, vaikka noiden kaavojen mukaan sen olisi pitänyt 'loppua' jo ainakin kahdesti. Eri asia sitten esimerkiksi jonkun huolettomalla 'pampers-pojulla' olleen sporttipyörän kohdalla, viksu kaveri pitää pyörästään huolta, mutta reikäpäisen revittäjän jäljiltä edes vähät kilometrit eivät ole ongelmattoman ajokin tae.
Tosin onneksi nuo mainitsemasi Eeärrä ja pantiitti ovat harvemmin reikäpää-pampersien suosiossa.
Sitäpaitsi, jos haluat hajontaa noihin loppuunajettujen kaavoihin, riittää siihen useimmiten pelkkä näkövinkkelin vaihto.
Eli se oma mopo, varsinkin jos se on myytävänä, on tietysti huippuyksilö ja hienossa ajokunnossa samalla kun jonkun toisen samanlainen ostokandidaatti samoilla kilometreillä, hintapyynnöllä ja iällä on tietty aina 'loppuunajettu luuska' johon ei kannata edes koskea.
Eli mutut sikseen ja onnea vaan sen oman ajokin metsästykseen ja koeajoihin, toivottavasti se sopiva ja mieluinen löytyy pian.
Riippuu niin paljon pyörästä, entisistä omistajista, ja yksilöstä.
Joku voi toimia, ja samanikäinen samoilla kilometreillä ei välttämättä toimi. Vaikeeta se on etukäteen sanoa.
Oli tuossa www.sv650.org yks heppu joka on ajanut yli 106.000 mileä pyörällä, eikä ollut tehnyt muuta remppaa kun laturiin.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
tuo äänestys kuvaa hyvin nykypyörien oletettavaa luotettavuutta. *kovin on alhaisia km-määriä... *mitä tulee kilometreihin ,täysin mahdotonta sanoa kuinka paljon mikäkin kestää..riippuu kokonaan ajotavasta ja kuinka tarkasti huollettu. omistajien määrä voi kertoa sen onko ollut luotettava kumppani, vaiko onko pitänyt päästä eroon..mitä vähempi sen parempi
![]()
Taitaa pikemminkin kuvata asikkaiden vähäisiä odotuksia keston suhteen(Lewis @ Huhti. 07 2005,21:25) kirjoitti
Vähän samaa on ilmassa autokaupan puolellakin.
Porukka ostaa jossain mersuissa sitä mittarilukemaa, kun eivät osaa muuta käytetystä autosta katsoa.
Mulla on yhdessä Guzzissa nyt 91 tuhatta mittarissa. En vaan tiedä onko edes enää ensimmäisellä kierroksella...
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Mä oon nyt ostamassa 750 GSX:ää... Mittarissa siinä on about 75kilokm ja ainakin toiset silä varmasti pääsee vielä.. Kun muistaa huoltaa... Samanlaista kawasakia en olis ostanu... Enkä Yammua... *kauan eläköön Suska!!!!!*(Maxxi @ Huhti. 07 2005,18:53) kirjoitti
![]()
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
usein alkaa 50tkm olemaan jo paljon, mutta jos joku on oikein harrastanut ja hoivannut niin eihän siihen rajaa oleItseasiassahan moottorin voi tehdä käytännössä uudeksi vaikka miljoonan ajettuun, iskarit ym on kanssa korjattavia ja runko jos murtuu niin senkin saa kuntoon
1198+RG500
Taitaapi sit olla niin että ne koneet kestää mutta yli ~60tkm ajetuista on ennakkoluuloja tai jotain *. Voikohan tästä sitten vetää sellasen johtopäätöksen et kannattaa ostaa vähän ajettu (mitä nyt sitten ikinä tarkoittaakaan...vaikka 30tkm tai sinnepäin) niin on helpompi taas ite päästä eroon siitä joskus ja arvokin ehkä säilyy paremmin ja tietty todennäkösyys sen laukeamiseen on pienempi. Hmmm...enpä sit tiedä...tai sit ostaa paljon ajetun ja ajelee huolettomia kilometrejä ja myy samalla hinnalla kun siinä eivät lisäkilometrit enää erotu. Tiedä siitä sitten...teki niin tai näin niin... *
![]()
Voi kyynel, kisahti väärään kohtaan toi mun äänestystulos...
Riippuu kyllä hyvin paljon siitä kuinka pyörää käsittelee tai on käsitelty, kawalla tosin pääsee vähän enemmän..![]()
Isot 4-syl. jammut, ZZR:t, CBR 1000/600:t, ZR-7:t, Buimurit jne kestävät uskomattomia kilometrejä. Jopa yli 200t ajellaan ilman isompia remppoja.
Jos niitä huolletaan ja ajetaan järkevästi!
Tollasissa yli 5v peleissä alkaa näkyä käyttäjän/käyttäjien huolenpito ja ajotapa, joka taas tietysti vaikuttaa suoraan kestävyyteen.
Nokkaketjut, startit & laturit, putket, iskarit, ketjurataspaketit ja tietysti renkaat ovat niitä tavallisimmin vaihdettavia ja ei niin kovin kalliita hankintoja verrattuna koneremppaan.
"Tällä prätkällä on ollut vain yksi huolellinen omistaja!
..ne 10 muuta oli täysiä hulttioita..."
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Tiedän Tampesterissa yhden Super Ténérén, jolla on reippaasti yli 200tkm takana ja jotain vielä edessä. Pyörällä ajetaan kesät ja talvet ja paljon vielä kahden hengen ja ison tavaramäärän kuormalla. Joka kesä käyvät sillä jossain Etelä-Euroopassa.
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Mun vanha ZR-7 Motofocuksessa,ja oikeesti ajettu 25tkm.(JIMJAK @ Huhti. 08 2005,10:09) kirjoitti
Vm:kin sentään -99.Sitä kun katsoo,niin tyhmempikin
näkee ettei ole voitu enempää ajaa.Eli varmasti yks 100tkm
vielä edessä.Vaihdoin sen varttikatteiseen isoon Banditin,
kun alkoi tökkiin toi ilmavirta.Se siis ei ole enään mun,
eli en hyödy tästä infosta mitään!Joten mulle aivan sama,
vaikka makais siellä maailmantappiin![]()
"Parempi pyörä tallissa,kuin 10 kaupassa."
Tuota ööh... äänestyskysymys ja teksti poikkeaa vähän toisistaan.. Äänestyksessä kysytään pyörän elämän mittaa ja tekstissä puhutaan km-määrästä jolloin joutuu korjaamaan enemmänkin kuin vaihtamaan öljyt.
vastasin sitten tuon ekan isomman korjaus km-.määrän mukaan..
..kettu kuittaa
Kwasakit ja HD:eet on remonttikunnossa alle 10 000km:ä ajettuna![]()
jaa, mun HD:ssa on varmaan vikaa ku sillä on menty about 130tkm. vasta!hyvin sysää! eikä kawakaan huono ole, tuttavan möhköllä on ajettu vasta 220tkm.("R" Sujari @ Huhti. 09 2005,13:20) kirjoitti
toisaalta, mikä vaan merkki ja uus tai käytetty niin remppaan menee jos mä sellasen hankin! enkä liene ainoa ajatusteni kanssa!
perushuolto ei sit oo sama asia ku kone/laatikkoremontti!
Tyyli ennen tarkoitusta.
Satatuhatta kilsaa ei ole matka eikä mikään pyörälleMuistaa vaan huollon ja "hyvin pitämisen" merkityksen...