Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Olen aloitteleva moottoripyöräilija ja teen pientä huoltoa uudelle käytetylle pyörälleni (Yamaha XJ600N). Niin onko väliä laitanko yamahan merkkisuodattimen vai stormista ostetun tarvikesuodattimen?

Ehdin jo ostaa stormista, mutta en ole vielä vaihtanut ja tuli tuollainen mieleen kun surffailin netissä että kuulemma kannattaa käyttää merkkisuodattimia. Nyt arveluttaa, että pitäisiköhän se ostaa se merkkisuodatin..
    No ei todellakaan tarvii. Ne stormin suodattimet on ihan yhtähyviä kun orggiksetkin. Suodatin kiinni ja

Itse aina ostanu suodattimet stormista eikä mitään ongelmaa, voiko yleensä jossain suodattimissa olla mitään käytännön eroa? njoo mua ei kiinnosta mitkään virtausluvut paperilla sitten

DUCATI is just the Italian word for Harley.
    Kyllä se tarvikesuodatin ajaa usein ihan saman asian. Jos olet laiska vaihtamaan öljyjä (=pitkä vaihtoväli), niin silloin tietty suositellaan yleensä käyttämään alkuperäistä.
    Eli pistä vaan se stormin suodatin kii, öljyt sisään ja hetken ajan seuraat ettei vuoda, sitten eikun menoks. Tarkista jammun manuskasta suositeltu öljynvaihtoväli, äläkä ainakaan ylitä reilusti sitä.
    Lainaa (jarhaa @ Huhti. 07 2005,11:51) kirjoitti
    Niin onko väliä laitanko yamahan merkkisuodattimen vai stormista ostetun tarvikesuodattimen?
    Ei se Yamaha niitä suodattimia itse tee, vaan teettää jollain alihankkijalla. Parhaassa tapauksessa alkuperäinen ja tarvikesuodatin sama tuote eri logoilla varustettuna. Ei muutako kovaa ajoa vaan!!
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
    Kiitokset vastauksista Öljyjä sitten vain vaihtamaan ja uusi suodatin kiinni *
    Itse olen tykästynyt käyttämään Kawassa Hondan suodattimia, päälisin puolin ainakin laadukkaamman tuntuisia kuin hiflofiltrot tms. Eipä noista tiedä...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    No selvähän se on että ne HONDAN-suodattimet ovat laadukkaampia!!!!
    Johan se nimikin kertoo sen!
    Life is hard, then you die...
  8.  
    Jaa-a. Pistin aikoinaan Kawa Gpz500s:ään "halvan" suodattimen ja kahtena keväänä, tarvikesuodatin hajosi parinsadan kilsan ajon jälkeen öljynvaihdosta. Molemmilla kerroilla peltisuodattimen tiiviste petti ja heitti öljyt takakumille. Molemmilla kerroilla oli tuuria, että pysyin pystyssä. Syytä tiivisteen hajoamiseen en tiedä, mutta, ennen kuin joku kerkiää; asennusvirhe se ei ollut, eli tiivistepinnat olivat varmasti puhtaat.

Ensimmäisen kerran jälkeen pistin paikoilleen uuden *samanlaisen tarvikesuodattimen, joka sitten kesti koko kesän. Toisen suodatinhaaverin jälkeen siirryin alkuperäistarvikkeisiin. Tähän asti oon yrittänyt suosia alkuperäisiä suodattimia, jotka ovat ainakin Kawoissa suurin piirtein saman hintaisia. Tosin HiFloFiltron suodattimia oon myös käyttänyt...ilman ongelmia.

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004