Pitäisi hankkia perheeseen tuollainen pyörä. Selailin vanhoja viestejä, mutta kaipailisin vielä kokemuksia pyörästä.
Tyyppivikoja ilmeisesti keulan löysyys, mutta tuliko tehtaalta parannusta, jos tuli niin missä vuosimallissa? Huomaako/ onko vaikutusta normaali kaupunkiajossa?
Myös olen antanut itselleni kertoa, että voitelujärjestelmä olisi (ainakin vm. -99) heikko.? Onko myöhemmin parannettu, jos on niin miten erotan parannetun pyörän esim. liikkeessä?
Onko muita vikoja tai jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon ostaessa kys. pyörää?
Ainakin omassa -03 huomannut, että reikä mikä tyhjentää vedet tulpanhatun alta pois, on mennyt muutaman kerran tukkoon aiheuttaen vesikelissä käyntihäiriöitä. Muuta ei ihan heti tule mieleen eikä vanhemmista ole kokemusta.
SV 650 S -03 Loukkaantui 7.5-06, kuoli saamiinsa vammoihin 23.5-06
Z 750 S -06
itse olen pärjäillyt keulan kanssa, ei se nyt ihan niiiin pehmeä ole. onhan se tietysti kovemmassa menossa vähän vempula.
mulla on ´01 ollut uudesta asti, eikä mitään vikoja, muutamia OMINAISUUKSIA kylläkin![]()
-se vedenpoistoreikä todellakin tukkiutuu jaskasta -> paineilmalla putsaa silloin kun muistaa
-kytkinkoppa on tihkunut uudesta asti öljyä, takuisiin vaihdettiin kopan tiiviste, mut eipä auttanut enkä ole stressiä siitä ottanut. isot pojat ovat mulle kertoneet, että se on vaan miehekästäsiis todellakin tihkuu, ei edes merkkaile.
-nokkaketju rallattaa, samoin uudesta asti. välillä se rallattelu loppuu, kun kiristin napsahtaa seuraavaan pykälään. ei pitäisi olla vaarallista.
hauska pyörä hintaansa nähden, senpä vuoksi ei ole tarvinnut sitä vaihtaakaan. voiteluongelmista en ole kuullut, keuliessa varmaan voi ollakin, oliskohan siitä juttu lähtenyt etenemään?
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Taas opin jotain uutta. Enpä tiennyt että tässäkin pyörässä on jonkin sorttisia ongelmia nokkaketjun ja -kiristäjän kanssa.
Onkos muilla ollut ongelmia ketjun rallatuksen kanssa?
En tiedä onko kyse samasta "viasta", mutta hupparipojat ovat kertoneet että tuollaisen saa keulimalla rikki. Öljy ei kierrä ja kone leipoo kiinni. Pitää keulia vain alle 100 m siivuja(goofy @ Huhti. 06 2005,22:13) kirjoitti
![]()
juu itselläni on -00 mallin vessa, hyvin on toiminut eikä ole ollut paljoakaan valittamista. ainut mitä on ollut niin keula on liian löysä vakiona, mutta tilasin öhlinsin jouset keulaan ja samalla öljyt joita öhlinsin maahantuoja suositteli eli 10w, mutta keulasta tuli jotenkinn liian "kengurumainen" joten taitaa olla vähän jäykempien keulaöljyjen vaihto heti kun ottaa mopon ajoon. aattelin myös vaihtaa teräspunosletkut eteen.
ainut mikä on ehkä eniten vituttanut on että juuri tuo etumainen mäntä otti itseensä kerran pienen keulimis session jälkeen, ja rapsahti sitten 1000e lasku joten tolla mopolla en aijo enään ikinä keulia metriäkään. noo samalla myös paljastui kun kone oli levällään että edellinen omistaja oli hieman laittanut väärät laakarin liuskat alakertaan. ja koneen sisällä oli muutenkin jälkiä omista "huolloista". sellasia jälkiä mitkä ei voi syntyä muuta kuin että käytetään aivan vääriä työkaluja ja kone laitetaan ruuvipenkkiin kiinni ja rusikoidaan voimalla ja väärällä tavalla saadakseen jonkun osan irti. vituttaa kyllä hieman tuollainen meininki. *![]()
Paljonkos tuolla sun pyörällä oli ajettu kun ostit sen?
Onkos SV:n huolto-ohjelmassa joku iso huolto 30-40 tkm:ssä. Kuinka pitkä on venojen säätöväli?
24 tkm välein säädetään venat. Tosin itsellä ne vai tarkastettiin, säätämisen tarvetta ei ollut.(goofy @ Huhti. 09 2005,23:20) kirjoitti
Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
Ihmettelin vaan kun suurinosa tällä hetkellämyynnissä olevista pyöristä on ajettu n. 40 tkm. Kaikki haluaa eroon svensonistaan kun mittarissa on suurin piirtein tuo lukema.(suzukai @ Huhti. 10 2005,11:58) kirjoitti
Onkos 40 tkm. ajetussa SV:ssä jotain erityistä tarkastettavaa? Tietenkin tämä riippuu edellisten kuskien ajotyylistä, mutta sitä tietoa ei ostotilanteessa yleensä mainita.
Oletteko huomanneet jotain väsymisen merkkejä pyörässä kun alkaa tulemaan mittariin kilometrejä? Kaiken järjen mukaan tuolaisella pyörällä pitäisi mennä komeasti ainakin toiset 40 tkm.
ei mitään nokkaketjun rallatuksia tahi muutakaan vikaa.pyörä ollut mulla uudesta asti,vm-02 ja mittarissa noin 70tkm.ja meno jatkuu(goofy @ Huhti. 08 2005,18:05) kirjoitti
![]()
Tämä on vähän offtopic, mutta minulla on itselläni semmoinen kuva, että 40 *tkm on semmoinen maaginen raja, että pyörän hinta laskee sen jälkeen, ja sen katsotaan olevan paljon ajettu. Mielestäni 40 tkm ei todellakaan ole paljon kilometrejä tälle pyörälle, alakerta kun on tarkoitettu 750 kuutioiselle koneelle, niin sen pitäisi ainakin kestää.
Mutta ilmeisesti pyörän arvo laskee sen 40-50 tkm kohdalla niin paljon (tai ainakin näin uskotaan) että jengi myy omansa pois...voipi olla että olen ihan hakusessa...
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Mihinkäs tuo perustuu, että pikku-SV:n alakerta olisi "750-mitoituksella"? 750cc versiota kun koneesta ei ole.(GriZzLy @ Huhti. 11 2005,11:10) kirjoitti
Ei löyty vakiona, ei, mutta saa tilattua 800 cc pyttyjä siihen. Ja elä viitti kysyä mistä se alakertatieto tuli, en muista. Muista lukeneeni ja kuulleeni että ainakin vuosimalleissa -99 - -02 alakerta olisi mitoitettu 750 kuutioiselle, että kestäisi twinin tuottama vääntö![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
Mites VeSsaa kuristetaan kun pitäs saada 25kw? Ruiskupeli siis
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Katsoa tämä www sivuSV 650 Hompage UK
Suspension
As the SV is a budget *fun *bike , not a works racer, the front end unsurprisingly low cost *affair. So there where no adjustments on the soft front end until 2002, when a Pre-load adjuster appeared on the top.
Transmission
The gearbox was changed 2001 models – on previous bikes the method of manufacturing meant the dogs on second gear *could be a problem under hard use. This can be resolved by replacing it with the later 2001-onwards gear set. Also the detent spring is known to be weak and can cause *missed gears.
the 2002 model did have different version of stickers on the upper fairing text = SV650s new font type compared to the 1999 - 2001
Info
SV 650 99-01 = K1
SV 650 -02 * *= K2
SV 650 -03 * *= K3 Uusi Malli ja ruisku kone
SV 650 -04 * *= K4
SV 650 -05 * *= K5
JHS Racing löyty tuning ja mottori osat
JHS Racing
oma pyörä = 2002 SV650S, Akrapovic, BMC, Factory.....
hii, hei, osaako joku sanoa onkos 02-vuosimallissa myös tollainen vedenpoistoreikä?? mistä kohtaa se semmonen löytyy? (täytynee mennä tutkimaan mopoa kohta tonne pihalle sateeseen *(SeaWind @ Huhti. 07 2005,15:00) kirjoitti
)
törmäsin nimittäin juurikin tänään reissusta palatessa noihin sadekelin käyntihäiriöihin, ja meinasi hermot mennä, ku ihmettelin että mikä prrrrrrkle tälle ny tuli... tulpanjohto tuntu olevan kiinni, mutta mitään vedenpoistoreikiä en keksinyt tienposkessa neuvottomana kärvistellessä tutkailla...
onneksi mopo suostu välillä käymään ihan nätisti, niin että pääsin *melkein kotipihaan asti ilman ylimääräsiä loikkia, tökkimisiä ja pätkimisiä.... **
![]()
![]()
ÖÖ, ´02 on vielä vanhakoppanen? Siellä se on ihan tulpan juuressa, en itse asiassa muista tästä sohvalta mistä se vesi ulos tulee. Tulpanhattu pois ja reilusti paineilmaa suhauttelee sinne syvälle sylinterinkannen onkaloon niin pitäisi alkaa aukeamaan.
Lueskelin noi vanhemmat viestit, niin huomasin että valittelin kytkinkopan öljyvuotoa. Laitoin o-renkaan alimman kiinnitysruuvin juureen niin loppui vuoto. Reviirin merkkaus jää nyt kuskin harteille![]()
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Niinpä....ensimmäinen vesisade, farkut jalassa ja kotomatkalla (onneksi vaan n 1 km kotiin). Etummainen pytty rupesi pimenemään. Pääsin kotiin, otin etummaisen tulpanhatun irti....annoin olla pressun alla lämpimän moottorin kanssa 1/2 tuntia hattu kiinni ja taas pelittää. Täytyy vissiin mennä huoltoasemalle etsimään sitä paineilmaa.....sais ne paskat pois...
eli...kyllä se sadekeli vaikuttaa Sv hen....ainkin tähän -00 malliin
"kokemusta rikkaampi" :=)
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Laita etulokasuojaan jatkopalan, eli jatkat lokasuojan jollain.(Villevalle @ Huhti. 25 2007,17:16) kirjoitti
Itse leikkasin mustasta muovista palasen, ja laitoin kuumaliimalla kiinni. Ajoin sitten noin 200 kilsaa sateessa, eikä pätkinyt kertaakaan.
Ja saahan niitä palasia valmiinakin, jos haluaa tuhlata vähän rahaa...
02 mallion ja säästynytongelmilta. Ei käyntiongelmaa sateessa, ei merkkaa reviiriä... pakko kai koputta puuta![]()
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Kiitos grizzly vinkistä..
Et tu, Brute
itse kanssa manailin aikoinaan tuota sadekelin ongelmaa,ja mulla se ilmeni silloin ensimmäisen tulpanvaihtohuollon jälkeen(12000km).sitä ennen ei kertaakaan rykinyt vaikka ajettiin ihan mielettömässä sateessakin.kun sen hatun laittaa oikein paikalleen,niin ongelmia ei pitäisi tulla.itsellänikin oli "roiskeläppä"viritys,mutta eipä ole tarvinnut enää,kun vaihdoin liikettä missä huollatin ja näin takuuajan jälkeen itse tehtynäkin on toiminut.katsoo vain että se ovaalin muotoinen kumi tulpanhatussa on niin päin,että nuoli näyttää pakoaukon suuntaan,ja että se on hyvin paikallaan tulpanhatun varressa.sitten vain laittaa hatun paikalleen,ja malttaa painaa sen pohjaan asti,on tiukka sovitus.nyt on kilsoja tullut sen 12tkm:n huollon jälkeen 90tkm lisää ja ei ole tarvinnut kärvistellä pätkimisien kanssa![]()
Kokeillaan. Kiitos etukäteen
Et tu, Brute
Mun SV:ssä -00 löytyi viime viikon sateilla sellainen ongelma, että tankin huohotus /alipaine tms letku oli irronnut tinauksesta - tämä johti siihen että tankkiin pääsi hiipimään kosteutta ja lisäksi taisi vielä rajoittaa bensiinin kulkuakin.
Tehoa oli suunnilleen saman verran kuin piikissä ja välillä nyknyknyki.
-02 SV:llä ajeltu joku 10000km
Ongelmia ei oikeestaan ole ollut.
- Kytkinkopan tiivisteen tihkuminen korjaanut kun laitoin kopan pultin n alle pienen o-renkaan eli tihkunta oli pultin reiän kautta.
- Ns. fendewr extender hoiti ton sade ongelman, mitä en ole oikeestaan kokenut. Eilen toimi hyvin n. 200km vaihtelevassa sateessa.
- Vähän on modailuja tehty. V2 on kiva ja tehoa on tällaselle vanhemmallekkin sedälle ihan ok. Mutkateillä kevyt ja kiva ajaa.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Jepujee... En ole kerinnyt omallani ajelemaan kun vasta n.300km, mutta hyvältä tuntuu, ja kuulostaa... kaikenkaikkiaan helppo pyörä käsitellä.![]()
ZX12R -03
Onko kellään muulla menny jännitteensäädintä SV:stä. Ei kuulemma saa takakatteen sisällä tarpeeksi jäähdytystä. Melko arvokas palikka, niin en haluaisi hajoavan uudelleen...
Aussi foorumilla olivat niitä uudelleen sijoitelleet, mutta siellähän on lämmin sanan varsinaisessa merkityksessä ;)
SV downunder
Jep meni linkit hänekseen. Nyt on tuollakin oikee ;)
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Taisi Jussin linkit mennä hieman sekaisin ^_^
SV DownUnder
Tuossa korjailtuna.
Omassa SV:ssä aikoinaan takimmainen pata tipahteli pois pelistä käsittämättömistä syistä. Kaasareita irroiteltiin, aukaistiin, putsailtiin ja kurkisteltiin ja tulppia vaihdeltiin ilman sen suurempia ratkaisuja ongelmaan. Luultavasti oman laitteen kaasarissa asusti jokin peikko, muuten jos keulan löysyyden jättää pois niin SV oli oikein mainio mopedi.