Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Pyörätohtorilla, dynojet + filtteri etc...


    Dynokäppyrä
    Life is too short to drink cheap beer.
  2. #2
    Paljonkos toi lysti maksoi? jos vaikka käyttäis tota oma zeeeebraaa hönkäsemässä......

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  3. #3
    Mikähän tuon n.5800rpm montun aiheuttaa.. onkos siinä joku imuäänenvaimennussysteemi niinkuin veturissa.. tai muuta vastaavaa?

    edit: Äkkiä googlesta katottuna siinä on jossain flapper valve.. eikun modaamaan hop hop



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  4. #4
    Aikas kivat lukemat takaselta.
    Kyllä se siitä
  5. #5
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 06 2005,20:49) kirjoitti
    Mikähän tuon n.5800rpm montun aiheuttaa.. onkos siinä joku imuäänenvaimennussysteemi niinkuin veturissa.. tai muuta vastaavaa?
    Hmm voipi olla että Flappermod on paikallaan jos vifferissä sellainen härdelli on..
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  6. #6
    Lainaa (666F @ Huhti. 06 2005,20:32) kirjoitti
    Paljonkos toi lysti maksoi? jos vaikka käyttäis tota oma zeeeebraaa hönkäsemässä......
    Kyllä siihen se 500 palaa. Elämä on
    Life is too short to drink cheap beer.
  7. #7
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 06 2005,20:49) kirjoitti
    Mikähän tuon n.5800rpm montun aiheuttaa.. onkos siinä joku imuäänenvaimennussysteemi niinkuin veturissa.. tai muuta vastaavaa?

    edit: Äkkiä googlesta katottuna siinä on jossain flapper valve.. eikun modaamaan hop hop
    Vfr:ssä ei ole flapper valvea lähinnä tommonen löytyy busasta.
    Imutorvet löytyy. Pyörää ajettiin about 20 kertaa penkissä ja siihen tehtiin todella paljon töitä. Ei se monttu kaikista lähde pois. Pyörällä ei ole vielä ajettu liikenteessä, joten en tiedä miten tuo vaikuttaa tuskin mitenkään.

    Kiitokset Ruusilan Mikalle äijä teki hirveesti duunia
    Life is too short to drink cheap beer.
  8. #8
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,13:23) kirjoitti
    Vfr:ssä ei ole flapper valvea lähinnä tommonen löytyy busasta.
    Löytyy ainakin osasta viffereitä, veturista ja käsittääkseni muistakin hondista..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  9. #9
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 07 2005,13:28) kirjoitti
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,13:23) kirjoitti
    Vfr:ssä ei ole flapper valvea lähinnä tommonen löytyy busasta.
    Löytyy ainakin osasta viffereitä, veturista ja käsittääkseni muistakin hondista..
    Ei mun -96 mallisessa ainakaan ole eikä kaverin -92. MIssäköhän malleissa ?
    Life is too short to drink cheap beer.
  10. #10
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,13:17) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Huhti. 06 2005,20:32) kirjoitti
    Paljonkos toi lysti maksoi? jos vaikka käyttäis tota oma zeeeebraaa hönkäsemässä......
    Kyllä siihen se 500 palaa. Elämä on *
    500 egee Sillähän vaihtaa jo pyörää Tulikos siihen putki+suuttimet kaupanpäälle
    Suk dik!
  11. #11
    Mikä on Flapper? Suomennos?
  12. #12
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,13:32) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 07 2005,13:28) kirjoitti
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,13:23) kirjoitti
    Vfr:ssä ei ole flapper valvea lähinnä tommonen löytyy busasta.
    Löytyy ainakin osasta viffereitä, veturista ja käsittääkseni muistakin hondista..
    Ei mun -96 mallisessa ainakaan ole eikä kaverin -92. MIssäköhän malleissa ?
    Taitaa olla sit vaan uudempien mallien huolia..

    Jostain sitä montun aiheuttajaa kuitenkin kannattaa metsästää.. todella omituisen mallinen käppyrä. Onhan se hauska kun mopo tuntuu lähtevän tietyllä kierrosalueella julmetusti, mutta tasainen vääntökäyrä on aina tasainen.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  13. #13
    Lainaa (Jyri @ Huhti. 07 2005,13:39) kirjoitti
    Mikä on Flapper? Suomennos?
    Heilutin? Läpätin?

    Imuilmanotossa läppä, joka sulkeutuu, ja rajoittaa imuäänen tasoa ja ilman virtausta tietyllä kapealla kierrosalueella. Honda käyttää tuota lähinnä sen äänenvaimennuksen takia -> näkyy vääntökäyrässä.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  14. #14
    Lainaa (anttari @ Huhti. 07 2005,13:39) kirjoitti
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,13:17) kirjoitti
    Lainaa (666F @ Huhti. 06 2005,20:32) kirjoitti
    Paljonkos toi lysti maksoi? jos vaikka käyttäis tota oma zeeeebraaa hönkäsemässä......
    Kyllä siihen se 500 palaa. Elämä on
    500 egee Sillähän vaihtaa jo pyörää Tulikos siihen putki+suuttimet kaupanpäälle
    Dynojetin suutinsatsi + K&N filtteri + säätö ja penkitys.

    Dynojet about 127
    Filtteri 70

    Köyhälle on kaikki kallista
    Life is too short to drink cheap beer.
  15. #15
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 07 2005,13:49) kirjoitti
    Jostain sitä montun aiheuttajaa kuitenkin kannattaa metsästää.. todella omituisen mallinen käppyrä. Onhan se hauska kun mopo tuntuu lähtevän tietyllä kierrosalueella julmetusti, mutta tasainen vääntökäyrä on aina tasainen.
    Tasainen on tasainen. Ehkä sitä voisi kokeilla toisella sliparilla, putkistolla etc... Erilaisilla neuloilla ja vaikka millä mutta jos ei noinkin isolla työllä mitä siihen nyt tehtiin niin antaa olla. Rupee maksaan ihan vitusti lisää. Noh täytyy katsoa kun sillä ensin ajaa.
    Life is too short to drink cheap beer.
  16. #16
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,14:03) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 07 2005,13:49) kirjoitti
    Jostain sitä montun aiheuttajaa kuitenkin kannattaa metsästää.. todella omituisen mallinen käppyrä. Onhan se hauska kun mopo tuntuu lähtevän tietyllä kierrosalueella julmetusti, mutta tasainen vääntökäyrä on aina tasainen.
    Tasainen on tasainen. Ehkä sitä voisi kokeilla toisella sliparilla, putkistolla etc... Erilaisilla neuloilla ja vaikka millä mutta jos ei noinkin isolla työllä mitä siihen nyt tehtiin niin antaa olla. Rupee maksaan ihan vitusti lisää. Noh täytyy katsoa kun sillä ensin ajaa.
    Olis hyvä nähdä lambda käyrä niin tietäis mikä mättää.. Kyllä tuossa joku mättää, kun väännössä on noin paha kuoppa.. Minkäslainen lambda-anturi sillä oli?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #17
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 07 2005,14:12) kirjoitti
    Lainaa (artisti @ Huhti. 07 2005,14:03) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 07 2005,13:49) kirjoitti
    Jostain sitä montun aiheuttajaa kuitenkin kannattaa metsästää.. todella omituisen mallinen käppyrä. Onhan se hauska kun mopo tuntuu lähtevän tietyllä kierrosalueella julmetusti, mutta tasainen vääntökäyrä on aina tasainen.
    Tasainen on tasainen. Ehkä sitä voisi kokeilla toisella sliparilla, putkistolla etc... Erilaisilla neuloilla ja vaikka millä mutta jos ei noinkin isolla työllä mitä siihen nyt tehtiin niin antaa olla. Rupee maksaan ihan vitusti lisää. Noh täytyy katsoa kun sillä ensin ajaa.
    Olis hyvä nähdä lambda käyrä niin tietäis mikä mättää.. Kyllä tuossa joku mättää, kun väännössä on noin paha kuoppa.. Minkäslainen lambda-anturi sillä oli?
    Sliparin päässä putki jossa ko. anturi on siis anturi menee sliparin sisälle. Lambda käyrää mulla ei ole mutta saan sen kyllä. Pistän vaikka tänne kun saan sen.
    Life is too short to drink cheap beer.
  18. #18
    Ja puulaakihan oli



    Tässä
    Life is too short to drink cheap beer.
  19. #19
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 06 2005,20:49) kirjoitti
    Mikähän tuon n.5800rpm montun aiheuttaa.. onkos siinä joku imuäänenvaimennussysteemi niinkuin veturissa.. tai muuta vastaavaa?

    edit: Äkkiä googlesta katottuna siinä on jossain flapper valve.. eikun modaamaan hop hop
    Onko Firestormissa kanssa se lärpytin vai pelkästään SP:ssä
    Legalize
    No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
  20. #20
    Lainaa (RiNe @ Huhti. 07 2005,14:40) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 06 2005,20:49) kirjoitti
    Mikähän tuon n.5800rpm montun aiheuttaa.. onkos siinä joku imuäänenvaimennussysteemi niinkuin veturissa.. tai muuta vastaavaa?

    edit: Äkkiä googlesta katottuna siinä on jossain flapper valve.. eikun modaamaan hop hop
    Onko Firestormissa kanssa se lärpytin vai pelkästään SP:ssä
    Enpä löytänyt suoraa mainintaa mistään.. SP:ssä ja firebladeissa on ihan varmasti ainakin
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  21. #21
    Vertasin tossa omaa käppyrää, joka tuli pyörän mukana kun sen ostin. Samanlainen kuoppa suurinpiirtein samalla kohdalla löytyy,mutta vähän eri näköinen.. Pyörä on säädetty mr-powerissa, ja ainakin k&n löytyy, mut suuttimista ei ole mitään dokumenttia..tiedä sitten.. tehot 97.5hp, ja väännöt 76.5Nm.

    Ei ole ajossa ainakaan vielä päässyt häiritsemään. Tuntuu tosi tasasesti vetävän.. Saas nähdä kun rupeaa tottumaan koneeseen..
    FZ1-N
  22. #22
    Dynojetin Stage 1? Pitikö kovasti säädellä neuloja yms.?
  23. #23
    Hieman noita foorumeita lueskelin ja ainakin bladessa se imuäänen vaimennin venttiili hässäkkä (flapper) kuulemma vaikuttaa tuohon vääntöalueeseen

    Jossakin oli hyvät kuvitetut ohjeet miten tämä homma on helppo poistaa, taidanpa kokeilla sitä pikapuolin.

    Googleen vain hakusana Flappermod



    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  24. #24
    Ite tein kokeilumielessä tuon flapper valve modin bladeen, enkä ainakaan persiödynolla huomannu yhtään mitään. Voipi olla että imuäänet ois ollu pikkukierroksilla paremmat, mut en oo varma siitäkään. Paljon ne siellä jenkkipalstalla siitä joskus täpinöivät joten ehkä se on tosi kova juttu.
    Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
  25. #25
    Lainaa (Janos @ Huhti. 07 2005,18:11) kirjoitti
    Ite tein kokeilumielessä tuon flapper valve modin bladeen, enkä ainakaan persiödynolla huomannu yhtään mitään. Voipi olla että imuäänet ois ollu pikkukierroksilla paremmat, mut en oo varma siitäkään. Paljon ne siellä jenkkipalstalla siitä joskus täpinöivät joten ehkä se on tosi kova juttu.
    Se vaikuttaa ainoastaan hyvin kapealla kierrosalueella. Ite kyllä huomasin veturissa vaikutuksen, kun kiihdyttää vaikka 4000-8000rpm välillä. Ei mikään turbo, mut jotain kuitenkin

    "The flap closes at about 5500 rpm which reduces the intake duct about 65%. It opens back up about 6700 rpm."
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  26.  
  27. #26
    Pitänee jutella jossain vaiheessa sen Ruusilan Mikan kanssa penkitysaikataulusta, jos kerran on miehellä jo kokeumsta VFR:n säädöstä. K&N löytyy minullakin ja luulisin että suuttimet löytyy kans. Putkena Laserin Pro D'or. Venttiilien säädön jälkeen lienee syytä säätää kaasaritkin ja vaikka penkittääkin. Onneksi venttiilihommassa itse tehden säästää niitä penkityskuluja.

    Minulla on kevään huoltoprojekti vielä täysin vaiheessa. Tällä hetkellä on koneen molemmat kyljet auki ja kytkinkopan sekä magneton kansi metallikuulapuhallettuna odottamassa pohjamaalausta. Venttiilikopat on aukaistu myös, ja etusylinterien imuventtiilien välykset olen mitannut olevan "alle 0.10 mm" ja pakopuolella tasan 0.20. Taaimmaiset sylinterit ovat venttiilien kohdilta ihan alarajoilla. Uusi tarkempi SKF:n rakotulkki on käsissä huomenna, ja ensi viikolla on uusi mittaus ja sen jälkeen nokkien irrotus, nostimet veks ja shimmien irrotus, mittaus mikrometrillä ja uusien shimmilevyjen osto ja vaihto. Toivottavasti ei putoa kampikammioon... Kytkinlevyt ja jousetkin on tilattu. Vaihdetaan kun keritään. Ja kun suvaitsevat saapua liikkeeseen.

    Renkaat odottavat tasapainotusta Lahden Vianorilla (heillä onnistuu koneellinen tasapainotus myös toispuolisesti kiinnitetylle takavanteelle). Kumit tilasin reifenilta syksyllä.

    Pitää laittaa jossain vaiheessa taas kuvia VFR-kuvasarjaan. Sitä ei olekaan päivitetty vuoteen! Täytyy muuten todeta, että mopo on aika karun näköinen ilmestys riisuttuna ja likaisena .

    Muuten, UUDEN auton osto vie onneksi pahimmat ajokipinät keväältä. Ainakin siihen asti kun pölyt laskeutuvat sekä hiekan että siitteen osalta.



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -