Pyörätohtorilla, dynojet + filtteri etc...
Dynokäppyrä
Life is too short to drink cheap beer.
Paljonkos toi lysti maksoi? jos vaikka käyttäis tota oma zeeeebraaa hönkäsemässä......
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Mikähän tuon n.5800rpm montun aiheuttaa.. onkos siinä joku imuäänenvaimennussysteemi niinkuin veturissa.. tai muuta vastaavaa?
edit: Äkkiä googlesta katottuna siinä on jossain flapper valve.. eikun modaamaan hop hop
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Hmm voipi olla että Flappermod on paikallaan jos vifferissä sellainen härdelli on..(Earthend @ Huhti. 06 2005,20:49) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kyllä siihen se 500 palaa. Elämä on(666F @ Huhti. 06 2005,20:32) kirjoitti
![]()
Life is too short to drink cheap beer.
Vfr:ssä ei ole flapper valvea lähinnä tommonen löytyy busasta.(Earthend @ Huhti. 06 2005,20:49) kirjoitti
Imutorvet löytyy. Pyörää ajettiin about 20 kertaa penkissä ja siihen tehtiin todella paljon töitä. Ei se monttu kaikista lähde pois. Pyörällä ei ole vielä ajettu liikenteessä, joten en tiedä miten tuo vaikuttaa tuskin mitenkään.
Kiitokset Ruusilan Mikalle äijä teki hirveesti duunia![]()
![]()
Life is too short to drink cheap beer.
Löytyy ainakin osasta viffereitä, veturista ja käsittääkseni muistakin hondista..(artisti @ Huhti. 07 2005,13:23) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Ei mun -96 mallisessa ainakaan ole eikä kaverin -92. MIssäköhän malleissa ?(Earthend @ Huhti. 07 2005,13:28) kirjoitti
Life is too short to drink cheap beer.
500 egee(artisti @ Huhti. 07 2005,13:17) kirjoitti
Sillähän vaihtaa jo pyörää
Tulikos siihen putki+suuttimet kaupanpäälle
![]()
Suk dik!
Taitaa olla sit vaan uudempien mallien huolia..(artisti @ Huhti. 07 2005,13:32) kirjoitti
Jostain sitä montun aiheuttajaa kuitenkin kannattaa metsästää.. todella omituisen mallinen käppyrä. Onhan se hauska kun mopo tuntuu lähtevän tietyllä kierrosalueella julmetusti, mutta tasainen vääntökäyrä on aina tasainen.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Heilutin? Läpätin?(Jyri @ Huhti. 07 2005,13:39) kirjoitti
Imuilmanotossa läppä, joka sulkeutuu, ja rajoittaa imuäänen tasoa ja ilman virtausta tietyllä kapealla kierrosalueella. Honda käyttää tuota lähinnä sen äänenvaimennuksen takia -> näkyy vääntökäyrässä.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Dynojetin suutinsatsi + K&N filtteri + säätö ja penkitys.(anttari @ Huhti. 07 2005,13:39) kirjoitti
Dynojet about 127
Filtteri 70
Köyhälle on kaikki kallista![]()
![]()
Life is too short to drink cheap beer.
Tasainen on tasainen. Ehkä sitä voisi kokeilla toisella sliparilla, putkistolla etc... Erilaisilla neuloilla ja vaikka millä mutta jos ei noinkin isolla työllä mitä siihen nyt tehtiin niin antaa olla. Rupee maksaan ihan vitusti lisää. Noh täytyy katsoa kun sillä ensin ajaa.(Earthend @ Huhti. 07 2005,13:49) kirjoitti
![]()
Life is too short to drink cheap beer.
Olis hyvä nähdä lambda käyrä niin tietäis mikä mättää.. Kyllä tuossa joku mättää, kun väännössä on noin paha kuoppa.. Minkäslainen lambda-anturi sillä oli?(artisti @ Huhti. 07 2005,14:03) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sliparin päässä putki jossa ko. anturi on siis anturi menee sliparin sisälle. Lambda käyrää mulla ei ole mutta saan sen kyllä. Pistän vaikka tänne kun saan sen.(Tylyttäjä @ Huhti. 07 2005,14:12) kirjoitti
Life is too short to drink cheap beer.
Ja puulaakihan oli
Tässä
Life is too short to drink cheap beer.
Onko Firestormissa kanssa se lärpytin vai pelkästään SP:ssä(Earthend @ Huhti. 06 2005,20:49) kirjoitti
Legalize
No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
Enpä löytänyt suoraa mainintaa mistään.. SP:ssä ja firebladeissa on ihan varmasti ainakin(RiNe @ Huhti. 07 2005,14:40) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Vertasin tossa omaa käppyrää, joka tuli pyörän mukana kun sen ostin. Samanlainen kuoppa suurinpiirtein samalla kohdalla löytyy,mutta vähän eri näköinen.. Pyörä on säädetty mr-powerissa, ja ainakin k&n löytyy, mut suuttimista ei ole mitään dokumenttia..tiedä sitten.. tehot 97.5hp, ja väännöt 76.5Nm.
Ei ole ajossa ainakaan vielä päässyt häiritsemään. Tuntuu tosi tasasesti vetävän.. Saas nähdä kun rupeaa tottumaan koneeseen..![]()
FZ1-N
Dynojetin Stage 1? Pitikö kovasti säädellä neuloja yms.?
Hieman noita foorumeita lueskelin ja ainakin bladessa se imuäänen vaimennin venttiili hässäkkä (flapper) kuulemma vaikuttaa tuohon vääntöalueeseen
Jossakin oli hyvät kuvitetut ohjeet miten tämä homma on helppo poistaa, taidanpa kokeilla sitä pikapuolin.
Googleen vain hakusana Flappermod
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Ite tein kokeilumielessä tuon flapper valve modin bladeen, enkä ainakaan persiödynolla huomannu yhtään mitään. Voipi olla että imuäänet ois ollu pikkukierroksilla paremmat, mut en oo varma siitäkään. Paljon ne siellä jenkkipalstalla siitä joskus täpinöivät joten ehkä se on tosi kova juttu.
Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
Se vaikuttaa ainoastaan hyvin kapealla kierrosalueella. Ite kyllä huomasin veturissa vaikutuksen, kun kiihdyttää vaikka 4000-8000rpm välillä. Ei mikään turbo, mut jotain kuitenkin(Janos @ Huhti. 07 2005,18:11) kirjoitti
"The flap closes at about 5500 rpm which reduces the intake duct about 65%. It opens back up about 6700 rpm."
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Pitänee jutella jossain vaiheessa sen Ruusilan Mikan kanssa penkitysaikataulusta, jos kerran on miehellä jo kokeumsta VFR:n säädöstä. K&N löytyy minullakin ja luulisin että suuttimet löytyy kans. Putkena Laserin Pro D'or. Venttiilien säädön jälkeen lienee syytä säätää kaasaritkin ja vaikka penkittääkin. Onneksi venttiilihommassa itse tehden säästää niitä penkityskuluja.
Minulla on kevään huoltoprojekti vielä täysin vaiheessa. Tällä hetkellä on koneen molemmat kyljet auki ja kytkinkopan sekä magneton kansi metallikuulapuhallettuna odottamassa pohjamaalausta. Venttiilikopat on aukaistu myös, ja etusylinterien imuventtiilien välykset olen mitannut olevan "alle 0.10 mm" ja pakopuolella tasan 0.20. Taaimmaiset sylinterit ovat venttiilien kohdilta ihan alarajoilla. Uusi tarkempi SKF:n rakotulkki on käsissä huomenna, ja ensi viikolla on uusi mittaus ja sen jälkeen nokkien irrotus, nostimet veks ja shimmien irrotus, mittaus mikrometrillä ja uusien shimmilevyjen osto ja vaihto. Toivottavasti ei putoa kampikammioon... Kytkinlevyt ja jousetkin on tilattu. Vaihdetaan kun keritään. Ja kun suvaitsevat saapua liikkeeseen.
Renkaat odottavat tasapainotusta Lahden Vianorilla (heillä onnistuu koneellinen tasapainotus myös toispuolisesti kiinnitetylle takavanteelle). Kumit tilasin reifenilta syksyllä.
Pitää laittaa jossain vaiheessa taas kuvia VFR-kuvasarjaan. Sitä ei olekaan päivitetty vuoteen! Täytyy muuten todeta, että mopo on aika karun näköinen ilmestys riisuttuna ja likaisena.
Muuten, UUDEN auton osto vie onneksi pahimmat ajokipinät keväältä. Ainakin siihen asti kun pölyt laskeutuvat sekä hiekan että siitteen osalta.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -