Eiköhän tuohon samat säännöt päde
Ois pian eessä itelläki+etu pumput ja runko ja...ja....
Samat talkoot edessäpäin. Pariviikkoa vielä pyörä liikenteessä ja sitten lähtee vanteet pajalle kiillotukseen. Itsellä oli myös tarkoitus etupamput kiillottaa mutta taitaa jäädä kun joutuu tasottelu hiomaan pintaa niin paljon.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Jep samallainpa tuo takahaarukan kiillotuski onnistu,tuossa 10h
tulos.Ehkä pientä kiillotusta vielä ja sit kohteen vaihto.
Edit niin ja ei tartte nitromorsea
Nonnii takavanne kiilloteettu ja Nitromoriksella maalit otettu pois.
400- 800- 1200 hinkattu sorvaus jäljet tasaisiksi ja kiillotettu rättilaikalla.
Nyt tiedä miltä tuntuu kun kun sormissa ei ole enään mistä ottaa sormenjälkiä kun sormenpäät on kulunut tasaiseksi. Eipä ennen ole veri tihkunut nahan läpi sormenpäistä. Jännetuppi tulehdus ei voi tulla onneksi kun ranteet on jo leikattu tulehduksien estämiseksi.
Enään etunen jäljellä, ensi kerralla hanskat kädessä![]()
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Sain juuri tänään oman takavanteen reunat kiillotettua.
Maalit poistin Body 700 paint remover aineella ja sillä tuntuu lähtevän maali paremmin, kuin Nitromorsella.
Kuva vanteesta maalinpoiston jälkeen.
Maalinpoiston jälkeen aloitin hionnan 600 karkeudella ja sitten siirryin suoraan 1200:seen.
Sen jälkeen porakoneeseen rättilaikka kiinni ja laikkaan hionta pastea.
Käytin rättilaikassa kahta erilaista pastea, toinen oli esikiillotukseen ja toinen oli viimeistelyyn.
Lopuksi vahasin reunat alumiinille tarkoitettua vahalla (Alu-Magic).
Tuollaiset niistä vanteen reunoista tuli:
Kuva 1, kuva 2, kuva 3, kuva 4.
Noita kiillotus tapoja on varmasti monia, mutta noin minä sen tein.
Hiottaessa meni puhki kahdet ohuet nahkahanskat, mutta sormista ei nahka kulunut puhki.
Edit: hanskat.
Ahdettu 1216
Mikäli takahaarukka on eloksoitu, niin sen eloksoinnin poistoon on hyvä käyttää kodinputki miestä.(separi @ Loka. 17 2006,17:24) kirjoitti
Eli ottaa haarukkan irti pyörästä ja laittaa sen isoon saaviin. Sitten laittaa sinne lämmintä vettä, sekä pullollinen kodin putkimiestä sekaan, niin johan alkaa toimia.
Mikäli ei meinaa ottaa sitä haarukkaa irti, niin kannattaa kokeilla uittaa rättejä siinä seoksessa ja laittaa ne rätit haarukkaan.
Itse poistin tuolla konstilla alumiinistä eloksoinnit ja ihan kuin olisi laittanut poretabletin sinne astian pohjalle, kun kuplii ihan samalla tavalla.
Ei taida nuo maalinpoistoaineet tehota lainkaan siihen eloksointiin.
Ahdettu 1216
Ei missään nimessä saa sorvata...(Stupido @ Huhti. 06 2005,16:31) kirjoitti
F = dp / dt
siis tarkoittaa että laittaa sorviin kiinni vanteen, ja sitten hiomapaperilla poistaa maalin.(wizard11 @ Tammi. 20 2007,23:45) kirjoitti
Honda cbr 929 rr -01
Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
Suzuki sv 1000 -03
Suzuki gsx-r 1000 -03
Suzuki gsx-r 1000 -01 turbo
Yamaha yzf-R1 -99 turbo
Yamaha yzf-R6R -06
Yamaha yzf 750sp -94
Yamaha yzf 750r -95
Cagiva Mito -96
Aprilia af-1 futura -91
Vanhaa aihetta hieman nostaakseni...(Foto @ Touko. 06 2005,20:23) kirjoitti
tuolta löytyy kiillotukseen tarvittavat välineet ja vahat
www.laikat.com
Nyt on kausi loppu ja nyt kerään motivaatiota VFR:n vanteiden reunan kiilloitukseen.
Kun ei ole isoa sorvia niin pitää kehitellä jokin vanteen pyörittäjä ensin.
vanteiden reunojen kiillotus on todella retroa. niin 2003 vuodelta ettei pahemmasta väliä. älkää nyt enää niitä hinkatko.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Entä sitten?(jaket @ Marras. 09 2007,21:42) kirjoitti
Pyörä on 2001.
Ei jaksakoko talvea...
Vanteiden reunoja on kiilloitettu jo 1960 luvulla eikä vasta 2003. Samoin nämä punaiset raidat vanteen reunoissa johtavat juurensa samalle 1960 luvulle kun punaraitarenkaat piti olla muskeliautossa.
Molemmat ovat siis MUSEOAJONEUVOista tuttuja, mutta näyttävät vielä nykyäänkin hyviltä oikein käytettyinä.
Mustaksi maalatut vanteet sopii laiskalle motoristille joka ei jaksa mopoaan pestä. Jarrupöly lähtee kevyesti pyyhkimällä kiiltävästä vanteesta joka ajokerran jälkeen.
Itse olen vähän ajatellut pyörän tiettyjen osien hiomista, enkä ole aivan varma että ovatko terästä vai alumiinia. Onko tuolla hirvittävästi muuta väliä kuin että se alumiini ei ainakaan ruostu?
Ja sitten noista vahoista: Jossain sanotaan että vaha pitäisi vetää joka viikko uudestaan, jossain että puolen vuoden välein. Onko sitten erilaisia vahoja, jossain puhutaan kovavahoista ja tälläisistä.
Osaisiko joku vähän selventää?
Tyhmä kysymys mutta menköön. Pitääkö riisua kumet vanteilta maalinpoistoa varten? Mulla kun ei ole renkaanvaihtovehkeitä, eikä suhteita rengasfirmoihin, eikä viitsisi syytää kymppejä rengastöihin. Eli kuinka käy renkaille, kun niihin kuitenkin tulee sudittua nitromorsea vannetta työstäessä?
- no mopo -
Ei varmaankaan tee hyvää kummeille, on meinaa aikas jytkyä ainetta. Ite mietin viimme talvena samaa kysymystä. Mut päädyinkin sitten hiomaan maalin pois vannekehistä. Renkaan otin irti ja laitoin sorvin pakkaan pyörimään. sitten vaan hiekkapaperia hienontamalla eteen päin(iiöö @ Maalis. 24 2009,13:45) kirjoitti
![]()
suzuki rf 600r -96
http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895
Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
Nitromors ei ainakaan noille omille kumeille ole saanut mitään aikaan. Eikä ole edes mitään avaruuskumia, tavalliset renkaat.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Mikä se on nykyään niin tujua ainetta, että lakka lähtee vanteista vittuilematta. Vai onko semmosta enään saatavilla kaupoista? Nitromorssia kuulemma käyttävät nykyään astioiden tiskaamiseen, jos ei fairy tehoa. Pitäs alakaa Hondasta kiillottelemaan kevään aikana vanteita![]()
Joo on tuskasta homma nyky Nitromorsilla. Soodalla puhaltamalla sai hyvän pohjan Z1000n vanteisiin. Aika seppä olet jos iltaan hiot peilille![]()