nyt olisi vähän info tarpeen,ken sen hallitsee.vaimolle olisi pyörän laitto ja oon katellu parhaana vehkeenä monsteria(600) vaihtoehtoja olisi vuosimallihaarukassa-98-03.kun on pikkaisen tämä ducatien maailma tuntematonta niin voisko joku ystävällisesti suomentaa mitä se pitää sisällään.kun on:600monster/600monsterdark 620monster/620monsterdark/620Smonster
600 on kaasutinmoottori, 620 on ruiskulla ja esiteltiin joskus 02 (joku korjatkoon jos olen väärässä).(FLSTC @ Huhti. 05 2005,11:41) kirjoitti
varustelutaso menee paremmuusjärjestyksessä jokseenkin näin:
- dark (karvalakki)
- monster ilman lisämerkintöjä (perusmalli)
- S (varustelluin malli, hiilikuitua, jotain ekstraa, mm. parempaa takahaarukkaa yms)
Kuulemma 620 moottori on erinomainen. En tiedä siitä, sillä olen ajanut vain 600-mallilla. Kytkin on naiselle tolkuttoman raskas ja säädettäviä kahvoja ei ole, eli ainakin kannattaa harkita tarvikekytkinsylinterin vaihtoa ja säädettävien kahvojen asentamista.
Matala, tyylikäs ja hauska ajaa, siinä Monster lyhyesti. Siinä se, maavara tuskin riittää vauhdikkaaseen kurvailuun radalla, mutta se ei ehkä vaikuta tässä tapauksessa.
Onnea sopivan etsintään!![]()
kiitos tiedoista ja vielä pikkujatko kysymys:eli mistä vuodesta noita 600 monstereita on tehty?(FLSTC @ Huhti. 05 2005,11:41) kirjoitti
että vois vähän haarukoida alkupään vuosimallit pois "lastentautien" vuoksi.....vai onko niitä....
Onhan niitä vaikka kuinka vanhoja, muistaakseni Monster 600 tuli vuonna 1995. Laite on hyvin yksinkertainen, ja lastentauteja ei tietääkseni ole. Ominaisuuksia toisaalta on, ja ehkä hieman omituisuuksia myös. Ducatit ovat hieman erilaisia.
Ensimmäisellä EAK:lla oli kytkinkäsi ihan rampana muutaman tunnin hidasajoharjoitusten jälkeen - sittemmin olen tottunut. Lisäksi talviaikaan netissä surffaillessani ja lueskellessani olen puristellut kädessä KTM:n oranssista powerballia. Mukava stressilelu ja tulokset tuntuu aika pian!(Jyri @ Huhti. 05 2005,11:49) kirjoitti
Itselläni ollut 02 dark kaasaripeli uudesta saakka. Ei mitään ongelmia.
S-mallissa taitaa olla se pieni etukate, takanaistuvan suoja, tuplalevyt(ainakin uudemmissa edessä), hiilikuitua ei 620 ainakaa tietääkseni järin paljon ole.
Mikäli päädytte mamman kanssa monsteriin ja jos on tarvetta perälaukulle, niin multa löytyy tarpeettomana.![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Oliko niin,että 620:n kytkimessä on järjestelmä, joka keventää kahvan liikettä pienillä kierroksilla? Joku hieno japanilaiselta kalskahtava lyhennekin siitä on jossain näkynyt.
Muita 600 ja 620 eroja vielä: 600 5 vihdetta, 620 6.
Ducati 900 SS
Tuo 6 vaihdetta tuli vasta v.2004. DP:n kitillä saa vanhempiin pikkulohkoihin nuo 6 vaihdetta, hinta ??(aksu @ Huhti. 05 2005,16:56) kirjoitti
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Hieman taustoja selvittäneenä: Monster 600:sta on tehty vuodesta 1993 ja viimeinen vuosimalli oli 2001, nämä kaikki siis kaasutinkoneita. Vuonna 2002 tuli Monster 620 ruiskulla. 2004 mallissa on kevennetty kytkin (naisia ajatellen) Adlerin APTC, joka kiihdyttäessä puristaa kytkinpakkaa kiinni ja moottorijarrutuksella sekä tyhjäkäynnillä keventää sitä. Kytkin on todella miellyttävän kevyt käyttää (oma kokemus). Tuo 6-lovinen vaihteisto tuli tosiaan vuosimalliin 2004. Vääntöä kyllä riittää viisivaihteisellakin ajella. 620S-malli olivat vuosina 2002 ja 2003. S:ssä on tavalliseen erona pieni etukate, alumiininen takahaarukka, hiilikuituiset sivukopat (satulan alla) hiilikuituiset äänenvaimentimien suojat ja säädettävä takapään korkeus. S:n maavara on tehtaan säädöissä hieman korkeampi, kuten myös istumakorkeus (S= 795 mm ja tavallinen= 770 mm). Noissa 600:ssa on kuulemma ollut hieman ongelmana takasylinterin sytytystulpan pimeneminen täällä pohjolan olosuhteissa, kun taas 620:ssa ei sellaista ole esiintynyt. Ainakin 620 on mukava ajella vaikka ei huimia tehoja tarjoakaan, vääntöä kylläkin ihan kivasti. Kaiken kaikkiaan sopiva "söpöläinen" naisen käteen.
620 Darkisssa on vielä SD ja DD mallit. SD:ssä (single disc tjsp.) on yksi jarrulevy edessä ja 5 vaihdetta kun taas DD:ssä (dual disc tjsp.) on tuplalevyt edessä ja 6 vaihdetta.
Itse ajelen tollasella SD:llä ihan tyytyväisenä. Ainoa miinus on että mopo sais olla pikkasen isompi mitoiltaan (meikäläinen on jotain 176,57832 cm pitkä). No pysyypähän ainakin pystyssä kun yltää jalat kunnolla maahan.
Näin on. Vaihdelaatikon lisäksi on huomioitava, että 2004-mallin 620 Dark SD:ssä ei ole kevennettyä kytkintä, mutta DD:ssä sellainen on.(freq @ Huhti. 08 2005,11:09) kirjoitti
No niin....nyt on sitten mammalle hankittu monsteriviikon verran se on totutellu tuolla tallissa olemaan härräkän kaverina.Eipä tuo mamma ole vielä päässy paljon sillä kokeilemaan kun on itellä pitäny sillä kurvailla....ja täytyy kyllä sanoa 15 vuoden ajan noilla ameriikan vehkeillä pöristelyn jälkeen,niin on aivan s....tanan lysti peli ajaa *
nyt kun saa mamma vielä sillä ajokokemusta niin pistän sen härrän puikkoihin ja paukuttelen itte ducatilla
![]()
Tarvitteko takalaukkua?, sais sopuhintaan(FLSTC @ Huhti. 18 2005,21:05) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Millainen laukku ja millainen on sopuhinta?(Jake82 @ Huhti. 18 2005,21:24) kirjoitti
Voi vastata vaikka mailiini..
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyyn pääsee.