Eli vaimoke valittaa ilta ajeluilla että peppu jäätyy, niin mietin tässä että olisiko mahdollista asentaa näitä kahvanlämmitinelemnttenttejä penkkiin, vaikka suoraan siihen pinta kankaan alle. Kangas (tai mikä keinonahka onkaan) on niitattu penkin alapuolelta kiinni. Mikäli revin niitit irti, niin saanko sitä päällikangasta enää siististi takaisin? Sitten johto ja joku liitin, niin saisi penkin vielä pois paikaltaan niinkuin pitääkin. Kestävätkö ne vastuskalvot taipumista? Eivät kuitenkaan varmaan ihan suorassa pysyisi. Entä veden kesto? Voisi laittaa useamman elementin ja säätää tehoa sitten kytkemällä niitä sarjaan ja rinnan. Onko kukaan tehnyt tai edes miettinyt asiaa?
Eikö niitä ole joitakin asennussarjoja tätä tarkotusta varten valmiina? Kävi meinaa kahvan- ja penkinlämmittimet mieles viimeviikonloppuna ittellänikin.(laapotti @ Huhti. 05 2005,01:08) kirjoitti
Busa -03
Ei kai tuo selviä kuin kokeilemalla. Auto puolella on muuten pehmeitä kankaan sisässä olevia vastuksia jotka voi kestää paremmin ja onhan ne alkujaankin tehty istumista varten. Jos ei muuta niin jostain romiksesta katsomaan sopivaa vastusta.
Sähköt kun sitten laitat niin laita katkaisin, sulake ja rele ettei tapahdu suuria haavereita jos sattuu vastus meneen oikosulkuun niinkuin niillä joskus on taipumus mennä.
Toinen vaihtoehtohan penkin sisään laitettavalle vastukselle on laittaa se emännän housuihin. Siellä se voi periaatteessa olla ihan irtonaisena vuoren ja housun välissä, helppo asentaa ja ottaa pois.Eikä tarvitse paljoa tehoakaan veikkaisin.
MP-messuilla myytiin valmiita lämmitettäviä vaatteita, oli hanskaa, pipoa, sauvaa ja pöksyä - ihan kaikkea. Käyppäs Storm-Motorissa katsomassa. Voisi olla paljon edullisempaa lämmittää sitä pikku peppua suoraan kuin kaikkien gorepukujen ja muiden kerrosten läpi. Menee siinä varmaan älyttömästi tehoa hukkaan kun lämpöä eristävien vaatteiden läpi yrittää hehkuttaa.![]()
Mulla olisi kaapissa muutama kappale jäljellä tollasia kertakäyttöisiä "lämpölappuja" (tollasia hmm...hieman kuin laastareita, jotka pysyy lämpöisinä lähes vuorokauden). Alkuperä on Aasia, joissa näitä käytetään laskettelussa kenkiin, hanskoihin, selkään jne...toimii. Niin ja onhan niitä uudelleen aktivoitaviakin saatavissa hyvinvarustetuissa kaupoissa.
Takavuisina laitatin yhden pyöräni satulaan auton istuinlämmitinelementit uudelleenverhoilun yhteydessä. Varusteena ihan kiva kun Norjankin ylängöillä meni pakkasen puolelle juhannuksen alla ajellessa.
Asennus näkymätön ja on käytössä aina tarvittaessa. Voi joidenkin mielestä kuulostaa naurettavalta mutta mitäpä sitä ei oman mukavuutensa ja perhesovun vuoksi tekisi.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Monissa uusissa pyörissä on tämäkin asia hoidossa ja matkustajan penkin alle on laitettu lämmityselementit (ks. kuva)(laapotti @ Huhti. 05 2005,01:08) kirjoitti
Kokemuksesta voin sanoa, että enää ei peppu jäädy. Jotain muuta kritiikin aihetta saattaa tosin tulla.![]()
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa ja niin eespäin.(demsey @ Huhti. 05 2005,08:50) kirjoitti
Suosittelen ihan katu-uskottavuuden vuoksi näinäkin huhtikuun iltoina lähtemään kioskin kiertoon juuri lyhyissä kalsareissa ja farkuissa. Ja kyllä sitä nyt naapurikaupunginkin kiskalla kova jätkä käy pikkukissoille näyttämässä menemisen mallia samoissa varusteissa. Muutaman ilta-ajelun jälkeen kannattaa nurkan takana käydessä pannakin perse seinää vasten ettei kustessa kävele koko ajan taaksepäin, kun pilin päässä kirveltää.
Itse harrastan moottoripyöräilyä talvellakin. Kirvelyn välttämiseksi ompelin fleeseen ja verkkareihin ensin vanhan Saabin penkinlämmittimen piuhan. Oli jo hieman kovettunut ja jatkuvasti poikki, joten vaihdoin sen ohuempaan ja nöyrempään. Nyt ei tahdo kestää liitokset, mutta pari korjauskeinoa on jo keksitty. Hyviä konsteja saa toki ehdottaa, miten erittäin ohuita johtoja liitetään toisiinsa. Piuhassa on vain 7 säiettä sisällä ja minulla on tuota johtoa vain runsaan 1.5m:n pätkinä. Nyt kesän tullessa aionkin ommella sen Rukan irtovuoriin kiinni. Ei tarvitse niin paljon vaatteita mukaan vaikka kissojen kanssa viihtyisi pidempäänkin yöhön. Ilman viiletessä napsauttaa vain virrat päälle pukuun. Pari lenkkiä sitä piuhaa menee myös persauksen alta.
Kesäpyörässä VFR:ssä kolmen laukun teline, alla Mez6:t eli touring renkaat, päällä yleensä tekstiilipuku ja päässä Schupert Consept. Ei katu-uskottavan näköistä. Keksikääpä nyt seuraavaksi miksi talvella ajaminen on väärällä tavalla harrastettua moottoripyöräilyä.
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Moottoripyräily on, tottakai, ympärivuotinen harrastus!
Teoriassa ainakin.
Jos siis olisi varaa niin varmasti olisi minullakin talvipyörä erikseen. Intissä taistelulähettinä rakastuin talviseen mopoiluun niin kovasti että sitä ikävöi kyllä koko pitkän talven. Lämmikkeenä ei ollut kuin PV-mallinen gorepuku ja milloin mitäkin riepua missäkin välissä.
Mutta alkuperäiseen aiheeseen vielä.
Jos toteutat jotain noista tee-se-itse -lämmittimistä niin postaile tänne lisää, sillä mua ainakin kiinnostaa miten onnistuu! :)
"If William Shatner ever pulls you into the bathroom and asks
if you want to see the captain's log, just say no. I fell for
that nine times!"
-Patrick Stewart
Tässon kaverin vastaus, eli ekologinen/vihreä vaihtoehto;
...sori, en saanu kuvaa mitenkään mukaan.
Kyseessä on kuitenkin karitsan vuota, jolla pyllynalus kuorrutetaan. Mullon samanlainen, vaan ei vielä kokeiltu.
Kaveri on kuiteskin sika-, ekun lammastyytyväinen.
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Ja jos vielä haluut välttämättä sen lämppärin sinne penkin sisään, niin se kankaan takaisin laitto onnistuu kyllä, kunhan on tarpeeksi tykki niittipyssy. Ainakin itteltä onnistu laakista,vaikka muotoilin pehmusteitakin, enkä katso olevani mikään virtuoosi tai muu poikkeuksellisen(korkeintaan poikkeuksellisesti)kehittynyt olio.
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Mä muotoilin TransAlpin penkkiä ja XJ:stä paikkasin halkeaman ja molemmilla kerroilla panin vanhat niitit takaisin vanhoihin reikiin. Muutaman uudenkin niitin panin XJ:n penkkiin. Ammuin ensin niittipyssyllä alkuun ja vasaralla naputtelin pohjaan.(FunJam @ Huhti. 05 2005,18:05) kirjoitti
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito