Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Äsken naapurin lapset tuli ilmottamaan, et joku setä koski sun pyörään ja se rupes huutaan. Ukko kuulemma lähti juokseen tosta kentänlaitaa. Tänne ei kuulunut, liian hiljanen hälytin? Menin partsille kattoon oli ainakin pystyssä, valo vilkku niinku pitää. Mitään ei tietty enää näkyny. Edellisen pyörän kanssa on käynyt kanssa outoja (kustomi), oli kerran illalla ikkunasta kattoessa kumollaan, no eiku äkkiä alas (3-kerros), pyörä pystyyn ja vaurioita tarkistaan. Ei oikeestaan mitään, kaasukasukahvan muovitupin kromimaali puhki, peili väänty siis käänty ja putkessa pari pientä naarmua. Makas siis putken ja tupin varassa. Sit toisen kerran samalle pyörälle, sain soiton duuniin joku tekee jotain sun pyörälle, se meni jo, ei siis autta nu soittaa poliisia. Taas oli pihan lapset nähneet, ja menneet KYSYMÄÄN sälliltä onks toi sun, kun ne tietää et se oli mun, oli vastannut ei, ja jatkanut sitä mitä oli tekemässä. Tulin himaan ja taas kattoon vauriot. Oli ihan ehjän näkönenmut jotain puuttu, ilmanputsarin koteto (semmonen kustom juttu).
    Vaati irrotakseen kuusiokolon, on siis käyny kattomassa. hinta n.75ekee. meni kai tuhkikseksi. Summa näistä, eka joku kai kävi koe istumassa mut eisaanu pidettyä pystyssä ku oli rattilukossa, toka huumehörhö tai jotain vikaa muuten.
    Äskeistä en oo viel saanu jäsenneltyä. VITUTTAA tollaset tyypit.

    Asunko paikalla joka on perseestä vai.

    Onks teille käyny mitään?
    Pitääks muuttaa?
  2. #2
    Joo tutulta kuulostaa, keravalla ainakin kaadellaan paljon prätkiä kerrostalojen pihoilla, pahimmat paikat ovat ravintolaillan poistumis reiteillä.Asun nykyisin maalla, niin ei ongelmaa, jos ei itse kaada
    Miten miljoona kärpästä voi olla väärässä, että p***a on hyvää?
  3. #3
    Kerrostalojen parkkipaikoissa piilee aina se riski että joku saa säätää parkkiksella aivan rauhassa mitä haluaa,koska ne yleensä tuppaa olemaan talon takana tai kämpästä ei näe parkkikselle ym... henk.koht minulla ei enää tuota ongelmaa ole koska asun nykyään rivitalossa jossa on autokatos talon edessä,tosin ei sekään ole se kaikkein turvallisin... aikasemmin asuttiin sellasessa getto-lähiössä jossa joka ilta joku puukotettiin autoja rikottiin ja muutama jopa poltettiin,mutta ihme kyllä parkkipaikalla (joka ei näy lainkaan koko taloon) seisoi 4-mp:tä -95 cbr 1000, cbr 600, 900 fireblade ja joku yamahan customi, mitään ei ollu koskaan pyörille tehty, yksikään niistä ei ollut edes lukossa mun autoon oli kerran koskettu mutta sekään ei ollu pahajuttu,oli jätetty pyyhkijän alle lapu "oletko myymässä tätä autoa+puh.nro" eli vaikea sanoa kannattaako vaihtaa asuin aluetta pyörän vuoksi,jos joku päättää pyörän viedä niin se kyllä sen vie vaikka lukitusta tallista.... Mutta onneksi sulla on ne ilmaiset varashälyttimet,NE PIKKU LAPSET,sanot vaan niille että pitävät silmällä mopoa kun siinä leikkivät,tosin siinä piilee se vaara että ne rupee sitä koe-istumaan ja vahingossa kaatamaan...

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  4. #4
    Mulla seisoi parikesää sitten Afrikkalainen rapun edessä sisäpihalla yön, kun tulin myöhään reisusta kotiin. Aamulla oli sitten tarkoitus lähteä sitä siirtelemään kohti tallia. Kuinka ollakkaan eipä kääntynyt avain virtalukossa. Naapuri tuli pihalle kertomaan että joku hulmutukka oli siinä yöllä käynyt sorkimassa ja pelästynyt häntä ikkunassa. Kyllä söi miestä. Hinausautolla vaan mopo pajalle ja uusi lukko kehiin. Missään ne ei ole turvassa jos joku ne haluaa viedä
    Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
    Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000, Kawasaki ZRX 1100R, Suzuki Dl 1000
  5. #5
    Hankkikaa pyöräpeite...Halpa, ja miltei paras varkaudenestolaite (ja tietysti hälytin). Estää pyörän näkymästä uteliaalle silmille, ja kun ei näy mitä sieltä alta löytyy, niin kynnys mennä roplaamaan on vähän korkeampi. ja se peite kunnolla kiinni. Mahdollisimman vittumaisia solmuja. Menee ehkä pari minuuttia kauemmin ennen kun pääset ajelemaan, mutta kannattaa silti. Ja sitten vaikka joku häjy lappu päälle, missä joku häjy teksti, ja vaikka muistutus kameravalvonnasta sinun kämppäsi ikkunasta On niitä tuttuja jotka ovat virittäneet kameran ikkunasta ja tallentaa yön tapahtuman tietokoneelle
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  6. #6
    Lainaa (GriZzLy @ Huhti. 03 2005,07:12) kirjoitti
    Hankkikaa pyöräpeite...Halpa, ja miltei paras varkaudenestolaite (ja tietysti hälytin). Estää pyörän näkymästä uteliaalle silmille, ja kun ei näy mitä sieltä alta löytyy, niin kynnys mennä roplaamaan on vähän korkeampi. ja se peite kunnolla kiinni. Mahdollisimman vittumaisia solmuja. Menee ehkä pari minuuttia kauemmin ennen kun pääset ajelemaan, mutta kannattaa silti.
    Juuri näin ajattelin tehdä. Peitto ja hälytin on jo hankittu, enää ei puutu kuin itse mopo.

    Peitto on hyvä juuri sen takia, että se pitää pennut ja juopot poissa istumasta sen päältä.

    Ajattelin vielä laittaa pitkän lukon takarenkaan ja satulan ympäri. Sitten kun vielä tekee pressuun reiät niin, että lukko menee senkin läpi niin eiköhän pysy pressukin tallessa. Jos joku haluaa nussia pressun niin eipähän saa sitä ehjänä irti.



  7. #7
    Lainaa (Juhrex @ Huhti. 02 2005,22:29) kirjoitti
    Joo tutulta kuulostaa, keravalla ainakin kaadellaan paljon prätkiä kerrostalojen pihoilla, pahimmat paikat ovat ravintolaillan poistumis reiteillä.Asun nykyisin maalla, niin ei ongelmaa, jos ei itse kaada
    Missä päin Keravaa? Ikinä ei tapahtunu, ku siellä asuin. Stadissa on saanu olla pyörä koskematta, niin Vuosaaressa, kuin Puistolassakin.

    Jos pyörään koskijan näkisin, olisinkin luultavasti sitten itse poliisin pakeilla.

    Tää on kulttuurijuttu. Uudestaan pitäisi kaikkialla opettaa, että prätkään ei kosketa. Jos -niin sattuu!!!
    ... jotain piti muistaa
  8. #8
    Lainaa (seku @ Huhti. 03 2005,17:14) kirjoitti
    Tää on kulttuurijuttu. Uudestaan pitäisi kaikkialla opettaa, että prätkään ei kosketa. Jos -niin sattuu!!!
    Tässä on koko asian ydin. Nykyään kaiken maailman sekopäät saavat puuhastella aivan mitä tahansa vaikka keskellä päivää ilman, että kukaan puuttuu asiaan. Olisi aika ottaa vanha kunnon omankädenoikeus käyttöön.

    Tässä asiassa ongelmana on se, että nykyään ihmiset näkevät vain kaksi vaihtoehtoa: en puutu asiaan millään tavalla tai haen rengasraudan ja hakkaan Alfredilta kallon paskaksi.

    Näiden kahden ääripään välissä on sellainen vaihtoehto, että lopettaa toiminnan tarvittavaa voimaa käyttäen ja soittaa poliisit paikalle. Tässä tilanteessa ei ole mitään laitonta niin kauan kun et satuta sitä väärinymmärrettyä nuorta liikaa. Tämä ongelma on helppo kiertää lyömällä muualle kuin naamaan. Kunnon mälli ohimoon tai takaraivoon saa aikaiseksi ihan saman kuin isku keskelle taulua, mutta ilman näkyviä ruumiinvammoja.
  9. #9
    Lainaa (Wasserschwein @ Huhti. 03 2005,18:38) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Huhti. 03 2005,17:14) kirjoitti
    Tää on kulttuurijuttu. Uudestaan pitäisi kaikkialla opettaa, että prätkään ei kosketa. Jos -niin sattuu!!!
    Tässä on koko asian ydin. Nykyään kaiken maailman sekopäät saavat puuhastella aivan mitä tahansa vaikka keskellä päivää ilman, että kukaan puuttuu asiaan. Olisi aika ottaa vanha kunnon omankädenoikeus käyttöön. *

    Tässä asiassa ongelmana on se, että nykyään ihmiset näkevät vain kaksi vaihtoehtoa: en puutu asiaan millään tavalla tai haen rengasraudan ja hakkaan Alfredilta kallon paskaksi.

    Näiden kahden ääripään välissä on sellainen vaihtoehto, että lopettaa toiminnan tarvittavaa voimaa käyttäen ja soittaa poliisit paikalle. Tässä tilanteessa ei ole mitään laitonta niin kauan kun et satuta sitä väärinymmärrettyä nuorta liikaa. Tämä ongelma on helppo kiertää lyömällä muualle kuin naamaan. Kunnon mälli ohimoon tai takaraivoon saa aikaiseksi ihan saman kuin isku keskelle taulua, mutta ilman näkyviä ruumiinvammoja.
    Joo mutta kaikki ei kannata väkivaltaa :vihainen:Mitä sit jos se Alfred lyö takas
  10. #10
    Mä aattelin pistää pyöräkatteen kiinni tälläsellä.
    Helppoa, reijistä läpi ja kiinni. Nopeampaa kuin umpisolmun tekeminen.



  11. #11
    Pitää varmaan käydä infoamassa oman rapun naapureita, että muun kyyläämisen ohessa voisivat samalla katsoa, ettei kukaan muu kuin minä tee pyörälle jotain.

    Onneksi oma parkkiruutu 5m päässä lähimpien naapureiden ikkunasta ja 500w:n halogeeni+liikkeentunnistin suunnattu siihen. Lisäksi parkkiruutu kirkon seinustan vieressä.



    Tähän pitäisi varmaan sitten kirjoittaa joku tosi tiedostava lause? Mieluiten latinaksi tai englanniksi....
  12. #12
    Lainaa (GriZzLy @ Huhti. 03 2005,07:12) kirjoitti
    Hankkikaa pyöräpeite...Halpa, ja miltei paras varkaudenestolaite (ja tietysti hälytin). Estää pyörän näkymästä uteliaalle silmille
    Tätä metodia suositeltiin yhdellä Jenkkiforumilla myös. Ja peite lukkoon. Mun versiosta löytyy helmasta paikat , millä saadaan riepu
    navan alta lukittua. Ja vähentäähän peite satunnaisten istuskelijoiden
    ja käpistelijöiden mielenkiinnolta. Meidän taloyhtiössa on ainakin paljon kasvavia naperoita ja "iskät" melellään nostaa aloittelevan motoristi sarviin. (sen kummemmin lupia kyselemättä) Sitten kun vähän piltin hiekkalaatikolla parkkiintuneet saappaat raapii tankkia tms. kohdetta , niin , mitäs sitten ? Kuka korvaa.? "Eiko kato ku mä vähän pojaalle näytin". Ei kait tonvertanen nyt haittaa......
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  13. #13
    Lainaa (seku @ Huhti. 03 2005,18:14) kirjoitti
    [Missä päin Keravaa? Ikinä ei tapahtunu, ku siellä asuin. Stadissa on saanu olla pyörä koskematta, niin Vuosaaressa, kuin Puistolassakin.
    parkiksella ilmarisenkadulla kaksi kertaa työnetty mopo nurin ja kaverin rek.kilpen heijastin väänetty toistamiseen vinoon (ei johdu keulimisesta)eli KALEVA
    Miten miljoona kärpästä voi olla väärässä, että p***a on hyvää?
  14. #14
    Mun pyörä kaadettiin syksyllä. Kyllä vitutti ja tympäsee vieläkin. Niin asun Helsingissä... Tästä lähtien kun pidän vehettä parkkiksella niin aina on peitto suojana.

    Mikä siinä on että pitää olla niin kade että toiselle pitää tollasta harmia tuottaa ei ymmärrä ihmis polo sitä, ei.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  15. #15
    Asuin ennen pahamaineisessa, mutta omasta mieletäni kaikesta huolimatta mainettaan paremmalla, lähiössä Turussa. Pyörä sai olla n. neljä vuotta melko rauhassa kunnes parkkiksella alkoi tapahtua: naapuritalon kaverin Suzuki varastettiin, naapuri parkkipaikan kaverin Firestorm kaadettiin ja lopulta oma Zetorinikin varastettiin! Muutimme toiselle paikkakunnalle.

    No joo, eihän tuo varkaus ollut syy muuttoon, mutta se nopeutti muuttopäätöstä...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  16. #16
    Ei oo Kuopiossa ollu ongelmia, en tosin missään pahimmalla alueella kyllä asukaan. Toisaalta en ole kuullut että täällä systemaattisesti mopoja jossain kaadeltaisiin. Lähinnä yksittäistapauksia.

    Toisaalta talvenaikana muutti tuohon viereen jotain vähän epämääräisempää porukkaa. Jotain jengin älykkyydestä kertoo se, että viikon sisään muutosta piti jotain epämääräistä töherrystä mennä talon seinään tekemään, vieläpä n. 1m päähän omasta ulko-ovesta. Ilmeisesti jäivät kiinni (yllätys)...
    GSXR-1200W
  17. #17
    Itsekkin tuossa peitteen hommaamista suunnittelen, noin 3 viikon päästä kun pitäis mopotin tuoda tuohon kerrostalon pihaan. Ihan jo senkin takia että saa edes hiukka sateelta suojaan mutta kyllä varmaan hillitsee uteliaampia hiplaajia, ja kaippa joku levyjarrulukkokin lienee viisas hankinta. V*ttu, senkun vielä joku penska naarmuttaisi, just maalattu
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  18. #18

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Ja kissat tykkää hypätä myös tankin päälle istumaan täällä pk-seudun lähiöissä. Kun moottori on vielä kuuma, niin siinä on kiva istua. Sitäpaitsi meidän musta kissa on melkein samannäköinenkin kuin mun musta Kawa 10R. Kun eka kertaa tulin pihalle, se oli karvat pystyssä, että mikä iso kissa tuo on ja niin kova äänikin. Kun olin sammuttanut pyörän ja pannut sen parkkiin, istui kissa tankin päällä ja oli polleena, kun sai saalistettua pyöräni . Onneksi ei naarmuja tällä kertaa. Siis peitto on tarpeellinen aina. *
  19. #19
    Lainaa (Pekko @ Huhti. 03 2005,19:19) kirjoitti
    Lainaa (GriZzLy @ Huhti. 03 2005,07:12) kirjoitti
    Hankkikaa pyöräpeite...Halpa, ja miltei paras varkaudenestolaite (ja tietysti hälytin). Estää pyörän näkymästä uteliaalle silmille
    Tätä metodia suositeltiin yhdellä Jenkkiforumilla myös. Ja peite lukkoon. Mun versiosta löytyy helmasta paikat , millä saadaan riepu
    navan alta lukittua. Ja vähentäähän peite satunnaisten istuskelijoiden
    ja käpistelijöiden mielenkiinnolta.
    Täytyypä kokeilla tuota. Vaikka talossa jossa asun onkin iso ja valaistu parkkipaikka talon edessä, on asuntoalueella vähän huonompi maine. Lisäksi pihalla pyörii lapsia jotka ovat rikkoneet autoistakin pyyhkimiä jne.

    Pyörä on ollut peiton alla tähänkin mennessä sekä levyjarru- ja rattilukossa. Eipä yksi riippulukko paljoa maksa.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  20. #20
  21.  
  22. #21
    mulla seiso kevari aikanaan talon pihassa kunnes terroristi äitini tuli ja kaatoi sen siihen oli pyörä sen tiellä kun tahtoi autollaan lähteä ja ei huomannut että pyörässä on vieteri mikä vetää jalan pois alta kun sen nostaa pystympään. no se oli sit vaan päästäny irti kun luuli että on jalka alla ja kumoon meni. että semmosta ilkivaltaa