Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Eloksointia ja sen poistamsta on käsitelty aiemminkin jopa täällä. Kaivelin tuossa nettiä ja ilmeisesti ZZU Racingin sivuilla on ollu hyvät ohjeet mutta sivut ovat vähänniinku down. Onko joku harrastanu asiaa itsekin niin että vois kommentoida ovatko löytämäni linkkien ohjeet asianmukaiset? Mites tuo värjäys, sehän on nyt se pääasia ainakin miun tapauksessa. Voiko värinapin laittaa jo sinne astiaan vai pitääkö tosiaan huljuttaa eloksointiastiasta poistamisen jälkeen vielä erikseen jossain muualla?? *

    Kommentteja pliis...

    linkki1

    jenkkilinkki

    edit: toinen linkki



    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  2. #2
    Kokeilin yhden palasen:

    1. Osa natriumhydroksidiliuokseen (lipeä)
    2. Pesu vedellä ja harjalla tms.
    3. Rikkihappoon
    4. Hapotuksen jälkeen huuhtelu tislatulla vedellä
    5. Värjäys dylonilla (1 nappi n. 3 litraa vettä - liian vaalea tuli)
    6. Väriastia ja osa liedelle ja kiehumaan

    http://koti.phnet.fi/joukyl/kuvat/suiza/kojetaulu.jpg

    Eli väri olis voinut olla tummempi, oliskos ollu liian laimea väriliemi
  3. #3
    Lainaa (JK1.1 @ Huhti. 02 2005,22:28) kirjoitti
    Kokeilin yhden palasen:
    Mitä ainetta tuo kappale oli? Kauanko rikkihapossa? Kuinka suurella jännitteellä? Kupliko kunnolla? Vaikka mielestäsi liian vaalea on tulos ensimmäiseksi kokeiluksi silti mielestäni erittäin lupaava.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  4.  
  5. #4
    Aine oli alumiinilevyä. Rikkihapossa oli muistaakseni tunnin, jännitettä sen verran kuin akkulaturista lähti (12V ?), virtaa samoin. Eli laturina ihan tavallinen akkulaturi. Hapossa ei paljoa kuplinut, hitusen kaasua muodostui. Ohjeet katsoin zzu-racingin:n sivulta. Harmi kun on poistettu...

    Hyvin on tuntunut pinta kestävän pikkukolhuissakin.

    Tossakin yks jenkkilinkki
    http://www.focuser.com/atm/anodize/anodize.html

    Ai joo toi kuva on hitusen tumma, oikeasti pala on vaaleampi.