Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    avasin öljyruuvin ja tuli vähä kierrettä mukana ja enää en saanu pitämään sitä kunnolla.millä pitämään??
    pitäiskö laittaa sitä sinistä lukiteliimaa väliin??senhän sais vielä aukikin sitte joskus,vai pitäiskö laittaa helicoil kierteet?
    Helicoil ihan suosiolla.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    kuinkas tämä helicoil käytännössä toimii,tai siis kuinka se tehdään?? pitääkö porata tms.ajattelin vain että eihän sinne ruuvin reikään varmaan kauheasti uskalla porata...on pian sitä metallimoskaa koneessakin
    Pitää ottaa öljypohja irti, että saa helicoilit kiinni.. ainakin helpottaa hommaa 99,9%. Mulle kaveri teki pajalla kawaan moisen systeemin.

Helicoil <- tuolta löytyy speksit..

Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (hurricane @ Huhti. 03 2005,12:21) kirjoitti
    avasin öljyruuvin ja tuli vähä kierrettä mukana ja enää en saanu pitämään sitä kunnolla.millä pitämään??
    pitäiskö laittaa sitä sinistä lukiteliimaa väliin??senhän sais vielä aukikin sitte joskus,vai pitäiskö laittaa helicoil kierteet?
    Wurtin time-sert kierre holkki reikään liiman kans ja toimii
    Heligoil on persuuksista, todennäköisesti tulee propun mukana ulos seuraavassa vaihdossa.
    Ja älä ihmeessä pura mopoosi sillä homman voi tehdä paikallaakin riskittä.
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Ihan noin yleisenä vinkkinä, että niitä öljyproppuja ei tarvii sitten ihan hampaat irvessä vääntää kiinni, alumiinipohjan kierteet menee helposti pilalle. 38Nm on ainakin omassa pyörässä suositus.

Helicoil kestää varmasti tommosen vääntömomentin ammattimiehen laittamana, ehdottomasti paras ratkaisu.

Itse laitoin purkkaa kierteisiin, ja eiku proppu paikoilleen
    ...ajettiin joskus Portugalin vuoristossa natsipakastimen öljypohja kiinni ja roppu lähti kierteineen.. Paikallinen seppä kiersi vanhaan reikään kylmästi pari milliä suuremman pultin ja avot! Pari vuotta myöhemmin myytiin auto pois eikä se vuotanut vieläkään (siitä kohtaa) Se riippuu tietenkin millasta varmuutta hakee
    Itellä oli sama homma kesällä 2003, siitä juttua täällä.

Eli ensiavuksi laitoin sitä sinistä Loctititen kierrelukitetta, joka "lukitsee ja tiivistää kaikki kierteet". Toimi hyvin, ja sitten öjlynvaihdon yhteydessä pistin Helicoilin öljypohjan ollessa paikallaan (juttua siitä tuossa aiemmassa keskustelussa, ja myös muistakin "mömmöistä").

Helicoili toimii ainakin mulla, ei ole vielä lähteny irti.
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
    Lainaa (kst @ Huhti. 03 2005,12:58) kirjoitti
    Wurtin time-sert kierre holkki reikään liiman kans ja toimii
    Heligoil on persuuksista, todennäköisesti tulee propun mukana ulos seuraavassa vaihdossa.
    Oon näistä kierreholkeista ainakin itse erimieltä. Joistakin autoista on holkit lähtenyt sytytystulppien mukana, vaikka ne onkin koneistamoilla laitettu. Helicoil ei ole koskaan lähtenyt mukaan.

Mutta tämä on vain oma kokemus asiasta.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  11.  
    Osta kierretappi...

Mallia ylikoko, kierrät sinne uudet kierteet. Ostat sellaisen ruuvin joka sopii näiden kierteiden kanssa ja täts it täst tö end

Itsellä kävi sama juttu motocross pyörän kanssa ja tein näin ja homma toimi...

Et ei kai siinä
    - Face Yor Fears and Live Your Dreams -