Eli, miten paljon teillä tulee keulaputket tankohässäkän yläpuolelle? Tuossa kun olen hiukan katsellut kuvia ja omaa pyörää niin näyttäs olevan aika paljon ulkona, sen 24mm oli kun mittasin (vai onko se paljoa?) tuossa kuva josta saa jotenkin hahmoteltua.. http://www.motot.net/kuvat/albumit/k...4/DSC08385.JPG
kaupungissa toi varmaan on aivan ok ajaa mutta miten käy kun mennään mutkapätkillä ja hiukan keulitaan..
Onko cbr kovinkin herkkä woblaamaan, eli jos ottaa kovempia lähtöjä että keula hiukan kevenee, tai kun rengas tulee maahan kun pyörä on lähtenyt holtittomasti kädettömän kuskin takia kulkemaan takapyörällä![]()
Mulla saman moinen vehe, joten onnea vaan. Tuota muistelen etuputkissa olevan merkkien, jotka tulee täsmätä tohon kolmiopalan yläreunaan, eli clip onien alareunaan. Itselläni oli ostaessani tiputettu keula samalla lailla, mielestäni kääntyi mutkaan, jopa paremmin tuolla lailla. Kyseisellä tavalla saa pyörää hieman matalemmaksi jos ei meinaa jalat yltää maahan kunnolla. Eikä tuo woblaaminen taida kuulua cebarien ominaisuuksiin.. Ei muuta ku turvallista matkaa.
Japi vaan..
itllä on -95 mallin samanmoinen ja siinä oli iskariputkessa semmonen ura ylä-reunassa jossa on rengas sokka. eli vinssillä keula ilmaan ja
iskarit löysälle kolmio palasta niin tipahtaa oikealle kohdalle. mulla ainakin oli tolleen . sitte vaan tolpat takas kiinni. ja![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Oon nähny tollasia virityksia joskus kisakäyttöön laitetuissa vanhoissa cebareissa. Nopeuttaa ohjausta, jolloin pyörä kääntyy herkemmin mutkaan, mutta toisaalta keulan levottomuus lisääntyy ja ohjausiskarille voi tulla tarvetta.
Paljonko ceparin koneeseen pitää laittaa öljyä? ei oo huolto manuskaa eikä koneen kyljessä lue mitään... Huomenna pitäs hakea öljyt ja filtteri niin saa viikonloppuna vaihdella nekin sitte, samalla kun käy ketjut läpi hammasharjan kanssa ja laittaa jonkun tökötin niihinkin...![]()
Oliskohan joku 3-3.5 litraa mitä sinne menee? Villi arvaus![]()
Pain is just weakness leaving the body
3,1 litraa ilman filtteriä ja 3,5 litraa filtterin kanssa. Ja ne öljyt sitte mitataan silleen ettei tikkua kierretä pohjaan.
mitä!
ei kierretä pohjaan?
nyt saa tero pleksiin.
![]()
![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Kun olette räpeltäneet noiden keulaputkien kanssa, niin kiristättekö te ne momenttiavaimella, vai perstuntumalla ihan norm. avaimella
enää muutama päivä ja sitten![]()
![]()
Ite ainakin kiristän momenttiavaimella pultit aina kun mahdollista. Aika ehdoton työkalu pyörän kanssa mun mielestä.
Eiköhän kaikki yleensä kannata kiristää momenttiin, jos sellainen ohjearvo on annettu. Ei tule sitten vedetty liian piukkaan. Niin ja kierrelukitetta kanssa kriittisiin paikkoihin.(Needle @ Touko. 12 2005,19:31) kirjoitti
Honda VTR 1000F
Onko kellään antaa faktaa, että kuinka tiukkaan pitää etuputkien kiinnitykset laittaa?(domus @ Touko. 13 2005,08:00) kirjoitti
Alakolmion pultit 40Nm ja yläkolmion 23Nm. Kahvojen kiinnityspultit 27Nm, nämäkin joudut löystyttämään jos nostat/lasket keulaa.
No nyt se riemu ratkes. Eli toisen etupumpun stefa sano ittensä irti ja alko valskaamaan öljyä pihalle. Kuinka paljon ja mitä öljyä olette laittaneet ceparin (600 - 93) pumppuihin?![]()
Öljymäärästä vielä.... Ainakin -96 cbr:ssä öljyä menee 3,4 litraa ilman suodattimen vaihtoa ja 3,7 suodattimen kanssa. Ja 4,2 litraa koneen purkamisen jälkeen.
Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
No niin!(Needle @ Kesä. 10 2005,14:31) kirjoitti
Paljonkos sitä öljyä nyt sinne etu pumppuihin menee?
Jostain kuulin että, 508ml menis per pumppu.
Voisko pitää paikkansa?
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
vm. -95-98 CBR:ssä (pc-31) öljyä menee 463cc
pc-25:ta ei tietoa
siis etupumppuihin
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
1 litran purkki riittää öljyjen vaihtoon, tarkalla määrällä ei ole niin väliä. Tärkeä tieto on öljypinnan korkeus, joka mitataan putken yläreunasta ja öljypintaan.
edit:
91 - 92 malleissa öljyn määrä on tosiaan 508cc, eli se litran pönikkän kanssa voi tehdä tiukkaa, riippuu siitä, paljonko putkeen jää vanhaa öljyä.
Ei kai tuo voi noin tarkkaa olla. Kummassakin tietysti pitää olla samanverran.(Stobias @ Touko. 03 2006,12:49) kirjoitti
Eikös tuo ole jo henkimaailman juttuja jos ruvetaan tuhannesosa litroja mittailemaan.
Häh. Tippa liikaa niin muka menee poskelleen.
1/2 litraa laitan ja saapi olla hyvä![]()
Kaikkea öljyä et tule saamaan millään ulos putkista ja sen takia oikea öljyn määrä mitataan mittatikun avulla, kuten tuossa jo aiemmin sanoin. Oikea öljypinnan korkeus riippuu pyöräsi vuosimallista, ja kyllä, se on suht tarkkaa puuhaa, koska putken sisään jäävä ilma tuomii myös eräänlaisena jousena. Öljyn määrä vaikuttaa siksi lähinnä jouston loppuosaan. Pinnan korkeudet annetaan huolto-oppaassa mm tarkkuudella, joten ihan silmämääräisesti ei kannata kaataa.(JoBa @ Touko. 03 2006,19:08) kirjoitti
Juu en mä nyt meinannukkaan suoraan purkista kaataa(Stobias @ Touko. 03 2006,19:35) kirjoitti
Kyllä mä ne mittaan molempiin samat määrät, mutta tuo tarkkuus tuossa suosituksessa 508ml on aika tarkkaa puuhaa.
Väitän että tuota 0,008 litran puuttumista kukaan ei ajossa huomaa.
Kyllä mulla putket melko tyhjiksi tulee, koska avasin ne perusteellisesti ja putsasin.
No, mutta toinen jo kasassa. Huomenna jatketaan taas
Sanonpa nyt vielä kerran, että se öljyn korkeus mitataan millimetreinä mittatikun avulla, eli kyse on öljypinnan korkeudesta. Tuo öljypinnan korkeus on helppo mitata ja menetelmä on tarkka, joten en näe mitään syytä mittailla öljytilavuuksia. Öljytivuudestä vain näkee, miten iso purkki öljyä pitää ostaa.(JoBa @ Touko. 03 2006,20:58) kirjoitti
Nyt kun tuo Hayneskin on tuossa niin kaivelin vähän tietoja.
Öljypinnan korkeus putken yläreunasta, kun putki ja mahdolliset sisuskalut ovat painettuna kasaan, ilman jousta:
91-92: 118mm, (508cc)
93-94: 135mm, (460cc)
95-96: 117mm, (463cc)
97-98: 120mm, (460cc)