Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    eli mitenkähän sais bläkkärin matalammaksi, kun oon tämmönen "persejalka" 173cm....
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
    Täällä toinen jolla maan pinta lähellä perskannikoita, 170 cm ja XX alla... Mä madalsin satulaa, siitä lähti n. 3-4 cm, verhoilija hoiti homman ihan somasti. Ajoasento muuttui mulle mieluisammaksi ja saan jalat vähän tukevammin maahan * *Toisaalta, sehän riittää, että jalat yltää jalkatapeille asti *

Edit: No joo, ajoasento tietty on vähän tiiviimpi jalkojen kannalta, polvet on nyt tiukemmalla mutkalla kuin ennen satulan modifiointia.

"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
    Ei niiden kantapäiden tarvii maassa olla.. Kunhan päkiät yltää niin on hyvä.

T: 173cm
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    heheheee... voi teitä.

T:191cm
    Lainaa (ingle @ Maalis. 31 2005,14:36) kirjoitti
    heheheee... voi teitä.

T:191cm *
    Kyllä vartta piisaa mutta mites latvan kanssa.

t. 173cm

Ja orginellin korkuinen mopo
    Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
    kiitti,, 173 minäkin.. onnistuskohan taka iskarille joku juttu,?
    Lainaa (blackdirt:) @ Maalis. 31 2005,19:41) kirjoitti
    onnistuskohan taka iskarille joku juttu,?
    Ootko säätänyt jousien esijännityksen kohdilleen. Pyörän pitäis painua kuskin ja mopon painosta 30-40mm.. Sekä etu- että takapäästä. Edestä ehkä 5mm enemmän.

Muutoin noi madallukset on sit koiranluun vaihtoa..

Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    toi säätö pitää kattoa..,,

kiitti
    Linkki <- Tuossa on melko yksityiskohtainen ohje hommaan.. *Noita löytyy monenlaisia ympäri nettiä, mutta periaate on tietty aina sama.

Öhlinsillä on hyviä perusohjeita alustan säätöön pdf-muodossa..

Esi jännitys on tavallisen V-mäinen säädettävä tuosssa. Ja jos ajelee välillä joku kyydissä niin vakio iskari ei ole kovin toimiva ratkaisu. Ite ajattelin ostaa öhlinssin taka iskarin tälle kesälle.
    Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
    Lainaa (JPNIEMI @ Huhti. 01 2005,08:57) kirjoitti
    Esi jännitys on tavallisen V-mäinen säädettävä tuosssa. Ja jos ajelee välillä joku kyydissä niin vakio iskari ei ole kovin toimiva ratkaisu. Ite ajattelin ostaa öhlinssin taka iskarin tälle kesälle.
    Öhlärillä saa vielä mopon korkeuttakin säädettyä.. Joskin vain 2mm lyhyemmäksi omassa mopossa ja 10mm lisäpituutta. Tietty tuo iskarin pituus kertaantuu perän korkeudessa linkkien takia.

Ruuvasin omaan öhläriin raa'asti 4mm lisäpituutta, vaikka ennestäänkin jalat just yletty maahan Saa nähdä kuin käy kun laittaa mopon kasaan ja pääsee koeistumaan
    Kertokaas kokemuksia kuinka olette toteuttaneet mataloittamisen ja millainen vaikutus toimenpiteellä on ollut.

Oma mopotti täytyy mataloittaa vaikka just ja just itse sillä pärjäänkin. Likka nimittäin aikoo myös ajella tuolla ja painon (mopottimen) vuoksi on syytä saada töppöset maahan tukevasti. Likka kun on hentoinen 170-senttinen...

Öhlins kiinnostaisi varsinkin jos sillä saa säädettyä suht helposti ja kun kuorma vaihtelee eri käyttäjillä melkoisesti. Minkä hintainen ratkaisu tuo olisi?
    heheheee... voi teitä.

Minä kuulin sellasen jutun että kaikille miehille on annettu "lähdössä" tasan 2m, tämä mitta sitten jakaantuu tyypistä riippuen selkäruodon pituuteen ja sitten ...
    Just "nyt" ei bikeä...
    heheheee... voi teitä.

Nimenomaan! Vaikka nyt on satula 820 millin korkeudessa, niin vieläkin ylemmäksi (2-4 senttiä?) pitäisi saada. Joojoo... katuenskoissa on korkeutta, mutkus pitää olla matkamopo!

Nimim. 190 cm
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    (poistettu tili)
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 02 2007,12:07) kirjoitti
    heheheee... voi teitä.

Nimenomaan! Vaikka nyt on satula 820 millin korkeudessa, niin vieläkin ylemmäksi (2-4 senttiä?) pitäisi saada. Joojoo... *katuenskoissa on korkeutta, mutkus pitää olla matkamopo!

Nimim. 190 cm
    Nostohan on helppoa, U- muotoinen prikka iskarin yläosaan.

Riittävästi kun nostaa, niin jalka ei enää yletä maahan, nimittäin mopon jalka eli seisontatuki. Itse nostin perää 4mm levyllä noin 1,5 cm.

Mopot on tehty keskimittaisille, pätkillä ja pitkillä on omat ongelmansa, mitäpä niistä kuittailemaan.

nim. 189cm.
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 01 2007,20:33) kirjoitti
    Kertokaas kokemuksia kuinka olette toteuttaneet mataloittamisen ja millainen vaikutus toimenpiteellä on ollut.

Oma mopotti täytyy mataloittaa vaikka just ja just itse sillä pärjäänkin. Likka nimittäin aikoo myös ajella tuolla ja painon (mopottimen) vuoksi on syytä saada töppöset maahan tukevasti. Likka kun on hentoinen 170-senttinen...

Öhlins kiinnostaisi varsinkin jos sillä saa säädettyä suht helposti ja kun kuorma vaihtelee eri käyttäjillä melkoisesti. Minkä hintainen ratkaisu tuo olisi?
    Kerron joskus ensi viikon jälkeen, jos vielä pääsee ajelemaan. Madallus on työn alla ja jos kelejä riittää, pitää pyörä korkata heti. Naapuri kävi ainakin uuden vuoden aattona ajelemassa...!

170 senttisellä ei pitäisi tuskaa tuottaa, itse en ole edes 160 senttiä... ja painostakaan ei perä putoa, kun sitä ei ole (vielä)50 kiloa.

Madallus maksaa töineen kaikkineen liikkeessä jonkun 100 - 150 egeä. Riippuu tietysti siitä, onko madalluspalat merkin alkuperäiset, vai tekeekö ne liikkeessä itse moiset.
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
    Lainaa (Jagge @ Tammi. 02 2007,16:22) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 01 2007,20:33) kirjoitti

Kerron joskus ensi viikon jälkeen, jos vielä pääsee ajelemaan. Madallus on työn alla ja jos kelejä riittää, pitää pyörä korkata heti. Naapuri kävi ainakin uuden vuoden aattona ajelemassa...!

170 senttisellä ei pitäisi tuskaa tuottaa, itse en ole edes 160 senttiä... ja painostakaan ei perä putoa, kun sitä ei ole (vielä)50 kiloa. *

Madallus maksaa töineen kaikkineen liikkeessä jonkun 100 - 150 egeä. Riippuu tietysti siitä, onko madalluspalat merkin alkuperäiset, vai tekeekö ne liikkeessä itse moiset.
    Mites madalluksen kanssa kävi?

Mä vein tänään mopottimen huoltoon ja muutenkin hieman laitettavaksi. Eli Öhlinssiä taakse ja huggeri sekä raiserit paikoilleen. Samalla katselevat miten mataloitus tehdään, sillä pelkällä Öhlinssillä ei madallus onnistu. Itseasiassa mopottimeni oli hieman korotettu vakiosta joten mataloituu se ainakin hieman. Samalla jäi mietintämyssyyn mökäputken asennus hieman alemmas jotta alkuperäiset laukut sopisivat paikoilleen.
    Lainaa (MagnaMan @ Maalis. 14 2007,18:42) kirjoitti
    Mä vein tänään mopottimen huoltoon ja muutenkin hieman laitettavaksi. Eli Öhlinssiä taakse ja huggeri sekä raiserit paikoilleen. Samalla katselevat miten mataloitus tehdään, sillä pelkällä Öhlinssillä ei madallus onnistu. Itseasiassa mopottimeni oli hieman korotettu vakiosta joten mataloituu se ainakin hieman. Samalla jäi mietintämyssyyn mökäputken asennus hieman alemmas jotta alkuperäiset laukut sopisivat paikoilleen.
    Mitä makso öhlins?
    Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen vapaaehtoista
    Lainaa (hljs84 @ Maalis. 14 2007,20:50) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Maalis. 14 2007,18:42) kirjoitti
    Mitä makso öhlins?
    Suunnilleen puolet uuden hinnasta eli tuo on viime kesän ollut tuttavan xx:ssä. Hän vaihtoi taas mopotinta ja riisui arvokkaimmat varusteet pois.

Sieltä löytyis muuten jotkut ovaalisliparit ja komentaja jos jotain kiinnostaa.
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 31 2005,12:30) kirjoitti

Tää mopoilu on yks sellanen homma jossa 15 centtiä pois auttais kovasti asiaa...Varsinkin SP-02:lla

T: 193cm
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
    Isäukko aina sanoo että pituudesta ei ole hyötyä kuin tuohia kerätessä ja sänkipellolle p*kantaessa!

Mitä tulee tuohon korkeuteen, niin suosittelen minäkin kunnon satulaseppää. Saa paremmin omaan ahteriin sopivan istuimenkin. Viihtyy pidempiä siivuja sen päällä...
    9mm, One size fits all...
    heheheee... voi teitä.

Joo.. prkl kun on 190 cm pätkän VIELÄ vaikeampaa löytää ergonomista katumopoa! Ehkä pitää seuraavalla kerralla levittää lompsaansa vielä leviämmälle - Bemari ja satula 84 senttiin. Ja enskat ei kiinnosta!

V.Vesterinen
    Lainaa (Vito78 @ Maalis. 14 2007,21:31) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 31 2005,12:30) kirjoitti

Tää mopoilu on yks sellanen homma jossa 15 centtiä pois auttais kovasti asiaa...Varsinkin SP-02:lla

T: 193cm
    Anna 5!

T:190 cm

V.Vesterinen
    voi eiii...

oon kyllä yrittänyt ottaa selvää. ehkä meikäläisellekki löytyy keino ja apu pian!

T.Toisesta päästä lyhyt (154cm)
    Toisesta päästä lyhyt
  25.  
    Vain 160 cm pituutta ja hyvin yltää...
    Kyselin kerran eräältä kilpapyörien mekaanikolta ja ehdotti jousen muuttamista/lyhentämistä ja satulan madaltamista.