Tulee tuossa heti ajokauden alkajaiseksi renkaidenvaihdot ajankohtaiseksi, kertokaas kokemuksia mitkä olis kelvolliset renkaat CB1300:seen.
Pitäis löytää jokin kompromissi ajettavuuden ja kestävyyden kanssa
Ratarenkaiden ja ikuisuuden kestävien "matkarenkaiden" välimaastosta pitäis jotain löytää.
Eipä halpa hintakaan haittais mutta taitaa olla vähän liikaa jo vaadittu![]()
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
Eiköhän Pirellin Diablo passais tuohonkin. Itellä on ainakin hyviä kokemuksia siitä XX:ssä.
Onko noilla paljon eroa onko Diablo corsa vai Diablo strada.(jtz @ Maalis. 30 2005,20:16) kirjoitti
Tuo strada on luettelon mukaan sport touring rengas
Corsa on pehmeämpi kuin perinteinen Diablo, Stradasta ei ole tietoa, oletettavasti siinä on vähän vähän kovempi seos jos kerran sport touringiksi luokitellaan. Mä oon ajanut tuolla Diablolla jonka Pirelli luokittelee superSport luokkaan ja ei tosiaan ole ollut valittamista, kestänytkin on ihan mukavasti, paitsi se viimenen kumi johon pääsi syksyllä iskemään nelituumainen naula...
Hain sitten Diablon eturenkaaksi, taidan myös takasen laittaa samaa mallia kunhan aika koittaa.
Katsellaan nyt millainen tuo rengas on.
pirellin dragonia en ainakaan suosittele.. kunnon saippua kumi! ensiasennus macadamit kesti tuplat noihin paloletkuihin nähden
Noi ensiasennus Misukat (x100) on kyllä kestävät, mutta mielestäni liukkaat (emännän pyörässä). Mulla oli ensirenkaina omassa Dunlopin spotmax D220 ST k ja pito ei loppunut koskaan, edes vesisateella. 8500 kilsaa takarenkaalla ja runkokumi näkyvissä. Kumi ajettiin pyöreäksi, eli ei kulmikkaaksi, joten suoraan ajelijalla menisi vaihtoon nopeammin. Eturengas alkaa oleen nyt aika lopussa, kun reunoilta on kadonnut osa kuvioista, kun taas keskellä sitä uraa vielä olisi (n14000 ajettu). Nyt takarenkaana on Bridgestone BT 020 RU ja sutii vesikelillä. Ehkä samasta renkaasta jokin pehmeämpi olisi ollut parempi, mutta kun sain niin halvalla. Siis tuo kumi ei ole missään tapauksessa huono, eikä mitenkään yllättävän liukas (lue hallittavan liukas, joskus jopa hauska) Täytyy seurata miten tuo kestää. Ainakin vielä ihan asiallisessa kuviossa (n6000km).(Jörre @ Heinä. 26 2005,23:32) kirjoitti
Kiinnostaisi ainakin minua, että millaisia kilometrejä muilla on kestänyt ja mitkä kumit ja oliko liukkaat.
Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
Mulla olis nyt vähitellen renkaan vaihto edessä taakse (ei takana eteen...)
Nyt alla Metzeler ME Z4, joka on tuntunut ihan hyvältä yleisrenkaalta.
Enimmäkseen matka-ajoa n. 10tkm ja aika vaihtaa...
Mikähän olisi semmonen hyvä ja kestävä yleiskumi?
Edit: Ostin sitte Metzeler Roadtec Z6:n... Dunlopin Roadsmart:ia kovasti mietin, mutta kait toi Metzukka on vähintään yhtä hyvä.
Keväällä sitten uus nakki myös eteen...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Mistään mitään tiiä, mut misukan pilot road 2ct kesti ainakin edellisessä mopossa hyvin ja pitoa löytyi.
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Jep mullakin meni sitten myös etunakki uusiks jo ennen kauden päättymistä. Ja kun kerran sattui niin kivasti että parinsadan metrin päässä oli liike joka myi Pilot Road 2:a halvalla niin sieltä tottakai sen hain. Muutama sata kilsaa tuli ajettua silläkin jo. ja hyvä rengas tuokin!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Pilot road 2, Busalla ajettu ko. renkailla 15 000km, josta puolet matka-ajoa Euroopassa kaksi päällä ja yksin vähän kovempaakin. Paras s/t-rengas mielestäni. CB 1300:ssa käytin Metzelerin Z6:ta useamman sarjan, hyvä rengas samassa sarjassa, ei pääse kuitenkaan samaan km-lukemaan kuin Michelin ja kuluu nopeammin kantikkaaksi.
GSX 1300R L2