Kävi sitten eilisellä ajoreissulla niin, että pyörästä loppui bensa. Olin kehä I:llä bussipysäkillä. Onni onnettumuudessa oli se, että lähimmälle huoltoasemalle ei ollut kuin muutama kilometri matkaa, joten lähdin hakemaan bensaa ja kanisteria. Ehdin muutaman askeleen ottaa kun ohi ajava naisautoilija pysähtyi ja tarjosi kyytiä bensa-asemalle. Vastasin myöntävästi tarjoukseen ja pian olinkin jo bensa-aseman pihassa. Ystävällisesti nainen tarjoutui vielä heittämään minut takaisin pyöräni luokse, mutta tästä kieltäydyin, minusta tuntui etten halunnut enempää olla vaivaksi.
Sain ostettua kanisterissa viisi litraa bensaa ja kävelin takaisin pyöräni luokse. Kaadoin bensan säiliöön ja yritin käynnistää pyörääni uudestaan, mutta tässä vaiheessa starttimoottori vain naksutti eikä suostunut pyörimään. Akku lopussa ajattelin ja jäin istumaan bussipysäkille. Soittelin puhelimella eri ihmisiä läpi ja sain kuulla, että menisi muutama tovi, ennenkuin joku pystyisi tulemaan hakemaan. Siinä vaiheessa taivaalta satoi räntää.
Siinä pysäkillä istuessani eräs miesautoilija pysähtyi kohdalleni ja kertoi ajaneensa kertaalleen ohi, mutta koska hänellä oli vapaapäivä eikä kiire mihinkään, oli kääntänyt auton ympäri ja ajatellut tulla kysymään jos voisi jotenkin auttaa. No itse ajattelin siinä vaiheessa palauttaa kanisterin takaisin huoltoasemalle ja hypätä seuraavaan bussiin joka veisi minut takaisin ihmisten ilmoille. Eli sain kyydin huoltoasemalle. Istuessani autossa puhelimeni soi ja sain tietää että eräs tuttavani tulisi hinaamaan pyörääni. Niinpä päästyäni huoltoasemalle kiitin kyyditsijääni kyydistä, palautin kanisterin ja kävelin takaisin pyörälleni.
Vähän aikaa istuttuani viereeni pysähtyi jälleen auto, jossa oli eräs tuttavani entinen työntekijä. Hän sanoi kuulleensa tuttavaltani tilanteestani ja koska hänen muutenkin piti tavata tuttavani oli hän ajattellut sen käyvän yksinkertaisemmin siten, että hän tuli luokseni. Ulkona satoi edelleen räntää joten oli ihan mukavaa päästä odottelemaan lämpimään autoon. Noin puolen tunnin päästä tuttavani saapui paikalle ja vähän aikaa yhdessä pähkäiltyämme pyörää hinasimme sen huoltoasemalle. Sieltä saimme lainaksi käynnistyskaapelit ja pyörä saatiin taas käyntiin.
No koska huoltoasemalta ei ole kuin viiden kilometrin matka määränpäähäni, johon alunperinkin olin menossa, ajattelin että pääsisin pyörälläni sinne asti ilman tankkausta, olinhan juuri laittanut pyörääni viisi litraa kanisterilla. No kuinkas ollakkaan Kehä I:sen ja tuusulantien risteyksessä pyörästäni loppui taas bensa. Matkaa seuraavalle huoltoasemalle oli vajaa kilometri. No eikun työntämään. Sain työnnettyä pyörän melkein perille, edessä oli enää muutaman metrin ylämäki itse huoltoaseman pihaan. Työnnettyäni pyörää ihan tarpeeksi sen päivän aikana, ja koska olen niin lyhyt ja pyörä painaa 200 kg, en jaksanut työntää enää tuota mäkeä ylös. Samassa paikalle tuli kaksi miestä, jotka sanoivat huomanneensa minut työntämässä pyörää ja tarjoutuivat avuksi auttamaan loppumatkan kanssa. Kiitollisena otin avun vastaan ja pääsin tankkaamaan pyörääni.
Tai no en päässyt, koska siinä vaiheessa huomasin ettei minulla ollut yhtään rahaa, mutta ei syytä huoleen. Pyörä parkkiin, kävin hakemassa rahaa, takaisin pyörälle ja sitten kotiin.
Että tälläistä. Mulle jäi ainakin positiivinen kuva ihmisten auttamisen halusta. Asiat olisivat voineet mennä huonomminkin
BTW ilmeisesti ongelmat johtuivat häiriöstä polttoaineen syötössä, eli jostain syystä kun iskee varatankin päälle niin kone ei suostu ottamaan bensaa. Toinen asia mikä ihmetyttää on se, että kun tankkasin pyörän täyteen *tankkiin meni ainoastaan 10,5 litraa vaikka tankin koko on 17 litraa. Olisiko yksi mahdollisuus että tankissa on vettä? Eihän siitä ole kuin vasta viikko kun hain pyörän talvisäilytyksestä.
-Paha saa palkkansa, hyvä donitsin, sanoo sananlasku. *Joskus kieltämättä tekisi mieli sanoa paljon muutakin. *Mutta kun donitsi suussa on huono huutaa eikä vatsa täynnä jaksa tapella. *On paljon helpompaa hymyillä ja näyttää kieltä donitsi reiästä. *Olla ystävä, donitsin ystävä. *On turha tärkeillä, teeskennellä, paastota, etuilla, huutaa ja huitoa, koska ne kaikki on pahasta. *On mukavampaa olla aito, laiska, rehellinen ja runsas, apina tai gorilla, koska ne on kaikki hyviä. *Joten jos sopii, niin ei jakseta eikä viitsitä. *Hyvät on kivempiä kuin pahat ja me ollaan hyvien puolella. -
No jotain vikaa sun pyörässä kyllä on, ei kai se normaalisti syö 100 litraa per 100km?!?!![]()
No siihen pyörään on varattu 30 000 km huolto maanantaiksi, kyllä se vika varmaan selviää. Lähinnä se tankin koko nyt ihmetyttää, kai se oikea ongelma on nyt sitten kuitenkin siinä bensan syötössä, eikä se ole ongelma kun vasta sitten kun bensa alkaa olla lopussa, täytyy vaan muistaa tankata tarpeeksi usein...(Manix @ Huhti. 12 2005,17:47) kirjoitti
elämä on, en mä jaksa stressata asioista joille ei itse voi mitään...![]()
kesä tulee ja aurinko paistaa.. jeejee
-Paha saa palkkansa, hyvä donitsin, sanoo sananlasku. *Joskus kieltämättä tekisi mieli sanoa paljon muutakin. *Mutta kun donitsi suussa on huono huutaa eikä vatsa täynnä jaksa tapella. *On paljon helpompaa hymyillä ja näyttää kieltä donitsi reiästä. *Olla ystävä, donitsin ystävä. *On turha tärkeillä, teeskennellä, paastota, etuilla, huutaa ja huitoa, koska ne kaikki on pahasta. *On mukavampaa olla aito, laiska, rehellinen ja runsas, apina tai gorilla, koska ne on kaikki hyviä. *Joten jos sopii, niin ei jakseta eikä viitsitä. *Hyvät on kivempiä kuin pahat ja me ollaan hyvien puolella. -
Kyllä tuo veteen tai muuhun kökköön tankin pohjalla viittaisiElikkäs varalle kääntäessä kama imetään tankista sen normaalin imukorkeuden alapuolelta = ihan pohjalta => pohjakökkö tulee messiin => juurikin kuvailemasi tilanne ja valitettavan yleinen (viileän) talviseisokin jälkeisissä ekoissa varatankki-tarpeissa
Tietty fiksuna täysi tankki + jäänestoa ja ajelee varatankilla mitä tripin mukaan uskaltaa sen kevään ekan tankillisen. Sen jälkeen uusiksi tankki täyteen ja normaalia ajoa. Näin se kama siellä tankin pohjallakin on varmasti freesiä => ei aiheuta ongelmia kääntää varatankille siellä keskellä-ei-mitään kun se bensa sattuukin loppumaan
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mulla oli viime syksynä varatankin kanssa samanlaisia ongelmia. Etenkin kovempaa ajettaessa pyörä tuntui välillä kärsivän menoveden puutteesta vaikka tankissa oli vielä bensaa. Talven aikana syyksi paljastui hanasta irronnut sihti (siis siitä hanan normaaliasennon bensaputken päästä), joka pyörähteli aika ajoin tankin pohjalle hanassa olevaan varatankin reikään ja tukki sen osittain. No, eikun sihti kiinni ja kaikki on ainakin toistaiseksi toiminut niin kuin pitääkin.
Tosin megazonin pyörän ongelma tuskin tästä johtuu, ellei varatankki sitten ole 7 litran luokkaa...
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Unohtuiko noista laskelmista, että sinne laitettiin jo ensin 5 litraa ja sitten vielä 10,5 litraa, eli jää vain 1,5 litraa ihmeteltävää? Tuon verranhan voi heittää täyttötavan tms. perusteella, ja se, että usein ne ei välttämättä ime pohjia myöten edes varatankilla. Olisko tuo pohjamönjän välttäminen syynä ihan valmistuksessa.
on se mukava kun ihmiset auttaa...
(tuossa on se syy miksi minä aina autan, tosta tuli itsekkin jo hyvälle päälle kun luki)
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
kyllä on mukavaa kuulla että on olemassa ihmisiä jotka auttaa.joskus tuntuu että apua ei saa kirveelläkään
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Mukavaa lukea ettei kaikki pyörillä liikkuvat ole leimautuneet helvetin enkeleiksi.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.