Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 01 2005,09:33) kirjoitti
    Mulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada pyörää liikenteeseen päiväksi (jopa kahdeksi) seisonta-aikana. Soitto vakuutusyhtiöön on riittänyt, eikä seisonta-aika ole keskeytynyt.
    Silloin menee vaikeaksi, jos pyörä ei ole seisonut vähintään yhtä kuukautta. Pyörän pitää seisoa vähintään kuukausi, jotta seisonta-aika hyvitetään.
    Mutta jos on mopo seissyt yli kuukauden, niin joka kerta on ajolupa irronnut, eikä näistä päivästä-parista ole edes laskutettu mitään. Tässä taitaa olla vakuutusyhtiökohtaisia eroja..?
    Alkoi itseäkin kiinnostaa ja soitin Tapiolaan. Asiakaspalvelusta Martti Jauhiainen vastasi ettei ole kuullutkaan asiasta Kommentoin että nytpä kuulet ja joissain muissa vakuutusyhtiöissä onnistuu. Eli onnistusi kuulema vain siten, että ensin vähintään kuukausi seisonnassa, sitten ilmoitetaan päiväksi ajoon ja sen jälkeen taas vähintään kuukausi seisonnassa

Jos muut olette saaneet Tapiolasta muuta tietoa, niin saa korjata.
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
    Lähivakuutuksessa ei asiasta muodostunut ongelmaa.
    Soitin ja ilmoitin siirtäväni Jammun kesken seisonnan talvikolosta kotiin. Kaveri lupasi laittaa lapun pöydälle ja jollei mitään kuulu (lue: jollei satu vahinkoa) hän arkistoi ko. paperin roskikseen ja seisonta jatkuu, jos napsahtaa niin olen ilmoittanut että seisonta päättyi siirtopäivänä.

Taidan ens vuonna "myydä" pyörän siirtopäivänä, säästää puhelinkuluissa *
    Tapiolaan liittyen kokemus viime talvelta: Oli tarkoitus viedä seisonnassa oleva pickuppi laitettavaksi, ja soitin Tapiolaan kysyäkseni, onko siirto mahdollista ilman liikennevakuutukseen laittoa. Puhelimeen Porin konttorissa vastasi sama mutsi, joka aiemminkin on esittänyt virtuoosimaisia otteita asiakaspalvelun saralla, (vai sanoisko sorella...) ja kielsi siirtämästä senttiäkään ilman liikennevakuutukseen laittoa, jolloin sanoin että kai pitäs viedä nosturilla sitten. Tämä sopi akankäppänälle, ihmeellistä kyllä.

On siinä Tapiolan karhun kanssa painia lyövä myyntimutsi saattohoidon tarpeessa...

Aiemmin on muistini mukaan Tapiolassakin riittänyt, että ilmoittaa sinä päivänä, kun siirtää paikasta toiseen, niin varautuvat ja jos ei mitään satu niin ei mitään.

Mutta ajat ovat toiset, Tapiolan asiakkaana olo ja liki kaksikymmenvuotinen maksuhistoriamme lähenee mahdollisesti loppuaan, sillä kuulin juuri että Lähivakuutuksessa bonukset kertyvät kolmen kuukauden pituisen ajokauden perusteella (Tapiolassa kuusi kk), plus että jotakin juhlatarjousta on framilla.

Että: Parin pyörän ja yhden auton vakuutukset taitaa muuttaa majaa, kukaties muutakin...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Mä olen viimeksi syksyllä ajanut ajokorttini hyllylle autolla joka oli seisontavakuutuksessa.Tämän jälkeen menin kotiin ja ilmoitin auton käyttöönotosta internetin kautta. Sama juttu siis pätee tässäkin, ajelet mopos kaikessa rauhassa määränpäähän ja jos satut lippaamaan tai toheloimaan niin otat vakuutuksiin. Jos taas kaikki menee hyvin niin eipä muuta kuin turpa kiinni ja annat seisonnan jatkua

Sikäli tein typerästi kun ilmoitin päiväksi auton vakuutuksiin, sillä mitään sanktioitahan tuosta ei olisi ikinä tullut

1198+RG500
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    keskimäärin aika sällejä kun ajatte "seisonta päällä"

missä yhtiöissä tuo päivän siirto nyt sitten pelaa ?
    - Pohjola ?
    - Lähivakuutus ?
    - Pohjantähti ?
    - Tapiolassa satunnaisesti ?

oma Yammu on rekisteröintikatsastettu, mutta kilpiä en ole vielä ottanut kun en halua laittaa vakuutusta rullaamaan - pyörä on huoltojonossa... toisaalta huoltoon on lyhyt matka, joten kärryllä vienti ei tuota suurta tuskaa. en kyllä ikinä ole ajatellut että seisontavakuutuksella ei saisi ajaa s. metriäkään.. millä nosturilla ne kuvittelee laitteet lavetille ajettavan ?

nimimerkki "vakuutusyhtiö vielä valitsematta"
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Iffillä onnistuu vaikka 1 päivän vakuutusmaksut, jos mp on ollut seisonnassa ennen sitä ainakin 1kk verran.

Eli tämä juuri noita siirtoja varten, itse olen tehnyt näin kerran ja onnistui ihan helposti puhelimen kautta, soitin vain aamulla ja sanoin että yhdeksi päiväksi vakuutukset päälle kiitos ja siirsin pyörän toiseen talliin.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Ton otsikon perusteella ajattelin jo jotain ihan muuta!
    aina noit menee...noit menee aina.
    Kerran pysäytetty autolla mikä oli seisonnassa. Poliisit sanoivat että ei ole heidän ongelmansa, he laittoivat tiedon vakuutusyhtiöön ja ne rokottivat, mutta ei mitenkään tuplana/nelinkertaisina. Pieni lisä siinä taisi olla.

Siirtokilpiä minulle ei myönnetty kun oli rekisteröity ja seisonnassa. Sanoivat konttorilla että ota se vakuutuksiin.

Taitaa olla ihan tuurista kiinni miten käy.
    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
  9.  
    Lainaa (666F @ Maalis. 31 2005,22:01) kirjoitti
    Mulla on myös vähän samanlainen probleemi kun tämän aiheen aloittajalla,pitäis hakea 1.4 pyörä kotiin mutta ongelmana on se että vaihdoin maaliskuussa vakuutusyhtiöö tark.4.3, jos huomenna ilmoitan mopon vakuutuksiin niin 30pv. seisonta ei täyty,eli jos huomenna otan ajoon joutuisin maksamaan koko maaliskuun vakuutukset (saatanan teletappi yhtiöt) siirtovakuutusta en ole vielä kysynyt mutta jumalauta että söis miestä katsella pihalla seisovaa pyörää tietäen että 4.4 Ma pääsee vasta ajamaan,ja viikonlopuksihan ne lupasi niin paskaa säätä ei ole kun +11... osaisko joku neuvoa kuinka tossa voisi ton 30.pv ehdon jotenkin kiertää että pääsisi pyhinä ajelemaan...???
    Mulla selvisi toi edellämainittu ongelma soittamalla v.yhtiöön(Pohjola),soitin suoraan pe.1.4 sille tädille jonka kanssa olen asioinut,täti oli aluksi tiukka siitä 30pv:n seisokista no,aikamme juteltua hän lupasi kysyä asiaa ylimmältä johdolta,ja kuinkas ollakkaan puhelin soi puolentunnin päästä,että tiukanväännön jälkeen ylin johto oli sitä mieltä että kun olet uusi asiakas ja pyörä pitää hakea säilöstä pois niin he suostuvat mitätöimään sen maaliskuun v.maksun eilen tuli kotiin lasku jossa todellakin oli hyvitetty koko maaliskuun seisontaaika,eli he suostuivat menettämään 80 eeroa!! täytyy myöntää että toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen pohjolan toimintaan,vaikuttaisikohan sellanen asia että noita vakuutuksia on sielä 3kpl... eli kannattaa aina vähän neuvotella asioista ennenkun lähtee riskillä ajelemaan seisokki aikana,kyllä ne näköjään osaa tulla vastaan jos sanoo että vakuutukset muuttaa muuten kotia

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12