Tere,
olen tulevana viikonloppuna menossa katsastamaan muutamaa otsikon mukaista pyörää. Aikomuksena on että joku noista jäis käteen.
Pyöriä näyttäis olevan nyt vielä hyvin tarjolla ja hinnatkin on kohtuullisia. Huono puoli on vaan että koeajo ei oiken vielä näillä pakkasilla onnistu.
Vfr:ää olen kyllä koeajanut ja todennut pelin sopivaksi.
Mitä siis tuon ikäisista pyöristä tulee katsoa tarkkaan läpi?
Vfr:ässä ei ilmeisesti suurempia tyyppivikoja ole, mutta varmasti jotain kulumisesta johtuvia vikoja jo tuon ikäisistä pyöristä löytyy.
Kaikki Vfr:än omistajien tarinat ovat tervetulleita, kiitos.
Minä ostin aikoinaan enempiä miettimättä ja tutkimatta, niin kuin useat muutkin. Ei ole paljoa moitittavaa. 100 000 kilsaa takana, joten kulutusosia pitäisi varmaan pikkuhiljaa uusia.
Ohessa kuvasarja jossa on selitetty huoltoja ja tapahtumia. Niistä saa vinkkiä mitä kannattaa tehdä. Sitten kun vielä varaat pitkän illan aikaa, ja kirjoitat OGRin yläpalkin hakusanaksi ''VFR'', niin johan löytyy tietoa vaikka koko yöksi. TJEU
Kuvasarja
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
kannattaa kysäistä onko lataussäädin uusittu hiljattain, se on noiden heikkokohta.
vfr (RC36)>900rr SC33
Tallista löytyy -90 vfr, eikä mitään valittamista. Joku viisaampi joskus sanoi et vfr ois kankea ja raskas ajaa, mutta empä ole itse ainakaan kyseistä asiaa huomannut, ihan tarpeeksi ketterältä tuo tuntuu 2 päällä ja kaikki laukut täynnä. Kyllä olen täysin tyytyväinen pyörään ollut.![]()
pyörää vailla.
Omissa VFR:issäni ei ole ollut lataussäädinongelmia, yhteensä 70.000km ajettuna VFR:iä...
Lataussäätimen ongelmia ei oikein etukäteen pysty myyjä ennustamaan, se menee kun menee. Jos jaksaa retuuttaa yleismittaria mukana, niin akkujännitettä voi mitata. Jos jännite ei nouse koneen käydessä huomattavasti, niin syy on luultavimmin lataussäädin (12V -> n. 14V)
Ihan tottapuhuen, VFR:istä kannattaa katsoa hintalappu, alle 200tkm ajetusta pyörästä ei paljon muuta tarvitse kytätäHintalappu onkin ainoa tyyppivika pyörässä - laadukas pyörä pitää kohtuu hyvin hintansa
![]()
Kitka miehen tiellä pitää!
Mitäs nyt tulis mieleen vikoja ja huonoja puolia.. hmm painava, ehkä. Ajossa ei kyllä tunnu ja istuu mutkatiellä tosi hyvin. Tykkää vauhdista ja ei tärise. Vikoja ei oo ollut, toimiva peli on ollut ja juuri tää '93 malli on mun mielestä paras ja kaunein:
![]()
The Black line
Kannanpa itsekkin korteni kekoon, kun tuommoinen mopo itseltäni löytyy.
Startin kytkin on itsellä aika lopussa -92:sta. Kylmänä ei tahdo startti ottaa kiinni (startti pyörii, muttei moottori).
Pyydä mopoa pidettäväksi ulkona nollakelissä, ennenkuin menet katsomaan
Vaan korjaussarjan (ei mitään juotavaa) olen tilannut ja asennukseen menee toukokuussa. Korjaussarja maksoi Storm:lla hmm.. olikohan 32 euroa?
Ja vaihteiden vaihdossa tulee olla "päättäväinen". Jos liikkeelle lähdössä on "kiire" ja koettaa selvitä vaihteiden vaihdosta nopeasti, niin saatat löytää vapaan tai jopa välivapaan. Tätä on itsellä tapahtunut n. 7000 km aikana vajaat 5 kertaa.
Ilmeisesti öljyllä on tässä osansa. Saattoi olla Motul:it sisällä, kun tuota tapahtui. Jotkut kehuvat Hondan omia ja Shellin Advance -öljyjä. Itse en tiedä nuita paremmiksi sanoa, kun en ole nuilla kokeillut. Liekkö sitten öljyvälinnalla ollut vaikutusta startin kytkimenki toimintaan..?
Lataussäädintä ei itsellä ole (ainakaan vielä) tarvinnut vaihtaa.
Ajattelin laittaa jonkun kaapista löytyvän prossutuulettimen (tms.) hoitamaan säätimen jäähdytystä. Lataussäädin kun oli muistaakseni aika hintava.. Jos tuuletettuna kestäisi
Niin, ja kuumalla ilmalla minulla jää joskus vilkut vilkkumatta (jää valo vain palamaan). Pitää tutkailla vielä ennen kautta oisko vilkun rele menossa? Vaan tätä ei voine laskea miksikään tyyppiviaksi, kun en ole muilta tällaisesta kuullut.
Olen kuitenkin tyytyväinen VFR:ääni ollut. Jos tuo startin kytkin ei olisi alkanut temppuilemaan, kumartelisin enemmän Jaappanin suuntaan![]()
Itsellä tuo on se ensimmäinen oikea mopo. Mopomopo oli joskus 16 kesäsenä
Juuri pois myin -92 mallisen Vifferin. Erittäin hyvä pyörä! Mitään ongelmia ei ollut, kilometrejä oli pois myydessä 60 tuhatta. Kesän aikana tuli 21 tuhatta kilometriä ajettua. Loistava pyörä yksin ja kaksin.
Miinuksia;
- katteiden purkaminen yksinkertaisiakin huoltoja tehdessä (muovikorvakkeet saa helposti hajalle, jos ei ole varovainen)
- tulpat ne vasta v-mäiset ovatkin vaihtaa... Jäähdyttäjä tiellä.
- painava, painava, painava
- eturengas kuluu paljon nopeammin kuin takanen (etupainoinen)
- välivapaita löytyi 15 W 50 öljyllä, 10 w 40 vaihtaminen auttoi
- vaatii aika selkeää vientiä mutkiin ajettaessa, ei kovin ketterä
- kone kehittää "kivasti" lämpöä kesällä, rungossa polttaa näppinsä tai polvensa
- iso kääntösäde (valtaosassa sporttipyöristä)
Plussia;
+ sopivasti vääntöä, on vaivaton ajaa hitaasti ja kaupungissa
+ paikat ei puudu pitemmälläkään matkalla
+ pomminvarma, ei nokkaketjujen vaihtoa, kestää ja kestää...
+ oma yksilö ei ainakaan syönyt yhtään öljyä
+ mielenkiintoinen moottoriääni (ja putkella saa parannettua)
+ vähäruokainen bensan suhteen. Itsellä yleensä kulutus normaalissa seka-ajossa 5 litraa satasella
+ ei ongelmia kylmällä ilmalla
+ selkeä mittaristo, kello ja bensamittari
+ upea ulkonäkö, ikäisekseen erittäin nykyaikaisen näköinen ja tekniikaltaan tasokas
+ hyvä maine (helppo myydä jos haluaa vaihtaa pois)
+ vakaa ajaa, tunnokkaat (joskin uusiin pyöriin verrattuna hieman tehottomat) jarrut
Omat syyni vaihtaa olivat se, että kyykympi piti saada ja lisäksi painoa runsaasti pienemmäksi. Tehojen puolesta Vifferi olisi riittänyt loistavasti, ei ainakaan kesän jälkeen mopolta laillisissa nopeuksissa (tai noh..) tuntunut.
Osta pois! Hyvä valinta
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Oon ite kanssa iskeny silmäni yhteen -92 VFR:ään millä on ajetty 47tkm. Myyjä on yks tuttu, joten en usko että pyörässä on sellasta vikaa mitä kaveri ei sanoisi. Siinä kuitenkin on kuulema sellanen fiba,että kaupunkiajoa ajaessa,kun flekti lähtee pyörimään, virrat vähenee.
Osaako kukaan sanoa missä vika? Oisko just toi lataussäädinongelma, vai akku kenties?
Pitäs mennä parin viikon päästä kattomaan ja kuolaamaan sitä ja jos vähän vois jo koettaa ajellakki.
Se on tosiaan meikäläisen eka pyörä, mut juttujen mukaan ihan hyvä vaihtoehto.
Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Minulla ainut "ongelma" minkä olen pyörässä huomannut on kaupunki vauhdissa alamäessa jos nostaa kädet stongasta ja nojaa taaksepäin niin stonga väpättää kun viimostapäivää, en tiiä onko ongelmaa muissa pyörissä (lue VFR ainut pyörä millä ikinä ajanut)
Mutta alkuun tämä tapahtuma aiheutti suurta pulssin nousua![]()
pyörää vailla.
Ja mun VFR on niin vakaa ettei värisi eikä tärise saati sitten woblaa milloinkaan, eli epälen ihan fyysistä vikaa tai kulumaa iskareissa, ohjauslaakerissa... Paljonko sun VFR:llä on ajettu?(kupoc @ Maalis. 09 2005,22:26) kirjoitti
The Black line
Mittari lukema on 28tkm. Ja pyörän historia on muutenkin aika omituinen kyseessähän on tuonti pyörä.
Tarina kertoo että pyörä otettu ekaa kertaa ajoon saksassa loppuvuodesta -90, kaaduttu -91 kesällä josta pyörä on seisonut rikkinäisenä vuoteen -99 jolloin tuotu suomeen ja kunnostettu täysin. Ja minä olen nyt toinen omistaja suomessa, saksassa pyörällä ollut papereitten mukaan 1 omistaja, joten en tiedä tuosta mittarilukemasta pitääkö paikkansa, mutta jos uskoo siihen että pyörä on seisonut 91 - 99 niin silloin ehkä, mut empä lähe arvailemaan.
pyörää vailla.
Öhöm... Tuota noin... mun mielestä toi sun mopos olisi ehkä paremman näköinen harmailla vantailla??? Ainakin taakse sopisi aika hyvin *tuumii*(teammate @ Maalis. 08 2005,22:00) kirjoitti
Se on sitten vain minä ja mun mielipiteeni. IMHO
Täytyy sanoa että sinunkin mielipiteesi vuosimallien ulkonäköasioista on harvinaisen ''oikea''
Eturenkaan woblaamista aiheuttaa yleisimmin:(kupoc @ Maalis. 09 2005,22:26) kirjoitti
- kulunut eturengas (kokemusta on)
- jumahtanut etujarrusatulan liukutappi (kokemusta on)
- ohjauslaakerin väljyys
Noi kun tarkistat, niin pitäisi olla vähissä voplaaminen.
Minulla ei ainakaan woblaamista esiintynyt missään tilanteissa. Enemmänkin pyörä oli kuin juna. Tosin renkaat ja muut osat oli aina tip top kunnossa.
Lady, Sexy Lady.
Jaha(Säätömies @ Maalis. 10 2005,13:13) kirjoitti
... mulle noi punaiset vanteet on jotenkin kolahtanu.
Nyt mopo on viritehtaallaja siihen kaivetaan lisää potkua..
![]()
![]()
The Black line
Punaisia vanteita punaisessa pyörässä voi jalostaa kiillottamalla vanteen reunat ja sen sileämmän osan vanteen sisäkehästä. Sitten se vasta onki erittäin nätti ! ! ! On mulla joskus koneella kuvakin ollut tuollaisesta...(teammate @ Maalis. 10 2005,20:12) kirjoitti
Tossa(Jarge @ Maalis. 10 2005,23:10) kirjoitti
Joo mulla on samansuuntaisia ongelmia. Jos nousen kävelyvauhdissa tankin päälle seisomaan ja koitan heittää backflipin kahella kierteellä, niin loppuasento ei pysy aivan kynttilänä. Kun ekan kerran ilmiöön tutustuin, niin aiheutti aikamoista pulssinnousua! *(kupoc @ Maalis. 09 2005,22:26) kirjoitti
![]()
punaiset on nopeimpia
Qleppas nyt(poohnalle @ Maalis. 11 2005,08:58) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
pyörää vailla.
Juuh, keventää hieman tuota pyörän ulkonäköä. Jotenkin tummat vanteet saavat painopisteen näyttämään matalammalta. Siis visuaalisen painopisteen.(Jarge @ Maalis. 10 2005,23:16) kirjoitti
Aika nätisti laitetut vanteet. Ei tule heti samanlaisia vastaan.
Jossain VFR keskustelufoorumissa miettivät alumiinisten billet-vanteiden tekoa vifferiin (muutaman tuhat puntaa taisi maksaa). VFR:ään kun ei löydy keveämpiä virivanteita samalla tavoin kuin Duceen. Toinen mitä miettivät, oli keskiörakenteen muuttamista siten että Ducen vanteet sopisivat heittämällä paikoilleen.
Mun valkoiseen elefanttiin ei oikein muut kuin valkoiset vanteet sovi. Pitänee pysyä orggiksessa...
Ettei vaan niin![]()
Joku oli näemmä käynyt mopoliikkeessä korjaamassa pois "exäni" (Vifferin)... Tunnustaako kukaan ostaneensa juuri punaisen -92 mallin? Joku onnellinen sai siinä loistavan pyörän
!
Lady, Sexy Lady.
Jep, punainen 91 vuosimallin Vfr tuli ostettua lauantaina.(teammate @ Maalis. 11 2005,20:27) kirjoitti
Vanteet on pronssinväriset, kuvaa pyörästä ei vielä ole. Mopo jäi 170km:n päähän odottelemaan sellaista keliä, että saan sen ajamalla tänne Helsinkiin. Tulis jo kesä!
Jenkkimalli vissiin, euroopan malleissa on -91:ssä valkoiset vanteet. Oliko mailimittari?(Duster @ Maalis. 13 2005,17:13) kirjoitti
Kyllä, mailimittari ja tuplavalot edessä. Hienosti sopii nuo pronssinväriset vanteet punaiseen pyörään.(Jarge @ Maalis. 13 2005,18:02) kirjoitti
![]()
Mulla on punanen -91 jossa pronssin väriset vanteet, kilometrimittari ja vaatimuksenmukaisuustodistuksenkin sain (mopo ostettu euroopasta).(Jarge @ Maalis. 13 2005,18:02) kirjoitti
Hienosti sopii munkin mielestä.
Ja tässä vielä se kuva mun uudesta silmäterästä.
Harmaa penkki viittaa myös jenkkimalliin =) Jos en väärin muista... Jenkkimallissa on yleensä myös punaiset vilkun lasit takana, mutta tietty jos on muutettu vastaamaan euroversiota, niin lasit on toki vaihdettu. Kuten myös umpiot e-hyväksytyiksi jne.
Vanteiden väri on tosiaan paljon parempi tuona pronssisena, valkoiset vanteet punaisessa pyörässä *
Edit: nyt sekoitin jo jjarin ja Dusterin pyörät. Tämä viimeisin kuva siis esitti sitä Dusterin jenkkimallia, eikä jjarin versiota, kuten menin tuossa yllä luulemaan =)
Eroja, mulla punainen penkki ja valkoiset on vanteet!!!
Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!
Honda vfr vtec