Kertokaas onko joku tukos vai mikä kun kahvasta kääntää tasaisesti niin kierrokset hyytyy 4000 kohdalla hetkellisesti ennenkuin lähtevät nousemaan .. joskus nousi suoraan 5000een ja sitten putos takasin 4000een vaikka kokoajan avas kaasua tasaisesti ja sit taas harppaus kohti isoja kierroksia..
Pyörä on gsx f 750 ja vuosimallia 04 .. bensan seassa ei ole ollut mitään säilöntäainetta ja tila on ollut lämmin n+10 astetta
Semper omnia haerent!
Oisko ollut stabilaattori paikallaan kuiteskin.. ???polttoaineensuodattimessa jotain...?
Suzuki GSR600
Kandee varmaan availla kaasarit ja putsailla kaikki suuttimet yms. paineilmalla tms. Bensa on varmaan talven aikana sakkaantunut kohokammioihin ja ne sakat on lähteny liikenteeseen ja tukkinu paikkoja. Sen takia kannattais käydä käyttelemässä sitä n. kuukauden välein kunnolla lämpimäksi, että siellä olis aina kohtuu tuoretta gasoa kohokammioissa.(tjarvi @ Maalis. 29 2005,12:23) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No ensimmäisenä kuiten kannattaa kokeilla uusilla bensoilla, ettei tarvi alkaa turhaan mopoa purkamaan
www.trackpunkracing.com
Joo mä oon pari kertaa sitä käyttäny talven aikana mutta ehkä vaan parin kuukauden välein .. koitetaan uusilla bensoilla ens kerralla ja jos ei auta ni remonttiin
Niin ja siitä stabilisaattorista .. ois varmaan ollut paikallaan mutta en löytänyt sitä mistään liikkeestä missä kävin .. ehkä vääriä liikkeitä .. no ensi talveksi pitää etsiä..
Semper omnia haerent!
Ei niissä tankin bensoissa pitäisi mitään vikaa olla, vaan kaasereihin jääneissä pikku tilkoissa, jotka ovat haihtuneet ja jättäneet kökköä suuttimiin. Jostain suuttimien putsausaineesta saattaisi ehkä olla hyötyä, jos ei huvita alkaa purkamaan. Toisaalta, kyllä sen pitäisi alkaa muutenkin pelittämään, kun aikansa sillä ajelee ja antaa hanaa.
Näin on. Voi joutuu ajelee esim kolmella pytyllä aika pitkään ennen kuin ne aukeaa. Ehkä kuitenkin helpompaa ois avata ne kaasarit, ei pitäs olla suuri homma.(Ytsför @ Maalis. 29 2005,21:27) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Pyörä siis jo ajossa ? Vai paikallaanko kaasuttelit ? Itellä oli samanlaisella -03 pyörällä vuosi sitten vastaavanlaisia ongelmia vaikka oli stabilaattorit tankissa, saattoi olla etten antanu käydä tarpeeksi pitkään edellisenä syksynä tankkiin laiton jälkeen, jotta olis kaasareihin asti yltäny litkut.(tjarvi @ Maalis. 29 2005,12:23) kirjoitti
Herättelin pyörää huhtikuussa seisonnan jälkeen paikallaan huudatellen ja aika tukkosta oli. Annoin sitten seistä vielä toukokuun alkuun ja sitten ajoon ja ei ollu mitään ongelmia, hyvin pelas alusta lähtien.
Viime syksynä tulikin sitten tyhjättyä kaasarit suutinsarjan laiton vuoksi ja kun viime viikolla kävin huudattelemassa, niin paljon paremmin toimi kuin viime vuonna.
Äänikin kuulosti eri munakkaalta, pönttö vaihtu nääs laaseriin...![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Et sä mitään stabilointi ainetta tartte !!!(tjarvi @ Maalis. 29 2005,14:21) kirjoitti
Neste FuturaGreen Bensaa talveksi tankki täyteen!!
saa tilaamalla ainakin 5 l kannuissa.... ei sakkaannu ei hartsiinnu saa myös 200 litran erissä...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Ei muutaku baanalle, kyllä se siellä "kurkku" aukee.
Pikku lenkki ja sit tuoretta bensaa tilalle.
Piitkän talven jälkeen on hetken tukkosta...
Turhaa lähet heti mitään purkaan
Life is hard, then you die...
Ja kohta huomaatkin, etta on mannassa reika. Ei ole itselle kaynyt, mutta kaverille kyllakin viime kevaana...(demsey @ Maalis. 30 2005,20:31) kirjoitti
![]()
En ymmärrä miks niitä kaasareita ei vois äkkiä putsailla. Aikaa voi mennä jopa tunti-pari...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
En ottanut pyörää vielä ajoon vaan käyttelin vasta pihassa. Josko viikon kahden päästä sen sitte ottaisi.
Melkeinpä voisi puhdistaa kaasarit ihan vaan opinkin vuoksi kun se ei lienee mahdoton homma .. paineilmallako ne kannattaisi puhallella puhtaiksi? .. niin ja mistäs paineilmaa kun en omista kompressoria .. oisko vaihtoehtoisia keinoja?
Semper omnia haerent!
Stabilointia tankkiin syksyllä ja kerran kuussa käyttää lämpimäksi ( kunnolla ) niin ei tuu näitä ongelmia.
Jos ei tätä tee niin ei muuta kun lusikka kauniseen käteen ja kaasareita putsaamaan, nykybensa kun on sellaista
nahkurin orsilla tavataan....
Kele.. meni 3 tuntia äsken yhen kaasarin tarkistuksessa. Vaikuttaako se oikeasti jos on vähän kakkaa seinämissä ja pölyä? Ei mee kauaakaan kun on taas paskaa siellä täällä. Uskon että mun käyntihäiriöt on monen ongelman summa. Oli viimekesänä kaikkee muuta kuin nautittava ajaa..(Tylyttäjä @ Huhti. 01 2005,09:49) kirjoitti
nimim. todella pahoja käyntihäiriöitä.
Ainakin mulla auttoi kaasareitten puhdistus tyhjäkäyntiin, ja kyllähän siellä sitä kökköä näytti olevan. Tietysti se synkronointikin vaikuttaa... Pakokaasujen väri muuttui ruskeasta lähes värittömäksi, eli varmaan joku ilmakanava / suutin oli tukkeessa. Ajokäyttäytymisestä ei ole vielä tietoa, viikonloppuna testiajoa. Viime kaudella oli pientä nykimistä alhaisilla kierrostaajuuksilla.(kuulapää @ Huhti. 01 2005,20:23) kirjoitti
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
No mulla oli tyhjäkäynti ihan "ookoo" mutta ei kestäny osakaasua sitten ollenkaan. Eli kun käänsi kaasua vähän enemmän tyhjäkäynniltä niin rupee takertelee ja tukehtuu kone samantien. Sama esim motarilla: ajan "tasa" kaasua, päästän kytkimen irti ja samalla kaasun = sammuu kone. Toimi vaan kun käytti kunnolla kaasua. Täys kiihdytys ja on semmonen musta savupilvi perässä että.. Jotain on pahasti pielessä mutta en tajua mikä.
Takas![]()
Enskertalaisella tuon ajan voipi sitten ainakin tuplata...(Tylyttäjä @ Huhti. 01 2005,09:49) kirjoitti
Ellei ole aikasemmin pyöriä aukonu, niin tuon äffän katteiden irrotteluun saa jo menemään aikaa kohtalaisen kauan.
Haynesin manuaali kannattaa hommata, ellei sitä jo omista. Säästyy monelta turhalta pähkäilyltä.
Ja ne kohokammion kiinnitysruuvit oli ainakin meikäläisen härvelissä sen verran tiukassa, että kannattaa ottaa varovasti niiden kanssa, ettei nylppäänny paskaks...
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Mistäs noita Haynesin manuaaleja saisi hankittua. Tarkoitus kun on pitää pyörää pidemmänkin aikaa ja jossain vaiheessa ruveta tekemään enemmänkin töitä itse.
Semper omnia haerent!
Esim. täältä: Alfamer
tarkempi osoite olisi: http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=H3987
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Saman tyyppisiä oireita kuin keskustelun aloittajalla.
Eilen pe 1.4 kävin ensimmäisen kerran kokeilemassa talven jälkeen GSX750F:ää. Käynnistyi OK, mutta kiihdyttäessä n. 3 000 - 4 000 kierrokselta, niin tuli kuollut vaihe, jolloin ei tapahtunut mitään. Hetken kuluttua kierrokset kyllä lähti nousemaan. Viive oli pienempi, jos kiihdytys lähti korkeammilta kierroksilta. *Pyörä on mallia -02 ja kilometrejä mittarissa on 17 000. Talvella venttiilit säädetty, ilman- ja öljynsuodattin vaihdettu. Bensa tankissa on viime syksyltä ilman lisäaineita.
Talven aikana käytin pyörää kolme kertaa ongelmitta. Pyörä on viettänyt talven lämpimässä tallissa.
Aikaisemmeissa kommenteissa mainittiin *vanhan bensan olevan syynä moneen ongelmaan. En oikein usko tähän "bensan vanhenemis" teoriaan, joten en rupea vielä purkamaan mitään, kokeillaan ja kuullostellaan.
Voiko syynä kuolleeseen alueeseen olla kylmä sää +5 astetta? Eli käy liian laihalla?
Eivät olisi ensimmäisiä pyöriä joihin auttaisi pelkkä tulppien vaihto
Nyk:Kawasaki ZRX 1100R
Exät: Aprilia Tuareq 125, Yamaha tenere 600, Honda AT 750, Honda cbr1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia Caponord 1000, Kawasaki ZRX 1100R, Suzuki Dl 1000
Juu jaa no nyt pääsi käymään sillälailla, että ajointo iski eikä ollut aikaa paljon kaasareita putsailla. No viime maanantaina sen sitten löin käyntiin ja nätisti käynnistyikin. Siinä paikallaan annoin sen käydä sellaisen kymmenisen minuuttia ja sitten kokeilin varovasti nostaa kierroksia eikä mitään ongelmia, joten ei muuta kuin pyörän päälle ja ajamaan. Nyt on uudet bensat tankissa ja reilu 700km takana ja toimii kuin unelma. Eli eipä tainnut olla tarvetta sille stabilisaattorille. Kaksi kertaa käytin lämpimäksi talven aikana. Tosin keväisestä episodista säikähtäneenä ensitalveksi laitan stabilisaattorit ja käytän hieman useammin lämpöiseksi. Mutta ei muuta kuin![]()
Semper omnia haerent!