Toukokuussa pitäs lähtee ajelemaan Makedonia-Kreikka-Italia-Ranska-Saksa-Tanska-Ruotsi reittiä Suomeen, ehkä Sveitsi ja Itävalta vielä siihen. Ainakin San Marino, Monaco, ~Alpit ja Cote D'Azur olisivat kohteina... onkos kellään ehdolla hyviä paikkoja lisäksi? Kilometrejä tulee varmaan ~5000 ja pyöränä tonninen gixxer...![]()
Paljonkohan on ajateltu aikaa käyttää tohon matkaan?
Sen verran pitkältä vaikuttaa reitti, ettei siinä paljon ehdi maisemia katsella.![]()
©
Mitä reittiä meet Makedoniaan? Vai ostitko sieltä uuden gixxerin?![]()
2viikkoa oon aatellut ajella. Kyllä oon ihan suomesta ostanut!Mutta jos Makedoniaan haluaa lähtee välttämättä ajelemaan kannattaa tulla alhaalta Kreikasta... Serbia&Montenegro yms. maat kun eivät ole välttämättä pitäneet aina niin hyvää huolta tiestöstään...
Hieno juttu ... toivottavasti kelit suosii.(harkkis @ Helmi. 26 2005,12:38) kirjoitti
2vk .. hmmm .. menee ihan hyvin, mutta ei siihen kauheesti löysää jää.
.. meinaan jos et ihan hirveesti meinaa päivässä ajella ..
Ajeleminen pikkuteitä pitkin suo aivan uskomattoman upeita vuoristomaisemia.
Motarit saattavat olla paljon tylsempiä .. mut mitäs siittä .. eiku menoks.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
No kyllähän nyt 2 viikossa kerkeää tuolla oikein hyvin pörräämään!(harkkis @ Helmi. 24 2005,20:53) kirjoitti
Yksi loistava reitti mahdollisuus on Dolomiittien halki idästä länteen kohti etelä Ranskaa. Route Napoleonia ylös Nizzasta ja mahtava pätkä Grand Canyon du Verdoniin (http://www.aukadia.net/alps/south/gcv.htm). Yksi hienoimmista pätkistä mitä on tullut ajettua!
Sieltä voi vetästä vielä Sveitsin alppien kautta tai sitten suoraan Saksaan. Ranskassa on edessä jokatapauksessa vielä _paljon_ huipputeitä. Gap-Briancon reittiä olen itse pariin otteeseen ajanut kohti pohjoista. Pieni koukkaus Italian puolella ja Iseren laakson läpi... Huippureittejä kaikki.
Varaa vähintään viikko lisää aikaa, sopiva reissuaika tollasele viiden kuuden tonnin reissulle on noin 28-32 päivää, ehti näkemään muutakin kuin teitä ja maisemia. Etelässä saattaa olla jo lämmintä toukokuussa voi nähdä kunnon "kurvaa"
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
Latelin autolla muutama vuosi sitten entisen-Jugon halki ja tiet olivat kertakaikkisen surkeassa kunnossa ja lisäksi vielä pölyisiä ja liukkaita. Kroatian puolella tiet jo paremmassa kunnossa, mutta edelleen pirullisen liukkaita.
Suomi on aakeeta laakeeta pullollaan. Keski-Euroopan parasta antia pärrälle ovat loputtomat alppitiet ja karhea asfaltti. Suosittelen lämpimästi majoitusta Itävallasta Innsbruckin liepeiltä ja siitä sitten pistoja niin etelään kohti Dolomiittejä tai pohjoiseen Berchtesgartenin maastoihin. Kivaa riittää koko rahalla ja maisemat ovat nannaa!
Olen jyrkästi samaa mieltä...
Varohan Kreikan asfalttia (kuin myös muiden E-euroopan maiden). Välillä Igoumenitsa-Thessa italianpojan mersu karkasi kaiteeseen (onneksi oli kaide) täysin harmittomassa tilanteessa, ja pyörähti eteeni. Asfaltti on liukas erityisesti sateella.
Tuo edellä mainittu väli on muutoin kuin tehty mopolla kanttailuun.
Kesä vihdoin koittaa
Jo onkin nukuttu talvi unta ja suunnitelmissa on itsellänikin lähteä heti juhannuksen jälkeen Italiaan, Pesaroon.
Matkaan lähdetään kaverin kanssa pyörillä maita myöden ja eukot tulee koneella perästä.
Tässä on tarinaa aikaisemmista reissuistamme eurooppaan.![]()
![]()
Kjhx! Upeat sivut!
Kiitoksia palautteesta.(kava10 @ Huhti. 01 2005,08:49) kirjoitti
Pyritään kaverin kanssa tekemään reissuja jatkossakin joista tehdään hieman tarinaa ja tietty kuvia ja linkkejä.
Tämän kesän turnee alkaa 26.6-05 Turku- Tukholma- Helsingborg- Saksan läpi Sveitsiin alpeille - Itavalta- Italia Dolomiitit- Pesaro. Viikko Pesarossa.
Paluumatka vielä avoin.
Reitti on vielä avoin, jos jollakin on hyviä linkkejä / vinkkejä hyviin paikkoihin / nähtävyyksiin.
Pistäkää palautetta/ juttuja tänne.
Tosta on muutkin varotelleet... taitaa olla niin öljypitoista...(Hanski R1100RT @ Maalis. 31 2005,20:48) kirjoitti