Tossa on hyvä artikkeli miten eri dynot pelittävät:
http://66.47.68.116/magazine/mag_cyc...ojet_dyno.html
Toisessa 164 ja toisessa 174.... Kannattaa dynopaikkojenkin "säätää" penkit näyttämään korkeampia lukemia niin on kiva päästä paukuttelemaan henkseleitä Esson baariin...
Kaikkihan sen tietää, ettei penkit ole keskenään vertailukelpoisia. Niiden funktio on saada mopon säädöt kohdalleen.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Toi on kyllä ihan totta, mutta tälläiset mittaustulokset(testi) asettavat penkit ihan uuteen valoon. Eli kaikki ei ole välttämättä mitä näyttää.(Earthend @ Maalis. 24 2005,21:26) kirjoitti
Kateellisten panettelua! Yli-innokkaiden intoilua!
Eihän mikään (siis mikään) mittari näytä aina oikein. Aina ne pitää kalibroida, niissä voi olla offsettia ja suhteellista heittoa ja vaikka mitä joka vielä on joko verrannollista tai kääntäen verrannollista senhetkiseen lukemaan. Ja sitten kaikkea verrataan aina toiseen ihan yhtä tarkkaan mittariin.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä![]()
Tämän on se suurin syy miksi kyseiselle alalle tarvittaisiin jonkin standardi tuohon mittaukseen. Monen hehkuttamille dyno käppyröillä ei ole juurikaan tekemistä todellisen takapyörätehon kanssa, mutta se on hyvä referenssi omaa pyörää säätäessä ja virittäessä. Se on vaan valitettavasti niin, että moni ei halua edes tietää lähempänä totuutta olevaa lukemaa vaan sen Liisaihmemaassatehon. Onhan sitä lappua sitten kiva kattella ja kavereille näytellä, mutta todellista se ei ole.
Alla pari juttua asiaan liittyen.
http://groups.google.fi/groups?....num%3D1
http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
Tekeekö noilla dyno-lukemilla oikeasti jotain??? Kasvattaavat varmaan jotain kitukasvuista elintä - ehkäKovin montaa mopoa ole, jolla oikeasti arkiliikenteessä jalkoihin jäisi...
<p>2002-2014</p>
No, tekeehän niillä. Siinä voi verrata käyriä muihin siinä penkissä käyneisiin, ja omaan ilman virityksiä. Sitäpaitsi, ainakin nää pääkaupunkiseudun dynot näyttää muutaman hepan sisään samaa. Oon ite testannu aika monta, ja niin teki myös Vauhdin Maailma:(Ctrl+Alt+Del @ Maalis. 24 2005,23:22) kirjoitti
http://www.bomber.fi/forum/viewtopic...ghlight=viaber
Aina tätä jaksetaan...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Milläs säädät?? En minä ainakaan ole vielä sellaista toimintoa löytänyt.kirjoitti
Toisio välityssudetta muuttamalla saa tuloksen näyttämään paljon paremmalta, mutta eikähän siinä mene maine jos jengi käy testaamassa myös muissa paikoissa.
KUSETUKSESTA JÄÄ ENNEN PITKÄÄ KIINNI!
Noh tänään penkitän oman moponi ja säädän penkin antamaan upeat lukemat et voin essolle mennä elvistelee!!!!![]()
Nykyinen: Yamaha R1 2006
Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
eikös noita voi säätää voi ohjelmallisesti. inertiadyno MJP2000 mallissa tätä lukemaa nimitetään kait stp corr. arvolla. omaani mitattaessa tämä oli ko penkissä 1.055. onko tämä arvo muutettavissa? anyone?
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Mittalaitetta jota ei kalibroida, johon ei ole selvää referenssia ja johon ei ole ilmoitettu mittaustarkuutta, ei ole mittalaite vaan indikaattori. Hiukan, kuin jokaisen kotoa löytyvä ulkolämpömittari. Jokainen on varmaan töissä pakkasaamuna väitelyy naapurin kanssa, miten toisella on 5 astetta kovempi pakkanen.. *
Mitä tulee väitteeseen pääkaupunki seudulla olevien dynojen "samaa" näyttämiseen. Se ei todista muuta, kuin että ne on keskenään suunnilleen vertailukelpoisia. Todennäköisesti kaikkin näyttävät väärin.
Jos vaikka radiotekniikan puolella olisi samanlainen käytäntö kuin dynojen puolella, ei yhtään GSM puhelua olisi ikinä saatu soitettua.![]()
Nimenomaan. Riittävä laite vääntökäyrän todentamiseen ja säätöjen tekemiseen.(750S @ Maalis. 25 2005,11:14) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Suurin hyöty noista dynoistahan on se että saadaan se mopo säätöihin. Eihän sillä ole paskankaan väliä, minkä se sieltä kiekaisee loppulukemaksi.
Paitsi sitten motot.netin foorumilla..
Jos pääsee oman pyöränsä stockkina ajamaan, voi sitten tarkastella ja aika luotettavasti että miten viritykset auttoivat. Lähinnä noissa se hyöty, että saadaan nysvättyä "käyrät näteiksi".
Ihme vaahtoamista. Eiköhän jokainen tajua että ilman mitään järkeviä standardeja / säätömahdollisuuksia / referenssejä ei noita dynoja saada tetenkään vertailukelpoisiksi keskenään?
Mun jammu oli juuri menkissä ja dynojet ja tehoputki toivat 10 lisähevosta
Reissut mielessä........