Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Pyöräni on alkanu kylmänä rallattelee ajettu on 36000km joten onko se ketju vai kiristin? Kuinka tiuhaan yleensä joutuu vaihtaan kyseisessä pyörässä kiristimen, entä ketjun? kiitoksia vastauksista!!!
    Kiristin se on, muuten erinomaisessa pyörässä tyyppivika. Vaihtoväli riippuu pyörästä ja vuosimallista, eikä ole paha homma vaihtaa/vaihdattaa.

Yleensä kiristin kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa kun se rallattaa myös silloin kun kone on lämmin, ei pelkästään kylmänä. Tietty jos vaihtaa molemmat sekä ketjun + kiristimen on edessä pidempään huolettomia kilometrejä.

Vaihtovälinä kiristimelle olen kuullut yleensä n. 20-30tkm, eli ei sitä kovin usein sentään tarvitse vaihtaa. Kiristin maksaa muistaakseni n. 70,- ja eräs asentaja kertoi vaihtotyön kestävän n. puoli tuntia mikäli katteet on purettu edestä pois, itse nokkaketjun vaihto on vähän isompi duuni.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    TÄÄLLÄ on jotaki juttua aiheesta jos et oo vielä kattonu...

Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
  4.  
    Lainaa (Puuhis @ Helmi. 15 2004,17:31) kirjoitti
    Kiristin se on, muuten erinomaisessa pyörässä tyyppivika. Vaihtoväli riippuu pyörästä ja vuosimallista, eikä ole paha homma vaihtaa/vaihdattaa.

Yleensä kiristin kannattaa vaihtaa siinä vaiheessa kun se rallattaa myös silloin kun kone on lämmin, ei pelkästään kylmänä. Tietty jos vaihtaa molemmat sekä ketjun + kiristimen on edessä pidempään huolettomia kilometrejä.

Vaihtovälinä kiristimelle olen kuullut yleensä n. 20-30tkm, eli ei sitä kovin usein sentään tarvitse vaihtaa. Kiristin maksaa muistaakseni n. 70,- ja eräs asentaja kertoi vaihtotyön kestävän n. puoli tuntia mikäli katteet on purettu edestä pois, itse nokkaketjun vaihto on vähän isompi duuni.
    wanha keskustelu mutta.. onko FAKTA tieto? itselläni vm. -95 600 cbr ja kylmällä äänellä RALLATTAA, koneen lämmetessä häviää totaalisesti rallatukset. kaipaisin vähän muiltakin tästä jotain tietoa koska merkkiliikkeestähän on tunnetusti turha kysyä, sanovat vaan että "tänne vaan niin laitetaan kuntoon" ja lasku perästä. tyhmältä tuntuisi vaihtaa jos toimii moitteetta lämpimällä koneella? ja kilometrejä löytyy vaivaiset 21tkm.