Sattui lipsahtamaan R1200GS:n 20 tkm:n huolto vähän pitkäksi ja aattelin, et menikö loppukesä huoltoa jonottaessa.
Kuopiosta tullessa pistäydyin Lahden Rikussa ja kyselin huoltotilannetta. Kerroin kaverille mikä oli tilanne ja hän huoltkirjaansa selaillessaan (jossa oli muitakin merkintöjä...)totesi, et jos sulle käy ensi torstaina pikkuisen ylityönä sillain et tuut kolmeksi, niin voisi hän sen huollon tehdä. Ja hinta kumminkin vain 270 eskoo. Aika hyvä, eikö *? Ja jos vielä tekee huollon hyvin, niin eipä huolen häivää, vaikkei meillä olekaan täällä PK seudulla kuin yksi huoltopiste *
Voisipa sitä vaikka suositella et me kaikki siirryttäis muualle huoltoasiakkaiksi(kin), josko vihdoin se BMW Suomi heräis et saatais tänne vaihtoehto. Onhan se tämä nykyinenkin hyvä (joillekin), mut et olis hyvä tasapuolisesti meille kaikille.
Mut ans kattoo, miten se huolto tulee tehtyä! Ei nuoleskella, ennen kun edes näyttää et tipahtaa.. *Mut alku oli ainakin lupaava!
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Minäkin soittelin Rikuun kun varasin 40 tkm huoltoa. Turussa oli sittenkin vielä vähän halvempi, ja sinnepäin on vähän muutakin asiaa..
Pääkaupunkiseudun tilanne on kyllä huono. Pitäisi saada tänne vähän kilpailua ton myynnin ja huollon suhteen, niin tajuaisivat. Ei näillä hinnoilla kukaan viitti olla kääntymättä muiden puoleen. Tai sitten kanta-asiakkaat saa sellaisia alennuksia, ettei tarvitse. Josta en ole kyllä kuullut, mutta kyllähän täällä Espoon putiikissakin jotkut käyvät. Ehkä ne on niitä rahamiehiä jotka ei välitä.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Kuulin BMW:ltä huhua (ja ovat sitä muutkin täällä tainneet kertoa) että vielä tänä vuonna aukeaisi uusi liike pk-seudulle. Toivottavasti näin käy, niin ei aina tarvitse ajaa tuonne Helsingistä maakuntiin huoltoa hankkimaan.
- Rajatonta Voimaa! -
Turkuun minäkin ensin soittelin, mut oli 3 vk:n jono, joten olis mennyt tosi pitkäksi.(tapjar @ Heinä. 13 2005,07:58) kirjoitti
Just tommoinen Espoossa eri kasteihin lajittelu ainakin minua kyrsii.
Mitenkään kehumatta, kyllä minullakin olisi vara harrastukseni maksaa, enkä aina halvinta tartte etsiä, mut ei viitti periaatteessa enää kannattaa semmoista "luokkayhteiskuntaa", kun me motoristit muutoin ollaan ns. samaa sakkia pl. HD *ja niistäkin suuri osa on ihan jees porukkaa. Onhan joukossa tietty aina joitain "johtaja äkkirikkaita", mut nekin oppii aika pian tavoille.
Muistuu vaan mieleen kun Kaivarin mutterille saapui eräs kuuluisa laulaja (-autiotalosta- *) koko hienossa moottoripyöräilijän varustuksessaan kiiltävällä uudella HD:aan, pyöri aikansa huomiota kalastaen, mut kun ei teinitytöt alkaneetkaan kirkumaan eikä kukaan korvaansa lotkauttanut, (oli vaan motoristijörriköitä paikalla) ajeli vähin äänin pois.
Et silleen!
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
Mulla livahti kanssa 1200GS:n kymppitonnin huolto vähän tiukille, mittarissa on nyt jotain 9600 kun rupesin aikaa soittelemaan. Tosin eipä se nyt niin tuhannen tarkkaa ole, mutta R.M. Heinolla olisi ollut aikaa 5 viikon päästä, Mototrippiin ei ole varaa, joten piti ottaa Rikulle aika melkein kolmen viikon päähän. Onneksi reissaan Treen ja Hkin väliä jatkuvasti, Lahtihan on siinä kätevästi matkan varrella...
Aikaisemmissa ei-bmw -pyörissä huoltoajat ovat muistaakseni olleet helpommin saatavissa, liekö syynä pyöräkannan jatkuva kasvu vai bemarin huoltoverkosto. Tai sitten aikaisemmin omat huollot ovat aina osuneet keväälle ja loppusyksyyn jolloin jonot ovat ehkä lyhemmät. Pari viikkoa on vielä ihan inhimillinen, mutta 5 viikkoa alkaa olla jo aika paljon.
Ei kyllä haittaisi jos BMW saisi tosiaan aikaiseksi toisenkin liikkeen pääkaupunkiseudulle. Mototripin palvelu on kyllä ollut ensiluokkaista, mutta ne hinnat.
Juha Pee
GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
Taitaa monille Bemaristeille ehkä tulla kuitenkin huollot vastaan abt. kerran vuodessa. Jos tuo huototarve vielä tulee "yllätyksenä" / siihen ei ole tullut varauduttua, niin 100 €uroa tai "jotain " ei sitten loppupeleissä paina paljon valitessa huoltopaikkaa. Varsinkin jos et satu olemaan lomilla, on tietty jonkinlainen kynnys lähteä järjestämään pyörää 150kilometrin päähän vain huoltoa varten. Siihen palaa matkoineen ja järjestelyineen kuitenkin koko päivä.
Itse olen pyrkinyt (niin kauan kuin ajoin hieman konventionaalisempaa tekniikkaa edustavilla Ärrillä) huoltamaan takuuajan jälkeen pyörän itse. Takuun takia ja parissa "yllärissä" olen käyttänyt Trip'piä. Aina olen saanut siellä äärettömän hyvää palvelua ja työn jälkeä (tietty hyvällä hinnalla). Ei siis muuta valitettavaa kuin hinta! Nyt kun on taas alla uudenkarhea, ja vielä muutenkin tuollainen "Nintendo", niin varmaan taas akutisoituu tämä huoltofirman haeskelu.
Voisi kuvitella GeSsun huollon olevan koko lailla sama kuin tuo ST:n. Paljonkos 10tkm:n huolto noihin on maksellut (osineen tai ilman)?
<p>2002-2014</p>
Juu ei minullakaan Tripin palvelussa ole moittimista, kyllä siellä on joskus istuttu höpisemässä pitkäänkin jonkun mokoman o-renkaan sielunelämästä, eli kyllä aikaa on riittänyt asiakkaalle vaikka se ei aina jotain ostaisikaan. Työn hinta lienee se ainoa miinus.
Ehkä pitäisikin joskus muistaa, ettei aina nurise vaan sitä hinnasta kun kaupassa on niin monta muutakin osatekijää, kuten saatavuus, tavoitettavuus, palvelu, tekninen neuvonta yms. yms.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Rikumotorista on sit kokemusta, eikä pahaa sanottavaa. Huolto hoitui aisallisesti, sain olla mukana katsomassa ja kaveri selvitti mitä milloinkin teki, ja nyt sit osaan venttiilitkin säätää (ainakin teoriassa). Eli ei huolto ollut mitään salatiedettä takahuoneessa. En sinällään ota nokkiini, jos joku ei haluakkaan olan yli kurkkijoita, työrauha olla pitää, mut "meillä" huolto onnistui ihan leppoisasti *. Ja mitä tulee pelin käyntiin ja käytökseen ennen ja jälkeen huollon, oli ero melkoinen, et ainakin huolto niiltä osin meni oikein. Ja hintakin halpeni omien öljyjen ja tulppien myötä melkoisesti. Ja onhan pojilla upeat testivehkeet takahuoneessa (muillekin kuin bemarille= bemun testeri) Ei huonoja fiiliksiä, kun matkakin on ihan mukava, kun oikeita reittejä käyttää, eikä tartte motoritietä posottaa.
Voin suositella, ellei kuulu MTr:n talliin *![]()
PSmo
*
juu, ei mullakaan Mototripin palveluissa mikään muu harmita kuin kova hinta. Tosi ystävällistä ja asiallista kohtelu oli kun kerran siellä käytin.
Tosin tosi ystävällistä ja asiallista on aina ollut RM Heinonkin palvelu, jossa olen kaikki huollot teettänyt tuota yhtä kertaa lukuunottamatta.
Seuraavaksi ajattelin testata Myllymaan Reijoa Hämeenlinnassa, nyt kun takuuaikakin on jo loppunut. Itse en rupea huoltoja tekeen vaikka tilat ja työkalut onkin, ajasta on vain kova pula.
--
BMW R1200ST 2006
Kerran oon käynyt Rikumotorin huollossa ja tosiaan yllätti se että huollon kaveri jutusteli kokoajan ja jopa kertoi mitä teki. Muutenkin ilmapiiri koko huoltotilassa oli tosi positiivinen josta johtuen luultavasti huollatan pyörän jatkossa siellä vaikka matkaa tuleekin jonkin verran.
"Palvelemme sinua isolla sydämellä, joka näkyy myös tunnelmassa kun tulet käymään liikkeessämme." Liikkeen nettisivuilla on edelläoleva lause. Harvempi liike mainostaa tuollaista ja itsekin menin käymään Rikulla koska halusin käytännössä nähdä pitääkö mainos paikkansa. Kyllä toimii!