Mulla on Speed Triple -03:nen, sekä Trumpan oma hi-level mölyputki (+ liikkeen päivittämä ruiskukartta). Olen ajatellut hankkia K&N ilmansuodattimen.
Onko kellään kokemuksia K&N:n ilmansuodattimista Triplessä:
- onko vastaavaa hyötyä
- ruiskukartan joutuu ilmeisimmin päivittämään (?)
Ruiskukartan päivittämisestä päästään toiseen harkinnan kohteena olevaan hyödykkeeseen eli Tuneboy.
Onko kellään siitä kokemuksia; lähinnä löytyykö etelä-suomesta pajoja (joilla on jarrupenkki), jotka osaavat sitä hyödyntää ?
Joku foorumin jäsen muistaakseni oli hankkinut tuon Tuneboyn. Itselläkin ollut mielessä. Luulisinpa että Viaber osaisi hoitaa tuon säätämisen. Ei niillä välttämättä kokemusta ole just tästä Tuneboysta, mutta tuskinpa tuo niin erilainen on etteivätkö osaisi säätää. Samat perusasiathan sillä säädetään kuin esim Power Commanderissakin. Kannattaa varmaan kysellä enempi sieltä Viaberilta.
Ducati Diavel Dark
K&N:n ainakin minä jättäisin kauppaan. Hintaan nähden hyöty on minimaalinen. Vanhaan Daytonaani sellaisen ostin kun alkuperäisen saaminen oli jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeeta. Lompakko oli ainut missä vaihdon huomas. "Tunea" tuskin edes voi vaihtaa, ei Trumpalla taida olla erikseen tollasille suodattimille tarkoitettua... Tossa on lista: Tunes *
Kovasti sitä Tuneboyta kehutaan maailmalla. Ostakaa nyt joku se niin kuullaan totuuksia asiasta.
Juu mielenkiintoista olisi kuulla kokemuksia tuosta Tuneboysta, samoin kuin mitä sanovat tuolla Viaberilla siitä. Viaberin Tuotteet sivuilta bongasin Techlusion : ruiskutuksen säätö yksiköt, listassa oli myös Triumph Triples 280EUR. Mitähän eroa tuolla mahtaa olla esim. Tuneboyhin?
Tips
Suurin ero tulee siitä että Tuneboylla säädetään suoraan mopon omaa tietokonetta, eikä yritetä "huijata" sitä niinkuin nuo muut Techlusionit ja Power Commanderit tekee. Mahdollistaa tarkemman säätämisen eikä tule ylimääräisiä johtokytkentöjä aiheuttamaan lisää vikaantumisia.
Tuneboylla voi säätää myös sytytystä ja lukea/nollata vikakoodit ym. Nuo eroavaisuudethan on selitty tuolla Tuneboyn sivuilla.
Ducati Diavel Dark
Niin tälläsestä varmaan nyt puhutaan:Techlusion(Tips @ Maalis. 23 2005,09:52) kirjoitti
Vähän näyttää amatöörimäiseltä nypräämiseltä... Ei säädä muuta kuin ruiskua. Sinänsä outoa ettei Triumphia löydy tuolta lainkaan. Tai sitten kyse on jostain muusta vehkeestä. Tai sitten mä oon sokee...
Ihan riittävä laite, jos tarvetta on lisärikastukseen. Mulla on tuo laite antamassa lisäkakkua kun käytetään ilokaasua.(veeäm @ Maalis. 23 2005,11:10) kirjoitti
Kaikki nuo ruiskuboksit muuttaa ihan samaa asiaa; suuttimen aukioloaikaa. Mitä pidempään auki sitä rikkaammalla. Ei se sen kummempaa ole.
Erilaisilla bokseilla voidaan vaan sitten säätää aukioloajat eri kaasunasennoille ja kierrosluvuille eri tarkkuuksilla. Commaderissa se onnistuu aika hienolla jaolla, Techlusionissa on 4 eri säätöaluetta. Riittävä se on, kaasareissakin on 4 aluetta jota voi säätää ja saahan nekin toimimaan hienosti.
Joillain bokseilla voidaan sit säätää sytkää vielä lisäksi. Harva sitä kuitenkaan edes tekee vaikka sellainen mahdollisuus on. Turbovehkeissä on parempi myöhästää sytkää, jos vähänkään isommilla painella ajellaan. Mutta näissä putkiston/suodattimien yms. vaihdoksissa (perusviritykset) ei tartte edes sytkään koskea juuri koskaan.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Hyvä tai huono, säätää mitä tahansa, jos vehjettä mainostetaan Patent Pending Stealth Technology:nä ja jollain tutkassa näkymättömän lentokoneen kuvalla, niin minä suhtaudun skeptisesti...
Joo, mutta se nyt vaan toimii niin kuin kuuluukin.(veeäm @ Maalis. 23 2005,11:51) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Selvä. Mitenkäs nämä säätöalueet, voiko ne erikseen määritellä? Tarkoitan esim. 0-2500rpm, 2500-jotain ja niin edespäin...(Tylyttäjä @ Maalis. 23 2005,12:50) kirjoitti
Siinä on kolme eri aluetta kierrosluvun mukaan, ja yksi alue siihen, kun kaasua käännetään nopeasti. Ikäänkuin "kiihdytyspumppu". Noita bokseja on muutamaa eri mallia, eri kokoisille moottoreille.(veeäm @ Maalis. 23 2005,13:13) kirjoitti
Tässä hyvää perustietoa laitteesta:
http://www.techlusion.com/faq/fuelinjection.asp
http://www.techlusion.com/whatsnew/w...iew.asp?cid=28
http://www.techlusion.com/howsitwork...iew.asp?cid=27
Jep, oli tossa Viaberin sivulla myös ihan hyvä kuvaus vehkeestä.
Olisi kovasti mielenkiintoista nähdä miten tuo pärjää Commanderin kanssa.
Silti Tuneboy taitaa olla Trumpan tapauksessa se paras keksintö... diaknostiikkasysteemeineen päivineen.
Täällä on lisää tuneja. Secondary air injection?(veeäm @ Maalis. 23 2005,08:45) kirjoitti
Wicked *
Secondary air injectionista: Triplen/Daytonan Service Manualissa tästä kerrotaan, että sillä tarkoitetaan tuotaa pakokanavaan syötettävää ilmaan (silloin pakoventtiili on auki). Lähinnä kai päästömääräysten takia.kirjoitti
Ensi silmäyksellä kuvittelin tuota tunausta näille 'after market' -ilmanputsereille..