Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Oon ostamassa vfr 800 -01 -03.Mikä ois järkevä hinta maksaa tommosesta 02 vtec mallista?On myös vaikee saada kuvaa tosta vtecistä että onks se nyt oikeesti niin huono kuin tällä foorumilla on tullut ilmi.Makean näköinen se ainakin on.Muutenki ois ihan hyvä saada vähän tietoa noista vuosimalleista ja mitä kannattais muistaa tsekata ennen ostoa?
    Ensi pyöräksi oon vfr ostamassa.

    Kiitän vastauksista etukäeen
  2. #2
    Enemmän liikkuvia osia kuin -98-> ja vähemmän tehoa(?).
    Ulkonäkö on kuitenkin mielestäni parempi kuin -98->!
    Ei se vtecikään kyllä huonon pyörän maineessa ole.. Eli osta kumman saat mieluisemman. Itse valitsisin ilman muuta vtecin!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  3. #3
    Eikös -98 ole 100heppaa ja tuossa -02 etiäpäin 108? vai olenko nyt aivan väärässä?
    pyörää vailla.
  4. #4
    Oma mielipiteeni pyörästä on se, että VTEC ei tuonut käytännössä mitää käytännön huötyä mukanaan. VTEC kone ei ole niin mukava käyttää kuin vanha mylly. Ja mikä on uuden tekniikan kunto sitten, kun pyörällä on ajettu 100 tai 150 tkm joka ei vanhalle koneelle ole vielä mitään...

    Pyörä on todella hieno ajoltaan ja kone on kierrosherkkä ja tehoa riittävästi. Alusta toimii moitteetta (kokemukset rajoittuvat alppimaisemissa vedettyyn 500km ajolulenkkiin 2päällä, mutta erittäin vauhdikkaasti), ja säädöillä siis jopa kaksipäällä kanttailu maistuu...

    Mitäs se otti huippuja mittariin... joku 250 kaks päällä? Jos en nyt vallan väärin muista...
    Kitka miehen tiellä pitää!
  5. #5
    Ok.Mites toi hintapolitiikka.Mitä tommosesta 02-03 vtecistä kannattais maksaa?
  6. #6
    Hirvittävän kalliita näkyvät olevan. 14-15t€:n paikkeilla pyöritään. Muistaakseni jossain foorumeilla noituivat jonkin määräaikaishuollon korkeaa hintaa..
  7. #7
    Lainaa (kupoc @ Maalis. 22 2005,18:54) kirjoitti
    Eikös -98 ole 100heppaa ja tuossa -02 etiäpäin 108? vai olenko nyt aivan väärässä?
    Mun arvaus on 800Fi-109konia.
    6800 kierroksella 10hevosta ja 10Nm enemmän kuin VTecissä. Eli juuri ennen kuin loputkin venttiilit aukeavat. Yksin ajaessa ehkä menettelee, mutta suuremmalla kuormalla ajaessa jokaiselle Nm:lle on käyttöä.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  8. #8
    Kyllä siinä -98 kasisatkussa on enemmän kuin 100 heppaa, koska kerran -92 seiskapuolikkaassakin oli karvan yli 100 hp.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  9. #9
    Vfr:t ovat kaikki hienon näkösiä(ehkä 94-98 omasta mielestäni parhaimpia...). Vtec on varmasti tekniikaltaan hienostunut, mutta en kokenut mitenkään miellyttäväksi sitä 7000-potkua... Mikseivät vain suurentaneet konetta tonniluokkaan?

    Hinnat Vfr:ssä ovat käsittämättömiä! Viis-kuus vuotiaista laitteista pyydetään kymppitonnia, jolla hinnalla saa varmasti hienoja uudempia sporttimatkaajia muilta merkeiltä. Onko se muka niin hyvä?? Mulla on kokemuksia kylläkin vain vanhasta vuosikerrasta (1992), mutta se ei ollut.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  10. #10
    Lainaa (tkay @ Maalis. 22 2005,22:37) kirjoitti
    Hirvittävän kalliita näkyvät olevan. 14-15t€:n paikkeilla pyöritään. Muistaakseni jossain foorumeilla noituivat jonkin määräaikaishuollon korkeaa hintaa..
    Täällä näyttäis olevan 2004 malli 14500e:

    http://www.kumitassu.fi/
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #11
    Lainaa (Athene @ Maalis. 23 2005,08:16) kirjoitti
    Kyllä siinä -98 kasisatkussa on enemmän kuin 100 heppaa, koska kerran -92 seiskapuolikkaassakin oli karvan yli 100 hp.
    Tän mukaan 94: http://www.cs.wisc.edu/~john/vfr/specs/92-vfr750f.html *
  12. #12
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Päädyin VTECiin ihan jo sen vuoksi, että vanhemmista versiosta pyydettiin Saksassa samaa hintaa kuin uudemmasta. Toisekseen halusin ABS-jarrut ja tuon uudemman sukupolven LBS:n sen edellisen sijaan. Kolmannekseen VFR:n arvo säilyy varsin hyvin, toisin kuin eräillä sen kilpailijoista. Ja tyyliseikat oli myös mukana. Olen kirjoittanut tähän Honda-osioon juttua aiemmin, haulla löytyy.

    Suomen VFR VTEC -kanta on luokkaa 100 pyörää, joten tarjontaa on hyvin vähän. Hintapyynnöt ovat olleet 14+ ke vuosimallista ja varustelusta riippumatta.

    Mitä VTEC-mekanismin luotettavuuteen tulee, niin epävarmaan lähteeseen nojautuen yksikään VTEC-systeemi ei ole pettänyt missään eikä koskaan, autopuolen systeemit mukaan lukien.

    VTEC on VFR:n tapauksessa lähinnä melu- ja saasterajoitin, tehoa tai vääntöä se ei lisää. Mutta hyvin mylly silti vetää, kun huomioi tilavuuden ja kokonaismassan. Samalla rahalla saa paljon enemmän tehoa esim. Hayabusan muodossa, jos suurta tehoa on vailla. Jos hyvää käyttöpyörää haluaa, niin VFR on taatusti hintansa väärti.



    1000
  13. #13
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 23 2005,09:00) kirjoitti
    Vfr:t ovat kaikki hienon näkösiä(ehkä 94-98 omasta mielestäni parhaimpia...).
    Olen vilpittömästi samaa mieltä
    Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
    Aprilia Shiver 750
  14. #14
    Kerran on tullut kokeiltua VFR800 ja varmaan se on hyvä matkavessa, mutta moottori ei vakuuttanut. Ilmeisesti VTEC:istä johtuen fillari vaikutti tehottomalta n. 7.000 kierrokseen saakka (ilmeisesti jotain läppiä aukeaa silloin?) eikä senkään jälkeen paljon tapahtunut. Veto oli kuminauhamaista eli kuin olisi sähkömoottorilla ajanut; ei hyvä. Näkemystäni leimaa tietysti se, että olen tottunut tonnisen kyykyn parempaan vääntöön ja kulkuun. Ajoin pyörän kun kaveri mietti VFR:ää yhtenä vaihtoehtona uudeksi pyöräksi, ja hän totesi omankin koeajonsa perusteella, että pyörä on jotenkin hengettömän tuntuinen. En tiedä, mitä tehdas VTEC:illä tavoitellut, mutta vääntöä ja kulkua ei ainakaan pyörästä löydy. Tuolla matkavessapuolella on eri kriteerit pyörälle, joten eivät sellaiset puutteet taida siellä haitata.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  15. #15
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 23 2005,10:39) kirjoitti
    Ilmeisesti VTEC:istä johtuen fillari vaikutti tehottomalta n. 7.000 kierrokseen saakka (ilmeisesti jotain läppiä aukeaa silloin?)
    Tässä on tilaisuus soveltaa itse Keke Rosbergilta saatua oppia siitä miten kuitataan.

    Niitä läppiä kutsutaan venttiileiksi.





    1000
  16. #16
    Lainaa (jjari @ Maalis. 23 2005,09:15) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Maalis. 23 2005,08:16) kirjoitti
    Kyllä siinä -98 kasisatkussa on enemmän kuin 100 heppaa, koska kerran -92 seiskapuolikkaassakin oli karvan yli 100 hp.
    Tän mukaan 94: http://www.cs.wisc.edu/~john/vfr/specs/92-vfr750f.html *
    Toi ei kyllä ole täysitehoinen.. -90-93 mallien virallinen täysiteho on ilmoitettu 74 kW, eli se on just sen karvan yli 100 pollea. Mutta Saksassa noi vanhat on yleensä 72 kW papereilla niinkuin omanikin oli. Eri asia että onko niissä sitten mitään oikeasti kuristettuna ..?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  17. #17
    Lainaa (Hannula @ Maalis. 23 2005,12:14) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Maalis. 23 2005,10:39) kirjoitti
    Ilmeisesti VTEC:istä johtuen fillari vaikutti tehottomalta n. 7.000 kierrokseen saakka (ilmeisesti jotain läppiä aukeaa silloin?)
    Tässä on tilaisuus soveltaa itse Keke Rosbergilta saatua oppia siitä miten kuitataan.

    Niitä läppiä kutsutaan venttiileiksi.

    Nii tai oikeestaan VTEC:ssä nokassa on pari eri profiilia, vääntönokka joka toimii siihen 7000rpm asti ja sen jälkeen rajumpi "rallinokka".

    http://auto.howstuffworks.com/question229.htm

    Siellä alhaalla on lisää linkkejä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  18. #18
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 23 2005,12:49) kirjoitti
    Nii tai oikeestaan VTEC:ssä nokassa on pari eri profiilia
    Tuu ny pois sieltä, ei siellä mitään eri nokkia ole. Eri systeemi, sama nimi. Autoissa on tuo kolmas nokka ja kytkentämekanismi keinuvivuille. Prätkäversiossa on joko 2 tai 4 venaa aktiivisena per pytty, kytkentäraja 6800 r/min. Ei ajoituksen säätöä, noston säätökin on siis vain on/off-tyyppiä.
    1000
  19. #19
    Lainaa (Hannula @ Maalis. 23 2005,12:57) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 23 2005,12:49) kirjoitti
    Nii tai oikeestaan VTEC:ssä nokassa on pari eri profiilia
    Tuu ny pois sieltä, ei siellä mitään eri nokkia ole. Eri systeemi, sama nimi. Autoissa on tuo kolmas nokka ja kytkentämekanismi keinuvivuille. Prätkäversiossa on joko 2 tai 4 venaa aktiivisena per pytty, kytkentäraja 6800 r/min. Ei ajoituksen säätöä, noston säätökin on siis vain on/off-tyyppiä.
    Aika paska.. Eli siis nää kaks eri profiilia on vaan tässä tapauksessa siten, että osa venoista pelaa tai kaikki.

    Kaikki ne perustuu siihen, että nokka-akseli toimii eri kierroksilla eri tavalla. Yleensä öljynpaine joko lukitsee rajumman nokan käyttöön, nokka siirtyy sivuttain tms.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    Itse Henk.Koht hakisin -04 VFR:n saksasta. Nopealla vilkaisulla 8.5t€ olis pyörän hinta 2 laukulla siihen kun mätkästään verot päälle n.3050€ ja kuljetuksen sun muut rekisteröinnit n.600€ jää voitolle parisen tuhatta euroa ainakin, sillä jo tekee vaikka mitä kivaa
    pyörää vailla.
  21. #21
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ne kutsuu sitä VTECiksi vaikkei se sitä ole (Variable valve Timing and Lift, Electronic Control). Tässä systeemissä on ihan tavalliset nokka-akselit, nokat ja melkein tavalliset venttiilit. Ero normaaliin on se, että VTEC-venttiileissä, joita on siis puolet, paininkupin liike välittyy venttiilin liikkeeksi sellaisen tapin välityksellä, joka voi liukua sivuun ja jättää liikkeen välittämättä kun siltä tuntuu. Eli joko 8 tai 16 venaa käytössä, samat nokat ja ajoitukset koko ajan. Rajoittaa melua ja päästöjä, ei lisää vääntöä tai tehoa.

    Edit: säätyvä venttiilinajoitus keivuvivuttomassa venttiilikoneistossa on vissiin aika kinky ongelma?



    1000
  22. #22
    Lainaa (Hannula @ Maalis. 23 2005,13:11) kirjoitti
    Ne kutsuu sitä VTECiksi vaikkei se sitä ole (Variable valve Timing and Lift, Electronic Control). Tässä systeemissä on ihan tavalliset nokka-akselit, nokat ja melkein tavalliset venttiilit. Ero normaaliin on se, että VTEC-venttiileissä, joita on siis puolet, paininkupin liike välittyy venttiilin liikkeeksi sellaisen tapin välityksellä, joka voi liukua sivuun ja jättää liikkeen välittämättä kun siltä tuntuu. Eli joko 8 tai 16 venaa käytössä, samat nokat ja ajoitukset koko ajan. Rajoittaa melua ja päästöjä, ei lisää vääntöä tai tehoa.

    Edit: säätyvä venttiilinajoitus keivuvivuttomassa venttiilikoneistossa on vissiin aika kinky ongelma?
    Sivuttain liikkuvalla nokalla onnistuis(?). Eli nokka muuttuis sivusuunnassa "rajummaksi", ja öljynpaine sitten tietyllä kierrosluvulla liikuttais sen nokan sivusuunnassa. Jollain japsivalmistajalla tais ollakin sellanen.

    Aika pelleä, että ne kutsuu tota VTEC:si, jos tosiaan se on noin ankea systeemi. Toisaalta periaatteessa 8 venttiilillä vois saada paremman alaväännön, jos koneen suunnittelussa on otettu se huomioon.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #23
    Lainaa (kupoc @ Maalis. 22 2005,18:54) kirjoitti
    Eikös -98 ole 100heppaa ja tuossa -02 etiäpäin 108? vai olenko nyt aivan väärässä?
    Itselläni on vm. 2001 vfr, ja papereissa lukee 78kW, eli mitä tuosta nyt sitten tulee.. jotain 105hp?
  24. #24
    VFRn hinnat on Suomessa varmaakin hieman yläkantissa. En tiedä syytä mutta Härmässä VFR on 3000€ kalliimpi kuin XX, mutta esim. Saksassa se on kuitenkin hinnoiteltu 1200€ alle XX:n. Liekö maahantuoja ajatellut että VFRt ovat vartuneempien menopelejä ja he ovat valmiita maksamaan kulkupeleistään. Vanha totuus on tietenkin ettei tarvi myydä niin monta kun ottaa hieman enemmän hintaa. Se tietenkin selittää osittain miksi niitä on kohtuullisen vähän tarjolla ja miksi hinnat tuntuvat kovilta. Jos hintoja nostetaan keinotekoisesti (tulleilla, veroilla, katteilla) niin ainoa kärsiä on tietenkin ostaja koska ei saa rahoilleen vastinetta. Parhaan kaupan taitaa saada tuomalla pyörä ulkomailta jos intoa riittää. Japanissa jossa maan tuotteet myydään yleinsä todella kilpailukykyisin hinnoin (ilman rangaistustulleja) olisi uusi VFR saatavilla hintaan n. 7000€, mutta on hieman pitkä hakumatka. Sielläkin VFR on XX halvempi. Japanin harmaatuonti voisi kustantaa kokonaisuudessaan veroineen ehkä 14-15k€ joka tuntuisi oikeammalta uushankintahinnalta ko. pyörälle. Meni aavistuksen sivuun alkup. topicista, mutta joskus tulee vääjäämättä ajatelleeksi näitä kauppapoliittisia ihmeellisyyksiä.
  25. #25
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 23 2005,13:52) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Maalis. 23 2005,13:11) kirjoitti
    Ne kutsuu sitä VTECiksi vaikkei se sitä ole (Variable valve Timing and Lift, Electronic Control). Tässä systeemissä on ihan tavalliset nokka-akselit, nokat ja melkein tavalliset venttiilit. Ero normaaliin on se, että VTEC-venttiileissä, joita on siis puolet, paininkupin liike välittyy venttiilin liikkeeksi sellaisen tapin välityksellä, joka voi liukua sivuun ja jättää liikkeen välittämättä kun siltä tuntuu. Eli joko 8 tai 16 venaa käytössä, samat nokat ja ajoitukset koko ajan. Rajoittaa melua ja päästöjä, ei lisää vääntöä tai tehoa.

    Edit: säätyvä venttiilinajoitus keivuvivuttomassa venttiilikoneistossa on vissiin aika kinky ongelma?
    Sivuttain liikkuvalla nokalla onnistuis(?). Eli nokka muuttuis sivusuunnassa "rajummaksi", ja öljynpaine sitten tietyllä kierrosluvulla liikuttais sen nokan sivusuunnassa. Jollain japsivalmistajalla tais ollakin sellanen.

    Aika pelleä, että ne kutsuu tota VTEC:si, jos tosiaan se on noin ankea systeemi. Toisaalta periaatteessa 8 venttiilillä vois saada paremman alaväännön, jos koneen suunnittelussa on otettu se huomioon.
    Niinno asiantuntijat...
    Ei kait vtecissä ole ainoastaan kyse venttiilien aukeamisesta vaan myös siitä että ruisku alkaa työntää vähän reilumpaa apetta kun toi "maaginen" kierrosluku saavutetaan. Jolloin tulee voimaa ja vääntöä lisää.
    Itte huomannu ainaki roiman kulutuksen kasvun kun antaa kierroksia ja kunnolla...
    Voishan tästä(ki) kinata että uus vai vanha mut pääasia et itte tykkää ja mä tykkään vtecistä
    Life is hard, then you die...
  26. #26
    Lainaa (demsey @ Maalis. 24 2005,22:52) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 23 2005,13:52) kirjoitti
    Lainaa (Hannula @ Maalis. 23 2005,13:11) kirjoitti
    Ne kutsuu sitä VTECiksi vaikkei se sitä ole (Variable valve Timing and Lift, Electronic Control). Tässä systeemissä on ihan tavalliset nokka-akselit, nokat ja melkein tavalliset venttiilit. Ero normaaliin on se, että VTEC-venttiileissä, joita on siis puolet, paininkupin liike välittyy venttiilin liikkeeksi sellaisen tapin välityksellä, joka voi liukua sivuun ja jättää liikkeen välittämättä kun siltä tuntuu. Eli joko 8 tai 16 venaa käytössä, samat nokat ja ajoitukset koko ajan. Rajoittaa melua ja päästöjä, ei lisää vääntöä tai tehoa.

    Edit: säätyvä venttiilinajoitus keivuvivuttomassa venttiilikoneistossa on vissiin aika kinky ongelma?
    Sivuttain liikkuvalla nokalla onnistuis(?). Eli nokka muuttuis sivusuunnassa "rajummaksi", ja öljynpaine sitten tietyllä kierrosluvulla liikuttais sen nokan sivusuunnassa. Jollain japsivalmistajalla tais ollakin sellanen.

    Aika pelleä, että ne kutsuu tota VTEC:si, jos tosiaan se on noin ankea systeemi. Toisaalta periaatteessa 8 venttiilillä vois saada paremman alaväännön, jos koneen suunnittelussa on otettu se huomioon.
    Niinno asiantuntijat...
    Ei kait vtecissä ole ainoastaan kyse venttiilien aukeamisesta vaan myös siitä että ruisku alkaa työntää vähän reilumpaa apetta kun toi "maaginen" kierrosluku saavutetaan. Jolloin tulee voimaa ja vääntöä lisää.
    Itte huomannu ainaki roiman kulutuksen kasvun kun antaa kierroksia ja kunnolla...
    Voishan tästä(ki) kinata että uus vai vanha mut pääasia et itte tykkää ja mä tykkään vtecistä
    Eiköhän se kuluta roimasti enemmän ilman VTEC:kin jos antaa kierroksia kunnolla Ittellä kulutus on heilunu välillä 5-12L/100km kadulla.

    VTEC ei liity tuohon ruiskupuoleen mitenkään, vaan liittyy nimenomaan tuohon erilaiseen venojen aukeamiseen eri kiekoilla. Eikä liian polttoaineen tunkeminen pyttyyn auta mitään, päinvastoin se huonontaa tehoa kun menee rikkaalle. Eiköhän ne Hondalla ole pyrkiny siihen, että sieltä tulee oikeaa seosta kaikilla kiekoilla.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  27. #27
    Lainaa (demsey @ Maalis. 24 2005,22:52) kirjoitti
    Itte huomannu ainaki roiman kulutuksen kasvun kun antaa kierroksia ja kunnolla...
    Sama vika minullakin. Olen yksinkertaisena miehenä ajatellut sen johtuvan siitä, että kun käskee kunnolla eli vetää kiihdytyksissä alimmilla vaihteilla (1.-3.) kierrokset tappiin, niin moottori kuluttaa väkisinkin enemmän bensaa.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  28. #28
    [QUOTE= (Tylyttäjä @ Maalis. 25 2005,06:59)][quote=demsey,Maalis. 24 2005,22:52][quote=Tylyttäjä,Maalis. 23 2005,13:52]
    Lainaa Hannula,Maalis. 23 2005,13:11 kirjoitti
    VTEC ei liity tuohon ruiskupuoleen mitenkään, vaan liittyy nimenomaan tuohon erilaiseen venojen aukeamiseen eri kiekoilla. Eikä liian polttoaineen tunkeminen pyttyyn auta mitään, päinvastoin se huonontaa tehoa kun menee rikkaalle. Eiköhän ne Hondalla ole pyrkiny siihen, että sieltä tulee oikeaa seosta kaikilla kiekoilla.
    Kylläpä liittyy juuri siten, että kakkua annetaan roimasti lisää, kun toiset venttilit tulevat kuvaan mukaan. Kyllä sitä ilmaakin alkaa mennä useammasta venttilistä enemmän isoilla kierroksilla, jolloin ruisku lisää selvästi bensaa mukaan.
    Itselläni kulutus on ollut normaalisti 6,5 litraa ja autobaana ajossa noin 10 (kahdensadan molemmin puolin vauhdissa).
    Tehoja dynottiin 100.5 takanakilta PowerCommander käytössä.
    Tuo 7000 kiekaisukohta on ihan kiva, kun aikoo keulia. Nokka nousee helposti pelkällä kaasulla eli riittää kun ottaa täyskiihdytyksen ykkösellä ja pitää vain kaasun pohjassa.
    Muuta iloa siitä ei ole. No okei, äänet muuttuu aika kivoiksi samalla kun lisää ilmaa alkaa virrata ruiskuihin.
    Nedi VFR
  29. #29
    kaikenmaailman hömpömpömppöjä. ei mitään tekno-überhitec moottoreita prätkiin. perinteiset koneet kunniaan (mieluiten kaasareilla). potkua löytyy joka kierrosalueella, eikä tartte venailla mitään venojen aukeemisia ym. systeemejä.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  30.  
  31. #30
    [QUOTE= (Nedi @ Huhti. 01 2005,22:04)][QUOTE= (Tylyttäjä @ Maalis. 25 2005,06:59)][quote=demsey,Maalis. 24 2005,22:52]
    Lainaa Tylyttäjä,Maalis. 23 2005,13:52 kirjoitti
    Lainaa Hannula,Maalis. 23 2005,13:11 kirjoitti
    VTEC ei liity tuohon ruiskupuoleen mitenkään, vaan liittyy nimenomaan tuohon erilaiseen venojen aukeamiseen eri kiekoilla. Eikä liian polttoaineen tunkeminen pyttyyn auta mitään, päinvastoin se huonontaa tehoa kun menee rikkaalle. Eiköhän ne Hondalla ole pyrkiny siihen, että sieltä tulee oikeaa seosta kaikilla kiekoilla.
    Kylläpä liittyy juuri siten, että kakkua annetaan roimasti lisää, kun toiset venttilit tulevat kuvaan mukaan. Kyllä sitä ilmaakin alkaa mennä useammasta venttilistä enemmän isoilla kierroksilla, jolloin ruisku lisää selvästi bensaa mukaan.
    Itselläni kulutus on ollut normaalisti 6,5 litraa ja autobaana ajossa noin 10 (kahdensadan molemmin puolin vauhdissa).
    Tehoja dynottiin 100.5 takanakilta PowerCommander käytössä.
    Tuo 7000 kiekaisukohta on ihan kiva, kun aikoo keulia. Nokka nousee helposti pelkällä kaasulla eli riittää kun ottaa täyskiihdytyksen ykkösellä ja pitää vain kaasun pohjassa.
    Muuta iloa siitä ei ole. No okei, äänet muuttuu aika kivoiksi samalla kun lisää ilmaa alkaa virrata ruiskuihin.
    No tokihan ruisku antaa enemmän soppaa suurilla kiekoilla kaikissa koneissa. Tuo VTEC -järjestelmä vaan ei liity ruiskutukseen, sitä mä yritin tässä sanoa. Se liittyy juuri ruohon venttiikoneistoon.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen