Kertokaapa oletteko käyttäneet vain erillisiä selkösuojia nahkatakin/puvun alla vai onko olemassa hyviä suojia jotka voisi laittaa takissa olevan foam suojan paikalle? Käytössä on Alpinestar Stunt.
Vai onko ainoa toimiva vaihtoehto erillinen selkösuoja henkselein?
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Parasta suojaa tarjoaa erillinen selkäpanssari.
Kovia suojia ko. taskuihin löytyy erilaisia (eri valmistajilta), mutta juuri oikean sopivan kokoisen löytäminen on hieman arpapeliä. Kova suoja kuitenkin parempi kuin se "vaahtomuovi", vaan paras on erillinen kunnolla paikoillaan pysyvä panssari...mielellään pitkä sellainen, joka suojaa myös häntäluun.
Sellaista takin selkätaskuun laitettavaa suojaa olen minäkin etsiskellyt, mutten ole löytänyt?!? Onks tietoo, mistä löytää..?
Semmoinen erillinen panssari olisi toki parempi, mutta jotenkin en oikein usko että (laiskuuttani) viitsisin pukea sitä jok' ikiselle lenkille lähtiessä... olisi sitten edes joku suoja, vaatteet kun ainakin useimmiten muistaa ja viitsii pukea. Meinaan että eihän se paraskaan panssari mitään suojaa jos se on kotona kaapissa =^/
Mikä helvetti se semmoinen foam- suoja muuten on edes olevinaan? Mitä semmonen rektipatjan näkönen lämiskä muka suojaa? Vai onko se tarkoitettu vain suojaamaan ristiselkää vilulta...
Yleensä samoista kaupoista kuin takkejakin, merkkikohtaisen istuvuus tietty paras (esim. itse vaihdoin A-Starin oman kovan suojan vaahtomuovin tilalle)...(kurja @ Huhti. 07 2005,08:16) kirjoitti
mulla on aina acerbisin selkäsuoja. ei ehkä maailman paras/tehokkain mut toimii, testattukin on.
...Er..Houston we have a problem here...
Honda CBR 954RR -02
Suzuki S1 -91, SuperMoPo
KTM 525 exc -03, SuperMoTo
Suzuki RM50 -80, kisacrossi
Pappa Tunturi -71,
Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
Daineselta ainakin löytyy nivellettyjä kova suojia ¨kahtakin eri mallia hinta 40-60e stormilta saa
"oikeassa momentissa"
Tälläisen saa Alpinestareihin jenkkeistä, käynee myös Stuntiin.(-C9B5R4- @ Maalis. 20 2005,17:18) kirjoitti
Sorry, en tiedä onko Suomen valikoimissa.
http://www.motostrano-store.com/alrcbapr.html
Dainesen nivelletty kovamalli, pysyy paikoillaan hyvin ja mahtuu nahkatakin alle, ja estää vedon kauluksesta selkämykseen viileällä ilmalla, tosin kuumalla taas hikoilee. Mut suosittelen
...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
Köpin mainitsema Alpinen oma suoja käy Stuntiin. Ei hiosta, mutta on aika paksu. Voi vähän ahistaa, jos takki on entuudestaan kireä...
- Rajatonta Voimaa! -
Daineset sunmuut panssarit ovat kyllä varmasti oikein hyviä, mutta tässähän oli nyt kyse sellaisista takissa olevaan taskuun sujautettavista suojista.
Itselläni on ixssin tekstiilitakki, jonka mukana tuli just semmonen retkipatjan palanen. Kävin äskettäin paikallisesta mopoputiikista toisenlaisia suojia kyselemässä: ixs myy siihen taskuun sopivaa ce- hyväksyttyä suojaa hintaan ~25€, ei paha, sellaisen ajattelin ostaa.
Mulla on Sweep Racing Indiana nahkatakki jonka selkä taskuun mahtu just sopivasti Dainesen kova selkäsuoja. Tuommoinen löytyi Bike Worldista.
Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
Mistä hommasit tuon A-starin oman kovan suojan?(Köpi @ Huhti. 07 2005,08:35) kirjoitti
Allrightissa ei ainakaan ollut..
Tilasin samasta paikka kun takinkin:(Janlob @ Huhti. 07 2005,16:50) kirjoitti
http://www.motostrano-store.com/alrcbapr.html
Hommasin viime kesänä Dainesen rotsin selkätaskuun Dainesen oman kovan läpyskän - ihan perusmallisen. Mielestäni pysyy hyvin paikallaan eikä pyöri ympäri siellä taskussa. Kai tuo jotain suojaakin antaa, kun nyrkillä saa tempaista olan takaa ja ei tunnu missäänAlaselkä jääpi kyllä paljaaksi
Eiköhän tuo ole kuitenkin parempi kuin ei mitään? Luulisi löytyvän joltain valmistajalta sopiva suoja takkiin kuin takkiin...
Ei enää mopoa allaGsx1400 lähti uuteen kotiin...
Tuo saattaa pitää paikkaansa. Itsellä Progripin panssari ja sovittelin sitä hiljattain uutuudenjäykän Sweepin nahkapuvun kanssa ja aika tiukaksi meni.....ei mahdu alle ainakaan ihan vielä...(Tommy @ Huhti. 07 2005,12:37) kirjoitti
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Vielä kysyisin, minkä kokoisen suojan tilasit/minkä kokoinen takki sulla on?(Köpi @ Huhti. 07 2005,18:01) kirjoitti
Alpinestarsin sivulla lukee, että katso "RC Protection Guidesta" mikä on oikea koko, mutta ei sitä löytynyt mistään.
aika hurjat postikulut, 55e!
Dainesen wave g2 hinta 56.90 saman valmistajan wave g1:nen 44.90,tarkoitettu nimenomaan nahkatakin selkäsuojaksi sille varattuun taskuun .Myynnissä stormilla(Janlob @ Huhti. 08 2005,08:53) kirjoitti
tämä g2 h.56.90
"oikeassa momentissa"
Takki on kokoa M ja samaa kokoa M otin suojankin. 75 USD maksoi toimitus (takki ja suoja) yhteensä...(Janlob @ Huhti. 08 2005,08:31) kirjoitti
Käyppä vilkaisemassa sitä IXS:in suojaa (25€) näyttää kuta kuinkin vastaavan muotoiselta, saattaisi hyvinkin sopia samaan taskuun.
Hommasin tänään tuon Wave G2:n. Jos sen laittoi Stunt takin sisään pelkästään niin se pyöri siellä aika lailla. Ompelin sen kiinni siihen vakio pehmusteeseen ja tuli pirun hyvä!
Pysyy paikallaan eikä pyöri mihinkään, ja lähes huomaamaton.
![]()
Tähän olen ollut itse todella tyytyväinen: Dainese Wave
Ei ole kylläkään takkiin kiinnitettävä.
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Onkos tuo selkä panssari kuinka paksu josko kerran ahdistaa takin alla?(AnDy @ Huhti. 07 2005,21:18) kirjoitti
-C9B5R4-
Mietelause:
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Ei jaksa pukea aina erikseen tuollaista härpäkettä päälle. Itsellä Dainesen takin selkätaskussa Dainesen Wave g1.(jennica @ Huhti. 17 2005,19:46) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Minulla on Dainesen Wave niillä kumi/henkseli remeleillä ja voin suositella sitä muillekin, on hyvä.
R1250RT, R1200GS, G650X
Aika moni taisi hakea Lidlistä eilen![]()
![]()
![]()
Vieläkö tämä ratkaisu on tuntunut hyvältä? Itse kaipaan myös kovaa suojaa Stunttiin, A* omaa suojaa ei löydy täältä, tilaaminen ulkomailta ei järkevää kuljetuskulujen vuoksi. Tuo wave siis itselläkin harkinnassa, mutta ainakin yksistään pyörii miten sattuu takin taskussa.(Janlob @ Huhti. 16 2005,21:09) kirjoitti
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Ei ole ostos kaduttanut, päinvastoin. Edellenkin täysin huomaamaton ja pysyy paikoillaan eikä pyöri kun ompelet sen kiinni siihen orkkis pehmusteeseen.(TJJ @ Touko. 25 2005,18:15) kirjoitti
Suosittelen!
Samanlainen Dainesen veivi mullakin on. Kertaakaan en ole ilman suojaa ajanut, eikä se ainakaan tällaselle kylmähermoiselle mikään tukahduttavan kuumakaan ole, eli tyytyväinen olen ollut.(jennica @ Huhti. 17 2005,19:46) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>