Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Terse. Sainpas aika hyvän tarjouksen uudesta isosta Banditista. Alunperin olin ajatellut ostavani vähän vanhemman (--> vm. 2000) rosvon ja turbottavani sen. Kuitenkin oman myyminen yksityisille alkaa nyppiä, joten zetorin vaihtaminen liikkeessä uuteen olisi helpointa.

    Olen kuitenkin saanut käsityksen, että noin uuteen turbon saaminen on mahdotonta... Saastemääräykset on tiukat ja tuossa uusimmassa taitaa olla katalysaattorikin. Jos tuohon uusimpaan vaan saisi turbon jollain keinolla laillisesti asennettua, niin hommahan olisi sitä myöten selvä.

    Miten tuo katalysaattori vaikuttaa putkiston vaihtoon? Miten muuten Banditista saisi lisää tehoja irti? Moottorihan on kuulemma erittäin viritysystävällinen ja kestää moninkertaisia tehoja.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  2. #2
    GSX-R 1100:sen nokista/kannesta mitään apua?...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  3. #3
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 20 2005,11:40) kirjoitti
    GSX-R 1100:sen nokista/kannesta mitään apua?...
    Juu, tässä kun ollaan googleteltu, niin noilla GSXR:n nokilla saanee vähän toistakymmenta lisähevosta. Suurin etu saadaan vaimentimen/putkiston vaihdolla. Mutta kuinkas tehdään, kun 05:ssa on jo katalysaattori...
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  4. #4
    Lainaa (Julle @ Maalis. 20 2005,12:15) kirjoitti
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 20 2005,11:40) kirjoitti
    GSX-R 1100:sen nokista/kannesta mitään apua?... *
    Juu, tässä kun ollaan googleteltu, niin noilla GSXR:n nokilla saanee vähän toistakymmenta lisähevosta. Suurin etu saadaan vaimentimen/putkiston vaihdolla. Mutta kuinkas tehdään, kun 05:ssa on jo katalysaattori...
    Vaihdat sen putkiston ja sillä hyvä. Ketään kiinnosta onko siinä viriputkessa katalysaattoria vai ei.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  5. #5
  6. #6
    Lainaa (Ytsför @ Maalis. 20 2005,15:16) kirjoitti
    No huh, onpa pakoputken tukkeella hintaa...
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  7. #7
    Eipä taida edes poliisi kysellä, vaikka sulla olis minkälainen fööni pyörässä tahansa. Kun teet asiallisen näköistä (ts. "naamioit" ne ylimääräiset hilppeet sopivasti) työtä, niin voit virittää miten vain.
    Kansi, nokat, putkisto, suuttimet + neulat, suodatin, turpot jne... Isossa rosvossa on kuulemma todella paljon heppoja nukkumassa ja odottamassa herättämistä!
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  8. #8
    Ymmärtääkseni asia menee kutakuinkin näin (korjatkaa jos puhun lööperiä):

    Toi katti ei aiheuta muuta kuin sen että muutoskatsastuksessa pitää olla kiinni pyörätyyppiin hyväksytty katti ja sen kanssa pitää saada kyseisen kattipyörän käryarvot hyväksytylle tasolle (eli samalle kuin kyseisen vakiokattivehkeen).

    Sen lisäksi samaan tapaan kuin muissakin muutoskatsastuksissa pitää olla mukana tehomittaustodistus siitä, ettei teho ole ylittänyt sallittua rajaa (+20% max. lisäys tyyppikatsastettuun tehoon...vai oliks se 25%). Ja sehän ei tietenkään ylitä... ;)
  9. #9
    Lainaa (Athene @ Maalis. 20 2005,19:11) kirjoitti
    Eipä taida edes poliisi kysellä, vaikka sulla olis minkälainen fööni pyörässä tahansa. Kun teet asiallisen näköistä (ts. "naamioit" ne ylimääräiset hilppeet sopivasti) työtä, niin voit virittää miten vain.
    Kansi, nokat, putkisto, suuttimet + neulat, suodatin, turpot jne... Isossa rosvossa on kuulemma todella paljon heppoja nukkumassa ja odottamassa herättämistä!
    Ei sen poliisin niin väliä. Mutta entä jos sattuu onnettomuus ja pyörässä on kiinni katsastamaton turbo?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  10. #10
    Tulipa soiteltua Raaserin Jarmo Kelahaaralle. Hänen mielestään myös 05- mallin Banditiin saa turbon laillisesti!

    Eli mikäli mieheen on uskominen, niin tunnelin päässä on valonpilkahdus
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  11. #11
    Toteuta tuo, niin (ja sitäpaitsi jo merkin vaihto pilkauttaa sitä valoa.. )
  12. #12
    No nyt tuli tilattua Bandittiin Yoshimuran TRS- hiilikuituinen vaimennin... Asentavat ja säätävät sen suoraan myyjäliikkeessä paikoilleen.

    Näin takuu säilyy varmuudella, eikä tartte metriäkään ajaa vakiohuilulla
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  13. #13
    Lainaa (gikseri @ Maalis. 20 2005,23:03) kirjoitti
    Ymmärtääkseni asia menee kutakuinkin näin (korjatkaa jos puhun lööperiä):

    Toi katti ei aiheuta muuta kuin sen että muutoskatsastuksessa pitää olla kiinni pyörätyyppiin hyväksytty katti ja sen kanssa pitää saada kyseisen kattipyörän käryarvot hyväksytylle tasolle (eli samalle kuin kyseisen vakiokattivehkeen).

    Sen lisäksi samaan tapaan kuin muissakin muutoskatsastuksissa pitää olla mukana tehomittaustodistus siitä, ettei teho ole ylittänyt sallittua rajaa (+20% max. lisäys tyyppikatsastettuun tehoon...vai oliks se 25%). Ja sehän ei tietenkään ylitä... ;)
    Alkoi tuo muutoskatsastus kiinnostaa. Vaihdoin/vaihdatin Micronin, K&N:n ja Dynojetin, ja takapyörätehoksi tuli 124 kaakkia. Nyt olemma sitten tarkoilla tuon tehonlisäys-% suhteen. Onko kellään tietoa, onko se +20%, vai +25%? Eli vienkö leimalle, vai ajanko vaan???
    -----Minulle Vittuillaaan!-----
  14. #14
    Mitäs mieltä raati on virisuodattimen laittamisesta Bandittiin? Paikoillaan on jo Yoshimuran TRS- vaimennin. Saako virtaavammalla suodattimella mitään hyötyä?

    Mitä merkkiä suosittelisitte? K&N, BMC,...? Lauantaina olisi tarkoitus mennä penkkittämään ja voisi samalla laittaa suodattimenkin paikoileen...
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  15.  
  16. #15
    Sen verran ne tuolla maailmalla puhuvat, että näissä uudemmissa Banditeissa on jo tehdassuodatin tarpeeksi virtaava eli vaihto ei ole välttämätön. Toiset vaihtaa ja kehuvat, toiset ei vaihda ja kehuvat eli ota siitä tarpeellisuudesta ja hyödystä selvää.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia