Nyt on sitten otettu kylmiä tyyppejä tuosta 749 Darkista. Tässä hieman huomioita näin talven ratoksi:
- Ajoasento -
Ajoasento tuntuu erittäin hyvältä! Ohjaustanko on riittävän leveä sekä oikeassa asennossa sporttiseen ajoon. Tankki on hyvin kapea, polkupyörämäinen. Lisäksi takajalkatapit saa pois todella nopeasti, tarvittaessa myös siis kiinnitettyä nopeasti.
- Katteiden irroitus -
Japsipyörän katteisiin tottuneelle, DZUZ kiinnittimet edustavat jotain taivaallista! Wow mikä fiilis, pyörän saa riisuttua ja koottua todella nopeastikin, oikein mainio juttu! Lisäksi tässä mallissa ei ole käytetty japan-tyyppisiä kuminuppi-kiinnikkeitä, jotka joskus saattavat olla "ärsyttäviä" availla.
Jaa, että miksikös avaisin sitä? Noh, ehkäpä siksi, että on hyvä välillä tarkastella omaisuuttaan ja huoltoakin se tulee kaipaamaan *´
- Komponentit -
Äkkiseltään katsottuna 749 eroaa vastaavista japanin malleista siten, että siinä on mm. teräspunosjarruletkut jo vakiona. Samoin koneen kaikki öljylinjat yms on hoidettu erittäin laadukkaan näköisin teräspunosletkuin.
Kaikki on pakattu hienosti, silti kone on aikalailla hyvän näköisesti esillä, lähinnä huoltoja ajatellen. Ehkä ilmanputsarien vaihto on vähän hankalampaa kuin esim Hondassa, en ole siitä kyllä varma?
Työkalusarja on oikeanpuoleisen katteen alla, kiinnitettynä tarralla. Tarra näytti hieman repsottavan, liimasin paremmin kiinni. Joku italiaano oli sit ilmeisesti krapulassa sitä liimatessaan, tai jotain...
- Muotoilu -
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Kuitenkin on pakko sanoa, että tuon nähdessään pyöriä tuntematonkin ihminen on kysynyt lisää... Ilmeisesti Ducatin ulkonäkö on jollain lailla massasta poikkeava, tiedä häntä?
Itse kuitenkin tykkään *
- Mittaristo -
Tässä on oikein laptimer, 19 kierroksen muistilla (nam)! Lisäksi se muistaa kierroskohtaisen suurimman ajetun nopeuden, ja rajarille kierrättämiset... Digitaalinen nopeus ja analoginen valkopohjainen kierroslukumittari. Ei punarajaa, Ducatille perinteiseen tyyliin.
- Pakollinen loppukaneetti -
Kompromissiton laite hauskanpitoon!
Varoisin väittämästä tätä laadukkaammaksi, kuin itämaiset kilpailijansa. Kuitenkin jokin, ehkä erilaiset tekniset ratkaisut, antavat erilaisen, kiehtovan kuvan pyörästä verrattuna tavanomaisempiin malleihin... *Ehkä juuri sen erilaisuus ja erilainen kompromissiton muotoilu antaa sen Ducati-tunteen...?
Ja sitten odotellaan ensimmäisiä ajokokemuksia
Ääääh!
Oon vasta puoli vuotta saanut uskoteltua itelleni (huonosti) ettei mulla ole varaa tuollaiseen, vaikka mieli tekeekin niin paljon että viimeksi olen tainnut samalla tavalla himoita jotain joululahjatoiveita ala-asteikäisenä.
Tällaiset puheet ei nyt tee yhtään hyvää mun itsehillinnälle asian suhteen...
Mutta selkeästi ainakin sinä olet saanut mitä halusit ja onnea ja hyviä kilometrejä ja kaikkea.
ducatit ovat vain niin hienoja pyöriä....![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Siitä punaisesta mä en ole oikein koskaan niin innostunut, ennemmin keltainenkin, mutta se Darkin mattamusta on vaan niin nuuh-lääh-ihq että sellainen kelpaisi...(Jyri @ Joulu. 15 2004,19:04) kirjoitti
![]()
No, ne voi maalata, mikäli haluaa. Se ei ole ihan tavatonta... näköjään uuteenkaan, sillä joku teki niin ostaessaan keltaisen Ducatin Raision BW:Stä. Maalasi punaiseksi...
Mattamusta on kyllä tyly
Harmi vaan, että 05-versio on kohtuullisesti karvalakimpi, mitä 04-malli.
* 05:ssa on mm. takajousitus halvempi kuin bipostossa
* 04:ssa sama takaiskari kuin bipostossa
* 05:ssa etuhaarukan säädöt menee seuraavasti: oikealta rebound, vasemmalta comp. (mm. z1000 jakaa samantapaisen surkean etuhaarukan)
* 04:ssa samat etuiskarit kuin bipostossa
elikkäs peli halpenee entisestään![]()
No voi per...he. Jäikö noita enää yhtään sinne vai veitkö viimeisen?(Jyri @ Joulu. 15 2004,19:21) kirjoitti
Huh. Oikeastaan hyvä näin, ei tartte syödä jouluun 2005 asti pelkkää kaurapuuroa
Nyt voikin alkaa uskotella itelleen että kaikki on yhä hyvin ja joku samanlaista "tahtoo! tahtoo!" -fiilistä herättävä vekotin vielä kävelee vastaan, mielellään tilanteessa jossa ei tartte arastella pennosten laittamista riviin
On se kyllä hieno peli.![]()
Älä nyt hillitse liikaa. Minä voin myydä sinulle oman 999:ni. Väri tosin on punainen, mutta mikäli haluat sen mattamustana, sekin onnistuu. Mattamustaa on tallissa hyllytavarana. Jokos tehdään kaupat?*(ajf @ Joulu. 15 2004,18:34) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
Oletko myymässä pyörääsi? Hmmm... miten paljon sillä on ajettu? Ja oletko hankkimassa minkälaista tilalle?(Nina @ Joulu. 16 2004,12:36) kirjoitti
![]()
Ei saa kiusata!
Mä olen vähän herkässä tilassa tän asian suhteen ja saatan sortua kohta jopa siihen punaiseen... Ainakin jos hinta ei ole pahasti yli varojen![]()
Isot pojat ovat valitelleet laptimerin käyttöä starttinappulalla, ei kuulemma ole helppoa pitää samanaikaisesti narua tiukalla ja painaa peukalolla nappia.(Jyri @ Joulu. 15 2004,18:20) kirjoitti
Voisin oikeasti myydä sen. Kilsoja on noin 38K ja mitä tilalle.. hmmm.. toinen samanlainen? Mutta turha ajatella liian pitkälle, kun ollaan tripla-ysin kanssa tällä hetkellä yhteisellä taipaleella kuitenkin.(Jyri @ Joulu. 16 2004,12:41) kirjoitti
Hintahan on neuvottelukysymys..(ajf @ Joulu. 16 2004,14:02) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
Vaikuttaa hyvältä, eli siis olet ajanut sillä oikein pidempiäkin retkiä. Hyvä, siihen se on tehty!
Katsotaan nyt, miten paljon minulle tulee tuohon 749:iin, jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin melkoisen paljon!
Täytyy vaan pitää siitä huoli.
Ja ajf:lle, lopetin oman pyöränvaihtotuskailuni täysin siihen, että ostin sen, mitä halusin. Insinööriys melkein pakotti minut valitsemaan jonkun tylsän tavallisen mallin, mutta onneksi tulin "järkiini".
Noh, se on jo selvää että seuraava peli valitaan tunteella eikä järjellä, sen tässä vaiheessa olen jo oppinut.(Jyri @ Joulu. 16 2004,15:40) kirjoitti
Tässähän on kysymys vain siitä että just nyt ei olisi järjelłä ajatellen varaa muuhun kuin pitäytyä vanhassa, joka on sinänsä kiva peli ajella, mutta vähän niinkuin corolla... Tiedän kyllä mitä haluan ja aion myös sen saada, mutta kai se pitäisi vaan uskoa suosiolla että siihen on varaa vasta vuoden päästä.
Toisaalta olen vielä niin hullu, että tuntuu nytkin vähän pahalta pitää pyörää, edes sitä tusinajapanilaista, kesällä taivasalla pelkän rätin alla, jotenkin mulla on vaan korvien väliin iskostunut ajatus siitä että vermeistä pitää pitää huolta. Jos noihin 749/999:iin nyt sortuisin niin morkkis siitä, ettei ole moiselle helmelle säädyllistä yösijaa, olisi kuitenkin kohtuuttoman kova.
Että ehkä mä koitan siivota raha-asiani ensin siihen malliin että voi huoletta sitoutua tuollaisten aarteiden asianmukaiseen ylläpitoon
Sori vaan että tää threadi on nyt mennyt ihan sivuraiteelle, mutta näköjään sitä pitää johonkin vähän purkaa![]()
Tehän alatte ymmärtää..(ajf @ Joulu. 16 2004,16:04) kirjoitti
![]()
Torin ympäri pohja-aikaan(Jyri @ Joulu. 16 2004,16:06) kirjoitti
![]()
Desmo Jugend
Onneks mä en käy snagarilla.(verner @ Joulu. 16 2004,22:41) kirjoitti
Tulis ylimääräisiä tilanteita, kun kiihdyttää, jotta saa laptimerin päälle, ja samoin jarruttaa, että saa pois. Samalla peukaloll käynnistintä räpläten...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tulee lisää mietittävää sitten kun yrität lukea niitä kierrosaikoja. Käyttöohje ei selittänyt sitä aivan aukottomasti. Olisko ollut virta pois ja takaisin päälle oikeanpuoleista mittariston nappia samalla painaen, tjsp...ei jaksa muistaa näin talvella.(Jyri @ Joulu. 16 2004,22:59) kirjoitti
![]()
Ensimmäisiin kokemuksiin jatkoa:
Edelleen 749 näyttää hyvältä. Anoppi näki sen tänään ensimmäistä kertaa, ja totesi, että onko se noin hieno? Ehkäpä mattamusta väri tai jokin tekee siitä erilaisen? Tiedä häntä...
Ensimmäiset savut on siis tullut otettua. Pyörä kävi rekisteröintihuollossa aivan kuin olin suunnitellutkin, ja tänään laitoin sen käymään toista kertaa huollon jälkeen.
Lämmitin moottoria tyhjäkäynnillä noin 3 minuutin ajan, ja yht'äkkiä kierroslukumittari näytti 13 000 rpm lukemaa pyörän käydessä tyhjäkäyntiä. ihmettelin sitä hetken, ja samalla sitä, että mittariston oikeanpuoleisesta napista ei saanut vaihdettua lämpötilanäyttöä tai jännitenäyttöä päälle pyörän käydessä. Noin 30 sekunnin kuluttua pimeni koko mittaristo ja kierroslukumittari jäi näyttämään 13000 rpm lukemaa. Ei auttanut virtojen poisotto.
Muuten jäi erinomaisen hyvä fiilis pyörästä. Ääni on kaunis, vaikkakin e-hyväksytyn hiljainen diisseli.
Itse olen Supersporttia tänään puunaillessa pohtinut, minkä ihmeen takia ihmiset eivät vahaa mopojaan edes uutena? Liikuttaa käytetyn ostajaa...![]()
Desmo Jugend
Autoglymit pinnassa - pitää olla.(verner @ Maalis. 28 2005,23:51) kirjoitti
Mattaakin voi vahata.
Etkös sä eilen jo ottanut pienet tyypit?
Purappas nyt ruudulle koko tallinpihakierros...![]()
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Heh heh, italiaanojen sähköt rulaa(Jyri @ Maalis. 28 2005,22:47) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juu, niin rulaa.(Tylyttäjä @ Maalis. 29 2005,11:30) kirjoitti
No, onneksi ei hätä ole tämän näköinen. Maahantuoja hoiti tehtävänsä hienosti ja uusi mittaristo on jo tulossa.
Eipä tuossa mitään... jos katselee recall-listoja, Honda on siellä eniten edustettu merkki. Viime kesän muotijuttu oli vaihtaa Kawawikaan vanne.
Honda haluaa isona valmistajana (Honda 8.000.000 pyörää, Ducati 40.000 pyörää) varmistaa takaisinkutsuilla, että mahdollisesti tulevaisuudessa vian aiheuttavat valmistusvirheet korjataan jo ennen kujin tarvitsee esim. koko mittaristoja vaihdella. Tulee paljon halvemmaksi tehdä korjaus ennakoivasti kuin vasta suurempien osakokonaisuuksien säryttyä.(Jyri @ Maalis. 29 2005,12:29) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Jaahas,(Bomber @ Maalis. 29 2005,12:50) kirjoitti
mitenköhän pienen kokoinen mittaristopaketti korjataan ennakoivammin? Pyörällä on ajettu 10 metriä, ja se ei ole rekisterissä? Miten korjataan vielä pienempi osakokonaisuus? En edes halua, että mittaristo avataan ja sinne tehdään jotain juotoksia....
Hmmm...
Eikös Ducatin uusi digimittaristo ole "koskematon"? Joten jonkin jousen tai viisarin takaisinkutsua saa odottaa(Jyri @ Maalis. 29 2005,13:03) kirjoitti
Hyvä, että takuut toimivat. Yleensä asiakasta vituttaa rikkoutunutta osaa enemmän se, jos myyjä ei reagoi asiallisesti ongelmaan. Hyvä palvelu - parempi mieli.
Desmo Jugend