Aiemmassa pyörässäni oli kaasukahvaan liitettävä mekaaninen cruise control. Onkos kellään tietoa mistä niitä saisi muualta kuin netistä tilaamalla. Joku niitä teki Oulun alueella mutta kuka- pyörä olisi K1200S.
Osta multa paska kuleksimasta. Mulla on hyllyssä yksi Wunderlichin moinen (sopii ainakin R-malleihin). Itse pidän tuota lähinnä hengenvaarallisena häkkyränä. Pistä privaa, jos olet tuosta kiinnostunut.
<p>2002-2014</p>
Eikö siihen saa(nut) oikeaa cruise controlia? RS:ään sellainen maksaa "vain" 540,- ja työt ilmeisesti päälle. Vai saaneeko sen tuolla hintaa uuteen pyörään..?
En kyllä uuteen pyörään mitään virityksiä laittais. No, ehkä johonki uraliin vois moista harkita..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Ei mulla ole cruise controlia mutta halusin vain onnitella mielenkiintoisen pyörän ostosta, jos olet sen K1200S:n ostanut. Et varmaan ole vielä sillä ajanut?(markkanen @ Maalis. 13 2005,15:42) kirjoitti
Jos cruise conrol toimii kuten autossa, ei siitä mitään haittaa pitäisi olla.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Tuo aiemmin mainittu BMW-Cruisen hinta on varmaan oikea MUTTA, se koskee mutterpyörää joka tilataan tehtaalta uutena. Olisin sitä mieltä että jälkikäteen ei BMW-Cruisea saa...On muuten tuon hintansa veroinen [SUPER,SPITZE B], jne
Minäkin luulin että se on turhuuksien turhhuus kunnes viime syksynä ajelin itävallan rajalta tänne koto suomeen...
Tösös !
Eik semmottinen kruise ole vähän niiko lisävaruste![]()
Triumph Tiger 800 XRX
No joo, cc:tä löytyy siis ihan oikeaa versiota eli samanlaista kuin autoissa.Uuteen K1200 s:ään ei ole tehdastekoista cc:tä tarjolla. Haen kyllä sellaista mekaanista kaasukahvan kiristintä joka lukitsee kaasukahvan haluttuun asentoon. Kysymys siitä, onko kyseinen laite tarpeellinen vai ei , ei ehkä kannata jatkaa. Tilanne on sama, kuin jos otat hyvän nojatuolin päällä mukavan asennon ja olet siinä liikkumatta esim. 2 tuntia. Jos et vaihda asentoa, alkavat paikat puutua. Kyseinen laite mahdollistaa kaasukäden irroittamisen, ts. nousun staattisesta asennosta pois, jolloin voi tehdä hieman venytteleviä liikkeitä. Tiedän sen kokemuksesta, olen aiemmalla pyörälläni ajanut useita yli 1000 km päivämatkoja, pisin oli muistaakseni 1300 km. Tälläisen ajosession aikana on mukava välillä löysätä kättä....
Ja uusi pyörä tuodaan huomenna .....![]()
Enpä huomannut minäkään tuota "cruise controllia" K1200 S:n lisävarustelistassa kun sen tilasin.(markkanen @ Maalis. 15 2005,23:11) kirjoitti
Tuommoinen "mekaaninen" systeemi kyllä kävisi minullekin. Parilla kaverilla olen semmoisen Guzzissa nähnyt ja toimivalta se vaikuttaa.
Omaan Guzziinikin suunnittelin semmoisen hankkimista, mutta onhan siinä sentään jo vakiona se kitkaruuvi joka jo jeesaa aika paljon.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Hitto, pakko heittää vielä jotain. Älä nyt suutu, mutta tuonluontoiseen sporttiin EI KUULU mitään mekaanista kaasukahvan kiristin-viritystä Pyhäinhäväistys![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Veikkaan ettei S:än kapulaa tarvitse ihan hiessä vääntää vaikka cruisea ei olekkaan![]()
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Pakko se sitten varmaan on minunkin kommentoida :(J@ck @ Maalis. 16 2005,20:25) kirjoitti
Mikä ihmeen sporttipyörä?
Ei tuo K1200S nykykriteereillä ole kuin korkeintaan "sport-touring"-pyörä.
Kyllähän tuo ehkä Boxerin jälkeen on sportti, mutta ei muuten![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Joo, eihän tuo uusi ässä mikän äärikyykky ole, mutta kuitenkin tehokkain Bemu mitä koskaan on valmistettu. Ja ensimmäinen Bemu, joka kulkee vakiona yli 250 km/h, ilmeisesti huiput on luokkaa 280 km/h.(Ekku @ Maalis. 16 2005,21:38) kirjoitti
Ja kaipa tuo merkintä "S" sporttiin viittaa. "RS" taas on muistaakseni Rennensport, tai jotain sinne päin. Mitähän se sitten tarkalleen suomennettuna tarkoittaakaan, matkasporttia kaiketi..? Joka tapauksessa Ässän teho-painosuhde on ihan toista luokka kuin RS:ssä.
Rehellisesti sanottuna K 1200 RS:n huiput on aika mitättömät ja tuskin menee vakiona yli 230 km/h. 1600 metrin matkalla kokeilin pari vuotta sitten ja todellinen tutkalla mitattu nopeus oli vain ~210 km/h. Lastun ja putken vaihdon jälkeen en ole päässyt kokeileen huippuja, mutta jos kelit sallii niin ehkäpä jo tänä keväänä..
Teknisiä tietoja K1200 S K1200 RS
Moottori cm3/syl.lkm 1157 1171
Teho kW/hv 123/167 96/130
Vääntömom. Nm/rpm 130/8250 117/6750
Paino tankattuna kg 248 285
Kok.paino kg 450 500
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kuten sanottu, Bmw:n kriteereillä sportti mutta ei ehkä muiden valmistajien mittapuulla.(J@ck @ Maalis. 17 2005,12:21) kirjoitti
Eipä silti, kyllä se minulle käy koska tarkoitus oli saada samaan pakettiin nämä ominaisuudet :
-kulkee hyvää matkavauhtia ulkomaan reissulla
-matkatavaraa saa jonkin verran mukaan
-ehdottomasti kardaanivetoinen
-kohtuullisen kokoinen, ei mikään "goldwing"
-siedettävän hintainen muihin "vastaaviin" pyöriin verrattuna
Kun nyt vaan saisivat sen pyörän maahan Toukokuun alkuun, niin eiköhän se siitä.
Se että kriteerit täyttävä pyörä on Bmw, ei ollut mikääån itsetarkoitus, mutta ei nuo lähimmät vertailukohteet (FJR & Pan european) oikein jotenkin tuntuneet sopivilta.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Jovain ei ole lumikelin mutterpyörää tuo RS, vuan muute kyllä soma ja lysti ohjastaa sulill. Oun monesti jutannut lyhykäisiä pätkiä ja somasti etenee. Onse vaan sit huono jos räntää lykkää on kaikk sylis ja reisil, ei ole kattei niinkus tos miu RTees. Viima se pakkaselki otsaa ottaa jos ei leksiä ou.
Soma kesäl ja kuei mäne yliperän taakse vain. Keulapainoinenkin verrattuna varhempaan K100-sarjaan.Lumel en ou RS:l ohjastanu vaan luulen kun kuivasel oun vertailu.
No nyt se tuli, nimittäin uusi S. Teurastamon auto toi talliin ja on ajettu jo muutama metri autotallissa. Ajotuntumat-selvästi kepeämpi käsitellä ainakin autotallissa kuin vanha RS. Laukut ja lisävirtapistoke (yhden vakion lisäksi) vielä puuttuvat-tulossa on. Äänet ovat makeat, käynnistyy mielenkiintoisesti; ei ensin lupaa mitään mutta sitten "pamahtaa" hieman röhevästi käyntiin. Käynti tasaantuu nopeasti koneen lämmettyä. Viitisen viikkoa vielä.....[IMG]C:\Data\Kuvat\Mopokuvat\IMG_1991.j pg
Mites sen jo olet saanut, vai ostitko noita, mitä on mobile.de:ssä tai muualla "käytettyjä" myynnissä?
Dixi et animam levavi
tuonne sun C:\ juureen o aika hankala päästä kiinni paitti jos ystävällisesti asennat jonkunlaisen Remote softan(markkanen @ Maalis. 17 2005,22:59) kirjoitti
P.S Photo olis ollu kiva![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Paikallinen moottoripyörädiilerihän sen mulle hommas. Ihan jämäkkää toimintaa kun kuulostelee notta näitä pyöriä joutuu jopa hieman odottelemaan. Mutta nopeathan syövät hitaat.(ek@ @ Maalis. 18 2005,00:43) kirjoitti
No on nopeata toimintaa. Omani tilasin syyskuussa, eikä ole vielä mitään tarkempaa tietoa koska tulee, mutta huhtikuussa pitäisi tulla.
Minkä värinen mopo on? Ilmeisesti sinisiä on saanut ainakin ulkomailla nopeammin.
Dixi et animam levavi
Väri on se "ampiainen" eli kelta musta. Mielestäni se on erittäin onnistunut. Silloin kun katsoin esitettä, niin ajattelin jotain klassisempaa / konservatiivisempaa kuin aiempi pyöräni oli yksivärinen. Kun Euromotocenteriin tuli ensimmäinen, eli tämä keltamusta-olin myyty siitä huolimatta, notta kaksivärisyydestä piti maksaa ekstraa.(ek@ @ Maalis. 20 2005,22:00) kirjoitti
Luonnossa pyörät ovat aina erilaisia kuin esitteistä katsottuna, joku on parempi ja toinen rumempi. Nämähän ovat tietenkin makuasioita.
Kuvaakin yritin liittää, mutta enpäs onnistunut siinä. Toki kuviahan on nätti pullollaan.
Huhtikuuhan on tuota pikaa, joten ei sullakaan ole enää pitkä aika odotella.
Jos vielä takaisin alkuperäiseen aiheeseen - köyhän miehen cruise control:
http://www.tfmk.com/forum/viewtopic.php?t=24
Eipä tuommoinen 'oikea' cruise control olisi pahitteeksi juuri pitkillä siirtymätaipaleilla. Täytynee toistaiseksi tyytyä hankkimaan throttle rocker: http://www.throttlerocker.com/
Aiheesen vieläkin liittyen sain itselleni s-ään ® tuolta gadgetin tarpeeseen: http://www.kaoko.com/cruisecontrol.html
Ja sitten kun joku löytää sellasen halpisversion K1200RS pyörään, niin kertokoon. Tahtoo sellasen, jotta kaasukättä vois sillon tällön lepuuttaa.
![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Mulla oli K 1100 LT:ssä sähköinen VDO, jonka purin myydessä pois ja joka on jouten ja sen voisi vaikka myydä kun tuntuu olevan hankala asentaa bokseriin kaasuvaijeriensijaintien vuoksi.
Vanhempaan K-sarjaa asennus on aika helppo kun on vain yksi kaasuvaijeri ja sen paikka ruisklurunkojen völissä helposti näkyvillä. Ja sama kai se on uudempien oitkittäin olevien kanssa.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45