Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Reikäputken tein 0.8mm haponkestävästä levystä johon on porattu 2.6mm rei'itys 4.8/4mm jaolla. Vaippa on 2mm haponkestävää levyä. Tuli vähän turhan paksusta levystä tehtyä tuo vaippa, mutta ei se pieni painonlisä haittaa mun matkalehmän (1100 GSX-R) painossa. Vaimennin painaa kaikkine osineen (myös väliputki) n. 3kg, tuohon pitää vielä lisätä villojen paino (mutta ei kovin montaa sataa grammaa tule lisää).

    Päädyt on myös 2mm levyä. Väliputken rohmusin edellisestä vaimentimesta, päätylaippa on hitsattu putkeen kiinni. Ulostulopää hitsattu umpeen, väliputkessa oleva päätylaippa tulee poppareilla kiinni vaippaan. Ulostulopäässä näkyvä pieni "putki" menee n. 10mm myös sisäpuolelle, että kiinnittyy reikäputkeen kun vaimentimen kokoaa.

    En jaksanu alkaa sen enemmän nuolemaan tuota vaipan pintaa, läheltä kun katsoo niin erottaa tosi pienet hionnasta (muistaakseni hioin P800 paperilla) jääneet "naarmut". Vaimennin on kiillotettu sähkökiillotuksella. Tuo elektronikiillotus häivytti suurimman osan hiontajäljistä, mutta muutama naarmu jäi ja niitä ei edes erota jos ei osaa ettiä.
    Alun perin tuo kylmävalssattu haponkestävä levy on tosi sileä ja sen jos ois kiillottanu sähköllä niin ois tullu ihan peilipinta, mutta mulla tuli siihen paljon naarmuja mankelissa jossa pyöräytin sen torveksi ja oli pakkoa hioa se taivutuksen jälkeen. *

    Osia 1

    Osia 2

    Koottuna

    Osat on vähän likasia nuissa kuvissa.

    Pitää vielä villat hankkia sisälle niin pääsen kokeilemaan saundia...
  2. #2
    toihan näytti siistiltä
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  3. #3
    Hienon näköinen oli kyllä
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  4. #4
    Noin se tapahtuu!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  5. #5
    Tosta Audio Pron subbarista vasta hyvät äänet lähteekin.
    Dixi et animam levavi
  6. #6
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 16 2005,16:48) kirjoitti
    Tosta Audio Pron subbarista vasta hyvät äänet lähteekin.
    Tiiän (ja tietää naapurikin...). Kerkesin asua vajaan kk:n tässä rivarin pätkässä ja sitten tuli isännöitsiältä varoitus.
  7. #7
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 16 2005,16:53) kirjoitti
    Tiiän (ja tietää naapurikin...). Kerkesin asua vajaan kk:n tässä rivarin pätkässä ja sitten tuli isännöitsiältä varoitus.
    niin tuttua,niin tuttua... juu,hieno on putki
    www.alphaindigo.net

    www.soulhealermusic.com
  8. #8
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Siistihän siitä tuli.. "hengittävämpi" ainakin.
  9. #9
    Ihan asiallinen. Löytyyhän e-hyväksyntä?
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

    " R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
  10. #10
    Ja kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan. Näyttäis tulleen tosi siisti.
  11. #11
    Taitava taidat olla.
    Suzuki GSR600
  12. #12
    Ammattimies on ammattimies, ainakin työn jäljen suhteen.
    Mitähän suitsa tosta tykkää, ja naapurit
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  13. #13
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  14. #14
    Lainaa (w-mies @ Maalis. 17 2005,18:30) kirjoitti
    Ihan asiallinen. Löytyyhän e-hyväksyntä? *
    Eipä löydy. *

    Aikasempi vaimennin oli myös ite tehty ja melkein samanlainen. Poliisit pysäytti joskus ylinopeuden, tms. takia ja alkovat tutkia pyörää, ihmettelivät että onpas kovat äänet vaikka ei ole edes vaihdettu "tehoputkea". *

    Lainaa (Kawapäinen @ Maalis. 17 2005,18:50) kirjoitti
    Mitähän suitsa tosta tykkää, ja naapurit
    Suitsahan tykkää siitä että kahvaa kiertää kovasti. Naapuri ei varmaan tykkää kun tuun yövuorosta 6:lta aamulla himaa.



  15. #15
    Pistäks vaimenin pajan pystöön? ...mitäs tuli maksaan materiaalit?
  16. #16
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 16 2005,15:34) kirjoitti
    Reikäputken tein 0.8mm haponkestävästä levystä johon on porattu 2.6mm rei'itys 4.8/4mm jaolla. Vaippa on 2mm haponkestävää levyä.

    Päädyt on myös 2mm levyä. Väliputken rohmusin edellisestä vaimentimesta, päätylaippa on hitsattu putkeen kiinni. Ulostulopää hitsattu umpeen, väliputkessa oleva päätylaippa tulee poppareilla kiinni vaippaan. Ulostulopäässä näkyvä pieni "putki" menee n. 10mm myös sisäpuolelle, että kiinnittyy reikäputkeen kun vaimentimen kokoaa.
    Onkos nuo mitoitukset ihan hatusta vedetty, vai onkos virtaukset myös optimoitu..? Tein itse, säästin?
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  17. #17
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 16 2005,16:48) kirjoitti
    Tosta Audio Pron subbarista vasta hyvät äänet lähteekin.
    Yksi ääni täältä sinnekin! Mut kyllä oli hieno putkikin!
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  18. #18
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 18 2005,08:05) kirjoitti
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 16 2005,15:34) kirjoitti
    Reikäputken tein 0.8mm haponkestävästä levystä johon on porattu 2.6mm rei'itys 4.8/4mm jaolla. Vaippa on 2mm haponkestävää levyä.

    Päädyt on myös 2mm levyä. Väliputken rohmusin edellisestä vaimentimesta, päätylaippa on hitsattu putkeen kiinni. Ulostulopää hitsattu umpeen, väliputkessa oleva päätylaippa tulee poppareilla kiinni vaippaan. Ulostulopäässä näkyvä pieni "putki" menee n. 10mm myös sisäpuolelle, että kiinnittyy reikäputkeen kun vaimentimen kokoaa.
    Onkos nuo mitoitukset ihan hatusta vedetty, vai onkos virtaukset myös optimoitu..? Tein itse, säästin?
    Jos kyseessä on pelkkä vaimennin, ei virtauksilla ole niin väliksi, avoin rännihän tuo kuitenkin on. Jos käy pasha munkki, kaasareita ei vaan saa kunnolla säätöihin, mutta usein tuollaiset "tis-viritykset" toimivat suht ok.

    Turha säätäminen on muutenkin turhaa säätämistä
  19. #19
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 18 2005,08:20) kirjoitti
    Turha säätäminen on muutenkin turhaa säätämistä *
    Onko tuossa kirjoitusvirhe.. "Turha säästäminen on muutenkin turhaa säästämistä"
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  20. #20
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 18 2005,08:32) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 18 2005,08:20) kirjoitti
    Turha säätäminen on muutenkin turhaa säätämistä *
    Onko tuossa kirjoitusvirhe.. "Turha säästäminen on muutenkin turhaa säästämistä"
    Voi hitsi, eksyi panovihrepaholainen tekstiini.
    Nimenomaan tarkoitin: turha sääStäminen on turhaa.

    Hyvä Öörthendis kun korjasit!
  21. #21
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 18 2005,08:05) kirjoitti
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 16 2005,15:34) kirjoitti
    Reikäputken tein 0.8mm haponkestävästä levystä johon on porattu 2.6mm rei'itys 4.8/4mm jaolla. Vaippa on 2mm haponkestävää levyä.

    Päädyt on myös 2mm levyä. Väliputken rohmusin edellisestä vaimentimesta, päätylaippa on hitsattu putkeen kiinni. Ulostulopää hitsattu umpeen, väliputkessa oleva päätylaippa tulee poppareilla kiinni vaippaan. Ulostulopäässä näkyvä pieni "putki" menee n. 10mm myös sisäpuolelle, että kiinnittyy reikäputkeen kun vaimentimen kokoaa.
    Onkos nuo mitoitukset ihan hatusta vedetty, vai onkos virtaukset myös optimoitu..? Tein itse, säästin?
    Ei oo sen kummemmin optimoitu mittoja. Pari vuotta sitten kun tein edellisen niin jossain huoltsikan pihassa oli samanlainen pyörä kun mulla ja siinä oli Yoshin tai Akran kannu. Siitä otin mitat, eli reikäputken halkaisian ja pituuden (mahto omistaja ihmetellä kun joku tönärin kanssa touhuaa pyörän kimpussa...). * Nyt on muuten samanlainen kuin edellinen paitsi vaipan ulkohalkaisia on suurempi, paremman näkönen tuli kun se edellinen koska on vähän paksumpi.

    Yleensä nuo "race"-vaimentimet on mun käsittääkseni ollu suoralla läpi menevällä reikäputkella. Tuon rei'ityksen koon arvoin ihan ite. En viittiny kovin tiheää tehdä tuosta rei'ityksestä, OP (open area) 27.6% (1.3mm*1.3mm*3.14= 5.3066mm2 *Esim. 480mm leveä levy ja 400mm pitkä: 480mm*400mm=192000mm2 (480mm/4.8mm)*(400mm/4.0mm)=10000 * Eli 5.3066*10000=53066m2 *53066mm2/192000mm2*100%=27.6% ). Tuota kokoluokkaa (2-3mm) oon nähny noitten reikien olevan tehdasvaimentimissakin, oman järjen mukaan ei kannata suurentaa reikäkokoa koska villat saattaa lähtee kävelee hyvinkin pian.

    Hyvin se edellinenkin kannu toimi mulla pyörässä ja äänet oli hyvät. Perinteisillä virityksillä tuli penkistä viime keväänä 130RWHP. Ei siinä edellisessä ollu mitään vikaa, villan vaihdolla ois saanu taas kuin "uuden". Mutta siihen tuli pari ruttua viime syksynä... Tämä uudempi on paremman näkönen kun on paksumpi ja tulee vähän pystympään/ylemmäks.

    Juu, tein ite ja säästin. * Mutta eipä oo mun pyörään pelkkiä slipareita saatavana, pitää ostaa koko putkisto. Alunperin mulla oli joku hiilaripönttö pyörässä, mutta se oli jo huonossa kunnossa.

    E: tulipas sekavaa tekstiä vasta heränneenä.



  22. #22
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 18 2005,14:00) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 18 2005,08:05) kirjoitti
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 16 2005,15:34) kirjoitti
    Reikäputken tein 0.8mm haponkestävästä levystä johon on porattu 2.6mm rei'itys 4.8/4mm jaolla. Vaippa on 2mm haponkestävää levyä.

    Päädyt on myös 2mm levyä. Väliputken rohmusin edellisestä vaimentimesta, päätylaippa on hitsattu putkeen kiinni. Ulostulopää hitsattu umpeen, väliputkessa oleva päätylaippa tulee poppareilla kiinni vaippaan. Ulostulopäässä näkyvä pieni "putki" menee n. 10mm myös sisäpuolelle, että kiinnittyy reikäputkeen kun vaimentimen kokoaa.
    Onkos nuo mitoitukset ihan hatusta vedetty, vai onkos virtaukset myös optimoitu..? Tein itse, säästin?
    Ei oo sen kummemmin optimoitu mittoja.
    Mikäs siinä, jos dynon perusteella homma toimii. Ite tykkään enemmän titaani/hiilari-pinnoista.. kiiltävät pinnat kuuluu kustomeihin Hyvä puoli tossa tosiaan on, että viranomaiset saattavat luulla vakioputkeksi
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  23. #23
    miten meinaat nimetä ton putken. kyllä kai sulla on sille joku hassu nimi jo keksittynä?
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  24. #24
    Lainaa (Seeber @ Maalis. 18 2005,15:08) kirjoitti
    miten meinaat nimetä ton putken. kyllä kai sulla on sille joku hassu nimi jo keksittynä? *
    Taitaapa jäädä nimeämättä. Tosin siinä väliputkeen on stanssattu "1100 GSX-R -93". Hölmömpi saattais luulla että on ihan originelli...
  25. #25
    Lainaa (Simwitsc @ Maalis. 18 2005,18:10) kirjoitti
    Hieno peli, muistakin kertoa miten pelittää (ääntelee) *
    Kokeilin jo eilen. Äänet on mielestäni mureet ja matalat. Ei oo liika kovat kun kierroksia on vähän, sitten kun enemmän kierrättää niin karjasee kovasti.

    Piru kun ei digikameralla voi nauhottaa äänen kanssa.
  26. #26


    Asiallisen nakoinen.

    Eihan virittaminen edes ole epaonnistut, jos aanet kasvavat ja teho tippuu alle 10%:lla. Jos enemman tehoista sailyy, niin sit on tapahtunut kaaosteoreetikoidenkin mukaan IHME!
  27. #27
    Jotkut ne vaan osaa
    SE
  28. #28
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 18 2005,14:00) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 18 2005,08:05) kirjoitti
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 16 2005,15:34) kirjoitti
    Reikäputken tein 0.8mm haponkestävästä levystä johon on porattu 2.6mm rei'itys 4.8/4mm jaolla. Vaippa on 2mm haponkestävää levyä.

    Päädyt on myös 2mm levyä. Väliputken rohmusin edellisestä vaimentimesta, päätylaippa on hitsattu putkeen kiinni. Ulostulopää hitsattu umpeen, väliputkessa oleva päätylaippa tulee poppareilla kiinni vaippaan. Ulostulopäässä näkyvä pieni "putki" menee n. 10mm myös sisäpuolelle, että kiinnittyy reikäputkeen kun vaimentimen kokoaa.
    Onkos nuo mitoitukset ihan hatusta vedetty, vai onkos virtaukset myös optimoitu..? Tein itse, säästin?
    Ei oo sen kummemmin optimoitu mittoja. Pari vuotta sitten kun tein edellisen niin jossain huoltsikan pihassa oli samanlainen pyörä kun mulla ja siinä oli Yoshin tai Akran kannu. Siitä otin mitat, eli reikäputken halkaisian ja pituuden (mahto omistaja ihmetellä kun joku tönärin kanssa touhuaa pyörän kimpussa...). * Nyt on muuten samanlainen kuin edellinen paitsi vaipan ulkohalkaisia on suurempi, paremman näkönen tuli kun se edellinen koska on vähän paksumpi.

    Yleensä nuo "race"-vaimentimet on mun käsittääkseni ollu suoralla läpi menevällä reikäputkella. Tuon rei'ityksen koon arvoin ihan ite. En viittiny kovin tiheää tehdä tuosta rei'ityksestä, OP (open area) 27.6% (1.3mm*1.3mm*3.14= 5.3066mm2 *Esim. 480mm leveä levy ja 400mm pitkä: 480mm*400mm=192000mm2 (480mm/4.8mm)*(400mm/4.0mm)=10000 * Eli 5.3066*10000=53066m2 *53066mm2/192000mm2*100%=27.6% ). Tuota kokoluokkaa (2-3mm) oon nähny noitten reikien olevan tehdasvaimentimissakin, oman järjen mukaan ei kannata suurentaa reikäkokoa koska villat saattaa lähtee kävelee hyvinkin pian.

    Hyvin se edellinenkin kannu toimi mulla pyörässä ja äänet oli hyvät. Perinteisillä virityksillä tuli penkistä viime keväänä 130RWHP. Ei siinä edellisessä ollu mitään vikaa, villan vaihdolla ois saanu taas kuin "uuden". Mutta siihen tuli pari ruttua viime syksynä... Tämä uudempi on paremman näkönen kun on paksumpi ja tulee vähän pystympään/ylemmäks.

    Juu, tein ite ja säästin. * Mutta eipä oo mun pyörään pelkkiä slipareita saatavana, pitää ostaa koko putkisto. Alunperin mulla oli joku hiilaripönttö pyörässä, mutta se oli jo huonossa kunnossa.

    E: tulipas sekavaa tekstiä vasta heränneenä. *
    Mahdollisia tuotekehitysvinkkejä villojen kestoon ja vaimentimen toimintaan:
    Termin vaimentimissa on reikäputken ympärille kääritty melko tiivis metalliverkko pidentämään villojen elinikää ja reikäputki on kartion mallinen kaventuen ulostuloa kohti. Kartiomaisuudella kai haetaan hajujen virtausnopeuksia ja putkiston "huuhtelun" parantamista työtahtien välillä.

    Oma työ kunniaan.
  29. #29
    Lainaa (888 @ Maalis. 18 2005,22:33) kirjoitti
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 18 2005,14:00) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 18 2005,08:05) kirjoitti
    Lainaa (hans_81 @ Maalis. 16 2005,15:34) kirjoitti
    Reikäputken tein 0.8mm haponkestävästä levystä johon on porattu 2.6mm rei'itys 4.8/4mm jaolla. Vaippa on 2mm haponkestävää levyä.

    Päädyt on myös 2mm levyä. Väliputken rohmusin edellisestä vaimentimesta, päätylaippa on hitsattu putkeen kiinni. Ulostulopää hitsattu umpeen, väliputkessa oleva päätylaippa tulee poppareilla kiinni vaippaan. Ulostulopäässä näkyvä pieni "putki" menee n. 10mm myös sisäpuolelle, että kiinnittyy reikäputkeen kun vaimentimen kokoaa.
    Onkos nuo mitoitukset ihan hatusta vedetty, vai onkos virtaukset myös optimoitu..? Tein itse, säästin?
    Ei oo sen kummemmin optimoitu mittoja. Pari vuotta sitten kun tein edellisen niin jossain huoltsikan pihassa oli samanlainen pyörä kun mulla ja siinä oli Yoshin tai Akran kannu. Siitä otin mitat, eli reikäputken halkaisian ja pituuden (mahto omistaja ihmetellä kun joku tönärin kanssa touhuaa pyörän kimpussa...). Nyt on muuten samanlainen kuin edellinen paitsi vaipan ulkohalkaisia on suurempi, paremman näkönen tuli kun se edellinen koska on vähän paksumpi.

    Yleensä nuo "race"-vaimentimet on mun käsittääkseni ollu suoralla läpi menevällä reikäputkella. Tuon rei'ityksen koon arvoin ihan ite. En viittiny kovin tiheää tehdä tuosta rei'ityksestä, OP (open area) 27.6% (1.3mm*1.3mm*3.14= 5.3066mm2 Esim. 480mm leveä levy ja 400mm pitkä: 480mm*400mm=192000mm2 (480mm/4.8mm)*(400mm/4.0mm)=10000 Eli 5.3066*10000=53066m2 53066mm2/192000mm2*100%=27.6% ). Tuota kokoluokkaa (2-3mm) oon nähny noitten reikien olevan tehdasvaimentimissakin, oman järjen mukaan ei kannata suurentaa reikäkokoa koska villat saattaa lähtee kävelee hyvinkin pian.

    Hyvin se edellinenkin kannu toimi mulla pyörässä ja äänet oli hyvät. Perinteisillä virityksillä tuli penkistä viime keväänä 130RWHP. Ei siinä edellisessä ollu mitään vikaa, villan vaihdolla ois saanu taas kuin "uuden". Mutta siihen tuli pari ruttua viime syksynä... Tämä uudempi on paremman näkönen kun on paksumpi ja tulee vähän pystympään/ylemmäks.

    Juu, tein ite ja säästin. Mutta eipä oo mun pyörään pelkkiä slipareita saatavana, pitää ostaa koko putkisto. Alunperin mulla oli joku hiilaripönttö pyörässä, mutta se oli jo huonossa kunnossa.

    E: tulipas sekavaa tekstiä vasta heränneenä.
    Mahdollisia tuotekehitysvinkkejä villojen kestoon ja vaimentimen toimintaan:
    Termin vaimentimissa on reikäputken ympärille kääritty melko tiivis metalliverkko pidentämään villojen elinikää ja reikäputki on kartion mallinen kaventuen ulostuloa kohti. Kartiomaisuudella kai haetaan hajujen virtausnopeuksia ja putkiston "huuhtelun" parantamista työtahtien välillä.

    Oma työ kunniaan.
    Sitte niitten Lampaankarvojen tilalle ku laittaa Haponkestävää sorvin lastua, ni ei pala pois ja kestää isältä pojalle
  30.  
  31. #30
    Missä teit/teetit tuon sähkökiillotuksen?

    Helkkarin hieno pönttö
    FJerguson 1100 - monipuolinen maatalouskone
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen