Morjentes
Nyt olis tarvis saada tietoa kyseisten pyörien hyvistä, ja huonoista ominaisuuksista jos niitä on.
Ja tietenkin kestävyydestä.
Kiitokset mielenkiinnosta etukäteen![]()
Driving Saab turbo may cause serious addiction!
R1:stä (-03 ) on itsellä kokemusta viime kesältä. Kaikin puolin on vaikuttanut hyvältä hankinnalta. Ei ole ollut mitään vikoja, mutta ei kai vielä saisikaan olla. Pyörällä ajettu 12 500 km.
Tehoa ja vääntöä riittää ainakin alkukesäksi. *![]()
Ei vaan, kyllä mun taidoilla tehot riittää läpi ajokauden.
Huonoa on kyytiläisen kanssa ajaminen. Kyytiläisellä ei ole kivaa kyydissä, mutta yksin on kiva ajaa!
Vanhoissa rytkösissä (98-99 vai 00?) loota temppuilee ja varvi mittarissa jotain häikkää. Enmää mitää tiiä mut vastasin kuitenkin.![]()
Viime kesän ajoin -03 R6:lla. Ei mitään vikaa, todella ketterä ja ihan tarpeeksi ripeä (ainakin vähän aikaa).
Kaksipäällä ei niitä parhaimpia pelejä, etupyörä kevenee turhankin helposti ja kyytiläisellä *puutuu. Ei liene kuitenkaan tärkein kriteeri jos on R-mallin mopoa hankkimassa.
Kovin pitkälle kuskille en tuota suosittelisi, itse 180cm ja pyörä tuntui ajoittain hiukan "ahtaalta". Onhan noilla isommatkin miehet ajelleet joten voipi olla allekirjoittaneessa vikaa.
Lisätään vielä että omallani oli ajettu ennen jääkauden alkua 12900km.
R1 on minun silmään parhaimman näköinen noista japsikyykyistä. Joskus itsekin ihailin. Kun se on niin yleinen, niin helposti saa kaikkea tilpehööriä. Mutta toisaalta kun se on niin yleinen, niin alkaa vähän olla inflaatiota noissa japsien muodoissa, eikä jaksa enää herättää mitään kutinoita ainakaan meikäläisessä.
Dixi et animam levavi
Viime kesän lopusta ehdin pyöräilyn aloittaa ja R6 vm 2000 on alla, meitsi on noin 179 pitkä ja kyllä tuntuu et ei paljon enempää ihmistä kyytiin sovi ainakaan kovin mukavasti, mulle kyllä sopii kun nyrkki silmään ja istuu aivan älyttömän hyvin lapaseen ja tehot taitaa riittää vielä ensi kesän ajaksikin, syksyllä tarkastellaan tilannetta uudestaan!(Dekke @ Maalis. 16 2005,13:50) kirjoitti
Ja varmaan ainoa "virittely" on ensi kesäksi hommata kakkospenkin paikalle muovia, sitä varten tien varsilla on bussipysäkkejä![]()
Viiime kesänä kertyi silloin uuden R1 mittariin noin 4000km. Hauskaa oli ja melkein jo polttelee että josko kohta pääsis jatkamaan.
Meidän yksilössä oli uudekseltaan vikaa kytkimessä (ei irroittanut heti) mutta sen myyjäliike asiallisesti korjasi takuutyönä. Olen lukenut, että 05 malleissakin on esiintynyt samaa vikaa.
Kytkinremontin jälkeen pyörä on pelannut hienosti ja sillä on ollut aivan mahtava ajella.
KTM950SE
Mulla on 2000 vuotinen R6 ja olen ollu aika tyytyväinen. Jos nyt miinus puolia haluu hakee, niin jarrut on aika huonot. Perus ajossa riittää ihan hyvin, mutta esim radalla ja kikkailussa niin on aika raskaat käyttää ja ei oikeen siltikään tahdo riittää. Tietysti paremmaksi niitä sais ku laittais teräspunosletkut, mutta sekin maksaa ja ei sekään niitä täysin pelasta. Oikeestaan muuta valittamista ei ole yhden kauden tullu esiin...äänet on vakiossa aika vaisut, mutta ku vaihtaa jonkun hyvän äänenvaimentimen niin rupee kuulostaa jo paremmalta. Itselläni on devilin SB2 ja on todella hyvät äänet 600:ksi.
Kaiken kaikkiaan varmasti hyvä ostos kunhan laatikko on kunnossa. Se tuppaa hajoomaan liiallisen keulittelun takia. Usein niin, että kakkonen ei tahdo pysyä päällä.
Tietysti jos mahdollista niin kannattaa osta -03 tai uudempi niin on ruiskukone...mutta ei noiden kaasareiden toiminnassa kylläkään mitään moittimista ole...
Kysy vaan lisää jos kiinnostaa. Tossa oli muutamia mietteitä, mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen.
Tervehdys...
Sen verran ajattelin laittaa lisäni tähän keskusteluun, että ihan ensimmäinen pyöräni jonka itselleni ostin, oli viime kesäkuussa talliini löytänyt vm-2000 mallinen R6n.
Ajoin viime kesänä ajokautena joka siis alkoi tossa kesäkuun alussa ja päättyi lokakuun puoleenväliin, sillä pyörällä noin 18000 km, vaikka viime kesää ajatellen harrastukseni muistutti välillä enemmän veneilyä kuin moottoripyöräilyä
Pyörä istui hyvin käteen, tehoa oli aloittelijalle aivan riittävästi, ja vaikka pituutta allekirjoittaneella on noin 185cm, ei siinä maantiellä ajaessa ainakaan omalla kohdallani kauheasti paikat puutuneet. Kaupunkiajo onkin sitten ihan toinen juttu..ruuhkassa pyörittely käy kyllä ranteille, sen voin sanoa ihan suoraan.
Pyörä tuntu mahtavalta, ja oli kaunis kuin itse perkele, tosin sydän verta valuen pyörä lastattiin kuljetusauton lavalle tossa viime viikolla...no, onneksi tilalle tuli vuoden 2003 mallinen harmaa R1n tuskaa lievittämään *![]()
![]()
![]()
Tosta R1stä voin sanoa sen verran, että ajokausi on avattu, ajoin vehkeen tieltä parkkihalliin 60 metrin matkan,ja muutaman kerran olen sitä autotallissa käynyt lämmittämässä. Ihan ok peliltä tuntuu, saa nyt sitten nähdä kuinka lopullisesti istuu käteen kun jäät lähtee.
En tiedä, ennen kuin ton R6 ostin, koitin vuoden -04 mallista ZX-6r ja CBR-600F..jollain lailla vaan toi vuoden 2000 Yammu istui kuin nyrkki silmään, ja tottakai hintakin oli vielä käytettynä valinnalle suotuinen. Taisi allekirjoittaneesta tulla jonkin asteinen Yamaha- mies, vaikka komeita pelejä on vino pino muitakin, en sitä sano.
En tiedä kuinka paljon tästä puheenvuorosta apua oli, mutta kannoin nyt kuitenkin korteni kekoon, kun keskustelu jonkin verran liippaa läheltä omaa napaa.
Ei muuta kuin hyvää kevään odotusta kaikille, ja kyllä se jää sieltä joskus antaa tilaa asfaltille!!![]()